Gå til innhold

La Traviatas dagbok


Fibonacci

Anbefalte innlegg

Jeg har lyst til å begynne å skrive dagbok her, selv om jeg ikke har noen positiv test ennå. Men det er bare noen dager til IKM, så det blir spennende. Har hatt en del symptomer foreløpig, det begynte med at jeg følte meg litt rar i magen noen dager etter EL, og så begynte det å stikke i puppene og brystvortene ble litt ømme. Mannen min sier at han kan se at de har vokst litt... Men jeg ser bare at de henger litt mer og er litt annerledes. Det stikker litt på sidene av magen også, det har holdt på hele tiden (snart 14 dager siden det begynte). Og så er jeg TRØTT og har begynt å bli ordentlig kvalm (orker nesten ikke mat før utpå ettermiddagen). Sjokolade gjør meg uggen! Og så i disse juletider...

Jeg er jo slett ikke sikker på at jeg er gravid, men har aldri hatt det på denne måten før, med puppene særlig, selv om jeg har trodd at jeg har vært gravid før. Men jeg håper på det, har ønsket meg barn lenge. Han jeg er gift med (giftet oss i august i år!) har i mange år sagt at han ikke har følt seg moden for barn, men det siste året har han forandret seg og nå er han like gira som meg tror jeg...

Litt om meg selv: Har akkurat fylt 29 år, jobber som forsker og bor i Oslo. Har mann og ilder(!) hjemme. Trives kjempegodt der vi bor, men kommer kanskje til å få oss noe større etter hvert? Har god kontakt med familie og en del venner, og liker å reise og dyrke hobbyer (filmer, bøker osv.) Mannen min er helt fabelaktig til å lage mat, så du kan tro han ble lang i maska her om dagen når jeg ikke orka noe av middagen han hadde laget... Blir nok en del forandringer i livet vårt hvis det viser seg å være sant.

Endret av La Traviata
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei! Velkommen som dagbokskriver. Vi er mange prøvere som har dagbøker her, blant annet meg :D

Jeg håper at du har rett i dine antakelser! Lykke til med testing (snart?)

Hilsen hanni

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte å teste på tirsdag eller onsdag, da er det 14 dager siden jeg hadde eggløsning (tror jeg!). Men jeg klarte ikke å vente lenger nå i helga, måtte bare ta en test i tilfelle... Hadde kjøpt inn noen ClearBlue tester. Men den var negativ :( Så jeg trøster meg med at det var alt for tidlig å teste!

Symptomene jeg hadde i begynnelsen har avtatt litt, men innimellom kjenner jeg det i puppene og i magen. Og i dag har jeg vært superkvalm, men vet ikke om jeg bare har blitt smitta av omgangssyke som noen barn vi besøkte i går nå har fått, eller om det skyldes noe annet...

Sendte mannen min av gårde for å kjøpe ingefær uansett. Det er plagsomt å være kvalm, har vært det mye før p.g.a. magekatarr og sånt. Men hvis det er p.g.a. graviditet er jeg bare glad for å være det... (snufs)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen som dagbokskriver!

Ønsker deg lykke til imorgen eller onsdag! Krysser fingre for en skikkelig bølge nå mot julen...!

Lillen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for alle koselige velkomsthilsner!

Hehe.. Det hadde vært skikkelig gøy med blå bølge ja! Har regna ut at hvis det har klaffet, har jeg termin på bryllupsdagen vår (litt avhengig av hvilken kalkulator jeg har brukt)!! D.v.s. slutten av august/beg, av september.

Det hadde jo vært litt gøy. Men jeg må vel ikke ta gleden på forskudd riktig ennå (blir bare litt oppglødd av tanken!).

Kvalmen bedret seg litt utover dagen i dag, og nå har jeg både skrevet julekort og pakket inn noen presanger :D Må bake litt i kveld også, for i morgen skal det være bursdag/førjulsfest her i heimen! Men regner ikke med å spise noe særlig kake selv (uurk!!).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tok en test i dag morges, den var negativ :( Tror jeg skal vente i hvert fall 3 dager nå før jeg tester på nytt. Blir litt frustrert av å håpe hver gang og bli skuffet... Men så lenge ikke mensen kommer, er det håp!

Har funnet ut at smertene jeg har kjent en stund i magen kan være livmorbåndene som strekker seg. Så da er det kanskje ikke farlig likevel? Var litt bekymra en periode, det stakk liksom litt på sidene av magen nederst.

Har nå nesten vokst ut av BH´en min! På tide å dra på Lindex?

Fint vær i dag, og skal feire bursdag med venner. Det blir bra. Bakte 2 kaker i går, er litt spent på hvordan de ble.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, og velkommen som dagbokskriver.

Jeg syns symptomene dine virker lovende, håper du snart får positiv test, der er verdens beste julepresang! Blir uansett spennende å følge med fremover. Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på deg! I dag har jeg også fått meg dagbok! Hurra!

Blir spennende å følge med deg fremover da, ser veldig positivt ut så langt. :) Skal krysse fingrene for deg jeg. Har dere forresten prøvd lenge?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har prøvd siden oktober, så det er jo ikke så lenge!

Giftet oss i august og dro på bryllupsreise i september, men da gikk jeg fortsatt på pillen.

Men jeg glemte noen piller, og da vi kom hjem igjen trodde jeg faktisk at jeg hadde blitt gravid, følte meg småkvalm og rundt menstider fikk jeg ikke mensen, men utrolig vondt i magen! Men så kom mensen noen dager på overtid. Etter det kasta jeg pillene, og så har vi prøvd i 3 måneder cirka...

