Gå til innhold

La Traviatas dagbok


Fibonacci

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

OPPDATERING FOR LA TRAVIATA

Her er meldingen jeg fikk fra La Traviata.

Hei Sandra, her går det veldig tregt. Hadde bare 1 cm åpning da vi kom inn i går :-( men pga at vi har lang vei til sykehuset valgte vi å bli der i natt. I dag har jeg hatt rier av og på, men de begynner å bli vondere, så håper det skjer noe mer snart!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tidenes nedtur... :sur::sur:

Nå er vi hjemme igjen etter å ha holdt på i over 12 timer med rier av og på. Uten at det ble noe mer enn 1 cm åpning. Selv ikke det å gå opp og ned trappene 7 etasjer tre ganger eller gå to timers tur rundt i Fredrikstad ga noen fortgang. Og de dabbet av i styrke etter hvert, og ga seg helt nå på ettermiddagen. Jeg forstår ingenting! Sånt kan skje med noen, sa jordmoren, dra hjem og slapp av så kanskje det begynner på igjen i natt eller i morgen eller neste uke..

NESTE UKE???? :o :grine:

Jeg som trodde jeg skulle få møte lille vennen i løpet av dagen...

Er skikkelig lei meg nå, og kjempesliten etter dette spetaklet her. Nå har vi bestilt kjøpepizza og skal gå og legge oss tidlig. Orker bare ikke mer.

Han ville ikke ut likevel...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:trøste:

Det var dumt vennen. Håper han bestemmer seg for å komme snart. Det kan jo ikke være lenge igjen nå etter alt dette.

Lykke til :klem:

Har på følelsen at det skjer veldig snart La Traviata!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære kjære deg! :trøste: Har du rier enda, eller har de stoppet? Nå må du ta vare på deg selv, så kommer lillegutt når han kommer. Jeg tror ikke det er så mye du kan gjøre fra eller til tidlig i åpningsfasen, så ikke slit deg ut med å få i trapper og sånt, bare dumt. :wink:

Da jeg leste om de vonde kynnerne dine tenkte jeg med meg selv at det MÅ da nærme seg fødsel, og det gjør det tydeligvis! Skjønner veldig godt at du er skuffet, men dette går jo rette veien da. Bare du ikke blir utslitt at smerter. Dersom riene stopper kommer de tilbake når du er moden for det. Og holder de fortsatt på får du bare reise tilbake til sykehuset og be om hjelp når du ikke orker mer. Jeg ble strippet mange centimeter, og fikk drypp til slutt - greide det ikke uten hjelp!

Stooor klem til deg. Og ikke glem det fantastiske miraklet som venter i enden av dette her. Om det så tar mange dager, så er det så utrolig verdt det!

Premien min ligger i sengen sin og sover nå. Hun er 6 uker, lukter bare så utrolig godt, har verdens nydeligste mørke øyne og et smil som smelter mammahjertet mitt... GLED DEG! :hjerter:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner du er skuffet..Jeg hadde ingen åpning lørdag ved fem..søndag 6.32 var Lukas født. Ting kan skje fort, selv om det føles håpløst nå! dette klarer du! :blomst_opp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk skal dere ha jenter, dere er jammen gode å ha... :grine:

Det har stoppa opp helt nå, har ikke hatt noen rier på et par timer, så jeg skal nok få slappet av og tatt meg inn igjen. Er skikkelig sliten nå. Sov nesten ikkeno i natt, og bare en halv time på dagtid på sykehuset første gang det stoppet opp. Og før vi dro inn hadde jeg holdt på en halv dag med rier (men de var nok mere "maserier").

Jeg vet at det sikkert ikke er lenge igjen nå, jeg har jo åpning og sånt, men akkurat nå er det litt tungt å forberede meg på å gå en uke eller mer før det skjer noe. Da vi dro inn i går kveld var begge helt sikre på at baby´n ville komme i løpet av dagen, og det verste med det hele nå er å melde fra til familie og venner om at det ikke ble baby likevel... Rart å komme hjem til huset slik vi forlot det i går også, men ting ser sikkert litt lysere ut etter X antall timers søvn som jeg er sikker på at jeg får i natt! Er stuptrøtt :sove:

I dag var det 6 dager til termin.

39 + 1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper du har sovet godt inatt, og at du fortsatt sover... :klem:

Visste ikke at man kunne gå så lenge med åpning jeg! :o Begynner det ikke å lekke da altså? :klø:

Krysser fingrene for at det blir baby før helga :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sov ganske godt i natt, men våkna tidlig til et iskaldt hus... Mannen dro på jobb siden jeg ikke kjente noe mer (bare masse aktivitet fra babyen), og her sitter jeg. Har skrudd på alle ovner og skal ta et varmt bad etterpå.

