Gå til innhold

Betatt av Behring Breivik

Fremhevede innlegg

Skrevet

Som sagt tidligere kan man aldri kjenne en person fullt og helt uansett. Men vi føler vi kjenner han nokså godt utfra kroppsspråk, ytringer og venner og familie.

Når det gjelder at det er skremmende at vi kan få innflytelsesrike jobber og at jeg overhodet ikke må velge meg et omsorgsyrke... Det er vel naivt å tro at alle leger er det fordi de har et brennende ønske om å redde verden? Mange har valgt yrket for prestisje, lønn, innflytelse osv. Man gjør de fleste ting for seg selv og egen vinning. Dette er et grunnleggende element i alle mennesker.

Når det gjelder meg selv ville jeg ikke være psykiater for barn og unge som har opplevd traumatiske ting, jeg synes ikke det virker særlig spennende å kunne "hjelpe" disse noe videre. Det som er interessant er kriminelle, hvordan de har tenkt, hva som har formet dem dit de har kommet. Å få mulighet til å påvirke rettssystemet, og utvikle meg selv er nok hovedgrunnen for at jeg ønsker å bli psykiater, ikke for å vise omsorg.

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

En annen ting med denne fanatiske romantiseringen og tiltrekningen mot ABB, er hvordan det kan inspirere.

Hele saken er jo egentlig en Disney-historie i bakvendtland. Den utstøtte underdogen dreper massive mengder uskyldige voksne og barn, og får dermed all oppmerksomheten h*n vil ha - inklusivt fra det motsatte kjønn.

Kan se hvordan det er fristende for andre i samme situasjon.

Gjest Bustenskjold
Skrevet

Nei, det er ikke modig. Men man skal se lengre bak enn nettopp angrepene for å kalle personen som begikk ugjerningene, for feig eller modig.

javel.. og hvor kommer motet hans frem før Oslo/Utøya?

Skrevet

Helt oppriktig: Dette er veldig, veldig skremmende.

Hvis du hadde vært en av de han jaktet etter på Utøya, hadde du da også syntes han hadde vært tiltrekkende? Har dette noe med utseendet hans å gjøre, eller finner du alle massemordere som blir erklært for alvorelig psykisk syke seksuelt opphissende?

Hvordan vet du at han er sympatisk og kjærlig?

Jeg tror du er et sosialt utskudd uten særlig menneskelig kontakt utover din familie og at du rett og slett er ganske alvorlig psykisk syk. Jeg tror du har en uriktig oppfatning av deg selv som reflektert og analyserende, og jeg finner deg særdeles umoden. Ser du, jeg kan også fint finne "fakta" om din peron ved å danne meg et inntrykk av det du skriver.

Alt dette er besvart tidligere i tråden. Nei, dette er den eneste kriminelle jeg finner tiltrekkende. Faktisk den første personen i mitt liv i denne graden.

Jeg ser ikke på meg selv som veldig reflektert eller analyserende, men jeg forsøker så godt jeg kan å sette meg inn i dette. Det er helt greit å danne ditt inntrykk av meg, spesielt når du gjør det med et lengre og utfyllende innlegg og ikke bare "Du er syk", som enkelte tidligere har gjort.

Skrevet

Vampen for deg er kanskje straff og hevn det mest livgivende og gjør at du føler deg godt, men for meg og andre så leter vi etter årsaker slik at dette her ikke gjentar seg.

Hender det at du er i nærheten av å treffe blinken, eller bommer du alltid like jævlig? Jeg er ikke opptatt av straff og hevn. Men sist jeg sjekket var det forskjell på å forstå intellektuelt for å forebygge, og å synes synd på følelsene til eller ville ligge med drapsmannen.

• Liker 2
Skrevet

Å få mulighet til å påvirke rettssystemet, og utvikle meg selv er nok hovedgrunnen for at jeg ønsker å bli psykiater, ikke for å vise omsorg.

Nei slikt har du jo vist er en umulighet for deg, uansett.

Samme oppfordring går til deg som fortsatther et par sider tilbake.

Skrevet

En annen ting med denne fanatiske romantiseringen og tiltrekningen mot ABB, er hvordan det kan inspirere.

Hele saken er jo egentlig en Disney-historie i bakvendtland. Den utstøtte underdogen dreper massive mengder uskyldige voksne og barn, og får dermed all oppmerksomheten h*n vil ha - inklusivt fra det motsatte kjønn.

Kan se hvordan det er fristende for andre i samme situasjon.

Det håper jeg ikke skjer. Som sagt er dette for meg engangstilfelle.

Skrevet

Nei, det er ikke modig. Men man skal se lengre bak enn nettopp angrepene for å kalle personen som begikk ugjerningene, for feig eller modig.

Nei. Du er det du gjør.

Skrevet

Så hvordan rent praktisk har dere tenkt og gjøre med forelskelsen? Bli besøkshore på ila fengsel? Hjelpe ham og rømme? Gjøre en tilsvarende handling? Påkalle breiviks oppmerksomhet på ett eller annet vis?

