Gå til innhold

La Traviatas dagbok


Fibonacci

Anbefalte innlegg

:tr? Nå har jeg vært innom dagboka di flere ganger i dag, men nå som jeg står på nippet til å gå fra jobb så jeg innlegget ditt om SA, og visste ikke hva jeg skulle tro... Det her var jævlig trist, og jeg vet nesten ikke hva jeg skal si nå. Sender masse masse varme tanker til deg. :hjerte:

Da jeg (feilaktig) fikk beskjed om at det ikke var noe foster i magen min tenkte jeg bare på at jeg ihvertfall er i stand til å bli gravid, og det er da enda noe... :cry: Det er helt surrealistisk å få en beskjed om at man ikke er gravid når man har alle symptomer, og du bruker nok tid på å komme deg til hektene. Du og mannen din får ta godt vare på hverandre fremover nå. Og vi her inne på KG følger med deg, vet du.

Stor klem fra La Flaca, som ønsker hun kunne gitt deg en orntlig klem nå. :hjerte: (titter innom igjen når jeg kommer hjem)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Takk, Kipa og La Flaca, jeg føler meg helt tom nå, har ikke grått men føler at det ikke skal noe særlig til før jeg begynner å tute...

Jeg har jo hatt noen rare forutanelser, og med en gang jeg begynte å blø tenkte jeg "nå er det over", men så var det såpass forskjellig fra vanlig mens pluss at det ikke kom noen klumper o.l., så da trodde jeg det hadde gått bra. Pluss at symptomene ikke forsvant, fortsatt ømme pupper osv.

Men kroppen stabiliserer seg jo etter hvert.

Du har rett i at trøsten er at jeg vet at jeg kan bli gravid, La Flaca. Men jeg vet ikke om jeg kan beholde en eventuell ny spire...

Trøster meg også med at veldig mange opplever SA, og at det kommer mange flere sjanser til å bli gravid!

Og jeg er ikke 30 ennå, så har jo fortsatt rimelig god tid...

Jeg kommer nok til å fortsette å skrive her, selv om jeg ikke vet helt når vi skal prøve igjen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har rett i at trøsten er at jeg vet at jeg kan bli gravid, La Flaca. Men jeg vet ikke om jeg kan beholde en eventuell ny spire...

Trøster meg også med at veldig mange opplever SA, og at det kommer mange flere sjanser til å bli gravid!

Og jeg er ikke 30 ennå, så har jo fortsatt rimelig god tid...

Jeg kommer nok til å fortsette å skrive her, selv om jeg ikke vet helt når vi skal prøve igjen...

Hei igjen vennen! Det som er så vanskelig (og uventet egentlig) med graviditet er at man ikke har noen garantier overhodet. Om man er 5 eller 25 uker på vei vil risikoen alltid være til stede. Vi her inne planlegger å bli gravide, så vi tester på IKMdagen, og dermed får mange greie på tidlige graviditerer som går galt. Vanligvis ville du bare opplevd det som en litt sein og annerledes mens, ikke sant? Legestanden opplyser jo at hver kvinne i løpet av sin fruktbare karriere opplever minimum to slike tidlige aborter. Så det er med andre ord INGENTING i veien med deg. Du blir gravid igjen, og selvfølgelig kan du bære frem et barn! :klem:

Det sies jo også at det skal være enda litt lettere å bli gravid etter en abort, og det kan kanskje være en liten trøst? Men om dere ønsker å vente er det også forståelig, det tar tid å fordøye noe sånt...

Klem fra meg :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har kommet litt mer til hektene i dag, heldigvis. Mannen min er verdens beste, han kom hjem med nydelige langstilkete roser i går, og trøsta meg så fint...

Vi ble enige om å fortsette å prøve med en gang, så jeg får se når jeg får tilbake mensen, og så blir det full prøving... Som i seg selv er ganske ålreit :wink:

Det er jo naturens måte å rydde opp på, selv om det føles fryktelig sårt... Og det hadde vært mye verre om det skjedde i uke 10 enn nå i uke 5, for da hadde vi "vært gravide" en stund og begynt å planlegge litt mer, begynt å få mer følelsesmessige bånd til den lille osv.

