fortsatther Skrevet 25. desember 2011 #361 Skrevet 25. desember 2011 jaha, og hvorfor gadd han i det hele tatt å plaffe ned 14åringer da? Og ikke bare de som så eldst ut? Nå driver du å forsvarer det at han faktisk skøyt mennesker. Du rettferdiggjør handlingene hans 'fordi han trodde de skulle være eldre' vet du hvor syk du fremstår? dere kommer med usle begrunnelser for å rettferdiggjøre det han gjorde. samme faen om han så på utøya som en bonus! Han plaffa ned en haug med unger fordi han ville svekke fremtiden til AUF!!! Og du drar frem detaljer for å få denne mannen i et bedre lys.... sykt... Forsvarer jeg handlingene? Eller beretter jeg hva ABB har sagt om dette? 2
Gjest Bustenskjold Skrevet 25. desember 2011 #362 Skrevet 25. desember 2011 Han hadde nok kjennskap til at det er tillatt for yngre å være medlem og også aktiv, men om det var mange av dem? I et så stort antall som det han fant på Utøya? Skulle vært interessant å se noen statistikker eller lignende om forholdene angående dette på tiden han var aktivt medlem. Mnja.. Selv konkluderer jeg med at han er dum og feig, og håper han blir grundig rævpult i fengselet før han blir tatt av dage.. Så håper jeg for din egen del at du blir kvitt dragningen mot denne forvokste pottitsmurfen ABB. Han er dessverre ikke verdt mer enn en gæverkule..
fortsatther Skrevet 25. desember 2011 #363 Skrevet 25. desember 2011 Mnja.. Selv konkluderer jeg med at han er dum og feig, og håper han blir grundig rævpult i fengselet før han blir tatt av dage.. Så håper jeg for din egen del at du blir kvitt dragningen mot denne forvokste pottitsmurfen ABB. Han er dessverre ikke verdt mer enn en gæverkule.. Og jeg konkluderer motsatt. Men likevel håper jeg han får en verdig rettssak (med tanke på både ham selv(rettssystemet) og ofre) og den straffen han har gjort seg fortjent til i vårt samfunn.
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2011 #364 Skrevet 25. desember 2011 Forsvarer jeg handlingene? Eller beretter jeg hva ABB har sagt om dette? i mine øyne gjør du det. hadde en i familien min blitt skutt på utøya og du hadde kommet hjem til meg på besøk, hadde du blitt hivd ut med en gang med beskjed om å aldri vise det stygge trynet ditt i nærheten igjen! For jeg har faktisk evnen til å hvertfall klare å sette meg LITT inn i hvordan ofrenes og ofrenes familer har det. Og jeg syntes så synd på de, at jeg ikke har noe til overs for sånne som deg. Jeg har også en bestemor som opplevde krigen på nært hold, og å faktisk ha sett hvor lei seg hun fremdeles er over det.. så er det med på at jeg heller ikke vil ha noe med de som sympatiserer med drapsmenn. Spesielt med de som har så like meninger som Hitler.
Gjest Katten. Skrevet 25. desember 2011 #365 Skrevet 25. desember 2011 Forsvarer jeg handlingene? Eller beretter jeg hva ABB har sagt om dette? Ja. Ofte. Ved å komme med unnskyldninger, rasjonaliseringer og bortforklaringer, så gjør du intet mindre enn å forsvare massedrap på barn. Jeg håper inderlig at du og KSM leser denne tråden den dagen dere får som har rundet fjorten år. Om jeg får lov, vil jeg gjerne printe den ut, gi den til dere og filme reaksjonene når dere leser egne ord og tanker. 3
