Gå til innhold

Betatt av Behring Breivik


Gjest GGCavendMD

Anbefalte innlegg

Jeg vet dette er skrevet om tidligere, og at tråden ble stengt. Men kan vi ikke prøve å diskutere som siviliserte mennesker, uten personhets. Det jeg ønsker er om noen i samme situasjon som meg kan beskrive sine grunner til at de eventuelt føler seg betatt av Anders Behring Breivik. Jeg er ikke sikker på hvorfor jeg selv føler det slik, men kan jo utdype etterhvert. Men skjønner jo selvsagt at dette er unormalt, men det ER andre som føler det slik. Og hvorfor?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er jeg som lagde den andre tråden. Har aldri før i mitt liv vært borti så mange ufyselige kommentarer fra fremmede mennesker. Synes det for all del skal være mulig å kunne diskutere dette åpent og saklig. Håper du får en god tråd ut av dette. :)

Jeg laget et innlegg jeg skulle poste i den andre tråden, men rakk ikke da den ble slettet. Jeg tok faktisk vare på den, aner ikke hvorfor. Her er det hvertfall:

Jeg synes det er veldig interessant å høre andre sine teorier. Jeg har plukket ut noen her som jeg føler treffer spot on.

Jeg har siden barndommen hatt et slags "instinkt" som gjøre at hver gang jeg ser at en person opplever massivt hat/hån, så stikker det på en måte litt i hjertet mitt og en del av meg føler "medynk"/synds synd på vedkommende. Av en eller annen grunn er det ikke alltid så lett å slå av dette instinktet selv om man vet at det dreier seg om en person som har gjort GRUFULLE handlinger. Fordi ABB på enkelte områder virker normal og oppegående (veltalenhet, normal familiebakgrunn, normalt utseende etc) så er det ekstra vanskelig å slå av slike instinkter, selv om man gjerne vil slå de av...

Hvis jeg skal gjette, så er det at han faktisk sparte de han mente var uskyldige, slik som den dama med barnevogn som han advarte og ba komme seg vekk før bomben sprengte i regjeringskvartalet, og gikk helt målrettet mot de han mente var skyldige i hans øyne, en mann med kontroll over liv og død som den reneste gud. En mann med en slik beherskelse, målrettethet og iskald kynisme er svært uvanlig.

Og selv om drapsmenns popularitet hos kvinnene ikke er så flatterende for hunnkjønnet finnes det jo et beslektet fenomen som er mer på den positive siden, nemlig rebellens popularitet, fascinasjonen for den sterke og uavhengige opprøreren som gir makten fingeren og ikke bryr seg om å følge flokken.

Liker ikke kvinner ambisiøse menn kanskje? Menn som selv vet best hva som er best for ham? Menn som har revolusjonære tanker? Menn som setter handling foran ord?

Menn som står for det en sier? Menn som faktisk innrømmer alle sine laster og ulemper? Menn som setter seg ett mål og klarer og gjennomføre den? Menn som ønsker og redde samfunnet og med egen vilje og økonomi ubeskjedent ofrer seg selv for fellesskapet?

Det er vel noe med at alle har forskjellige preferanser til hvordan utseende man liker også. Jeg liker det blonde håret, de besluttsomme øynene (og ja, jeg liker smale øyne) og det sterke kjevepartiet. Kan ikke noe for det, men fyren er innenfor mine utseendemessige preferanser.

ABB er voldsomt populær i media, han har utseendet med seg, han ordlegger seg bra, han står bastant for sine meninger og kjemper for dem, i tillegg gir han et inntrykk av å være en ensom ridder i sin gallauniform...!

Om man ser på selve figur-karakteren, så er jo dette noe som alle kvinner drømmer om. Minuset ved ABB er jo de djevelske handlingene og smerten han har påført uskyldige.

Du har rett i mye av det du sier her...

Det er nok den psykiske og fysiske maskuline " styrken " til ABB de tenner på. I ur-tiden ville han vært en overlever og sikkert en suksessfull mann. Et " varp" av en mann for en kvinne.

Men denne tiltrekkelsen jeg har for Breivik kan da umulig være en blanding av alle disse? Det kan ikke være så iherdig komplisert? Jeg vet ikke. :vetikke: Og flere har sagt at det vil gå over snart, og det håper jeg. Han tar rett og slett for mye av min tid og mine tanker til at jeg kan fokusere på andre viktige ting som jeg egentlig skal.

---

Vil gjerne høre mer fra deg, TS. Kjenner du deg igjen i noe av dette?

