Gå til innhold

La Traviatas dagbok


Fibonacci

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Koselig å få så mange nyttårshilsener! :)

La Flaca, jeg mente ikke å stresse deg om urinveisinfeksjon, det går sikkert helt fint når du ikke har merket noe til det. Jeg følte meg jo kjempedårlig og fløy på do hele tida og hadde en urinprøve hvor det var masse synlig eggehvite! (urk...)

Så fint at du har fått legetime, selv må jeg vente til legekontoret åpner på mandag. Har ingen gynekolog jeg går fast til, vet ikke om noen i nærheten heller faktisk. Kunne vært fint med en kvinnelig gynekolog, men det er kanskje mangelvare...?

I dag har jeg vært dødstrøtt, lå og vrei meg og fikk ikke sove, og måtte stå opp kl. 6 (ingen god dag i går heller, for da streika bilen!). Men nå er det HELG :D og jeg og mannen min skal bare være hjemme, slappe av og gå på kino. Weeeee!!!

Merker at kondisen er helt på trynet. Skulle bare i butikken, og bære to litt tunge poser opp en bakke og opp noen trapper, og ble totalt kortpusta og utslitt!! På tide med litt trening snart?

Men må passe litt på så jeg ikke tar i for mye. Etter å ha kommet innenfor døra hjemme i stad etter "handlemaratonen", fikk jeg skikkelig kvalmeanfall med brekninger. Kom helt plutselig!

Ellers har jeg nå endelig fått handla nye BH´er, gikk opp en størrelse eller to og fant noen som ga veldig bra støtte (de "nye" puppene mine henger mer enn de gamle...).

Det snåleste av alt er jo at jeg kjenner at det er "noe" helt nederst på magen min :o Det er et hardere og strammere område, som buler bittelitegranne opp. Kan det være livmoren? Eller bare urinblæra? Trodde ikke man kunne kjenne livmoren før om mange uker jeg...

La Flaca, vil det du skrev si at Peace-tegn på Clearblue betyr "defekt test"? Har kjøpt noen Quick Respons tester, men skal vente med å ta dem til jeg er ferdig med antibiotikakuren.

Har nemlig tilgang til en del medisinsk litteratur på jobben, og gjorde et søk på nettet i dag. Det jeg fant ut var:

Det kan både være problemer med oversensitive grav.tester og at andre antistoffer "kommer i veien" for binding mellom HCG hormonet og antistoffet som er i testen. Det blir en blokkering av bindingen.

Det jeg også begynner å bli sikker på, var at den svake streken jeg så før jul var lys blå, ikke grå! Jeg så nemlig en grå skyggestrek (vannrett) før jeg tok CB testen her forleden, og den var helt annerledes.

Altså hadde jeg en positiv test (er 99 % sikker på det). Det som kan ha skjedd er at p.g.a urinveisinfeksjonen jeg sikkert har hatt en stund, har jeg hatt massevis av antistoffer i urinen som har gjort at testene ikke har slått ut. Har jo nesten bare fått "rare" tester etter den som jeg tror var positiv. Svake streker og "peace-tegn"...

Så det er håp om visshet i det fjerne et sted... Det hadde vært såååå deilig å vite om det fortsatt er der, om alt er i orden og sånt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mayamor

Tror det er helt normalt og ikke tro på tester... :lol:

Les om de flestes reaksjoner på positive tester:

Ganske så lik din... :wink:

Dessuten har jeg hørt at de fleste som får feil på tester får dem motsatt:

Negativ test når den skulle vært positiv... :P

Kroppen skiller kun ut HCG når du er gravid.

Så jeg tror ikke det er noen grunn til uro...

Godt nyttår - dette er ditt år: 2004:

ÅRET FOR FAMILIEFORØKELSE... :wink:

Klem fra Mayamor :blomst_opp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Mayamor!

Så du tror jeg er gravid? Eller ikke? Selv er jeg kjempeforvirra, men alt det som skjer i kroppen min sier er at det er tilfelle.

Men er litt engstelig, for nå har jeg jo gått på antibiotika mot urinveisinfeksjon i snart 5 dager, og når jeg tok en ny urinprøve i dag var det bare enda mer eggehvite i urinen enn før! Prøven var helt ugjennomsiktig, og når jeg holdt den opp mot lyset var det bare en stor sky av leukocytter eller hva det nå er. Det sank litt ned etter å ha stått en stund, men mengden var større enn den var på tirsdag.

Måtte løpe til bussen i stad, og da jeg satte meg ned på setet kjente jeg at det gjorde veldig vondt i magen og jeg ble kvalm.

