Gå til innhold

La Traviatas dagbok


Fibonacci

Anbefalte innlegg

Hei! Tror nok det er ganske vanlig at legene er litt lite "interessert" i gravide kvinner. Så fremt at det ikke er noe alvorlig galt så tror jeg ikke de tar seg tid til ekstra undersøkelser. Jordmor vil antageligvis ha mye bedre tid til deg, og hun vil nok spørre litt mer om hvordan formen din er osv. Jeg får iallfall mye mer ut av jordmortimene enn legetimene. Og det er jo ikke så rart - legene ser jo kun på den kliniske delen av svangerskapet.

Jeg så forresten at du hadde svart på innlegget om striking til baby under graviditetsforumet, og at du har strikket Fanasæter fra Dale til tantebarnet ditt. Jeg har nemlig det mønsteret hjemme, og synes det er innmari lekkert. Det jeg lurte på var om jakka var veldig vanskelig å strikke, og hvilken størrelse du strikket det i siden tantebarnet ditt kunne bruke det i nesten ett år?

Ha en god helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei Eliza, du vil strikke du også? Det er en kjempekoselig hobby, og veldig artig å strikke til små babyer attpåtil.

Enig i at mønsteret er lekkert, men jakka tok litt tid, ikke bare strikkinga i seg selv, men broderiene og den knappestolpen med pyntebånd osv. Fikk litt hjelp av min mor til akkurat det...

Det var i hvert fall en del mer jobb en jeg hadde trodd! Men resultatet ble råfint, da. :-)

Strikk buksa i første omgang, du! Den er enklest og veldig anvendelig. Så kan du se om du synes jakka virker avskrekkende!

Du har nok rett i det der om leger og jordmødre. Neste gang tror jeg at jeg skal notere ned på en lapp hva jeg vil spørre om - ble så paff da jeg var der liksom.

God helg, alle som er innom! :danse:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei du!

Takk for hilsen i dagboka.

Det skal bli gøy å følge deg, vi er jo ganske likt på vei. Er nå inne i min 10. uke, 9 + 1.

Ha en kjempefin uke!!! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det, Kamus!

Uka begynte veldig bra i hvert fall: VI HAR KJØPT HUS!!!

Har vært på jakt etter større bolig lenge nå, og endelig fant vi noe vi begge likte veldig godt, og fikk det etter en ganske hard budrunde... Men det gikk til slutt! :-)

Huset er stort og fint, har stor tomt, 2 terrasser, platting med utepeis på baksida, garasje, litt naturtomt... Det var drømmehuset vårt rett og slett! Ble litt dyrt, men ikke over det vi kan leve med i hvert fall.

Overtakelsen er i slutten av april! Og nå vi bare få solgt den 3-roms leiligheten vi har. Fikk en veldig bra takst på den, så det burde gå greit!

Er så gira nå, må prøve å roe meg litt ned... Kan nesten ikke vente med å begynne å planlegge hvordan vi vil ha det! Skal i hvert fall male litt og legge nytt gulv i noen rom. Dette blir knallbra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann

Titter innom for å hilse på, for her har jeg aldri vært før :wink:

Og før jeg sier noe mer:

GRATULERER MED HUSKJØP OG BABY I MAGEN :hoppe:

Blir rent misunnlig jeg :tunge1:

Jeg er bare øve-prøver foreløpig, har jo to små å ta meg av, en på 2 år og 7 mnd og en liten en på 7 mnd :hjerter:

Det er akkurat 2 år mellom dem, hadde faktisk samme termin med begge to :ler: , men bomma med tre dager......

Skal bli spennende å følge deg fremover.

God :klem: fra Pludre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Faderullan - har dere kjøpt DRØMMEHUSET siden sist jeg var innom? Høres bare utrolig flott ut da! :hoppe: Nå ble jeg orntlig glad på dine vegne. Overtakelse allerede i april er jo toppers også da, så slipper du å gå og vente på flyttingen som vi gjorde. Nei, dette var skikkelig gøy. Enebolig med tomt er helt genialt når det kommer smårollinger til verden. (for flere skal det vel bli? :-) )

GRATULERER til deg og mannen din og lille Bim! :blomst_opp: Dere har mye å glede dere til... :P (tenk, når sommeren kommer kan du kose deg med den voksende magen din på den nye terassen med utegrilling og din egen villa! Ai ai ai...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var og så på huset en gang til på torsdag, og skrev kontrakt, og det var faktisk bedre enn jeg huska det fra første visninga! Det er kjempegod plass, nyoppussa bad og en ekstra liten stue som passer fint som lekerom :-) Peis er det også, og kjølerom. Det er ganske mye panel i huset, så vi har lyst til å lasere det med hvitt, kanskje? Blir litt hytteaktig for vår smak. Og så skal vi legge fliser i gangen og parkett på soverommene, for der er det bare belegg nå. Kjøkkenet er vi litt uenige om, for der er det mellomblå tapet med litt mønster, som jeg synes er helt OK, mens mannen min gjerne vil ta det bort og legge strie og male lysere.