Bare lurer?

ps, jeg skjønner at damer tenner på folk alle andre forakter, og det er en del av forakten mot ham som også er tennende. Det er årsaken til at jeg ikke gidder forakte breivik. Men dessverre er det jo ingen andre på forumet her som skjønner det, men det kan vel ikke dem lastes for. =)

Skrevet

javel.. og hvor kommer motet hans frem før Oslo/Utøya?

Jeg tror vi også har forklart dette tidligere i tråden, men kan oppsummere veldig kort de største faktorene: Stå opp mot det politisk korrekte, risikere livet sitt og ofre friheten sin.

Skrevet

Nettopp. KSM, Fortsatther og resten av fansen ville jo ikke hatt noen interesse for han om han ikke hadde gjort handlingen.

• Liker 2
Skrevet

Hvordan vet du at det ikke kommer til å utvikle seg?

Skrevet

Men gjennom dine ord, dine tanker, ditt forsvar og dine rasjonaliseringer, er det en økt sannsynlighet for at nettopp dette skjer igjen.

• Liker 1
Skrevet

Men gjennom dine ord, dine tanker, ditt forsvar og dine rasjonaliseringer, er det en økt sannsynlighet for at nettopp dette skjer igjen.

det verste er at de faktisk ikke tør å dra til psykologen EN gang. Hvis det ikke er noe galt med dem, så trenger de jo ikke oppfølging. Da holder det bare med den ene timen, for å forstå ting litt bedre.

Det beviser jo bare hvor redde de er for å ta feil.

Hvor redde de er for å få bevist at tankene deres er forferdelige og usunne.

• Liker 2
Skrevet

Så hvordan rent praktisk har dere tenkt og gjøre med forelskelsen? Bli besøkshore på ila fengsel? Hjelpe ham og rømme? Gjøre en tilsvarende handling? Påkalle breiviks oppmerksomhet på ett eller annet vis?

Bare lurer?

ps, jeg skjønner at damer tenner på folk alle andre forakter, og det er en del av forakten mot ham som også er tennende. Det er årsaken til at jeg ikke gidder forakte breivik. Men dessverre er det jo ingen andre på forumet her som skjønner det, men det kan vel ikke dem lastes for. =)

Det siste avsnittet tror jeg var et viktig poeng, skal notere meg det.

Jeg har vurdert å skrive et brev til Breivik, ikke et rent kjærlighetsbrev, men å dele med ham mine tanker og følesler. Lengre enn det strekker jeg meg ikke, så resten blir med fantasien. Dessverre. :gjeiper:

Gjest Bustenskjold
Skrevet

Jeg tror vi også har forklart dette tidligere i tråden, men kan oppsummere veldig kort de største faktorene: Stå opp mot det politisk korrekte, risikere livet sitt og ofre friheten sin.

Stå opp mot?

Tja han var jo aktiv på nettet på diverse antimuslim-fora..

Skikkelig heltemodig ja..

Risikerte livet? Tja, mulig han ble småfet og dvask etter all WOW-spillinga, kanskje endatil høyt blodtrykk...

• Liker 1
Skrevet

Som sagt tidligere kan man aldri kjenne en person fullt og helt uansett. Men vi føler vi kjenner han nokså godt utfra kroppsspråk, ytringer og venner og familie.

Med den logikken vil jeg påstå at jeg kjenner Brad Pitt ganske godt. :jepp:

• Liker 1
Skrevet

På den ene siden sier du at vi er dårlige til å argumentere og latterlige, på den andre siden skriver vi så overbevisende at folk lar seg inspirere og omvende til å få like meninger/tiltrekninger som oss?

• Liker 1
Skrevet

Hvordan vet du at det ikke kommer til å utvikle seg?

Jeg vet selvsagt ikke, men har ikke hatt øyne oppe for kriminelle verken før eller etter Breivik.

Nei, det tror jeg ikke. Jeg føler det er noe spesielt og enestående med Breivik, klarer ikke sette fingeren på det. Kanskje nettopp det at han var den "første"? Jeg kan absolutt ikke se for meg at jeg ville bli henrykt om en ABB-kopi gjorde det samme.

det verste er at de faktisk ikke tør å dra til psykologen EN gang. Hvis det ikke er noe galt med dem, så trenger de jo ikke oppfølging. Da holder det bare med den ene timen, for å forstå ting litt bedre.

Det beviser jo bare hvor redde de er for å ta feil.

Hvor redde de er for å få bevist at tankene deres er forferdelige og usunne.

Jeg har som tidligere nevnt full forståelse for at mange finner dette jeg føler sykt og forferdelig, men jeg er ikke dermed sagt syk. Jeg føler ikke at jeg trenger profesjonell hjelp på noe plan.

• Liker 2
Skrevet

Det siste avsnittet tror jeg var et viktig poeng, skal notere meg det.

Jeg har vurdert å skrive et brev til Breivik, ikke et rent kjærlighetsbrev, men å dele med ham mine tanker og følesler. Lengre enn det strekker jeg meg ikke, så resten blir med fantasien. Dessverre. :gjeiper:

spør om han kalte seg valhalla på kvinneguiden i 2004.

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...