Gå til innhold

La Traviatas dagbok


Fibonacci

Anbefalte innlegg

Huff, nå lå jeg langt nede på side 2 her! Ikke bra... :sjenert:

I går lå jeg stort sett ut med feber, bortsett fra en tur ut for å hente Brage i barnehagen. Er bedre i dag. Tenk at klumpen min ble 15 måneder på mandag! Han er stor gutt nå. Og det morsomste han vet er å stikke av fra meg! :ler:

Han løper bortover på de små bena sine mens han hikster av latter. Og når jeg kommer etter begynner han å le høyt og løper enda fortere, så han ofte snubler og detter. Men det er fort glemt!

I går sa han "mate" høyt og tydelig! Det var etter middagen, som han tydeligvis likte veldig godt (steinbitkaker, grønnsaker og ris med hvit saus). Vi pleier alltid å prøve å få ham til å si takk for maten, og han klarer å si takk, takk. Og i går kom altså "mate"!

Han sier "ja" og "nei" også, pluss en del andre ord. De mest hørte for tiden er "pappa" og "hadet". De bruker han uansett om det passer eller ikke! :ler:

I går snakka mannen min lenge med onkelen sin, han som er blitt enkemann. Det må være fryktelig rart å bli alene etter å ha vært gift i 38 år! Tror han syntes det var koselig at vi ringte, han hadde behov for å prate litt.

Begravelsen blir neste tirsdag. Må få barnevakt for Brage, for jeg tror ikke han klarer å være rolig i kirken.

Neste uke skal jeg begynne å jobbe 50 %. Det skal nok gå bra, bare jeg blir kvitt forkjølelsen ordentlig. Alle på jobben ble så glade for å se meg da jeg var innom forrige uke, og det var veldig koselig. Nå håper jeg at jeg kan få noen brukbare resultater på lab´en før jeg går ut i permisjon, så jeg kan begynne å skrive på avhandlinga under permisjonen.

Går og leker med tanken på å skrive noe annet også, men ikke si det til noen... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Annonse

Gjest Markblomsten

Nå ble jeg litt nysgjerrig på hva dere kan jobbe med da, siden dere skriver avhandlinger om noe dere tydligvis kan endre innhold på...:sjenert:

Så gøy at ordene kommer hos Brage da. Plutselig har han et stort vokabular skal du se :ler:

Tror ikke man kan forestille seg hvordan det må være å bli alene etter 38 års ekteskap jeg.... :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er bare en ide jeg har om en bok eller noe sånt... har begynt litt, men jeg vet ikke hva det ender opp som! Doktoravhandlinga mi er en helt annen greie! Den blir jo en vitenskapelig publikasjon. Ikke mye rom for kreativitet!

Her er forestillinga vi skal ut og se på 10-årsjubileet vårt neste uke! :tommelsmil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ahhh... Så du er doktorgrads'student'

Ser ut som en litt annerledes og spennende forestilling det der da!

Jepp! Driver med doktorgrad ja... men jeg må si at det har vært veldig mye motgang hittil. Har jobba veldig mye med ting som ikke kan brukes i avhandlinga likevel. Men håper at det ordner seg og at jeg kan disputere en dag..

Vi har sett alle forestillingene denne gruppa har laget gjennom årene! Vi kjenner noen av de som er med der, og de er sååå flinke! De opptrådte på bryllupsfesten vår med masse fine sanger! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Markblomsten

Da er det jo ekstra gøy å se den forestillinga på 10-årsjubileet da :tommel:

Beundrer deg for å ha mot til doktoravhandling alstå - hadde aldri orka det jeg (om jeg hadde hatt gode nok karakterer)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei La Traviata, hvordan er formen din i dag?

Håper du er bedre enn i går ihvertall. :tommel:

Morro med teater. Når er 10-års jubileumet deres?

:kose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Markblomsten, søndagsengel? og Heidi76 : :klem:

Har nesten ikke feber i dag, men har vært plaget med noen sinnsyke magesmerter siden i går kveld. Først synes jeg det kjentes som menssmerter og ble litt engstelig, men jeg tror det er fordøyelsen. Har vært ganske rar i magen og mener jeg husker fra forrige svangerskap at jeg hadde noen lignende smerter som jeg også forvekslet med menssmerter. Mageknip blir liksom så forsterka når jeg er gravid! Jeg kan jo ha spist noe jeg ikke tålte, eller jeg kan ha fått et magevirus eller noe...?

Det gikk over litt i stad, men så kom det tilbake. Det gikk ganske greit å hente Brage i barnehagen, heldigvis.

Vi har spist grilla kylling og ris m/ god saus i dag, og Brage er lagt, mannen er ute og hakker løs is fra trappa. Jeg har akkurat shina kjøkkenet, og seinere i kveld skal jeg se på den nye Sejer-serien som begynner på NRK. Har lest (nesten) alle bøkene til Karin Fossum, og liker seriene de har laget av dem.

Og så har jeg lasta ned ny LOST-episode :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:klem: Håper du har kost deg med tv-kveld. :)

Det er nesten ille å jobbe i barnehage, når barna er så søte. Trodde ikke jeg skulle få mer lyst på barn. Hehe... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Takk for hilsen iingvild: :klem:

I dag er magen bedre, men jeg er kvalm og det murrer i korsryggen. Ute er det strålende vær, og min snille gode pappa tilbød seg å hjelpe til å hente Brage i barnehagen og kjøre og handle etterpå. Verkstedet bilen er på ligger et stykke unna, og jeg orker ikke gå hele veien med bekkenet mitt. Så mannen skal hente bilen der på vei hjem fra jobben istedet.

Her hjemme skal jeg pusle litt rundt, skifte sengetøy og stryke på navnelapper til nyinnkjøpt barnehagetøy. I kveld blir det taco! :sikle:

Må vel få med meg Nytt på nytt og Idol vel?

God helg til dere som er innom! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå skal jeg i gang med noen gjøremål her!

- rydde i stua Gjort

- ta ut av oppvaskmaskinen Gjort

- skifte sengetøy Gjort

- kaffepause?? :ler:

- navne tøy Gjort

- skrive handleliste til helga Gjort

Endret av La Traviata
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...