Noen som vet hvor lenge etter IKM de fleste får positiv test? Leste et sted at man burde vente 10 dager, men jeg hadde så lyst til å overraske mannen min med positiv test til jul...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og velkommen hit som dagbokskriver og prøver! :D

Krysser fingrene for at du allerede har en innertier på plass :blunke:

:blomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som vet hvor lenge etter IKM de fleste får positiv test? Leste et sted at man burde vente 10 dager' date=' men jeg hadde så lyst til å overraske mannen min med positiv test til jul...[/quote']

10 dager etter IKM er vanligvis unødvendig sent. Det kommer visst an på fosteret, hvor fort det fester seg, og hvor mye hcg som produseres. Flere venninner av meg har testet positivt allerede ei uke før IKM. Mens andre igjen må vente flere uker etter IKM for å få utslag. På CB anbefales det å vente til den dagen du forventer mens, og teste med morgenurin - som er mest konsentrert. Lykke til da! *krysser fingre* :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I dag skulle mensen ha kommet, men har ikke sett snurten av den! Det er jo et godt tegn (pleier å være ganske presis).

Men jeg har fått fullt opp av mensenkviser, og det murrer litt i magen slik det pleier å gjøre før mensen. Merker det også i korsryggen.

Etter en ganske normal periode har puppene begynt å bli ømme igjen. Jeg holder ikke ut å fryse (og fryser lett for tiden)! Fått mer utflod også, løper hele tiden på do for å se hva det er...

Har skikkelig vanskelig for å komme meg opp om morgenen for tida, det er helt hårreisende. Legger meg tidlig også, men det hjelper ikke, har blitt et murmeldyr av dimensjoner. Bra det er juleferie snart!

Måtte jobbe seint i dag. Sliten. Og må stå opp halv 6 i morra! Og attpåtil skal ut og spise med jobben på kvelden, og rekker ikke dra hjemom først. Livet er hardt... Og så må jeg hele tiden finne på unnskyldninger for ikke å drikke, ikke drikke kaffe og si nei takk til julekonfekt (kvalm!)

Det hadde hjulpet med en positiv test snart...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hadde hjulpet med en positiv test snart...

Har du ikke testet enda, eller har det blitt negativt så langt? Egentlig tror jeg du bør stole mer på deg selv og hvordan du føler deg, enn utslaget av testen. Selv om mange går og kjenner etter så innmari at de "fabrikkerer" symptomer, er det like ofte en følelse som har rot i virkeligheten. Når du beskriver hvordan du har det for tiden er det vanskelig å tro annet enn at du må være gravid...? :D (I motsetning til meg selv som føler meg 100% ikke gravid nå..stusslige greier :ler: )

Let me know...har du IKM i dag bør testen kunne slå ut! :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! :D

Velkommen som dagbokskriver!

Krysser fingre og tær for at du ikke får mensen og at testen blir positiv!

Kjempespennende!

:hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hadde IKM i går, tror jeg da, og tok en test på kvelden. Først kunne jeg ikke se noe, men når jeg så på testen igjen en stund etterpå, var det en kjempe kjempe svak loddrett strek der! Viste den til mannen min, og han så den han også. Men kan det ha vært en skyggestrek? Det gikk vel et kvarter da jeg tok den fram igjen for å se en gang til.

Eller kan det være sant???? Jeg ble litt skjelven i går når jeg så den streken... Den var veldig svak, men den var der!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det SANT? Er du gravid altså? Herregud, jente gratulerer da! :kysse: :hjerte::hjerte: "En strek er en strek" vet du. Du ER gravid!

Nå ble jeg glad jeg, har hatt en trasig dag, men gode nyheter som dette får meg til å smile, og tenke at jeg har noe fantastisk å glede meg til jeg også...:wink:

Er du redd for å tro helt på at det virkelig stemmer og slippe jubelen løs, La Traviata?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tør kanskje ikke tro helt på det ennå, men på den annen side har jeg jo kjent at det har skjedd noe lenge nå...

Jeg kan ikke skjønne noe annet enn at jeg må være gravid, men det er fortsatt litt uvirkelig, hvis du skjønner...

Men selvfølgelig er jeg glad! Og litt skjelven ved tanken..

Kommer jeg til å bli en god mor osv.? Mange rare tanker som fyker gjennom hodet. Og når kan jeg fortelle det til foreldrene våre?

Det føles så annerledes enn jeg trodde på forhånd dette her! Er liksom litt "alvorstynget" eller hva jeg skal si. Tror ikke jeg kan juble helt før jeg vet at det har gått bra etter 12 uker.

I går når jeg så streken måtte jeg bare le og gråte på en gang, klarte nesten ikke stå oppreist... Det ble kanskje litt mer virkelig da; hvis streken er der, må det jo være noe inne i magen min! Tror jeg kommer til å bruke juleferien til å fordøye det. Og til å planlegge fremover!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De følelsene du beskriver kan man vel umulig forestille seg før man virkelig opplever å stå med en positiv test i hånden. Jeg kjenner det forresten igjen fra venninner og søsken som har blitt gravid. Den sprudlende lykkerusen overskygges av ærefrykt og en masse spørsmål. Det er noe enormt stort og viktig i livet ditt dette - er det noe rart du får litt skjelven? :ler:

Nei, det er nok et sunnhetstegn. Bare det at du reflekter over om du vil bli en god mor eller ikke viser at du absolutt er kvalifisert til oppgaven... :wink:

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...