Gå til innhold

La Traviatas dagbok


Fibonacci

Anbefalte innlegg

jeg skulle ønske deg velkommen hit, men nå ser det ut til at jeg må gratulere deg.... :lol: Det var jo hyggelig førjulsgave det vil jeg tro.

Ønsker deg lykke til og en riktig god jul!! :nisse:

Klem fra Kipa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Yes, skal ta en ny test i morgen tidlig hadde jeg tenkt! Da er det vel sjanse for at det blir en sterkere strek!

Jeg skal holde dere oppdatert, takk for gratulasjoner så langt, og for oppmuntringer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde en koselig kveld med kolleger i går, men jeg følte meg av og til litt "utafor", de fleste andre drakk vin og stemninga ble ganske høy, mens jeg nippa til Sprite og satt og tenkte på streken min... Satt dessuten ved siden av en kollega som er 5 mnd. på vei og var litt misunnelig fordi alle vet om det og det er et samtaleemne (holder ikke ut å skulle skjule det og bare holde det for meg selv!)

Men det bedret seg utover kvelden, og jeg lo så mye at det begynte å stikke skikkelig i magen! Mer skarpe smerter enn før liksom. Ble litt urolig av det, men det ga seg jo.

Har også blitt mer oppblåst i magen, det er liksom en liten kul nederst, under navlen. Og puppene sprenger alle grenser! Blusen var trang over brystet, og jakka stramma også litt... Men mannen min synes de er veldig fine...

I kveld skal jeg bake nok en kake (bursdagfeiring med familien i morgen), og se på en film jeg har kjøpt på DVD (Gladiator med Russell Crowe). Og i morgen skal vi kjøpe juletre! Det blir kos. Har aldri hatt juletre før, men i år VIL jeg ha det. Har samla sammen en del fin pynt. Men juletreduken jeg begynte å lage har nok ikke blitt ferdig...

Lurer på hvor langt på vei jeg er. Tror det er uke 4 nå, eller 2 uker for fosteret sin del. Jeg klarte ikke å la være å kikke i "Et barn blir til" i bokhandelen i går. Utrolig flotte bilder!!!

Og så kjøpte jeg en liten gave til mannen min, "Hakkespettbok for førstegangsfedre", den så morsom ut. Den skal han få når streken på CB har fått overbevisende styrke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå er jeg tilbake igjen etter juleferie! Har egentlig vært ganske travelt, mye reising og juleselskaper, men veldig koselig. Nå er jeg hjemme igjen, og skal jobbe noen dager i romjula.

Men jeg er ganske forvirret over det som skjer for tiden. Føler meg veldig gravid, puppene er ikke til å kjenne igjen, jeg har mens-lignende smerter i magen, og føler meg kvalm og trøtt. Og flere kvinnelige slektninger kom med kommentarer i jula om temaet; svigerinna mi spurte t.o.m. mannen min på tomannshånd om jeg var gravid, for hun syntes jeg så veldig sånn ut.

Men jeg får ingen positiv test lenger! D.v.s. jeg tror det må ha vært en skyggestrek som lurte meg før jul. Har tatt to tester siden da, og de har vært negative. Skjønner ingenting jeg! Hadde en liten blødning også, men den varte bare 2 dager, og det som kom var veldig lyst. Det var ingen vanlig mensblødning, og jeg tror ikke det var noen spontanabort, for det gjorde ikke spesielt vondt, og det kom bare tyntflytende, lyst blod.

Men jeg lurer sånn på hvorfor det er sånn! Klør meg i hodet og blir ikke klokere... Hvor lenge må jeg vente for å få den bekreftelsen jeg så gjerne vil ha...? Får vel gå til legen hvis det ikke kommer noen avklaring snart.

Begynner å få følelsen av at noe er galt... Lurer på om det kanskje ikke er noe liv der inne, men at kroppen min "tror" det er det og reagerer deretter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går ble jeg så kvalm på kvelden at jeg trodde jeg skulle kaste opp... Men heldigvis ble det med kvalmen. Puppene sprenger mer enn før også. Og luktesansen min er helt på tur! Sånn har det vært siden helga før julaften, jeg kjenner så mange rare lukter, og den stakkars mannen min prøver å finne ut hvor de kommer fra (det er ubehagelige lukter), men det er ikke alltid så lett. Og her om dagen syntes jeg det smakte fisk av tacoen... Hvis jeg ikke er gravid, må jeg nok undersøke hodet mitt :roll:

Mannen min og jeg har begynt å snakke om å flytte også, hvis jeg virkelig er gravid. Vi kunne tenke oss å flytte litt ut av Oslo, og få litt større plass. Men det koster jo penger da... Får se hva vi kan finne. Søkte litt på finn.no og fant en veldig fin tomannsbolig som vi tenkte vi kunne se på over nyttår... Skal bli spennende!

