fortsatther Skrevet 25. desember 2011 #321 Skrevet 25. desember 2011 Det var kun uskyldige som døde i dette angrepet... Og hadde han vært så bevisst på kun å drepe "fienden", kunne han vel skadeskutt henne, feks i benet. Svært lite trolig at hun kunne skutt tilbake uansett.... Hva vet vi egentlig om dødsfallet hennes? Kanskje ABB forsøkte å skadeskyte, kanskje han ble redd i øyeblikket hun kom mot ham og bare skjøt uten å sikte?
Gjest Vampen Skrevet 25. desember 2011 #322 Skrevet 25. desember 2011 Først i 1992 beklaget pave Johannes Paul II hvordan Galilei ble behandlet, og selv da mente mange at dette var galt. Men i 2008 først ble det godtatt at unnskyldningen var på sin plass. Og igjen, som Anuket helt riktig har svart deg, Galilei hadde nære bånd med og støttespillere høyt oppe i kirken. Kirken beklager sjelden noe, det endrer ikke historiske fakta. Gjør deg selv en tjeneste, les deg opp på historie, så slipper du å drite deg ut.
Gjest Vampen Skrevet 25. desember 2011 #323 Skrevet 25. desember 2011 Hva vet vi egentlig om dødsfallet hennes? Kanskje ABB forsøkte å skadeskyte, kanskje han ble redd i øyeblikket hun kom mot ham og bare skjøt uten å sikte? Jeg har ikke ord for hvor kvalmende det er å se dere desperat forsøke å rasjonalisere og forsvare handlingene hans. 2
Gjest KSM Skrevet 25. desember 2011 #324 Skrevet 25. desember 2011 Nå trakk jeg ikke frem navnene som en direkte link til at ABB er så nyskapende som disse var, mer som et forsøk på å beskrive det at det er mange ting folk har gjort som var sterkt motarbeidet, men som i ettertid har vist seg å være riktige tanker/meninger/oppdagelser. Når det gjelder kvinnen, hadde hun jo AUF-datter på øya, jobbet for folkehjelpen OG oppholdt seg på Utøya, det er vel ikke utenkelig at hun var stemte rødt? Hva skulle han gjort når hun kom gående mot ham? Latt henne angripe han og ødelegge planene? Og han tok jo faktisk ikke mannskapet på båten, selv om grunnene kunne vært gode. Han har da utvist noe skjønn og konsekventhet. Til tross for dopen han gikk på, var han jo rasjonell i forhold til målet. 1
Tabris Skrevet 25. desember 2011 #325 Skrevet 25. desember 2011 Hvorfor forsvarer dere ham? Hvorfor forsøker dere å forsvare og rasjonaliserre handlingene han har gjort? Dere sier at dere mener drapene var forferdelige, likevel er det side opp og ned om hvor rasjonell og snill han var siden han faktisk skånet en eller to på sin vei. Dette er jo fullstendig galskap. 2
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2011 #326 Skrevet 25. desember 2011 Nå trakk jeg ikke frem navnene som en direkte link til at ABB er så nyskapende som disse var, mer som et forsøk på å beskrive det at det er mange ting folk har gjort som var sterkt motarbeidet, men som i ettertid har vist seg å være riktige tanker/meninger/oppdagelser. Når det gjelder kvinnen, hadde hun jo AUF-datter på øya, jobbet for folkehjelpen OG oppholdt seg på Utøya, det er vel ikke utenkelig at hun var stemte rødt? Hva skulle han gjort når hun kom gående mot ham? Latt henne angripe han og ødelegge planene? Og han tok jo faktisk ikke mannskapet på båten, selv om grunnene kunne vært gode. Han har da utvist noe skjønn og konsekventhet. Til tross for dopen han gikk på, var han jo rasjonell i forhold til målet. Tenk om det var moren din.
waco Skrevet 25. desember 2011 #327 Skrevet 25. desember 2011 (endret) Men hvordan husker du brukeren, og de 4 temaene, i tillegg til å ha et ordrett sitat hvis brukeren er borte? Det er jo 7-8 år siden 04-05. vel, jeg søkte på valhalla profeten i kvinneguiden. Så kan man søke opp valhalla japanere, valhalla monarkiet, valhalla kronprinsen. Sjekk link: http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=134443&st=0 http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=105399&view=findpost&p=1612270 http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=139614&view=findpost&p=2227429 http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=88008&view=findpost&p=1301233 http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=102107&view=findpost&p=1556272 Her er enkelte utdrag, og har du lest kompendiumet vil du kjenne igjen noe. I kompendiuemet skriver breivik at forskjellen mellom en president og en konge er at en konge er der for hele folket, mens en president er der kun for partitilhørighet se link, http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=88008&view=findpost&p=1301253 Det er også skrevet i kompendiumet side, - 751. Endret 25. desember 2011 av waco
Gjest Vampen Skrevet 25. desember 2011 #328 Skrevet 25. desember 2011 Nå trakk jeg ikke frem navnene som en direkte link til at ABB er så nyskapende som disse var, mer som et forsøk på å beskrive det at det er mange ting folk har gjort som var sterkt motarbeidet, men som i ettertid har vist seg å være riktige tanker/meninger/oppdagelser. Og det er det du feiler totalt på, siden du har valgt ut to menn som var anerkjente og respekterte i sin levetid. ABB var en ukjent og uviktig hvermannsen, inntil han myrdet 77 mennesker på grunn av sine vrangforestillinger.