fortsatther Skrevet 25. desember 2011 #366 Skrevet 25. desember 2011 (endret) i mine øyne gjør du det. hadde en i familien min blitt skutt på utøya og du hadde kommet hjem til meg på besøk, hadde du blitt hivd ut med en gang med beskjed om å aldri vise det stygge trynet ditt i nærheten igjen! For jeg har faktisk evnen til å hvertfall klare å sette meg LITT inn i hvordan ofrenes og ofrenes familer har det. Og jeg syntes så synd på de, at jeg ikke har noe til overs for sånne som deg. Jeg har også en bestemor som opplevde krigen på nært hold, og å faktisk ha sett hvor lei seg hun fremdeles er over det.. så er det med på at jeg heller ikke vil ha noe med de som sympatiserer med drapsmenn. Spesielt med de som har så like meninger som Hitler. Jeg synes selvsagt synd på ofrene og pårørende jeg også? Men jeg klarer ikke sette meg direkte inn i hvordan de har det. Det er dermed ikke sagt at jeg ikke har empatiske eller sympatiske evner. Like meninger med Hitler? Jøss, kan du utdype den? Endret 25. desember 2011 av fortsatther
Gjest Vampen Skrevet 25. desember 2011 #367 Skrevet 25. desember 2011 Og jeg konkluderer motsatt. Men likevel håper jeg han får en verdig rettssak (med tanke på både ham selv(rettssystemet) og ofre) og den straffen han har gjort seg fortjent til i vårt samfunn. Du konkluderer med at han er smart og modig, og lurer på om du har forsvart ham? 1
Gjest Katten. Skrevet 25. desember 2011 #368 Skrevet 25. desember 2011 Jeg synes selvsagt synd på ofrene og pårørende jeg også? Men jeg klarer ikke sette meg direkte inn i hvordan de har det. Det er dermed ikke sagt at jeg har empatiske eller sympatiske evner. http://no.wikipedia.org/wiki/Empati http://no.wikipedia.org/wiki/Sympati Jo, det er akkurat det det betyr. 1
fortsatther Skrevet 25. desember 2011 #369 Skrevet 25. desember 2011 Du konkluderer med at han er smart og modig, og lurer på om du har forsvart ham? Jeg konkluderer personen med de adjektivene, ja. Grunnene for det finnes lengre bak i tråden. Men jeg har fortsatt ikke forsvart handlingene. Det er mulig jeg uvitende forsvarer Breivik, men ikke handlingene. 1
Gjest Vampen Skrevet 25. desember 2011 #370 Skrevet 25. desember 2011 Jeg synes selvsagt synd på ofrene og pårørende jeg også? Men jeg klarer ikke sette meg direkte inn i hvordan de har det. Det er dermed ikke sagt at jeg ikke har empatiske eller sympatiske evner. Like meninger med Hitler? Jøss, kan du utdype den? Hadde jeg vært offer eller pårørende hadde jeg blitt noe så inn i gamperæva provosert av å lese at du påstår at du synes synd på dem, etter å ha lest resten av det du og KSM har trøkka ut av dere i denne tråden. 3
fortsatther Skrevet 25. desember 2011 #371 Skrevet 25. desember 2011 http://no.wikipedia.org/wiki/Empati http://no.wikipedia.org/wiki/Sympati Jo, det er akkurat det det betyr. Jeg er godt forstående med ordenes betydning, og du har kanskje rett i at jeg ikke har så mye empati i denne saken. Men generelt har jeg plenty med begge deler.
Gjest Vampen Skrevet 25. desember 2011 #372 Skrevet 25. desember 2011 Jeg konkluderer personen med de adjektivene, ja. Grunnene for det finnes lengre bak i tråden. Men jeg har fortsatt ikke forsvart handlingene. Det er mulig jeg uvitende forsvarer Breivik, men ikke handlingene. Beklager, men du kan ikke løsrive ham fra handlingene hans på den måten. Etter å ha lest manifestet hans er ikke smart et adjektiv jeg ville ha brukt uansett. Men å kalle en person som velger å gå til angrep på ubevæpnede, isolerte barn og ungdom for modig er så hinsides at det er latterlig. 2
Gjest Katten. Skrevet 25. desember 2011 #373 Skrevet 25. desember 2011 Jeg er godt forstående med ordenes betydning, og du har kanskje rett i at jeg ikke har så mye empati i denne saken. Men generelt har jeg plenty med begge deler. Mja. Jeg tviler. Spesielt mtp ditt forsvar av ABB som helhet, inklusive handlingene hans (for det er nettopp det du gjør). Jeg håper inderlig ingen pårørende leser ordene deres.