Lurer litt på hvordan det blir med ilderen vår nå, han er veldig kosete og lat, og liker å ligge i senga og sånt, men han må nok ut av soverommet etter hvert... Og vi har ikke så god plass der vi bor nå. Han er jo ganske gammel, men virker frisk og rask. Og vi er veldig glad i ham... Tenker litt på om han kan ha noen parasitter som er farlige for barnet. Men har ikke hørt om noen. Det er vel bare katter man skal passe seg for?

Luktesansen min reagerer veldig på ham også for tida. Ikke direkte på ham, men alle tingene han har ligget i, maten hans osv. Han ble litt fornærma da jeg tok alle teppene og hengekøya hans og putta i vaskemaskinen! Og doen hans holder jeg meg langt unna...

Skal ta en kort jobbedag i dag. Er ikke i form i det hele tatt. Egentlig har jeg noen feriedager til gode også, men det er noe jeg bør få gjort før nyttår. Men klarer ikke konsentrere meg om jobb for tida... Lurer på hvorfor jeg? :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var visst ikke helt ferdig med å skrive for i dag...

Men jeg klør!!!!!

Har fått litt utslett og det kribler på hendene, brystet, lårene. Kan det være svangerskapskløe? Utslettet er rødt, i "nettverk"mønster men ikke noe hevelse. Ligner på noe jeg hadde som liten da jeg reagerte allergisk på penicillin, men jeg tar jo ikke noen medisiner for tida.

Kan jo selvfølgelig hende at jeg reagerer på noe annet (har en del allergier, pollen og støv og noen matvarer).

Men hvis det er svangerskapskløe tror jeg at jeg har veldig uflaks, for det kommer vanligvis seinere (tredje trimester tror jeg).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei la Traviata - der var du ja! :D (har vært innom et par ganger skjønner du :wink: ) Takk for hilsen i dagboka mi, denne jula tok en overraskende vending får´n si... :ler:

Det kan ikke være lett å gå og lure sånn som du gjør nå. Tror nesten jeg hadde tatt meg en tur til GU hvis jeg var deg. Der kan de jo måle mindre konsentrasjoner av hcg (tror jeg ihvertfall), og med ultralyd får du ihvertfall et sikkert svar. Er det lenge siden du har tatt celleprøver osv. kan det uansett være greit å vite at du er frisk og "tilrettelagt", ikke sant? I beste fall får du vite at du faktisk er gravid, og kan forholde deg til det.

Syns det er merkelig at den streken du så før jul ikke vil vise seg ... det blir vanskelig å spekulere i det, men etter symptomene du beskriver høres du jo mer gravid ut enn meg! :ler: Jeg har hørt at man ikke skal stole på resultatet hvis streken var "grå" og ikke lyseblå. Så det er godt mulig den testen var negativ, men at du vil teste positivt om ei stund. Du har jo heller ikke fått mensen!

Da jeg testet dagen etter IKM fikk jeg en svak strek, mer enn en "skygge". Dagen etter var den bittelitt mørkere, og tre dager etter det igjen veldig blå. Har reknet termin til 30 august! (5+0 i dag) Når det gjelder symptomer har jeg jo ikke hatt noen da. Jo, ble uvel da jeg drakk gløgg med rødvin dagen før IKM (vet ikke om det er noe tegn), og hadde litt ekstra ømme og "store" bryster den dagen. Så syns jeg blodårene i brystet er mer synlige. Har også vært litt sur og sjefete, men det er typisk PMS for min del! :oops: Nei, alt i alt kan jeg ikke si at jeg føler meg gravid på noen måte, annet enn at jeg har en slags "ro" i kroppen. Kjæresten sier jeg stråler indre velvære og harmoni... :D *sukk*

Det var ihvertfall en fantastisk overraskelse, og jeg håper du også får den blå streken din snart! Når det gjelder ilder´n er jeg usikker på om den kan forvolde skade - det vet garantert vetrinæren din. Ellers forstår jeg godt at ilder-parfyme er noe å bryne nesa si på for en gravid... :hoho: (:kvalm:) Spørs om lille ilder-skrotten må på hospits de første månedene ja. :ler:

Du får ha lykke til så lenge La Traviata, jeg følger med vet du... :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på deg også La Flaca!