Gjest Anuket Skrevet 25. desember 2011 #329 Skrevet 25. desember 2011 Nå trakk jeg ikke frem navnene som en direkte link til at ABB er så nyskapende som disse var, mer som et forsøk på å beskrive det at det er mange ting folk har gjort som var sterkt motarbeidet, men som i ettertid har vist seg å være riktige tanker/meninger/oppdagelser. Når det gjelder kvinnen, hadde hun jo AUF-datter på øya, jobbet for folkehjelpen OG oppholdt seg på Utøya, det er vel ikke utenkelig at hun var stemte rødt? Hva skulle han gjort når hun kom gående mot ham? Latt henne angripe han og ødelegge planene? Og han tok jo faktisk ikke mannskapet på båten, selv om grunnene kunne vært gode. Han har da utvist noe skjønn og konsekventhet. Til tross for dopen han gikk på, var han jo rasjonell i forhold til målet. Men det er da slik du har fremstilt din argumentasjon hele veien, om at du kan stille dem i samme kategori som ABB. Som om ABB virkelig var en person som har vært så sterkt motarbeidet, og har hatt riktige tanker. Det har han ikke. Hadde han gjort mer av sine meninger, dvs. deltatt mer enn det han gjorde så ville han kanskje bare kanskje ha nådd disse historiske personene så vidt til tærene. Men det gjorde han ikke, han valgte den lette løsningen, sitte på nettet, legge planer og bestemme hvem som skulle dø for hans meninger, uten noen andre innspill en kun dem som støttet ham. Han har ikke gjort noen viktige oppdagelser, han har ikke riktige tanker når det er å plaffe ned ungdommer. Nei jeg trekker meg ut av denne diskusjonen nå. Og jeg håper i alle fall du lærer deg å lese mer om dem du har lyst å trekke frem i lyset for å sette ABB i samme kategori som dem - fordi det er der du gjør den største feilen. Store navn, gjør ikke argumentene dine gyldige, aller minst når du ikke har mer kunnskap enn det du utviser.
fortsatther Skrevet 25. desember 2011 #330 Skrevet 25. desember 2011 Hvorfor forsvarer dere ham? Hvorfor forsøker dere å forsvare og rasjonaliserre handlingene han har gjort? Dere sier at dere mener drapene var forferdelige, likevel er det side opp og ned om hvor rasjonell og snill han var siden han faktisk skånet en eller to på sin vei. Dette er jo fullstendig galskap. Det er en person bak drapene. Det er denne personen jeg tror hele Norge leter etter, hvem var han og hvorfor gjorde han det? Han er ikke like ond som man skal ha det til, han er ikke et maskindrevet monster som skjøt og drepte alle han kom over med skalkeskjul islamofob. Han var en person, som deg og meg, og jeg forsøker å forstå hvorfor han følte seg nødt til å gjøre dette. Jeg verken forsvarer eller rasjonaliserer handlingene, men vil gjerne forsøke å finne ut av hva han følte og tenkte.
Sekretæren Skrevet 25. desember 2011 #331 Skrevet 25. desember 2011 Tråden er ryddet SportyShorty, mod
She_Leiva Skrevet 25. desember 2011 #332 Skrevet 25. desember 2011 Han er ikke stygg utenpå, sånn egentlig, men det faktum at han er det nærmeste man kommer ett monster på innsiden, gjør han ganske så STYGG på alle mulige måter. MENER JEG!