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nuppdupp

ok tenk sånn da: en du sto veldig nær ble drept. så var det noen på et forum som sa de var betatt av drapsmannen. kjenn godt etter nå. hadde ikke det gitt et hav av følelser? hadde du ikke blitt sint?. jeg tror ikke det hadde blitt godt mottat i det virkelige liv heller.

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ok tenk sånn da: en du sto veldig nær ble drept. så var det noen på et forum som sa de var betatt av drapsmannen. kjenn godt etter nå. hadde ikke det gitt et hav av følelser? hadde du ikke blitt sint?. jeg tror ikke det hadde blitt godt mottat i det virkelige liv heller.

Det er mange drapsmenn om har noen som er glad i dem. Er et noe å bli provosert av?

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nuppdupp

Det er mange drapsmenn om har noen som er glad i dem. Er et noe å bli provosert av?

klarer du ikke å sette deg inn i det? er det greit da? det jeg sa

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er det jeg også lurer på! Mye av disse tingene kan faktisk stemme. Men jeg skjønner heller ikke hvordan det kan være så utrolig komplisert! Jeg er 18 år, vet ikke om det er fordi jeg er ung og dum, men jeg føler virkelig en ekstrem dragning mot han. I natt drømte jeg faktisk at vi var helt alene ved et historisk bygg og han fortalte av sine kunnskaper og vi kysset... Og jeg ble direkte deprimert da jeg våknet og innså at det var en DRØM. Det var et mareritt å våkne fra drømmen,om du skjønner. Uff det føles ikke bra å skrive dette, men det er det jeg føler. Og når jeg tenker på det blir jeg helt yr i kroppen av lengsel og lyst fordi det føltes så godt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest henriett3

Jeg selv kan ikke forstå at noen kan være betatt av en som drepte mange venner av meg.

Men man kan vel ikke bestemme hvem man skal være betatt av heller da.

Personlig synes jeg mannen er direkte stygg.

Men så lenge dere ikke skriver brev til han, så skal jeg ikke klandre dere for noen ting ;)

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ok tenk sånn da: en du sto veldig nær ble drept. så var det noen på et forum som sa de var betatt av drapsmannen. kjenn godt etter nå. hadde ikke det gitt et hav av følelser? hadde du ikke blitt sint?. jeg tror ikke det hadde blitt godt mottat i det virkelige liv heller.

Jeg snakker kun for meg selv, men jeg har stor sympati for ofre og pårørende. Men det har nå gått fem måneder, og alle slags reaksjoner på det som skjedde burde få komme ut i lyset, synes du ikke det? Selvsagt om du er pårørt, burde du ikke gå inn på en slik tråd. Tittelen selv sier hva den skal handle om.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jeg som lagde den andre tråden. Har aldri før i mitt liv vært borti så mange ufyselige kommentarer fra fremmede mennesker. Synes det for all del skal være mulig å kunne diskutere dette åpent og saklig. Håper du får en god tråd ut av dette. :)

Jeg laget et innlegg jeg skulle poste i den andre tråden, men rakk ikke da den ble slettet. Jeg tok faktisk vare på den, aner ikke hvorfor. Her er det hvertfall:

Jeg synes det er veldig interessant å høre andre sine teorier. Jeg har plukket ut noen her som jeg føler treffer spot on.

Men denne tiltrekkelsen jeg har for Breivik kan da umulig være en blanding av alle disse? Det kan ikke være så iherdig komplisert? Jeg vet ikke. :vetikke: Og flere har sagt at det vil gå over snart, og det håper jeg. Han tar rett og slett for mye av min tid og mine tanker til at jeg kan fokusere på andre viktige ting som jeg egentlig skal.

---

Vil gjerne høre mer fra deg, TS. Kjenner du deg igjen i noe av dette?

Det er disse tingene jeg siktet til. Kan det være så komplisert? Jeg kjenner meg igjen i punktene... Men jeg har alltid trodd at det er mest EN ting som gir utslag for noe, og at ting ikke er SÅ innviklet. At det som regel er én spesifikk ting. For det er jo ikke slik at om han hadde manglet en eller to av disse tingene hadde jeg IKKE vært tiltrukket...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er det jeg også lurer på! Mye av disse tingene kan faktisk stemme. Men jeg skjønner heller ikke hvordan det kan være så utrolig komplisert! Jeg er 18 år, vet ikke om det er fordi jeg er ung og dum, men jeg føler virkelig en ekstrem dragning mot han. I natt drømte jeg faktisk at vi var helt alene ved et historisk bygg og han fortalte av sine kunnskaper og vi kysset... Og jeg ble direkte deprimert da jeg våknet og innså at det var en DRØM. Det var et mareritt å våkne fra drømmen,om du skjønner. Uff det føles ikke bra å skrive dette, men det er det jeg føler. Og når jeg tenker på det blir jeg helt yr i kroppen av lengsel og lyst fordi det føltes så godt...