Det er det som er så dumt med den menneskelige biologien, at all seleksjon skjer på embryoet og ikke på sperm/egg nivå. Så da er det nødt til å bli noen som går til grunne.

Det er rart å tenke på og akseptere, men sånn er det.

Så jeg tror jeg bare får tørke tårene og se framover, til neste egg som løsner, og som forhåpentligvis kan treffe en kjekk og hyggelig spermie...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så jeg tror jeg bare får tørke tårene og se framover, til neste egg som løsner, og som forhåpentligvis kan treffe en kjekk og hyggelig spermie...

:wink: Godt å se at du tross alt er ved godt mot. Og spesielt hyggelig å se at dere fortsetter prøvingen med det samme. :kysse:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var hos legen igjen i dag, for å sjekke at alt er i orden etter at jeg aborterte. Jeg må fortsatt veldig ofte på do, men han forsto ikke hvorfor, og da han undersøkte meg var det vondt på venstre side, så han sendte meg videre til gynekolog. Skal dit neste uke.

Han trodde ikke at det var noe galt fatt, men sendte meg videre for sikkerhets skyld. Ønsket meg lykke til og sa at han regnet med å se meg igjen i gravid tilstand om ikke lenge...

Selv håper jeg selvsagt at jeg kan ha blitt gravid nå denne siste syklusen, etter at jeg aborterte. Vi har hatt sex ganske ofte, så det er ikke usannsynlig! Men har LOVET meg selv ikke å teste før jeg evt. har gått noen dager over IKM (er usikker på når IKM er da, men...)

I hvert fall har jeg fortsatt såre brystvorter, tisser hele tida og i går spydde jeg etter å ha pussa tenna...

Egentlig er det litt slitsomt å gå sånn og kjenne etter, og lure, men jeg klarer ikke la være heller!

Er en spennende tid nå, vi har lagt inn bud på en tomannsbolig!!! Den er kjempefin, og vi vil veldig gjerne ha den! 3 soverom, 2 bad, stooor stue med peis og åpen kjøkkenløsning, nytt kjøkken med eikefronter, helt nyoppussa 1. etg. og gjort en del i kjelleren. Badene må gjøres noe med på sikt, men vi får et lån som tar høyde for oppussing og diverse. Er så spent! Budfristen er i morgen kl. 10!

Er mye å gjøre på jobben nå også. Skal på konferanse og må ha med poster. Blir sosialt også, skal reise med mange kolleger og skal ha med ski (bare bortoverski, da). Og etter konferansen blir det bare enda mer hektisk på jobben... Men hvis vi får boligen vi har budt på, får jeg kortere vei til jobben, og det betyr mye. Og så håper jeg på et nurk i magen som kan vokse opp i et hus 5 min. fra stranda med masse tumleplass...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var hos legen igjen i dag, for å sjekke at alt er i orden etter at jeg aborterte. Jeg må fortsatt veldig ofte på do, men han forsto ikke hvorfor, og da han undersøkte meg var det vondt på venstre side, så han sendte meg videre til gynekolog. Skal dit neste uke.

Han trodde ikke at det var noe galt fatt, men sendte meg videre for sikkerhets skyld. Ønsket meg lykke til og sa at han regnet med å se meg igjen i gravid tilstand om ikke lenge...

Selv håper jeg selvsagt at jeg kan ha blitt gravid nå denne siste syklusen, etter at jeg aborterte. Vi har hatt sex ganske ofte, så det er ikke usannsynlig! Men har LOVET meg selv ikke å teste før jeg evt. har gått noen dager over IKM (er usikker på når IKM er da, men...)

I hvert fall har jeg fortsatt såre brystvorter, tisser hele tida og i går spydde jeg etter å ha pussa tenna...