Er så redd for tiden! Har følelsen av at noe er veldig galt! :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stakkars deg... Det kan ikke være noe særlig med all denne forvirringen! :riste: :trøste:

Hva med å ta en tur på legevakten...?

Eller en ny telefon til broren din...?

Hvordan kan du se eggehvite og leukocytter???

Krysser fingrene for at alt er i orden hos deg.

Tror nok at du er gravid ja, siden det er meget sjeldent med falsk positiv test... Og den dumme peace-testen skal du bare glemme...

Lillen-klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for hilsen, Lillen, jeg føler meg ikke så veldig oppesen for tida...

Jeg skal ringe broren min hvis det fortsatt er eggehvite i urinen etter at kuren er ferdig.

Grunnen til at jeg vet at jeg har leukocytter i urinen er at jeg testa meg med urinveisinfeksjonstest og den slo ut på leukocytter (og hemoglobin).

Leukocyttene danner også en "sky" i urinprøven, og det så likt ut i dag som på tirsdag, bare at det var mer av det. Hele prøven var "overskyet"!

I stedet for at urinen er gjennomsiktig er den helt grumsete. Du ser at det er noe der.

Har nå fått greie på at det kan tyde på begynnende svangerskapsforgiftning (Neiiiiii!!!!).

Men kommer uansett til å bestille legetime på mandag.

Skal bli godt å få komme seg til lege. Broren min er flink, men han er jo helt fersk og nyutdannet, og kan ikke gjøre noen undersøkelser (han bor langt unna!).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:o Hadde jeg vær deg hadde jeg dratt til legen med engang..

Blod og eggehvite i urinen er helt klart tegn på

svangerskapsforgiftning (hvis du er gravid)

Også høyt blodtrykk og "pannehodepine"..

Jeg har plagdes med svangerskapskløe i alle mine tre

svangerskap, og det er noe som kommer i første trimester..

Det var slik jeg skjønte jeg var gravid sist gang, for

jeg fikk det med engang..

Kom deg til lege jente, så får du svar på alle dine spørsmål :wink:

Klem Jinx

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, vennen! Huff, nå har du mye å tenke på ser jeg. Har du fått time hos lege i dag, eller venter du fortsatt på fastlegen? Syns ikke du skal gå og uroe deg lenger, få noen til å undersøke deg - om det så er gynekolog eller vedkommende som assistrerer for fastlegen din mens han er på ferie. (det er alltid en annen som tar seg av "akutte" tilfeller vet du.)

Hvordan føler du deg da? Er det bare utslaget på testene som får deg til å ane uråd, eller er du rett og slett dårlig? (annet enn vanlige graviditets-plager). Det er sikkert ikke lett, men du bør ikke male fanden på veggen med det samme da vet du. Du vet jo heller ikke hvor mye du kan stole på de apotek-testene. Hvis de er av samme ulla som graviditetstestene mener jeg...

Forresten, det jeg mente om "peace"- resultatet på CB var at du bør se bort fra den testen. det er visst en fabrikasjonsfeil!

Kan du ikke stikke innom og si hei når du har vært hos legen da. Er spent på hvordan det går med deg! Sikker på at alt kommer til å gå bra jeg. :D

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Puh... Fikk endelig time hos legen etter å ha stått en halvtime i telefonkø... Skal dit i morra kl. 9!

Er ikke så engstelig nå, det var mest fordi jeg oppdaget at jeg hadde mer leukocytter i urinen nå enn når jeg begynte på antibiotikakuren...

I tillegg følte jeg meg dårlig og fikk veldig vondt i magen en gang etter å ha båret tungt.

Men nå har det roet seg litt, heldigvis... :wink:

Hvordan kommer man forresten i kontakt med jordmor? Blir man henvist dit av fastlegen eller må man ta kontakt selv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mayamor

Jeg er så heldig at det er jormor på samme kontoret som fastlegen min.

Ellers er det bare å spørre legen din.

Lykke til.

Klem fra Mayamor :blomst_opp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg bare så for***** vondt i puppene! Mest brystvortene, og mest i den ene...

Merkelig, det der! Sånn har det vært hele tiden. Den ene puppen ligger litt foran den andre, så innimellom ser de helt totalt forskjellige ut!!

Første gangen mannen min innså at jeg kanskje kunne være gravid var når den ene puppen var helt vanlig og den andre hadde est ut og "detti nedover"!

Fullkommen asymmetri...

Må bare le litt av det :hoho:

Magen min er også rar nå! Den er hard og stram nederst, og jaggu begynner buksene å stramme litt også!