Gjest Bustenskjold Skrevet 25. desember 2011 #374 Skrevet 25. desember 2011 Noen som er hypp på å knulle meg om jeg skyter Behring Bleikfis?
fortsatther Skrevet 25. desember 2011 #375 Skrevet 25. desember 2011 Hadde jeg vært offer eller pårørende hadde jeg blitt noe så inn i gamperæva provosert av å lese at du påstår at du synes synd på dem, etter å ha lest resten av det du og KSM har trøkka ut av dere i denne tråden. Så for deg er det enten eller? Enten ond eller snill? Enten svart eller hvit? Ingen nyanser? Jeg synes selvsagt synd på ofre og pårørende, de har gått igjennom noe jeg ikke unner en gang min verste fiende. 1
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2011 #376 Skrevet 25. desember 2011 Jeg synes selvsagt synd på ofrene og pårørende jeg også? Men jeg klarer ikke sette meg direkte inn i hvordan de har det. Det er dermed ikke sagt at jeg ikke har empatiske eller sympatiske evner. Like meninger med Hitler? Jøss, kan du utdype den? da mangler du empati jo. Når du ikke klarer å sette deg LITT inn i hvordan andre har det. Da blir sånt uvirkelig for deg. hitler var også en ganske intelligent høyremann som sørget for døden til mange mennesker. Men han kom faktisk lenger enn Breivik. Han klarte jo å nesten ta over europa... han var kald, bestemt, intelligent, strategisk, hadde mye kunnskap og var ekstremt flink til å snakke for seg og overbevise mennesker. vedder på at det pipler ned lårene dine nå.... Breivik er jo bare en kylling i forhold til Hitler. Men de er ganske like likevel. Hva tror du bestemora di hadde syntes om dette? (eller oldemora di hvis bestemora di ikke har opplevd krigen). Har du såpass lite respekt for dine besteforeldre?
Gjest Vampen Skrevet 25. desember 2011 #377 Skrevet 25. desember 2011 Jeg er godt forstående med ordenes betydning, og du har kanskje rett i at jeg ikke har så mye empati i denne saken. Men generelt har jeg plenty med begge deler. Sånn generelt ser ut til å være et tema du stadig kommer tilbake til. ABB er har drept 77 mennesker, men generelt er han ganske modig og grei. Du er kåt på en fyr som har drept 77 mennesker, men generelt er du empatisk. Kiss my ass and call me darling! 3
fortsatther Skrevet 25. desember 2011 #378 Skrevet 25. desember 2011 da mangler du empati jo. Når du ikke klarer å sette deg LITT inn i hvordan andre har det. Da blir sånt uvirkelig for deg. hitler var også en ganske intelligent høyremann som sørget for døden til mange mennesker. Men han kom faktisk lenger enn Breivik. Han klarte jo å nesten ta over europa... han var kald, bestemt, intelligent, strategisk, hadde mye kunnskap og var ekstremt flink til å snakke for seg og overbevise mennesker. vedder på at det pipler ned lårene dine nå.... Breivik er jo bare en kylling i forhold til Hitler. Men de er ganske like likevel. Hva tror du bestemora di hadde syntes om dette? (eller oldemora di hvis bestemora di ikke har opplevd krigen). Har du såpass lite respekt for dine besteforeldre? Hitler var nasjonalsosialistisk. Altså på venstresiden og ingen "høyremann". Personlighetsmessig kan det være mulig å sammenligne disse to karakterene, men ideologisk sett er det omtrent umulig. 1
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2011 #379 Skrevet 25. desember 2011 Så for deg er det enten eller? Enten ond eller snill? Enten svart eller hvit? Ingen nyanser? Jeg synes selvsagt synd på ofre og pårørende, de har gått igjennom noe jeg ikke unner en gang min verste fiende. i noen tilfeller er det svart - hvitt. Og i de fleste tilfeller går det gode fremfor det onde ja. Man kan ikke bare traske rundt i livet sitt og mene og gjøre som man vil. Desverre. Men å være seksuelt tiltrukket av Breivik, og hvertfall å sympatisere med han, er dårlig likt av de aller fleste, og er ikke akseptert. Sånn er det bare. Det er ingen som kan gjøre noe med det.. og det er synd at du prøver...
Gjest Katten. Skrevet 25. desember 2011 #380 Skrevet 25. desember 2011 Sånn generelt ser ut til å være et tema du stadig kommer tilbake til. ABB er har drept 77 mennesker, men generelt er han ganske modig og grei. Du er kåt på en fyr som har drept 77 mennesker, men generelt er du empatisk. Kiss my ass and call me darling! Hovedsaklig barn, faktisk.
Fremhevede innlegg