Takk for hyggelig hilsen, og for oppmuntringene... Jeg trenger litt trøst for tida (snufs)...

Vet du hva, hvis jeg også er gravid så har vi termin på samme dag!!! Regna ut termindato basert på forrige mens, og der sto det 30. august! Riktignok sto det 2. september på en annen kalkulator, men det er fine datoer begge to, for 30. august er bryllupsdagen vår og 2. september er bursdagen til faren min!

Jeg gleder meg uansett kjempemye på dine vegne!!! Det må være fantastisk å se to blå som blir sterkere og sterkere, og ikke ha noen plager i det hele tatt! Når har du tenkt å gå til lege for kontroll?

Jeg tenkte å bestille time etter nyttår, så fort de har ledig (i hvert fall hvis jeg ikke tester positivt snart).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Godt å høre at du skal bestille time på nyåret, det er uansett det beste. Jeg kommer til å ringe neste mandag tror jeg. Sikkert vanskelig å få noe før. Vil gjerne har ultralyd, for jeg er så innmari fantasifull av meg at det hadde vært greit å få en 110% positiv bekreftelse på graviditeten. Og at fosteret har festet seg inne i livmoren, og ikke i egglederen eller noe sånt. Dessuten har jeg slitt litt med en urinveisinfeksjon i ukene etter EL, og det skal være en dårlig kombinasjon med graviditet, så jeg skulle nok hatt antibiotika for det. Håper det går bra.

Så vi har termin samtidig vi da? Det er jo kjempe-gøy :D - har en god feeling når det gjelder deg skjønner du, tror dette her kommer til å bli riktig så hyggelig jeg. :klem: Du får smøre deg med tålmodighet ei ukes tid til, så håper vi på det beste! :hjertesmil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir sprø av disse testene... Men klarer ikke å la være å ta dem heller! I dag tok jeg morgenurin i et urinprøveglass og putta pinnen oppi, og litt etter kom det fram et slags siksakmønster! Over den vannrette streken var det en skrå strek fra midten oppover mot høyre, og under var det en skrå strek (svakere) fra midten nedover mot høyre. Omtrent slik <

Hva slags møkkafirma er det som produserer sånne forvirrende greier!?

Uansett, da jeg kikka på urinprøven så jeg at det var en del eggehvite der. Så da har jeg vel klart å pådra meg en urinveisinfeksjon da...

Har ganske lett for å få det, men har ikke merka noe sviing eller noe sånt, bare at jeg må på do ofte.

Leste litt på barnimagen.com om urinveisinfeksjon:

3-8% av alle gravide har mer enn normale mengder bakterier i urinen uten å ha tegn på infeksjon. Vanligst er tarmbakterier. I en del tilfelle vil dette etterhvert føre til en infeksjon i nyrer eller urinveier. Akutt blærekatarr eller nyrebekkenbetennelse rammer 1% av alle gravide, og er en av de vanligste komplikasjonene til et svangerskap. Asymptomatisk (uten symptomer) bakterier i urinen behandles hos gravide.Behandlingen er en antibiotikakur tilpasset graviditeten, dvs.med ikke fosterskadelig medisin og en kur av noe lengre varighet enn ved en urinveisinfeksjon hos ikke-gravide. Iblant kan en infeksjon i urinveiene "trigge" rieaktivitet i livmoren, og derved fremkalle fødsel.

Tror du at du kanskje kan ha en urinveisinfeksjon bør du få undersøkt urinen din så snart som mulig.

Prøvde å ringe fastlegekontoret, men de har naturligvis stengt fram til neste mandag :( Men jeg har klart å bli kvitt blærekatarr før, ved å drikke mye vann, spise mye C-vitaminer og drikke kjerringrokk-te.