Jeg er sytten og et halvt år selv, så vi ligger i samme aldersgruppe. Mange mente i den gamle tråden at det var en "fjortisting", det kan jo hende? Jeg er godt over fjortisstadiet mitt, men vi er jo fortsatt relativt unge.

Jeg forstår hvordan du følte det. Har selv drømt om han et par ganger, og det er en spesiell følelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg er ikke pårørende til noen der. jeg bare setter meg inn i hvorfor folk blir sinte mot dere

Jeg mente ikke du som i deg, mente generelt. :) Min feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Handlingene hans har ingenting med utseende og gjøre. Han passer godt på utseende sitt, og en kan ikke bestemme hvem en skal bli betatt av.

Selv er jeg ikke betatt, har ingen følelser for han, men trenger ikke komme med kommentarer som at de som liker han utseendemessig må til psykiatri osv. Det blir for barnslig.

Endret av Awzm me
  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva handlet dine drømmer om? Ja, kanskje man vokser det av seg? Men samtidig har jeg ALDRI, noensinne vært oppptatt av kjendiser, skuespillere eller drapsmenn for den saks skyld. Da alle andre var opptatt av kjendiser som Orlando Bloom, Wentworth Miller osv følte jeg aldri at jeg var i den kategorien. Og heller ikke med kjente drapsmenn, eller f.eks Kvisler & Co. Så jeg føler at det er noe jeg har fått nå... Så fjortisting kan det vel heller ikke være.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva handlet dine drømmer om? Ja, kanskje man vokser det av seg? Men samtidig har jeg ALDRI, noensinne vært oppptatt av kjendiser, skuespillere eller drapsmenn for den saks skyld. Da alle andre var opptatt av kjendiser som Orlando Bloom, Wentworth Miller osv følte jeg aldri at jeg var i den kategorien. Og heller ikke med kjente drapsmenn, eller f.eks Kvisler & Co. Så jeg føler at det er noe jeg har fått nå... Så fjortisting kan det vel heller ikke være.

Ikke jeg heller. Hadde en liten ting for Chase i Gossip Girl for en tid tilbake, men det var absolutt ikke like omfattende som dette for ABB.

Drømmene mine er ikke like nære som dine, ABB er bare i nærheten på en måte. Enten er vi på samme dykkekurs eller så er han kelneren på resturanten jeg spiser på. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest henriett3

Jeg er sytten og et halvt år selv, så vi ligger i samme aldersgruppe. Mange mente i den gamle tråden at det var en "fjortisting", det kan jo hende? Jeg er godt over fjortisstadiet mitt, men vi er jo fortsatt relativt unge.

Jeg forstår hvordan du følte det. Har selv drømt om han et par ganger, og det er en spesiell følelse.

http://www.nrk.no/nyheter/norge/1.7776668

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha :) Skjønner hva du mener. Når jeg sitter på skolen tenker jeg på han, og blir ukonsentrert. Og når folk snakker om han prøver jeg å høre ekstra godt etter samtidig som det føles "godt" å høre navnet hans.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En person som er 100% seg selv, tar ikke kompromisser, ser hva som 'må gjøres' og gjør det, unnskylder seg ikke og samtidig er ulovlig - vil alltid framstå som tiltrekkende for noen personer.

Jeg skulle ønske man fikk se film av ham, da skildringene av ham har hellet mer mot stakkarslig. Svak stemme, lukket kroppspråk, flakkende blikk - altså ikke den personen vi har trodd han er.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet dette er skrevet om tidligere, og at tråden ble stengt. Men kan vi ikke prøve å diskutere som siviliserte mennesker, uten personhets. Det jeg ønsker er om noen i samme situasjon som meg kan beskrive sine grunner til at de eventuelt føler seg betatt av Anders Behring Breivik. Jeg er ikke sikker på hvorfor jeg selv føler det slik, men kan jo utdype etterhvert. Men skjønner jo selvsagt at dette er unormalt, men det ER andre som føler det slik. Og hvorfor?

Hei, hva med fjordmann? Han er ledig på markedet.

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/oslobomben/artikkel.php?artid=10024970

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...