Man kan visst gå ganske lenge med åpning, Lillen, så lenge fosterhinnene er intakte er det ingen fare. Vi ble jo rådet til å ha sex, men å vente en dag så kroppen min fikk "tatt seg inn" litt.

Ble også spurt om jeg har sett noen slimpropp, men jeg har bare hatt litt brun utflod, noe blod og en del tynnere slim, ikke noen "propp".

I dag er skikkelig "dagen derpå"... jeg var full av adrenalin og pågangsmot mens det sto på, men nå er jeg bare en skikkelig sippeguri... griner for absolutt ingenting. Stakkars mannen min hvis dette skal fortsette! I kveld skal vi egentlig på svangerskapskurs, og kommer antakelig til å dra også. Hvis jeg orker.

Hadde også tenkt å gå en liten tur, men må få varmen i meg først.

Jeg tror han lille krabaten inni der er en skikkelig luring! Han gjør akkurat som han selv vil, så det er nok ingenting vi kan gjøre fra eller til så han kommer fortere. Her skjer ting i sitt eget tempo! Men han er hjertelig velkommen når som helst, han trenger ikke å være redd for den store verden! Vi er jo her og skal passe på ham!

5 dager til termin!

39 + 2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei. HUff så teit at han ombestemte seg, La Traviata. Men han BLIR jo ikke der inne, før eller senere VIL han ut. :wink:

Håper du får en bra dag i dag uten noen særlige vondter. Du trenger å hente deg inn igjen nå. Kos deg og gjør ting som er bra for deg. Stor klem fra hanni

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for hilsen, Hanni, jeg vet at han kommer ut til slutt, når han er klar og kroppen min er mer klar!

Har ikke vondt i det hele tatt i dag, skulle ikke tro jeg var gravid hadde det ikke vært for den store, tunge magen som fortsatt er der! Bare litt småstøl i lysken, sikkert etter all gåinga i løpet av gårsdagen!

Men det kom litt mer og tykkere slim i trusa i stad, (beklager detaljene...) så kanskje det er slimproppen som begynner å gå for alvor?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei vennen min :klem:

Synes så synd på deg, så dumt at han skulle ombestemme seg.

Jeg skjønner godt at du er litt sippete i dag jeg, det er ikke langt til tårene her i huset heller..

Det er sikkert rart å ha vært så nærme for så at det ikke skal skje noen ting.

Jeg tenker på deg i all fall, og håper inderlig at han bestemmer seg for å komme snart :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

4 dager igjen til termin!

Bra svangerskapskurs i går, angrer ikke på at vi dro selv om formen min ikke var helt på topp. Det ble mest prating om hvilke forventninger vi hadde til fødselen og hva vi gledet og gruet oss mest til ved fødselen og det å bli foreldre. Skal dit igjen på lørdag og da blir det mer konkret om fødselen, fødestillinger, smertelindring, barseltiden osv. Og så skal vi se fødselsvideo! Jordmoren lovet at den var ikke SÅÅÅ ille... Var veldig sliten da vi kom hjem, men tro til med litt :kline: likevel, og det resulterte i at jeg ikke fikk sove på to-tre timer etterpå! Lillegutt gikk helt berserk inni der, kava rundt kjempelenge, og da han til slutt roet seg begynte det å murre sånn mensenvondt nederst i magen og særlig ryggen. Sånn er jeg fortsatt, ryggen er helt "av" og jeg har også vondt i lysken.

Ting har forandret seg en del siden "seansen" for noen dager siden. Magen henger veldig mye mer ned, og det er mye vanskeligere å gå. Å bøye seg er helt umulig, og det er mye verre å snu seg i senga og å komme opp fra der jeg ligger/sitter. Ryggen verker konstant. Jeg orker ikke å gjøre så veldig mye. Kort lunte og rart humør :kjempesinna::grine:

Men én ting er veldig bra med dette her! Jeg har allerede gjort unna en del av fødselsarbeidet! Neste gang det starter, vil det fortsette der det slapp, og åpningsfasen vil bli kortere. Kanskje det hele går ganske fort unna? Håper i hvert fall på mindre enn 10 timer. Jeg er i hvert fall klar for mer, nå vet jeg litt om hvordan det er også. Selv om jeg ikke kom så veldig langt.

39 + 3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper det skjer noe snart La Traviata!

Synes lillegutten din skal komme nå.

Vi satser på helge nå ikke sant?

Både du, hanni og jeg. Nå er det nok.

Jeg for min del gikk fra tålmodig til det helt motsatte i går.

Nå lengter jeg bare etter :babysmokk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det synes jeg også! :Nikke:

Vi skal føde til helga! Mannen har også tippa at det skjer nå i helga...

Jeg skal tvinge meg ut på rusletur etterpå, det går ikke akkurat fort unna, men det kan jo hjelpe! Har en liten oppoverbakke på runden min som pleier å få opp pulsen og pustinga ganske bra!

Her skal det bli baby!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...