Gjest KSM Skrevet 25. desember 2011 #281 Skrevet 25. desember 2011 Jeg trodde at anders behring brevik var en som kalte seg valhalla her på kvinneguiden i 2004-2005. Valhalla skrev; Og det viser at dere misser poenget totalt. Det handler ikke om en fredelig assimilering av norsk kultur som amerikaniseringen står for. Det handler om noe som vil føre til en konflikt i Europa. Det betyr at jeg har såpass tro på min kultur at jeg tror den VIL forsvare seg og det er det som skremmer meg. Europa har en lang historie med å ignorere totalitære ideologier før det er for sent, og det vil skje igjen. Profeten har talt 8) Skjønte lite av dette innlegget. Hva tyder på at det er ham som skrev dette? Og i hvilken sammenheng skrev personen dette? Hva annet har personen skrevet?
Gjest KSM Skrevet 25. desember 2011 #282 Skrevet 25. desember 2011 Du trenger en psykolog. Fint med en veldig konstruktiv og nyskapende kommentar uten nærmere grunnlag og utdyping. 1
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2011 #283 Skrevet 25. desember 2011 Fint med en veldig konstruktiv og nyskapende kommentar uten nærmere grunnlag og utdyping. Gidder ikke være konstruktiv med en som forsvarer at noen har drept 77 mennesker.
Gjest KSM Skrevet 25. desember 2011 #284 Skrevet 25. desember 2011 Gidder ikke være konstruktiv med en som forsvarer at noen har drept 77 mennesker. Jøss, har du fulgt tråden i det hele tatt? Jeg sier jo at handlingene var forferdelige, det er ikke noe slags forsvar. Jeg diskuterer hans psyke, hva han må ha tenkt for å gjøre dette, samt politikken og hans verdenssyn. Og det er mange flere enn meg som deler oppfatningen av at mye han mener stemmer, uten at dette er noe sykelig. Du mener vel at alle som stemmer på noe annet enn sosialistiske partier er gale og onde også? 1
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2011 #285 Skrevet 25. desember 2011 Gidder ikke være konstruktiv med en som forsvarer at noen har drept 77 mennesker. Er nesten enig her, gitt. Det denne mannen har gjort er ganske enkelt bare grotesk. Jeg skjønner at at det noe her om TS ikke helt kan styre eller skjønner selv, men hallo, se hva han faktisk har gjort! Det er ingenting tiltrekkende ved en mann som har drept 77 mennsker.
waco Skrevet 25. desember 2011 #286 Skrevet 25. desember 2011 Valhalla var en bruker på kvinneguiden fra 2004 til 2005. Det er fire ting fra brukeren valhalla jeg har funnet i kompendiumet til breivik. Første er hvordan valhalla omtaler japanere, andre er hvordan valhalla omtaler monarkiet, tredje er hvordan valhalla linket til Bat Ye`or, og den fjerde argumentene mot multikultarismen. Men jeg vet ikke, brukeren eksisterer ikke lengere. Andersnordic har jo lagt opp bilder på photobucket av rifla han brukte på utøya, og den kontoen eksisterer enda. http://s189.photobucket.com/albums/z24/andersnordic/ Eller youtube kontoen, den er også enda. http://www.youtube.com/user/Andersnordic/feed?filter=1
Gjest Bustenskjold Skrevet 25. desember 2011 #287 Skrevet 25. desember 2011 Et spørsmål til dere som er så betatt av Behring Bleikfis : Hvor står dere politisk? Dere er klar over at dersom dere har noen som helst politisk ideologi som sympatiserer med Ap/AUF, er dere følgelig potensielle drapsofre for denne puddingen? 1
Gjest KSM Skrevet 25. desember 2011 #288 Skrevet 25. desember 2011 Valhalla var en bruker på kvinneguiden fra 2004 til 2005. Det er fire ting fra brukeren valhalla jeg har funnet i kompendiumet til breivik. Første er hvordan valhalla omtaler japanere, andre er hvordan valhalla omtaler monarkiet, tredje er hvordan valhalla linket til Bat Ye`or, og den fjerde argumentene mot multikultarismen. Men jeg vet ikke, brukeren eksisterer ikke lengere. Andersnordic har jo lagt opp bilder på photobucket av rifla han brukte på utøya, og den kontoen eksisterer enda. http://s189.photobucket.com/albums/z24/andersnordic/ Eller youtube kontoen, den er også enda. http://www.youtube.com/user/Andersnordic/feed?filter=1 Dette var veldig interessant! Takk for at du kom med denne informasjonen. Måten innlegget er skrevet på minner veldig om skrivemåten jeg har sett på både det han skrev på Document og FpU sine sider. Han var jo aktiv på nettet, kanskje han faktisk var litt her også. Samt at nicket, Valhalla, passer godt med hans fascinasjon for norrøn mytologi og navnene han ga sine våpen, samt hans andre nasjonalistiske brukernavn Andersnordic.
