Gå til innhold

La Traviatas dagbok


Fibonacci

Anbefalte innlegg

CD 13

Takk for alle vibber, blå og andre!!! :D

I dag hadde jeg positiv EL-test! Dvs. at eggløsninga er 12-36 timer unna! Jeg har magefølelse på at dette kan klaffe... Vi har jo i hvert fall holdt på så mye som mulig :oops:

Meg vil ha baby...

Hvis eggløsninga er i morra er IKM den 13. februar, men kommer nok til å teste før det, Flaca... Du kjenner meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

OJ! Positiv EL-test? Så flott! :D Da er det jo bare å peise på da. :sjarmor: Så kan soldatene ligge på lur til egget slipper vet du, full klaff!

Toppers La Traviata! Da er det bare to uker med venting igjen da, går fort det vet du. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Moro moro med positiv EL-test!!

<<<<<<vibbe>>>>>>[/color]

GOD HELG VENNEN!!! :kyss:

Håper du får kost deg

skikkelig og slappet godt av

slik at du er klar for ny uke!!

Klem Magnhild

:blomst_opp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 DPO

Helga begynte med skikkelig migrene og oppkast, lå stort sett hele lørdagen og følte meg elendig... Men det gikk over, og på søndagen gikk vi på ski og var sammen med tantebarn og koste oss med "Italiensk for begynnere" på NRK1. Det var deilig å komme seg ut og bevege seg etter å ha ligget nesten hele lørdagen med migrene... Jeg får det av og til, men det er lenge siden sist det var så ille at jeg kasta opp. Hvis det blir verre fremover får jeg nok komme meg til lege og få noe for det.

Nå er det tre dager siden egget rev seg løs!!! Hva som har skjedd siden det aner jeg ikke, men et stevnemøte med en hyggelig sædcelle hadde ikke vært så dumt! :wink:

Jeg har forresten hatt en del vondt i magen i dag, både mens-aktige smerter og fordøyelsesproblemer (huff!). Magen er treg og oppblåst, og jeg har hovna opp i kroppen, gifteringen og klokka som vanligvis sitter litt løst sitter nå bom fast! Trøtt er jeg, men det er ikke uvanlig når det gjelder meg (gjeeeesp....).

Jeg fortsetter å ta tempen om morgenen, for å følge med om den stiger ytterligere fram mot IKM. Det skal visst indikere tidlig graviditet (såkalt trifasisk temp.kurve). Og har forgjeves prøvd å finne igjen livmortappen, men den "forsvant" før eggløsning og har ikke kommet ned igjen etterpå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 DPO

Har fortsatt litt mensmurringer og en "oppblåst" følelse i magen. Av og til føles det som jeg skal veldig på do, men så kommer det ingenting..?

Pleier aldri å være treg i magen, men har ikke drukket så mye kaffe i det siste så det kan være derfor kanskje. Har liksom ikke så lyst på kaffe lenger, pga magen.

Sitter og venter på at mannen skal komme hjem fra jobb så vi kan ordne noe middag... Og ellers har jeg en spennende kveld med klesvask, bretting av tøy og lignende!

Vi har også sett på litt flere boliger og funnet noen visninger vi kan gå på i helga. Det blir spennende!! Håper vi har mere flaks enn sist hvis vi vil by på noe. Det er først og fremst beliggenhet, utsikt, plass og muligheter for forbedringer vi ser etter, oppussing er ikke noe problem på lang sikt så lenge det går an å flytte inn med en gang.

Det er en spennende tid... Bare en drøy uke til IKM!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for gratulasjoner da Lukas kom til verden!! :blomst_opp:

Håper det snart er din tur til å oppleve noe så fantastisk!!

Klem fra Kipa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei! Hvordan er det med ´Traviata? Festesmerter??? :D

Kom på en ting som jeg kjente litt ei god stund før IKM; stramninger i lysken. Etter hva jeg har lest her har det visst med livmoraktivitet å gjøre. Nei, nå skal jeg ikke få deg til å tenke enda mer på tegn av ymse slag. Sitter´n så sitter´n! Men spennende er det da... :lol: !

Klem og god helg fra la Flaca! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 DPO

Hei la Flaca, god helg til deg også! :D

Hadde veldig mye mensmurringer i går, men i dag kjenner jeg mest på sidene av magen og i korsryggen, litt stramt særlig når jeg rører på meg.

Og i dag er puppene veldig ømme... Ooops!

Jeg kjenner jo alle symptomer og mer til vet du...

Men stramninger i lysken? Jo, litt faktisk...

I dag er det 1 uke til IKM, og jeg har ikke hatt PMS som jeg alltid får på den tiden... Og temperaturen min øker stadig vekk, har gjort det siden EL.

