Gå til innhold

La Traviatas dagbok


Fibonacci

Anbefalte innlegg

Nei, det var nok ikke meg! :)

Lenge siden vi har vært på IKEA nå, men snart blir det vel en tur for å supplere med litt ting til barnerommet! :tommelsmil:

Takk for besøket IdaH :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sjokoladekaka ble veldig god! :sikle:

Mannen var storfornøyd med baksten, men jeg orka bare ett stykke. Har vondt i magen i kveld, som så mange andre kvelder/netter.

Får vel prøve å legge meg, selv om jeg vet at jeg kommer til å ligge og vri meg en god stund.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Markblomsten

Her fristes det med sjokoladekake ja :sikle:

Tror jammen jeg må bake litt selv til helga jeg, men da hanskje skuff-sjokoladekake, så det er greit å fryse litt. Er ikke såå ofte vi spiser kaker uten å ha besøk i grunnen.

Ha en fin dag daLa Traviata - og lykke til på UL.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei snuppeluppa mi :klem:

Oj....er du på ultralyd i dag :overrasket: så utrolig spennende. Også jeg da som ikke har fått med meg det engang! Men sånn er det når man er syk og langt unna KG. Nå må jeg jammen innom senere i dag og se hva du skriver altså! Å så spennende :)

Og for en nydelig avatar vennen - den gutten er jo bare til å spise opp altså :hjerter:

Tenker masse på deg og ønsker deg lykke lykke til i dag!

Og du - takk for at du har holdt liv i dagboka mi vennen :klem:

Diger klem fra Charmina :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spennende med ultralyd!!!

Men du.... :sjenert: Kunne jeg fått oppskriften på makaronigratengen?? Fikk innmari lyst på det jeg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann jenter! :vinke:

Tilbake fra ultralyd nå, og veldig fornøyde og glade! :-D

Bebissen i magen har det bare bra! Alt var i orden, hjertet pumpa som bare det, vi så hodet, ansiktet, ryggraden, beina, føttene, armene, magesekken, urinblæra osv. Morkaka ligger på bakveggen, og passe høyt oppe, så det blir ikke noe problem med vanlig fødsel.

Hun målte hodet og lårbeinet og kom fram til at jeg er kortere på vei enn jeg trodde! Terminen ble justert helt fram til 2. juli! Det synes jeg er litt rart, og nå er jeg "satt tilbake" helt til 16+6 (17 uker i morra). Men jeg stoler nå mest på min egen termin jeg da, som hele tiden har vært 25. juni (legen har operert med 21. juni).

Vi spurte om hun kunne se kjønnet, men den lille luringen knep beina veldig godt sammen og ville ikke vise seg fram med en gang!

Men etter å ha sett grundig etter fra alle bauger og kanter kunne til slutt jordmoren si med 97 % sikkerhet at i magen min ligger en liten...

helt nydelig...

fullstendig perfekt...

JENTE!!! :babyjente::hoppe::danse:

Magefølelsen min viste seg altså å stemme, og Brage skal få en lillesøster!

(De 3 % med usikkerhet tatt i betraktning altså.)

Så nå skal vi feire med makaronigrateng til middag og sjokoladekake til dessert! :tommelsmil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er original-oppskriften på makaronigrateng, det går an å variere en del og bytte ut pølsene med f.eks. bacon, bogskinke etc og ha oppi løk, hvitløk, squash, sjampignon, og andre grønnsaker. Heidi76 har f.eks. laget sin versjon av den som høres veldig god ut, men som jeg ikke har fått prøvd ut ennå.

250 g makaroni

300 g pølser

3 dl melk

2 egg

1-2 dl revet ost

1/2-1 ts salt

1/6 ts pepper

1/6 ts muskat

Kok makaronien og hell av vannet. Del pølsene i småbiter. Visp sammen egg og melk med en gaffel. Bland alle ingrediensene og fyll i en lav ildfast form. Dryss på litt revet ost. Stekes på nederste rille i ca. 30 minutter.

Serveres gjerne med en grønn salat til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hoppe: :hoppe: :hoppe: Så fantastisk!!!!!!! :hoppe: :hoppe: :hoppe: Kjempegøy å lese at alt er bra med den lille spiren, og ekstra gøy at dere (sannsynligvis) fikk vite kjønnet!

Kos dere med deilig mat og kake i dag!! :klem:

Endret av søndagsengel?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

søndagsengel? og Charmina: :klem:

Nå lurer jeg fælt på hvilken terminklubb jeg skal være i, har jo blitt så godt kjent i juni-klubben på SM, men kanskje jeg skulle være litt i juliklubben også?

Håper lillejenta kommer før fellesferien i hvert fall! Kanskje hun kommer på min mors bursdag den 3. juli?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Moonchild og Charmina: :klem:

Hjelpe meg, som det har snødd i dag! Sitter og gruer meg til å gå ut og måke snø etterpå! :sur:

Ellers har jeg vært og handla litt til både meg selv, Brage og lillejenta i magen! Bittesmå nusselige plagg... :hjerte:

I kveld skal vi spise pizza oppe hos foreldrene mine og kikke litt på Idol tenker jeg. Resten av helga tenker jeg det bl.a. blir en skitur for å prøve ut pulken, masse hjemmekos og så skal vi på besøk til ei venninne.

God helg alle ihop! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Så mye snø som det er nå kan jeg ikke huske det har vært på mange år! Minner meg om vintrene da vi var små, og lagde snøhuler i de høye brøytekantene. Kanskje vi skal lage snøhule med Brage når den blir litt mer kompakt? Nå er det helt pudder, ikke mulig å lage en liten snøball engang!

I kveld blir det biff med béarnaise til middag! :sikle:

Og så må vi følge med på Gullfisken! Noen vi kjenner skal opptre... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HA en fin kveld da vennen min!

Skal bare kose oss her også med mat og samme program som dere tenker jeg ;)

Klem fra Charmina :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er så pent ute med all snøen!!! Sikkert kjempespennende for Brage å lage snøhule etter hvert! :) Kos dere med Gullfisken, det skal vi også se på!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...