Gjest Bustenskjold Skrevet 26. desember 2011 #521 Skrevet 26. desember 2011 Det kan jo ha noe med at Breivik skjedde i vårt tidsrom? Har ingen anelse om hvem Manus er eller hva han gjorde, men om han ligner Breivik og hadde eksistert nå, skal man ikke se bort ifra at det ville vært tiltrekkende? Max Manus var 10 ganger mer mann enn Behring Bleikfis noen gang vil bli.. http://no.wikipedia.org/wiki/Max_Manus For ikke og glemme menn som Leif Larsen, Jan Baalsrud og Gunvald Tomstad.. Behring Bleikfis når ikke engang opp til tærne deres...
HedvigR Skrevet 26. desember 2011 #522 Skrevet 26. desember 2011 Det kan jo ha noe med at Breivik skjedde i vårt tidsrom? Har ingen anelse om hvem Manus er eller hva han gjorde, men om han ligner Breivik og hadde eksistert nå, skal man ikke se bort ifra at det ville vært tiltrekkende? Mulig du har svart på dette før, men hvor gammel er du? Ikke ment som et frekt spørsmål, jeg bare lurer.
Gjest KSM Skrevet 26. desember 2011 #523 Skrevet 26. desember 2011 Han skriver jo i kompendiumet at det kun er 1 % kvinner som man kan respektere, de fleste er bare sosialister og fødemaskiner. Og at man må overbevise kvinner om å stemme blått. Dette går jo i mot ønsket hans om at kvinner kun skal være på kjøkkenet og passe barn? 2
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2011 #524 Skrevet 26. desember 2011 Det kan jo ha noe med at Breivik skjedde i vårt tidsrom? Har ingen anelse om hvem Manus er eller hva han gjorde, men om han ligner Breivik og hadde eksistert nå, skal man ikke se bort ifra at det ville vært tiltrekkende? wat? og dere sier dere er flinke på skolen? jaha, den er grei. Men da skjønner jeg ikke at du forsvarer Breivik med at han er sånn og sånn og gjorde sånn og sånn, når det kunne vært hvilket som helst annet mannfolk omtrent? Virker som du er dårlig opplyst da den eneste 'flinke' mannen du er blitt betatt av er en som har vært i media 90% av tiden de siste månedene. Hvor mye mer i verden har du fått med deg liksom? Hadde du visst litt bedre tror jeg du hadde falt for en annen, sålenge de egenskapene du har nevt er viktige. Det finns plenty av mennesker som har jobbet hardt for et mål og som ikke er stygge å se på.
fortsatther Skrevet 26. desember 2011 #525 Skrevet 26. desember 2011 Det kan jo ha noe med at Breivik skjedde i vårt tidsrom? Har ingen anelse om hvem Manus er eller hva han gjorde, men om han ligner Breivik og hadde eksistert nå, skal man ikke se bort ifra at det ville vært tiltrekkende? Vil også nevne at jeg har en tendens til å ta mindretallets side. Både politisk og i sosiale sammenhenger. Liker ikke å være en del av noe stort, som for eksempel en stor vennegjeng. Liker å stå mer alene og i mindre grupper. Det ville nok ikke skjedd om vedkommende hadde vært snill og grei og alle elsket ham? Kan det ha noe å si?
Gjest Bustenskjold Skrevet 26. desember 2011 #526 Skrevet 26. desember 2011 Nei, det er heller ikke attraktivt. Men så spørs det jo om han virkelig ønsker dette eller om han kun lengter etter samfunnet slik det var på femtitallet? Det er 60 år siden og kommer ikke tilbake. Mulig at han selv tror han er visjonær med det latterlige klipp-og-lim-manifestet sitt, men jeg hadde bare ledd av ham hadde det ikke vært for det grusomme faktum at han er og vil bli husket som en masse-/ barnemorder. Foruten det er han bare en overbola og plastikkmodifisert femiklædd med sterkt ødipus-kompleks og hinsides politiske meninger..
HedvigR Skrevet 26. desember 2011 #527 Skrevet 26. desember 2011 Han skriver jo i kompendiumet at det kun er 1 % kvinner som man kan respektere, de fleste er bare sosialister og fødemaskiner. Og at man må overbevise kvinner om å stemme blått. Dette går jo i mot ønsket hans om at kvinner kun skal være på kjøkkenet og passe barn? Eh, hæ? Går i mot? Hvis han bare mener 1% kvinner kan respekteres, mener han jo aat 99% ikke kan det.