Gleder meg sinnsykt til å ha hage, jeg er så glad i å så frø og sette løker om våren og plante ut, og hittil har jeg bare kunnet plante ut i verandakasser og krukker og sånt. Jeg pleier gjerne å så frø til krydderplanter, det pleier alltid å bli vellykka. Men klippe plen er jeg ikke så glad i, så det kan han få lov til å gjøre! Mannen planlegger også en liten kjøkkenhage :-) Synes jeg ser oss til våren, med nesa ned i hvert vårt bed!

Er fortsatt kvalm, og har begynt å bli det hele døgnet også, særlig om kvelden egentlig. Men det er jo egentlig et godt tegn! Bolla er der fortsatt, og har det forhåpentligvis bra, selv om mor føler seg elendig... Hadde en del folk på besøk i helga, og måtte rydde unna alle bøker, blader og småting... Måtte holde maska og late som jeg drakk rødvin til maten, bare liksom-drakk, og tok med meg glasset ut på kjøkkenet innimellom og helte ut litt, pluss at mannen min som satt ved siden av hjalp til en del... Stakkars mannen ble jo rent full! Gjestene våre var nemlig veldig ivrig på rødvinen, og ble ganske lenge... Men nå tror jeg ikke det blir flere sånne "drikke-anledninger" på en stund, ikke før det er trygt å fortelle det i hvert fall. Helgene fremover er fullbooka, og etter påske skal vi ha visning på leilighet, rydde og pakke og flytte... Det blir nok litt slitsomt, så jeg gruer meg litt. Orker så lite for tida, er avhengig av nok "slappe-av tid"... Gleder meg til påskeferie da! :-) Det er ikke så lenge til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Nå er jeg 4 dager inn i uke 10! :-)

Begynner å slappe av litt mer nå, selv om jeg vet at det fortsatt kan gå galt. Men jeg har allerede fått en liten kul på magen! Så jeg tror Bolla har det bra og vokser som bare det.

Kvalmen har blitt bedre, men av og til kommer det en "omgang". Jeg klarer fortsatt ikke lukten av kjøleskapet vårt, selv om mannen har rydda ut alt som kan lukte! Men nå klarer jeg å drikke kaffe igjen, og det hjelper på hodepinen som jeg også har vært plaget med.

I forrige uke drømte jeg forresten to ganger at Bolla var en liten gutt! Hittil har jeg hatt på følelsen at det er en jente, det samme har mannen min, men nå begynte jeg å lure. Det hadde vært en sensasjon i hans familie, for der har det ikke vært en førstefødt gutt siden 50-tallet! Også i min familie er det overvekt av jenter, så vi får se... Han vil ikke vite kjønnet på forhånd, og det respekterer jeg selvsagt. Men jeg kommer nok til å studere ultralydbildene inngående når det kommer så langt... :-) Nå vet svigerforeldrene mine det også! Svigerfar fikk en innpakka test blant 60-årsgavene! Han skjønte først ikke hva det var, men så gikk det et lys opp... De ble kjempeglade. Neste helg skal broren min og samboeren hans også få vite det.

På jobben er det mye stress nå, men får prøve en skikkelig innspurt før påske... Håper jeg klarer å bli ferdig med det jeg har satt som mål.

Og rett over påske skal vi ha visning på leiligheten! Det blir spennende :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Betyr det at jeg kan få kul på magen i neste uke? Jeg er en uke bak deg, vettu. Ser ingenting enda...

hihi. spent hanni

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, det er en liten kul der... Jeg har selv stussa over at den kom så tidlig, men det er vel ganske individuelt? Puppene har også vokst den siste uka, i takt med magen nær sagt. Orker ikke å gå med jeans lenger, går med stoffbukser som er litt for store, fra noen år tilbake når jeg veide litt mer enn jeg gjør nå. Det er kanskje ikke så lekkert å se på, men har heldigvis ingen kles-kode på jobben!