Egentlig er det litt slitsomt å gå sånn og kjenne etter, og lure, men jeg klarer ikke la være heller!

Er en spennende tid nå, vi har lagt inn bud på en tomannsbolig!!! Den er kjempefin, og vi vil veldig gjerne ha den! 3 soverom, 2 bad, stooor stue med peis og åpen kjøkkenløsning, nytt kjøkken med eikefronter, helt nyoppussa 1. etg. og gjort en del i kjelleren. Badene må gjøres noe med på sikt, men vi får et lån som tar høyde for oppussing og diverse. Er så spent! Budfristen er i morgen kl. 10!

Er mye å gjøre på jobben nå også. Skal på konferanse og må ha med poster. Blir sosialt også, skal reise med mange kolleger og skal ha med ski (bare bortoverski, da). Og etter konferansen blir det bare enda mer hektisk på jobben... Men hvis vi får boligen vi har budt på, får jeg kortere vei til jobben, og det betyr mye. Og så håper jeg på et nurk i magen som kan vokse opp i et hus 5 min. fra stranda med masse tumleplass...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mayamor

:trøste: Dette var ikke kjekt å høre... :trøste:

Ser du har tankene dine på huskjøp - godt å ha noe annet å tenke på.

Om man er 5 eller 25 uker på vei vil risikoen alltid være til stede. Vi her inne planlegger å bli gravide, så vi tester på IKMdagen, og dermed får mange greie på tidlige graviditerer som går galt. Vanligvis ville du bare opplevd det som en litt sein og annerledes mens, ikke sant? Legestanden opplyser jo at hver kvinne i løpet av sin fruktbare karriere opplever minimum to slike tidlige aborter. Så det er med andre ord INGENTING i veien med deg. Du blir gravid igjen, og selvfølgelig kan du bære frem et barn!

Det sies jo også at det skal være enda litt lettere å bli gravid etter en abort, og det kan kanskje være en liten trøst?

Støtter meg ellers til dette...

Trøsteklem fra Mayamor :blomst_opp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå i helga kom tante Rød, i store mengder, har jo ikke følt meg så veldig gravid denne gangen bortsett fra litt kvalme, så det var ikke uventa. Men jeg lot være å drikke på konferansen i helga, så det førte til mange spekulasjoner fra kvinnelige kolleger... Jeg trodde jo at jeg kanskje kunne være gravid, pga kvalme og litt ømme pupper, men så begynte jeg å blø i går. Jeg blør så mye at det er et mirakel at bindet holder... Men det viser jo at alt er i gjenge igjen nå, og det er bare å prøve alt vi orker fremover :wink:

Vi fikk dessverre ikke leiligheten vi bød på, ble en ganske hard budrunde der vi til slutt trakk oss da det gikk over det vi hadde råd til. :(

Men kommer til å fortsette å lete etter fine tomannsboliger/rekkehus, og er da forhåpentligvis mer forberedt på hvordan budrunder kan være. Det gikk litt fort for oss på slutten, rakk nesten ikke å tenke...

Det hadde hjulpet om mannen min hadde fått fast jobb også, han er vikar nå med 3-måneders kontrakt, og håper på noe mer fast. Hvis det ordner seg bedre for ham så tror jeg vi kan få et større lån fra banken også. Heldigvis har jeg jobb for 2 år fremover...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen! Så da er tante rød i rute igjen? Flott det, mange som må vente mange mndr. vet du. Du kan være gravid igjen om to uker du - spennende det da! :D

Budrunder er forresten no dritt. Selvfølgelig må det til, men kan ofte være temmelig slitsomt ja. Da vi bød på huset i fjor var det til slutt bare oss og en annen klient igjen. Vi bød 5000,- over han hele tida i en hel dag. Så økte vi det siste budet med 25 000,gyldig i 10 minutter -og der satt´n. Kunne nesten ikke tro det da selger slo til, og vi plutselig var eiere av en enebolig med stor hage. Riktignok temmelig klar for oppussing, men vi forelsket oss i stedet på første visning. :hjerte:

Det er utrolig gøy å være på husjakt da. Sitter fortsatt og leser Boligmagasinet i Adressa jeg. Og på nettet er det veldig lett å få oversikt.

