Gå til innhold

Betatt av Behring Breivik

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg skrev tidligere i tråden, at handlingene i grunn ikke registreres hos meg. Derfor den manglende empatien. Det har ingen ting med politisk ståsted å gjøre.

Hvorfor registrerer du ikke handlingene?

tving deg selv til det. Selv har jeg sett for meg hvordan han kommer mot ungdommene og skyter dem. Det er noe man må forestille seg, for å skjønne fullt ut hvor grusom saken er.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvorfor registrerer du ikke handlingene?

tving deg selv til det. Selv har jeg sett for meg hvordan han kommer mot ungdommene og skyter dem. Det er noe man må forestille seg, for å skjønne fullt ut hvor grusom saken er.

Jeg har forsøkt. Jeg har sett det for meg, jeg har lest historier, jeg har hørt den gråtkvalte stemmen til både overlevende og pårørende. Hvordan skal jeg tvinge meg til det?

Skrevet (endret)

Jeg er til tider bekymret. Men hva meg angår, er jeg den samme personen jeg alltid har vært (Gråter fortsatt over Ekstrem Oppussing), så det er kun denne saken jeg har manglende empati.

søstra mi hadde tegn på OCD i barndommen, men ingen tok det alvorlig. Mange år senere lå hun tvangsinnlagt på psykiatrisk.

Med mindre du jobber hardt med empatien din, hadde jeg vært bekymret for at det ville utvikle seg til noe verre....

Endret av SportyShorty
Skrevet

Det er jo nettopp dette jeg selv er veldig nysgjerrig på! Jeg, som egentlig er en veldig emosjonell og sympatisk person, klarer å overse dette? Overse nøyaktig det første jeg fikk vite om ham? Om det skulle være til interesse, følte jeg først avsky for ham. Men senere på natten 23. juli så fikk jeg sympati - nettopp for ham, den grusomme, der hatgrupper og drapstrusler ble slengt i hytt og pine.

Ja, stakkars lille morder.. Ble du kåt på Bin Laden når han ble drept?

Skrevet

søstra mi hadde tegn på OCD i barndommen, men ingen tok det alvorlig. Mange år senere lå hun tvangsinnlagt på psykiatrisk.

Med mindre du jobber hardt med empatien din, hadde jeg vært bekymret for at det ville utvikle seg til noe verre....

Men empatien min er tilstede i så veldig mange saker, bare ikke denne. Jeg vet ikke hvorfor.

Skrevet

fortsatther, skriv ordene som jeg tidligere gav deg. Ikke kopier dem fra mitt innlegg, skriv dem selv. Bokstav for bokstav, ord for ord.

Post det for oss og deretter skal du lese det høyt for deg selv.

jeg foreslår heller at hun går og forteller dette til sin mor og sine besteforeldre. Empatien er jo ikke tilstede uansett... så hvem bryr seg om hva mamma og pappa og bestemor og bestefar føler liksom?

Skrevet

Men empatien min er tilstede i så veldig mange saker, bare ikke denne. Jeg vet ikke hvorfor.

Jeg venter.

Skrevet

Ja, stakkars lille morder.. Ble du kåt på Bin Laden når han ble drept?

Absolutt ikke. Derfor er det langt mer innviklet og komplisert enn det.

Skrevet

Jeg venter.

Hvem er du til å bestemme over meg?

Men om det gleder deg, så: Jeg tenner på en barnemassemorder.

Skrevet

Absolutt ikke. Derfor er det langt mer innviklet og komplisert enn det.

Ja, Bin Laden jaktet jo tross alt ikke på ubevæpnede barn.

• Liker 1
Skrevet

Nei, han rekrutterte dem.

• Liker 2
Skrevet

Hvem er du til å bestemme over meg?

Men om det gleder deg, så: Jeg tenner på en barnemassemorder.

Alle ordene, de fulle setningene.

Husk å si dem ut for deg selv.

Hva smaker ordene i det de forlater munnen din? Hvordan høres det ut for deg å høre de ordene fra din egen munn?

Gjest Bustenskjold
Skrevet

Duuuu? Gjemmestedet ditt er avslørt for lenge siden :gjeiper:

Skrevet

Jeg spurte her og jeg spør igjen. For dette skjønner jeg rett og slett ikke.

Ja, det er ganske uvirkelig, men det er det du er. Kåt på en barnemorder. Når du fantaserer seksuelt om ham, hvilke bilder er det du får i hodet ditt da? Er det bilder av ham når han skyter mennesker i ansiktet eller er det fra når han sitter på gutterommet hos mor og spiller WOW? Synes du det er skikkelig, skikkelig opphissende?

Skrevet (endret)

Nei, han rekrutterte dem.

Og det er i grunn noen hakk mindre ille enn å jakte på dem med skarpladde våpen på en øy. Hvilket sier litt om hva slags sjarmører du drømmer om.

Endret av Vampen
Skrevet

Alle ordene, de fulle setningene.

Husk å si dem ut for deg selv.

Hva smaker ordene i det de forlater munnen din? Hvordan høres det ut for deg å høre de ordene fra din egen munn?

Jeg finner ham modig og intelligent, selv om han drepte ungdommer. (Noe i den duren, var det ikke?)

Det gir meg ingen følelse, verken eller. Tomme ord uten mening for meg. (Med unntak av et lite smil ved ordet "modig".)

Gjest Bustenskjold
Skrevet

..eller er det fra når han sitter på gutterommet hos mor og spiller WOW? Synes du det er skikkelig, skikkelig opphissende?

Hæ? Finnes det kvinner som IKKE tenner på 32åringer som bor hjemme hos mamma? :sukk:

Skrevet

Jeg finner ham modig og intelligent, selv om han drepte ungdommer. (Noe i den duren, var det ikke?)

Det gir meg ingen følelse, verken eller. Tomme ord uten mening for meg. (Med unntak av et lite smil ved ordet "modig".)

"Jeg er seksuelt tiltrukket av en barnemorder. Jeg finner ham modig og intelligent, selv om han gjennomførte terroraksjoner og drepte barn og ungdommer i kaldt blod."

Ingen følelse verken eller? Ordene barnemorder og terroraksjoner vekker ingen følelser i deg i det hele tatt?

Skrevet

Jeg spurte her og jeg spør igjen. For dette skjønner jeg rett og slett ikke.

Ja, det er ganske uvirkelig, men det er det du er. Kåt på en barnemorder. Når du fantaserer seksuelt om ham, hvilke bilder er det du får i hodet ditt da? Er det bilder av ham når han skyter mennesker i ansiktet eller er det fra når han sitter på gutterommet hos mor og spiller WOW? Synes du det er skikkelig, skikkelig opphissende?

Jeg fattet ikke spørsmålet i det forrige innlegget ditt, derfor svarte jeg ikke.

Jeg tenker ikke på noen av de scenarioene. Jeg tenker på den Breivik jeg føler jeg kjenner, en hardtarbeidende, intelligent mann med kontroversielle meninger og politisk ukorrekthet som står for dem, men innerst inne likevel er sympatisk og kjærlig. Det finner jeg veldig opphissende, ja.

Skrevet

Det høres såpass alvorlig ut at du bør søke om psykolog/psykiater. Du trenger tydeligvis å snakke med noen, og da en profesjonell. Om du ikke vil røpe for legen din at det er ABB som er grunnen for psykologbehovet ditt, kan du jo bare si at du er besatt av en mann som ikke er bra for deg, og at dette går utover konsentrasjonen din i hverdagen. Når du så får time hos psykologen kan du fortelle om problemet i sin helhet.

• Liker 3
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...