Det er jo for tidlig å kjøpe mammaklær ennå, men nå har jeg jammen begynt å lure på hvor fort denne magen skal vokse! Det har skjedd så mye på bare en uke, mannen ble helt forskrekka i går når han kjente på magen (da var det 3-4 dager siden han kjente sist).

Skal til legen igjen neste uke, da finner han vel ut om alt er normalt og sånt. Og så har jeg fått ultralyd like etter påske! Det blir artig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mayamor

Flere som har kjøpt hus... :hoppe:

Gratulerer så masse.

Kjenner den følelsen: vi overtar vårt om 6 dager... :P

Klem fra Mayamor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå er jeg 10+6, og har nesten på følelsen at magen synes for andre enn bare mannen og jeg :-) Det er nok en del luft også, men den strutter av og til så jeg blir helt stolt... Føles som jeg endelig er "ordentlig" gravid.

Har vært hos legen igjen, alt var i orden og størrelsen på livmoren stemte veldig bra med 10 uker. Blodtrykket var litt lavt, men jeg har ikke jernmangel, heldigvis. Jeg er fortsatt litt kvalm, og klarer ikke spise så mye, så jeg har ikke gått opp så mye som en kilo siden før jeg ble gravid. Men har ikke gått ned noe heller.

Har begynt å gå til kiropraktor pga veldig stive muskler i ryggen og nakken, som har gjort at jeg har hatt mye hodepine i det siste. Og etter to behandlinger synes jeg det er mye bedre! Vet ikke helt om dette hadde sammenheng med graviditeten, men det var et stort problem i hvert fall... Det gjorde vondt å bevege på nakken, kunne ikke kjøre bil eller noe.

Som vanlig ble dette et klage- og syte innlegg (prøver alltid å begynne positivt, men så sklir det over, gitt..), men nå har jeg snart påskeferie! Skal på fjellet og gå litt på ski, og kose oss med god mat og slappe av. Så god påske til dere andre jenter!

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Her kommer Pludre stormende med en liten påskeblomst til deg :blomst_opp:

ØNSKER DEG EN RIKTIG GODT PÅSKE !!

:klem: fra Pludre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Vil ønske deg en riktig god påske! Håper du får en fin påske uke!

Stor klem fra Lilletrollet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har meg en ekspress runde over dagbøkene her inne, og ønsker alle en super Påske og lykke til med "forestående sysler"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er jeg 12+3 og magen synes mer og mer. Jeg merker det veldig godt selv, har gått over til mammabukser nå. Kjempedeilig! Uheldigvis har ikke kvalmen gått over ennå, men ifølge en eller annen kalender jeg så på skal det visst gi seg i uke 14... så får holde ut og håpe det stemmer.

På torsdag skal vi på ultralyd! Selv om jeg gleder meg veldig, er jeg ganske nervøs også. Tenker mye på "hva hvis noe er galt". Jeg er redd for at det ikke skal være noe liv osv. Men det må det vel være så kvalm som jeg er?

Vi skal ha visning på leiligheten vår til helga. Timingen kunne ikke vært dårligere muligens, for jeg er dårlig og mannen min må jobbe en del overtid denne uka, så jeg skjønner ikke helt når vi skal få rydda ordentlig og "shine opp" stedet. Prøver å gjøre litt innimellom, men store ting som å vaske vinduer har jeg ikke orka foreløpig. Men det ordner seg vel!

Påskeferien var kjempedeilig, og fint å gå på ski selv om det ikke ble så lange turer. Tenkte mye på hvordan det blir neste år (pleier å dra til samme sted hvert år) med baby i pulk og greier. Det blir fint tror jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der er du, La Traviata. Jeg er jo dønn nysgjerrig på hvordan det går med deg ettersom du er bare en uke foran meg i løypa. jeg er 11 + 2 i dag. Vi skal også bestille UL for å ta en liten titt. Tenker også på dette om noe kan være galt - men det går sikkert bra. Gravidebukser allerede.... hmmm... tror nok at jeg må til pers snart selv, men åler på meg de største olabuksene mine fortsatt...

Høres slitsomt ut med visning når du er så kvalm. Håper det bedrer seg. Du trenger kanskje ikke gjøre så veldig mye... Du må slappe av også - det er viktig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...