Bare vent - snart finner dere drømmehuset, og er glad dere ikke kjøpte det andre! :D Lykke til så lenge. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært hos gynekolog i dag, ble henvist dit av fastlegen pga plager som satt litt igjen etter det som skjedde.

Og alt så veldig fint ut! Han tok innvendig ultralyd, og viste meg urinblæra, livmoren, eggstokkene, og det var veldig morsomt å se! Og kjempedeilig å vite at alt er som det skal være og at ingenting er i veien for at jeg kan bli gravid!! Han var en veldig ålreit lege som jeg godt kunne tenke meg å gå til flere ganger.

Kan nesten ikke vente med å bli ferdig med dumme mensen og komme i gang med prøvinga!

Jeg er i hvert fall regelmessig nå, så det burde bli greit å beregne når eggløsninga skjer. Og hoppe i senga... :oops:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mensen var ferdig for to dager siden, og nå er vi i gang med prøvinga!!! Venter egentlig ikke eggløsning før om 4-5 dager, men det skader ikke å begynne tidlig...

Har kjøpt noen eggløsningstester for å bli litt mer kjent med når i syklusen jeg har det. Mensen er veldig regelmessig, men jeg merker aldri når jeg har eggløsning, merker bare noen dager med EL-slim og av og til blir jeg litt varmere (bare en halv grad). Men har aldri prøvd å holde telling på dager og sånt tidligere.

Og så har jeg prøvd å kjenne livmortappen, og tror jeg greide det i går, men i dag var den vanskeligere å nå og var litt mykere kanskje??? Kanskje EL ikke er så mange dager unna?

Vi har kost oss fælt i helga med venner på besøk på raclette og "Pirates of the Caribbean" på DVD på fredag, 30-års lag til min manns forlover på lørdag, og i dag er det en ganske slapp dag, men vi skal i bursdag til kusina mi i kveld. Så helga har gått fort!!

Hadde litt lyst til å gå på ski i dag, men vi overnatta hjemme hos mine foreldre som bor like ved der 30-årslaget var, og kom ikke hjem til oss selv før nå. Og verst av alt er at jeg må jobbe litt etterpå... Skal holde seminar på jobben til uka. Kanksje derfor jeg sitter her og skriver masse og utsetter det jeg egentlig burde gjøre...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

CD 12

Dette er visst de mest fruktbare dagene i syklusen min.. Og vi prøver jevnt og trutt! Har ikke hatt utslag på EL-test ennå, men i dag hadde jeg EL-slim så det kan ikke være langt unna!

Jeg håper sånn på at det kan klaffe denne måneden... Lengter etter ømme pupper og kvalme, samme hvor ille det er! Forrige gang var det liksom sånn at jeg innerst inne visste det hele tiden, selv om jeg hadde motstridende tester og det gikk galt til slutt. Lengter etter den følelsen igjen...

Det er forresten utrolig hvor mye kaos snøfall kan skape i byen! T-bane, tog, biler, ja alt sto i dag har jeg inntrykk av. Det blir jo bra skiføre av det hvis det holder i hvert fall. Selv om jeg banner litt hver gang jeg må grave frem bilen min...

Vi har lagt boligplanene litt på is nå, men skal legge gulv på kjøkkenet og male soverommet. D.v.s. forhåpentligvis må mannen min male soverommet mens jeg holder meg langt unna :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

((((((((((((( BLÅ VIBBER ))))))))))))))

Hiver meg på de blå vibbene til Meta! (siden jeg ikke har funnet ut av farger og størrelser og sånt :oops: )

Når kan du teste da La Traviata? Er spent jeg, er du midt i syklusen omtrent nå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...