Gjest KSM Skrevet 25. desember 2011 #289 Skrevet 25. desember 2011 Du er ikke sann, altså. Det er spesielt at du ler av mine innlegg i stedet for å kommentere hva som er spesielt rart og hvorfor. Det er jo du som debatterer svakt når du ikke skriver noe utdypende, noe som skaper debatt i stedet for å forsøke å latterliggjøre. Nå tar jeg meg ikke nær av det da jeg anser mine innlegg som mye mer interessante fra et debattperspektiv. For all del, men gjerne at det jeg skriver er latterlig, men gjerne på et dypere plan enn en smiley som ler Jeg føler ikke at temaet er spesielt morsomt. Og nå har du kommet med flere kommentarer som er vanskelige å jobbe videre med rent argumentmessig.
fortsatther Skrevet 25. desember 2011 #290 Skrevet 25. desember 2011 Et spørsmål til dere som er så betatt av Behring Bleikfis : Hvor står dere politisk? Dere er klar over at dersom dere har noen som helst politisk ideologi som sympatiserer med Ap/AUF, er dere følgelig potensielle drapsofre for denne puddingen? Jeg er liberalkonservativ. Er ikke voldsomt politisk engasjert, men til gjengjeld har jeg stor interesse for enkelte saker, som økonomi og innvandring/integrering/assimilering. Er vokst opp med SV/AP-familie og kan ikke fordra store deler av politikken eller debattsformen deres. 1
Gjest Vampen Skrevet 25. desember 2011 #291 Skrevet 25. desember 2011 KSM: arrrrgh, kan du slutte å dra inn Galilei og Sokrates? Ikke bare er det en fornærmelse mot to store menn, det er en fornærmelse mot hjernecellene til dine motdebattanter, da sammenligningen ikke holder vann! Kan du få det inn i skallen din at både Sokrates og Galilei var store, anerkjente menn på sine felt i sin levetid? De var ikke ukjente underdogs som ble kjent i forbindelse med rettssakene sine. Sokrates var en bauta, han var en del av eliten. Galilei var en anerkjent vitenskapsmann. Hvorfor tror du han ble dømt til en relativt komfortabel husarrest, fremfor døden? Det eneste de har til felles med ABB er at du har noen spinneville teorier om hvem de var. 2
Gjest KSM Skrevet 25. desember 2011 #292 Skrevet 25. desember 2011 Valhalla var en bruker på kvinneguiden fra 2004 til 2005. Det er fire ting fra brukeren valhalla jeg har funnet i kompendiumet til breivik. Første er hvordan valhalla omtaler japanere, andre er hvordan valhalla omtaler monarkiet, tredje er hvordan valhalla linket til Bat Ye`or, og den fjerde argumentene mot multikultarismen. Men jeg vet ikke, brukeren eksisterer ikke lengere. Andersnordic har jo lagt opp bilder på photobucket av rifla han brukte på utøya, og den kontoen eksisterer enda. http://s189.photobucket.com/albums/z24/andersnordic/ Eller youtube kontoen, den er også enda. http://www.youtube.com/user/Andersnordic/feed?filter=1 Men hvordan husker du brukeren, og de 4 temaene, i tillegg til å ha et ordrett sitat hvis brukeren er borte? Det er jo 7-8 år siden 04-05.
Gjest Bustenskjold Skrevet 25. desember 2011 #293 Skrevet 25. desember 2011 Er vokst opp med SV/AP-familie og kan ikke fordra store deler av politikken eller debattsformen deres. Kan du utdype den der? Hva er det med debattformen deres?