Er kvalm i dag, har kasta opp 1 gang. Litt svimmel også. Er hjemme fra jobb, og tror jeg skal legge meg nedpå litt nå...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yess, jeg har urinveisinfeksjon, kjøpte noen testpinner på apoteket og det slo ut på leukocytter og hemoglobin, men ikke så mye på nitritt.

Ringte til slutt til min bror som er lege (grunnen til at jeg ikke gjorde det tidligere er at jeg da måtte forklare om min mistanke p.g.a. at man skal holde seg unna visse typer antibiotika når man er gravid). Han syntes det var rart at testen slo ut aller mest på hemoglobin (blod i urinen) og spurte om det var lenge siden jeg hadde hatt mensen (og det var det jo). Så da kom hele historien, men han lovte å ikke si det til noen andre foreløpig.

Har henta antibiotika på apoteket og ser fram til bedring i tilstanden :) (har følt meg helt elendig siste tiden).

Har kommet fram til at ClearBlue kanksje ikke er den beste testen likevel (selv om det er den "alle" bruker). På snartgravid.com var det mange som hadde opplevd skyggestreker og "peacetegn" på CB (som jeg fikk i dag). En hadde til og med tatt kontakt med produsenten og fått til svar at det var en produksjonsfeil som de jobbet med å rette opp, og at man bare skulle se bort fra det! Er det mulig!??? Hvis testene ikke er riktige så må de vel bare trekke dem tilbake fra markedet da vel?

Fant også en interessant tabell om HCG-produksjon, en amerikansk side. Ifølge tabellen er det KJEMPESTORE variasjoner i HCG-nivå i uke 5, helt fra 19 - 7340 IU/l, og først i uke 6 er minimum nivå over det graviditets-testene kan detektere (ca. 50 IU/l). Så det er alltids håp...

Noen trøstens ord fra en på SG-møteplassen som hadde vært hos legen før jeg legger meg...:

"Legen sa at urin er dårlig måte å teste på om man er gravid. Gir ofte neg. svar. Dersom urinen innholder MYE HCG (antistoffer) blir testen overfølsom og kan gi neg. svar"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

I dag har jeg bare mye mer energi enn jeg har hatt på lenge! Fikk gjort masse i huset, vaska og bretta tøy og rydda og kost meg med filmen som gikk i formiddag. "Mitt liv som hund", den er fin, og trist... Jeg måtte gråte litt, gråten sitter løst for tiden.

Skal hjem til foreldrene mine og overnatte hos dem til i morgen, skal spise pinnekjøtt og ha en rolig nyttårsfeiring. Hadde veldig lyst til å kunne overraske dem med noen nyheter, men... Det må jeg legge på is foreløpig.

GODT NYTT ÅR TIL DERE SOM ER INNOM HER!

Høres i 2004!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen, og GODT NYTT ÅR! :D Nå ble jeg litt stressa her, etter å ha lest det du skriver om urinveisinfeksjon og graviditet. Skal ringe gynekologen first thing i morra, ogfå time så fort som mulig. Det blir vel på mandag, tenker jeg. Har ikke hatt symptomer på blærekatarr på lenge, men du vet - det er sånt svineri som kan henge i lenge, og blusse opp med jevne mellomrom. Tror du det går bra siden jeg ikke har svie, kan jo ikke være så ille da? Drikker tranebærekstrakt og masse juice hver da, og plenty vann! :roll: Åh, det skal bli deilig å komme seg til legen, og få bekrefta at alt er OK. Er så bekymra for alt mulig rart jeg...

Forresten La Traviata, så er det vel et godt tegn at du har blærekatarr da, graviditets-tegn, ikke sant? :D Må se positivt på det vuttu. Når det gjelder CB-tester har jeg også fått et sånt peace-tegn, ogen som var negativ når jeg visste at den skulle vært positiv. Da fant kjæresten et mikrosopisk hull i pakningen som beskytter testen...

Har tro på at du kan være gravid selv om ikke testene slår ut ja. Blir spennende å høre når du har vært hos legen. Skal krysse fingrene for oss begge to. Æsj- alt for spennede dette her, blir smårar av mindre! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ønsker deg og dine et riktig godt nytt år!

Håper det blir et fantastisk år for dere alle!!

:klem:

Mange nyttårsklemmer fra

Magnhild og Erik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...