Gjest Bustenskjold Skrevet 25. desember 2011 #333 Skrevet 25. desember 2011 Når det gjelder kvinnen, hadde hun jo AUF-datter på øya, jobbet for folkehjelpen OG oppholdt seg på Utøya, det er vel ikke utenkelig at hun var stemte rødt? Hva skulle han gjort når hun kom gående mot ham? Latt henne angripe han og ødelegge planene? Kan du dokumentere at Anna Fjalestad var på Utøya som AUF-medlem? Iflg TV 2 var hun der først og fremst som medlem av Norsk Folkehjelp. "AUFs sommerleir på Utøya var det aller første store oppdraget for 19 år gamle Anna Fjalestad. Hun meldte seg inn i Norsk Folkehjelp i mai, der moren Hanne (42) var aktivt medlem. Sammen med seks andre folkehjelpere dro de til Utøya i sommer, men Hanne kom aldri tilbake." http://www.tv2.no/gmn/annas-mamma-mistet-livet-paa-utoeya-man-skyter-ikke-barn-3643110.html Nei, det er ikke utenkelig at mor og/eller datter var Ap-velgere, men for hva vi vet er det vel ikke sikkert de var politisk engasjerte en gang? Og som jeg har sagt før, han kunne skadeskutt henne (feks i benet, og satt henne ut av spill)
Gjest Bustenskjold Skrevet 25. desember 2011 #334 Skrevet 25. desember 2011 ..kanskje han ble redd i øyeblikket hun kom mot ham og bare skjøt uten å sikte? Hadde Behring Bleikfis lest det du skrev der, ville han blitt dypt fornærmet på deg. Han anser seg selv som en kriger, som ufeilbarlig og perfeksjonist. At han skulle blitt redd en ubevæpnet kvinne og skutt et dødelig skudd ved uhell, finner jeg like sannsynlig som at Petter Northug driter i å rykke fra Hellner i en VM-stafett i sympati for svenskene... 1
Tabris Skrevet 25. desember 2011 #335 Skrevet 25. desember 2011 Det er en person bak drapene. Det er denne personen jeg tror hele Norge leter etter, hvem var han og hvorfor gjorde han det? Han er ikke like ond som man skal ha det til, han er ikke et maskindrevet monster som skjøt og drepte alle han kom over med skalkeskjul islamofob. Han var en person, som deg og meg, og jeg forsøker å forstå hvorfor han følte seg nødt til å gjøre dette. Jeg verken forsvarer eller rasjonaliserer handlingene, men vil gjerne forsøke å finne ut av hva han følte og tenkte. Jeg er også interessert i å vite mer, prøve å forstå mer av hva som ligger bak. Jeg er også interessert i å analysere og finne ut mer om Breivik. Så på den måten finner jeg han også fascinerende. Men jeg leser ikke deres innlegg som analyserende eller et forsøk på å forstå. Jeg leser dem som rasjonaliserende forsvarstaler, og romantisering av en fantasifigur. Det er biten som skremmer meg. Ikke at dere prøver å forstå mer, for det gjør jeg også. 2
fortsatther Skrevet 25. desember 2011 #336 Skrevet 25. desember 2011 Hadde Behring Bleikfis lest det du skrev der, ville han blitt dypt fornærmet på deg. Han anser seg selv som en kriger, som ufeilbarlig og perfeksjonist. At han skulle blitt redd en ubevæpnet kvinne og skutt et dødelig skudd ved uhell, finner jeg like sannsynlig som at Petter Northug driter i å rykke fra Hellner i en VM-stafett i sympati for svenskene... Tror du han egentlig ser på seg selv slik? Eller at det er en usikker person som skjuler seg bak store, mektige ord?
Gjest Katten. Skrevet 25. desember 2011 #337 Skrevet 25. desember 2011 Etter å ha lest denne tråden, begynner jeg nesten å forstå ABB. Jeg føler selv en trang til å drepe alle som kan følge i hans fotspor, slik at min søster, min datter, min sønn eller mine venner skal slippe å være de neste ofrene. KSM og fortsatther, dere har hatt en utvikling gjennom denne tråden. Fra å 'ydmykt' stadfeste deres tiltrekning til ABB, forsvarer dere nå handlingene hans, hans overbevisninger og meningene. Dere identifiserer dere med ham og dere støtter ham. Dere er - i mine øyne - intet bedre enn ham selv. Min erfaring med mennesker med samme trekk som dere to, har satt en del tanker i hodet mitt. Profesjonelle såvel som uprofesjonelle tanker. Begge delene vil dere nok anse som et dårlig personangrep. 3
Gjest Vampen Skrevet 25. desember 2011 #338 Skrevet 25. desember 2011 Heldigvis er begge bare jentunger. Jeg håper at begge får seg en oppvekker når de blir mer modne og voksne. 1
Gjest KSM Skrevet 25. desember 2011 #339 Skrevet 25. desember 2011 Har du erfaring med sånne som oss? Hva tenker du om det da? Nei, ser ikke på det som et personangrep. Hvis du skriver litt nøytralt og objektivt trenger det jo ikke bli et angrep. 1
Gjest Katten. Skrevet 25. desember 2011 #340 Skrevet 25. desember 2011 Har du erfaring med sånne som oss? Hva tenker du om det da? Nei, ser ikke på det som et personangrep. Hvis du skriver litt nøytralt og objektivt trenger det jo ikke bli et angrep. Dere har likhetstrekk med en del av mine erfaringer. Dessverre vil jeg aldri klare å holde meg nøytral i denne situasjonen, og jeg føler en avsky av bare tanken på å gi dere noe dere vil ha. I begynnelsen hadde jeg ikke hatt noe problem med det - men ettersom du har delt mer og mer av deg, har du allerede bekreftet min førte mistanke: du er ikke en person jeg vil like å være i nærheten. 3
Fremhevede innlegg