Enten er jeg veldig oppblåst, ellers så tror jeg at jeg har feilberegna helt hvor langt på vei jeg kan være...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan gikk det med legetimen i dag da? Alt i orden med knøttet håper jeg! :D Du får rapportere så snart du kommer deg inn på KG igjen. Er spent veit du. :wink:

Skal selv til legen som 2 timer. Er så urolig og ukonsentrert...men pappan er nesten enda verre. Ringer i eininga. Han er så ulykkelig for at jeg ikke vil fortelle familien enda også. Syns det er greit å vente litt jeg, mens han holder på å sprekke av iver etter å kauke det ut til alle vi kjenner... :hoho:

Når skal dere fortelle om lillen da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei La Triviata!

Jeg har ikke skrevet hos deg før jeg,men jeg holder da et øye med dagbøkene her allikevel. Håper på positivt svar fra legen i dag!! Spent!!!

Klemmer fra Lilletrollet :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det gikk jo bra hos legen i dag, men vet ikke SIKKERT før om to dager, for de måtte sende inn blodprøve.

Men han sa at når jeg hadde fått en strek på hjemmetest (samme hvor svak den var) så var det nesten helt bombesikkert :D

Tok GU også, og celleprøver og sånt, og han kjente og klemte litt rundt. Det gjorde vondt! Han forventet ikke at livmoren hadde utvida seg ennå, for er bare 6 uker (tror jeg). Så det er vel bare luft jeg har i magen, da.

Er så rart, for det er helt hardt der. Og står litt ut fra resten der nede.

Men han sa at det var for tidlig, kan jo hende at pga "omorganisering" i magen så ligger ting litt annerledes enn før. Hva vet jeg?

Forbausende lite, egentlig. Jeg lærer noe nytt hver dag ved å være her inne og surfe på andre nettsider... Men har veldig lyst til å kjøpe en bok snart, bare vi får dette bekreftet...

Har også lyst til å fortelle de vordende besteforeldrene, og tror jeg kommer til å si det ganske fort etter at jeg vet det sikkert.

Delvis fordi jeg tror de har gjettet det allerede... :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei la Traviata! Takk for hilsen i dagboka mi! :wink: Endelig skal du slippe å gå og gruble da? Er det i morgen du får svar? Veldig greit å få det svart på hvitt ihvertfall, samtidig som du ikke behøver å uroe deg for infeksjoner og den slags fanteri mer.

Så du kommer til å fortelle om graviditeten ganske snart? Jeg hadde tenkt å si det i helga som kommer. Dvs. pappan overtalte meg, fordi svigerfar skal ha bursdagsselskap da. Men etter den undersøkelsen har jeg liksom følelsen av at hele svangerskapet henger i en tynn tråd. :roll: Dessuten er jeg bare 5 uker på vei, (trodde jeg var drøyt 6) og da er det litt tidlig syns jeg. Selv om søstra mi fortalte det etter 5 uker!

Blir spennende å se hvordan det går med deg fremover da. Kan de vite ganske nøyaktig hvor langt du er på vei, bare ved å kjenne på livmoren?

Det er jo ganske utrolig da! :D

Ønsker deg lykke til så lenge jeg. Du har jo gått i uvisse så lenge nå, blir sikkert utrolig deilig når du endelig tør glede deg for fullt, og kan fortelle familien. :klem2:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Mayamor

Godt å høre at det gikk bra hos legen.

Venter spent på svar i morgen nå da...

Krysser fingrene for deg. :kysse:

Klem fra Mayamor :blomst_opp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå er jeg veldig forvirra, men beskjeden fra legekontoret var klar: Jeg er IKKE gravid :(

HCG nivået var under 5.

Prøvde å spørre og forklare at jeg hadde fått en positiv test før jul, men hun hadde ikke noen forklaring (bortsett fra at hvis jeg fortsatt trodde at jeg var gravid, kunne jeg ta en test om en ukes tid).

Den eneste forklaringen jeg kan komme på, er at jeg har mistet det. Hadde en blødning i jula (en uke etter IKM), men den var ingen typisk mensenblødning, og varte kortere. Men første dagen blødde det en del, og så ble det mindre og lysere. Varte i 3 dager eller så.

Så dette må ha vært en SA. Og nå sitter jeg her, forkjøla med feber og vondt i halsen, og føler meg elendig. Rett og slett.

Men jeg føler meg ikke som jeg pleide før dette begynte! Symptomene burde jo bli borte hvis jeg har abortert. Men puppene er fortsatt litt ømme.

Tar nok en stund før jeg kommer over dette..

Mannen min ble også lei seg. Han hadde endelig vent seg til tanken på å bli far...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...