Også må jeg tilstå at jeg kjøpte en graviditetstest, RSFU sin, det sto at den kunne tas en uke før IKM, men jeg tror jeg skal prøve å spare den... Virkelig prøve altså! (Yeah right...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette blir spennende!! Jeg krysser fingrene for et fint + om ikke så lang tid. Eller det er vel forresten ikke + på RSFU sin test.. To røde streker da?? Anyway.. Lykke til! :D

God helg :)

Meta :vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 DPO

Tror jeg skal spare RFSU testen litt til, har lest litt på snartgravid og barnimagen, og bør nok vente til 2-3 dager før IKM. Så denne testen virker det som lover mer enn den kan holde.

Men jeg oppdaget at jeg har spottet litt brunt i løpet av gårsdagen! Med en gang jeg så det tenkte jeg: Festeblødning??? Pleier aldri å spotte mellom menstruasjonene. Håpet steg ytterligere! Men jeg må nok vente litt til med å få visshet... Argh, hvordan skal jeg klare å tenke på noe annet neste uke??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

11 DPO

Hadde en EL-test liggende i skapet, og tok den i dag morges for jeg har lest at man kan bruke dem til graviditetstester.

Og der var det en svak strek!!!

Jeg er så oppglødd! Og glad! Det samme er mannen...

Men jeg må undersøke litt hvor pålitelig denne testen er, skal selvfølgelig ta en ny test (har RFSU sin liggende også), men dette ser lovende ut!

I dag har jeg vært kvalm også, pluss mensmurringer og litt vondt i lysken. Supertrøtt er jeg også...

Tenk om det har klaffet! Da kommer jeg virkelig til å sveve i skyene..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:vinke: Hei!

Tror ikke jeg har vært innom boka di før, men har holdt øye med deg den siste tiden. (Alltid spennende når noen nermer seg IKM)

Så supert om du tester positivt igjen! Etter 14 DPO er det vel ikke noen tvil.

*krysser fingrene*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 DPO

Hadde en EL-test liggende i skapet, og tok den i dag morges for jeg har lest at man kan bruke dem til graviditetstester.

Og der var det en svak strek!!!

Jeg er så oppglødd! Og glad! Det samme er mannen...

Men jeg må undersøke litt hvor pålitelig denne testen er, skal selvfølgelig ta en ny test (har RFSU sin liggende også), men dette ser lovende ut!

I dag har jeg vært kvalm også, pluss mensmurringer og litt vondt i lysken. Supertrøtt er jeg også...

Tenk om det har klaffet! Da kommer jeg virkelig til å sveve i skyene..

Du kødder??! Sitter her og smiler for meg selv. :D Er det virkelig en strek der? En svak strek? Ååååh, det er jo utrolig gøy. Hvis du venter et par dager nå så skal du kunne se at den har blitt sterkere. (Men JEG tok selvfølgelig flere tester om dagen etter at jeg først fikk den første svake streken. :sjarmor: ) Ai ai, la Traviata - dette lover godt! :klem2:

Jeg unner dere virkelig suksess, og det har dere virkelig når det klaffer så fort. :wink: Selv om du tar forbehold selv, så må jeg bare si:

GRATULERER!!! :wink::hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Skal teste igjen på torsdag med "ordentlig" graviditetstest, men jeg tror det stemmer faktisk...

Utrolig!!

Det tar nok en stund før jeg kommer ned på jorda igjen..!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mayamor

Klart det at du er høyt oppe... :sjarmor:

Husker selv den følelsen av at endelig hadde vi lykkes...

Krysser fingrene for at dette bare er starten på en lang opptur... :tommel:

Lykke til på torsdag. :kyss:

Klem fra Mayamor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 DPO

Tok RFSU testen i dag morges, og gjett hva jenter:

DEN VAR POSITIV!!!!!

To fine røde streker kom opp nesten med en gang! Jeg gikk inn på soverommet til mannen min og ba han komme og se på det også... Han var litt trøtt, men han var heller ikke i tvil! Teststreken ble sterkere etter hvert også, den var synlig etter kanskje ett minutt og hadde blitt sterkere etter 3 minutter.

Tenk at vi klarte det! Tenk at jeg er gravid!

Det er tidlig på morgenen og jeg er trøtt, men dette føles som bursdag og julaften og alt på en gang!!

Det er en utrolig deilig følelse dette her! Et lite nurk vokser i magen min! Jeg er småkvalm, sovner kl 10 om kvelden og puppene gjør vondt når jeg går, pluss mensmurringer, men det er verdens herligste følelse å vite at det er pga den lille vennen som har tatt bolig der inne...

Skal overlate til far å finne kallenavn til ham/henne...

I ettermiddag SKAL jeg kjøpe bok om svangerskap! Samme hva det koster! Jeg har så lyst til å kjøpe "Et barm blir til" for det er så mange fine bilder der... Og kanskje "På vei" av Gro Nylander?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...