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2011 #528 Skrevet 26. desember 2011 Han skriver jo i kompendiumet at det kun er 1 % kvinner som man kan respektere, de fleste er bare sosialister og fødemaskiner. Og at man må overbevise kvinner om å stemme blått. Dette går jo i mot ønsket hans om at kvinner kun skal være på kjøkkenet og passe barn? det står da i kompendiet at kvinner skal være på kjøkkenet!!! Tror du denne mannen er perfekt og dritsmart eller? Han skriver jo bare bullshit i denne boka si, han sier sikkert imot seg selv flere ganger enn en.... herregud, hva driver du med egentlig? Du er jo helt desperat etter å forsvare han! Går inn på detaljer og prøver å overbevise oss om noe helt annet!
fortsatther Skrevet 26. desember 2011 #529 Skrevet 26. desember 2011 Mulig du har svart på dette før, men hvor gammel er du? Ikke ment som et frekt spørsmål, jeg bare lurer. 17,5. Jeg har hørt om Max Manus, men tror vi aldri på skolen lærte hvem han var?
Gjest Katten. Skrevet 26. desember 2011 #530 Skrevet 26. desember 2011 Når en må presisere at en er et halvt år, så er det en varselslampe i seg selv. 3
HedvigR Skrevet 26. desember 2011 #531 Skrevet 26. desember 2011 17,5. Jeg har hørt om Max Manus, men tror vi aldri på skolen lærte hvem han var? Jo, det har du garantert Ingen kan ha gått på norsk skole uten å ha lært om Max Manus, Gunnar Sønsteby og resten. Men ikke overraskende. Jeg har jo hørt mange fra min egen klasse si vi ikke har lært om ting, som jeg kan huske vi har hatt MYE om.
fortsatther Skrevet 26. desember 2011 #532 Skrevet 26. desember 2011 Når en må presisere at en er et halvt år, så er det en varselslampe i seg selv. Hehe, kanskje det.
Gjest Bustenskjold Skrevet 26. desember 2011 #533 Skrevet 26. desember 2011 Når en må presisere at en er et halvt år, så er det en varselslampe i seg selv. "Closer to eighteen..."
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2011 #534 Skrevet 26. desember 2011 Det kan jo ha noe med at Breivik skjedde i vårt tidsrom? Har ingen anelse om hvem Manus er eller hva han gjorde, men om han ligner Breivik og hadde eksistert nå, skal man ikke se bort ifra at det ville vært tiltrekkende? Seriøst??n Du vet ikke hvem Max Manus er? Fra en 17 åring som hevder hun er flink på skolen er dette bare helt....ja sjokkerende i grunn.. 2
Gjest KSM Skrevet 26. desember 2011 #535 Skrevet 26. desember 2011 Når en må presisere at en er et halvt år, så er det en varselslampe i seg selv. Hvorfor? 3
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2011 #536 Skrevet 26. desember 2011 Seriøst??n Du vet ikke hvem Max Manus er? Fra en 17 åring som hevder hun er flink på skolen er dette bare helt....ja sjokkerende i grunn.. De vet hvem (og beundrer) en av Norges mest forræderiske drapsmenn er, men de vet ikke hvem en av Norges største helter er....... flaut.... 4
fortsatther Skrevet 26. desember 2011 #537 Skrevet 26. desember 2011 (endret) Jo, det har du garantert Ingen kan ha gått på norsk skole uten å ha lært om Max Manus, Gunnar Sønsteby og resten. Men ikke overraskende. Jeg har jo hørt mange fra min egen klasse si vi ikke har lært om ting, som jeg kan huske vi har hatt MYE om. Da kan det være jeg eventuelt var syk den tiden vi lærte om det. Men er nok også mye som har gått i glemmeboken for mange, ja. Edit: Det var jo kanskje en smule overdrivelse å si at jeg ikke har anelse, enkelte ting vet jeg jo, men helhetsbildet har jeg ikke. Endret 26. desember 2011 av fortsatther 1
Gjest Bustenskjold Skrevet 26. desember 2011 #538 Skrevet 26. desember 2011 Da kan det være jeg eventuelt var syk den tiden vi lærte om det. Men er nok også mye som har gått i glemmeboken for mange, ja. Filmen om ham som kom ut i 2008 anses jo bare for å være en av Norges største filmsuksesser gjennom tidene.... 3
Gjest KSM Skrevet 26. desember 2011 #539 Skrevet 26. desember 2011 Han motsier seg selv, mulig for å skape blest rundt det? Er det en bevisst handling for å fremstå interessant? Hva mente han egentlig? Han var jo sjenert ovenfor jenter, så det er jo ikke slik han har overkjørt dem og tatt dem som en selvfølge, og vært dominant på den måten. Kanskje problemet ligger mer i at han ønsker seg en 50-tallsfamilie fordi den er idyllisert med to barn, en mor og en far som er glad i hverandre, hvite stakittgjerder og ferie på Sørlandet og lange turer med Volvoen på sommeren. Mens hans egen far forlot ham og moren ble nødt til å jobbe så han ble helt alene som liten gutt som trengte kjærlighet og bekreftelse. 1
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2011 #540 Skrevet 26. desember 2011 Filmen om ham som kom ut i 2008 anses jo bare for å være en av Norges største filmsuksesser gjennom tidene.... hadde de lest like mye i avisa om den filmen som om breivik så hadde de fått det med seg. Men det var visst mer interessant med en massemorder.... 2
Fremhevede innlegg