Gjest KSM Skrevet 25. desember 2011 #294 Skrevet 25. desember 2011 KSM: arrrrgh, kan du slutte å dra inn Galilei og Sokrates? Ikke bare er det en fornærmelse mot to store menn, det er en fornærmelse mot hjernecellene til dine motdebattanter, da sammenligningen ikke holder vann! Kan du få det inn i skallen din at både Sokrates og Galilei var store, anerkjente menn på sine felt i sin levetid? De var ikke ukjente underdogs som ble kjent i forbindelse med rettssakene sine. Sokrates var en bauta, han var en del av eliten. Galilei var en anerkjent vitenskapsmann. Hvorfor tror du han ble dømt til en relativt komfortabel husarrest, fremfor døden? Det eneste de har til felles med ABB er at du har noen spinneville teorier om hvem de var. De som hadde makten, på Sokrates tid, mente ikke at han var verdt annet enn å drikke gift. Hva folk i hans krets mente, er jo selvsagt noe annet, slik som sikkert mange holder med Breivik. Det er jo en student i Bergen iallefall som har stått frem som sympatisør, så du kan ikke trekke frem hans egne elever, som Platon osv. Selve makteliten jobbet i mot ham, mens makteliten vi har i dag støtter Sokrates. Derfor er han mer anerkjent nå enn han var da. 1
fortsatther Skrevet 25. desember 2011 #295 Skrevet 25. desember 2011 Kan du utdype den der? Hva er det med debattformen deres? Det er ren knebling og latterliggjøring av mine meninger. Avfeier mine kritiske spørsmål til deres meninger og kaller meg ved ett ord. Gjett hvilket. (Foruten dette har jeg en veldig god familie og en flott oppvekst. Kun deres form for å debattere jeg misliker.) 2
Gjest KSM Skrevet 25. desember 2011 #296 Skrevet 25. desember 2011 ikke skryt på deg at du har lest om psykologi. det man lærer på barneskolen holder ikke. Har ikke lest noe særlig om psykologi, men jeg synes det er spennende å prøve å analysere. Jeg har heller aldri skrevet jeg kan mye om psykologi, men jeg ønsker å lære. Men tydeligvis fengte noe da, siden du mener jeg tross alt har litt kunnskaper
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2011 #297 Skrevet 25. desember 2011 De som hadde makten, på Sokrates tid, mente ikke at han var verdt annet enn å drikke gift. Hva folk i hans krets mente, er jo selvsagt noe annet, slik som sikkert mange holder med Breivik. Det er jo en student i Bergen iallefall som har stått frem som sympatisør, så du kan ikke trekke frem hans egne elever, som Platon osv. Selve makteliten jobbet i mot ham, mens makteliten vi har i dag støtter Sokrates. Derfor er han mer anerkjent nå enn han var da. Det er som å snakke til en trassig tre åring som holder seg for ørene og roper bla bla bla. Kan du vennligst sette deg mer inn i hva du sammenligner ABB med? Sokrates var veldig anerkjent, selv blant makteliten. Det var kun en del av sofistene og samfunnstyret som var imot ham, og det er ikke en gang hele makteliten. Nå trenger vi kanskje ikke å påpeke for deg at samfunnstyret i teorien var demokratisk men også samtidig veldig påvirket av korrupsjon? Du mener oppriktig at ABB vil bli anerkjent i fremtiden? Bare det at du skriver det og Sokrates i samme innlegg viser at du virkelig ikke har peiling på hva du holder på med... 1
Gjest Anuket Skrevet 25. desember 2011 #298 Skrevet 25. desember 2011 Det er som å snakke til en trassig tre åring som holder seg for ørene og roper bla bla bla. Kan du vennligst sette deg mer inn i hva du sammenligner ABB med? Sokrates var veldig anerkjent, selv blant makteliten. Det var kun en del av sofistene og samfunnstyret som var imot ham, og det er ikke en gang hele makteliten. Nå trenger vi kanskje ikke å påpeke for deg at samfunnstyret i teorien var demokratisk men også samtidig veldig påvirket av korrupsjon? Du mener oppriktig at ABB vil bli anerkjent i fremtiden? Bare det at du skriver det og Sokrates i samme innlegg viser at du virkelig ikke har peiling på hva du holder på med... Altså det var meg, Anuket Kom borti anonym knappen.
Gjest Bustenskjold Skrevet 25. desember 2011 #299 Skrevet 25. desember 2011 Det er ren knebling og latterliggjøring av mine meninger. Avfeier mine kritiske spørsmål til deres meninger og kaller meg ved ett ord. Gjett hvilket. (Foruten dette har jeg en veldig god familie og en flott oppvekst. Kun deres form for å debattere jeg misliker.) Knebling og latterliggjøring er et tegn på hersketeknikk, som brukes fordi de i grunnen ikke ønsker en debatt. Jeg tror de er redde for å måtte gi deg rett i at du har et poeng. Men det er vel likevel bedre enn å drepe de som er uenig med deg, spesielt personer ned i 13-14 årsalderen?
Gjest KSM Skrevet 25. desember 2011 #300 Skrevet 25. desember 2011 Kan du utdype den der? Hva er det med debattformen deres? Store ord, tomme løfter og skapning av falske drømmer og håp. Er selv vokst opp med Høyrefamilie men er mer konservativ og borgerlig enn dem. Hadde nok ikke vært et mål for Breivik. Er da ikke suicidal og blir betatt av noen som ønsker å ta livet av meg.
Fremhevede innlegg