Jump to content
La Traviata

La Traviatas dagbok

Recommended Posts

Charmina

Sender noen regnskyll din vei jeg vennen så tenker jeg at snøen forsvinner!

Her er den heldigvis vekke og måtte jeg slippe å se den igjen før til jul :ler:

Jeg har aldri vært glad i snø jeg - bare til jul og når vi går på ski - for da er det jo faktisk litt praktisk ikke sant?

Men her bøtter det ned i dag også så det er ingen fare.

Ellers lite nytt å skrive om da.

Solbærtoddy og bolle hørtes deilig ut!

Ha en fin dag vennen min!

Stor klem fra Charmina :klem:

Fortsetter under...

monja

*dytter opp fra side 2*

La Traviata

Takk monja! :tommel:

I stad hadde vi deilig wok og etterpå flata jeg helt ut på sofaen med Hotel Cæsar, Vil du bli millionær og Top Model. Det var masse liv i magen, så mannen konkluderte med at lillesøster liker pappas matlaging! :ler:

Nå skal jeg legge meg, og håper jeg får sove selv om jeg har litt kynnere i kveld. Det er lenge siden sist nå faktisk!

Heldigvis er det ikke meldt noe snø i morgen! :tommel:

monja

God morgen! Hva bruker dere når dere wok'er? Jeg har så lyst på wok en dag, men leter etter spennende oppskrifter :sjenert:

Håper du får en god dag - uten for mye snø.

:klem:

Guest gjest1

Jeg hadde også wok til middag i går. :sikle: Ble nok rester til middag i dag også tror jeg.

Guest Markblomsten

Jeg rakk å ødelegge wok-panna vår før vi fikk prøvd den til wok jeg... :flau: Er ikke så greit når man er vant med treeeeeg jernpanne...

MEn om jeg skulle finn epå å skaffe meg en ny (noe jeg trolig gjør), så har dere kanskje noen wok-forslag?

Annonse

La Traviata

Tenke, tenke...

Det vi hadde i wok´en i går var svinekjøtt i biter, babymais, vannkastajer, bambusskudd, gulrot, brokkoli og cashewnøtter. Pluss østerssaus og nudler ved siden av! Kjempedigg! :tommelsmil:

I dag snør det IKKE! :hoppe:

Til frokosten i dag var det så fin himmel ute, med rosafargete skyer. Sola titter litt fram av og til og det er så godt å se!

Ønsker dere som er innom en goood tirsdag! :klem:

Guest gjest1

Jeg brukte kylling som jeg først kutta i små strimler og marinerte i litt soyasaus og olje, salt, pepper og litt pirripirri. Av grønnsaker brukte jeg gulrot, squash, paprika, løk, sopp og brokkoli. Til slutt litt reven hvitløk og ingefær og en sånn wok-saus-pose med østerssaus. Ingefær er alfa-omega i en god wok spør du meg. :sikle:

La Traviata

Gråter for Peony og lillemannen hennes :cry:

De må ha det forderdelig tøft nå. Jeg blir helt nummen og tom innvendig av å tenke på det.

Livet er så urettferdig :grine:

Guest gjest1

Enig med deg LT. Dette har de ikke fortjent!!!

La Traviata
:tristbla:

monja

Det er så utrolig urettferdig :tristbla:

La Traviata

Huff ja, Peony og mannen hennes går jo gjennom et mareritt som jeg ikke unner noen å oppleve. Krysser fingrene for at det ikke er så galt som de først trodde.

I dag er det snøkaos igjen. Jeg er fornøyd med å være inne resten av kvelden, og ta det med ro. Har så vondt i hodet!

Denne uka har jeg jobba 3 dager, så resten av uka skal jeg være hjemme. Det er godt. 50 % sykmelding er helt passe akkurat nå!

Snakkes! :vinke:

Annonse

Guest gjest1

Håper du får en fin dag hjemme i dag. :tommel:

søndagsengel?

Hei! :) Takk for at du sladret på sm ;)

La Traviata

Heidi76: :klem: Jo takk, jeg snør inne, men ellers skal jeg nok kose meg.

Søndagsengel?: :klem: Ingen årsak! Jeg la ut melding selv om vi ikke var sladrevenner, og håpet det var greit!

Hodepinen min har ikke sluppet taket ennå :tristbla:

Og vi har ikke mer Paracet i huset. Prøver å spise litt og drikke masse vann.

Lillesøster i magen sparka forresten så hardt i går kveld at jeg ble helt overraska! Tydelig at hun vokser til og blir sterkere!

Brage har visst fått noen venner i barnehagen! I hvert fall er det to litt større gutter som er veldig opptatt av ham og ivrige etter å leke med ham. Og jeg merker at han har blitt litt "røffere" mot oss hjemme også, sikkert fordi disse større guttene herjer litt med ham. Men jeg liker IKKE at han prøver å dytte og slå oss! Han har begynt med det nå i det siste, så det må komme fra barnehagen.

Nå er jeg snart ferdig med Berlinerpoplene, leser den sikkert ut i dag. Den er veldig fin, gleder meg til å ta fatt på Eremittkrepsene etterpå.

Ellers i dag skal jeg hente en pakke på Posten og kjøre klesvask. Og måke masse snø ser det ut til... :sur:

monja

Så Brage slår og dytter og? Torstein har og blitt "tøffere" av å være i barnehagen, og han har sånne tendenser han og. Tror det er greit å slå,og når jeg sier nei eller fy kommer han og koooooser og da er liksom alt greit. Og så slår han igjen :roll:

Guest gjest1

Det skal vel godt gjøres om ungene ikke blir prega av å være i barnehagen, selv om det selvsagt ikke er greit å slå.

La Traviata

Vi sier fra vi også, og da slår han i hvert fall ikke mer. Så kanskje han skjønner det litt?

I går så jeg forresten en liten gjerdesmutt (eller heter det gjerdesmett?) utenfor inngangspartiet vårt. Den fløy rundt og satte seg på gjerdene og trappegelenderet. Skikkelig søt liten fjærball! Den leita sikkert etter mat. Ikke lett å være småfugl i dette været. Når jeg er på butikken etterpå skal jeg kjøpe litt fuglemat og henge opp utenfor her.

La Traviata

For å minne oss alle på at våren tross alt nærmer seg, legger jeg ut bilde av ferskengreinene mine som nå er i full blomst:

gallery_4867_73_22594.jpg

Guest
This topic is now closed to further replies.

Artikler fra forsiden

• Create New...