Gå til innhold

La Traviatas dagbok


Fibonacci

Anbefalte innlegg

3 dager igjen til termin!

I dag var vi på 2. del av svangerskapskurset, det varte fra 10 til 15, men tida gikk ganske fort. Jeg fikk heldigvis en bedre stol å sitte på, ellers hadde jeg ikke holdt ut. Snakka en del om fødsel og ulike "triks" for at babyen skal komme lettere ut. Bl.a. fikk demonstrert en del ulike fødestillinger. Og så så vi en video, litt gammel og amatørmessig var den men ganske nyttig. Og fedrene lærte hvordan de kunne massere oss... :-)

Men nå er jeg ganske sliten og kunne godt tenke meg å sove noen timer. I natt sov jeg godt, men natta før det var IKKE bra... så det henger nok litt igjen.

Merker at det skjer ting i dag, men er ikke sikker på hva. Har hatt litt løs mage og noen sammentrekninger nederst i magen. Så vi får se hva som skjer fremover!

39 + 4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Takk for det XSiljeX, det er hyggelig med smugtittere! :-)

Det virker som det ikke helt har bestemt seg ennå. Men det har kommet litt mer slim, og jeg kjenner rier innimellom, men de er ikke regelmessige og varierende i styrke.

Nå skal jeg legge meg nedpå litt og prøve å få sove noen timer. :sove:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk ikke sove et sekund! Men fikk hvilt meg da. Vi spiste middag og riene begynte å komme tettere. Kjenner det mye i ryggen og litt nedover beina.

Nå er det 8-10 minutter mellom, men de varer nok ikke så lenge ennå.

Skal legge meg i badekaret og prøve å sove litt nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ehhh... jeg mente ikke sove i badekaret altså...

Det virker som Sandra er på sykehuset nå, så jeg har ingen som kan sladre for meg!

Noen frivillige?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg vært våken siden litt over kl. 5 med rier. Måtte først veldig på do, og så har jeg vært oppe etterpå og gått rundt i stua med Pink Floyd på stereoanlegget. 5-6 minutters mellomrom, begynner å gjøre temmelig vondt. Har spist litt.

Skal vel snart vekke mannen, eller ta en dusj først?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2-3 minutter mellom nå, de gjør vondt men varer ikke så mye lenger enn 30 sekunder.

Nå må jeg snart i dusjen.

Hvorfor står det på innlegget mitt at klokka bare er halv 6 når min egen er halv 7?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lengre og vondere rier nå. Har ringt sykehuset, men drøyer det litt til før vi reiser inn. Er så kjedelig å vente der inne, bedre å være hjemme.

Har ikke hatt noen blødninger eller vannavgang ennå, så det er nok ganske lenge til han kommer.

2 dager til termin!

39 + 5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå drar vi til sykehuset, det begynner å bli slitsomt og jeg er skikkelig kvalm.

Men det blir sikkert ikke noe baby før i kveld.

Har ingen som kan sladre, bortsett fra Sandra. :-(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så spennende La Traviata!! Jeg har ikke vært innom før nå jeg, men har du ikke dratt enda så kan jeg godt sladre jeg... selv om jeg ikke kjenner deg så godt..

Masse masse lykke til hvertfall!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ikke at du er innlogget på forumet så da er det vel forsent.. Så synd!!! Sa får vi ikke vite noe før du er hjemme igjen da! :forvirra:

Men som jeg skrev, dette er alikevel kjempespennende!! Du har nok ditt lille nurk i armene i løpet av dagen :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sjekket ståa i går, men da var det ingen nye innlegg på deg. Men nå ser jeg at ting er på gang ja! Blir litt nervøs her jeg sitter, lever meg sånn inn i det du skriver vet du - ikke lenge siden jeg travet rundt i stua selv med mobilen i hånda for å sjekke klokka... :ler:

Sender deg masse varme tanker, og lykke til. Kanskje er du allerede blitt mamma nå, du har jo gjort litt arbeid på forhånd. Gleder meg til å høre fra deg igjen! :P

Klem fra meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, nå er vi hjemme igjen - fremdeles uten baby. Men denne gangen var vi litt mer forberedt på bomtur.

Jeg har såkalte maserier - vonde og slitsomme men uten noe særlig effekt på livmorhalsen. Jo, det var litt fremgang, nesten 2 cm nå, og det står ikke så høyt oppe som sist. Men tatt i betraktning hvor lenge jeg hadde hatt rier (og de varte ca. 1 minutt og kom med under 5 minutter store deler av dagen) burde det ha skjedd mer. Vi vurderte å dra hjem med en gang, men jordmor foreslo akupunktur, som vi var villige til å prøve. Hun turde ikke sette riestimulerende akupunktur, da det kunne resultere i enda mer og vondere maserier. Istedet fikk jeg avslappende akupunktur, som funka som bare det - riene stilnet av, og jeg fikk sove en times tid og følte meg faktisk veldig uthvilt! Det kunne nemlig hende det ville starte igjen av seg selv når kroppen fikk slappet av litt mer og tatt seg inn igjen. I tilfelle det skulle starte igjen, forlot vi ikke byen med en gang, men gikk og spiste middag og deretter kino ("Monstertorsdag", den var bra) men ingenting har skjedd. Men litt av slimproppen har kommet ut, jordmoren så det og bekreftet det. Så da er det vel ikke SÅÅÅ langt unna. For min del må han gjerne vente litt til, bare jeg slipper denne masete latensfasen i all evighet, det er veldig slitsomt å holde på sånn. Enten får det holde seg rolig, eller så får det bli noe action her! Blod, smerte, tårer, hva som helst er greit, bare det fører fram til noe! Jeg gidder ikke mere tull.

Snart tror jeg at jeg har hilst på alle jordmødrene som er der inne! Og Fredrikstad begynner vi å bli lommekjent i! Forøvrig en fin by, men skulle gjerne få gjort det vi kommer dit for snart!

Nå tar jeg en litt tidlig kveld.

Takk til alle dere som har stukket innom med hilsner og lykkeønskninger! Koselig å komme hjem til.

Du kan godt sladre for meg, XSiljeX! Nå får vi jo en ny sjanse! :-) Send meg et PM, så ordner vi det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oh, igjen? Får håpe det virkelig skjer noe snart, ja ;)

Nå må jeg følge med her også, som vi alle gjør hos Sandra :)

Så XSiljeX får stå parat :tunge1:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 dag igjen til termin!

I natt har jeg sovet godt! Litt murringer, men de bare ignorerte jeg glatt.. :sove:

Har ikke sett noe mer slimpropp, da. Så det blir nok ikke i dag akkurat.

Ble så glad når jeg kom hjem og hørte at Sandra hadde fått gutten sin! :danse:

Det lyste opp en slitsom og dum dag. :-)

Vi fant ut at lillegutten vår antakelig tester ut tålmodigheten vår som foreldre med dette her... litt kvalitetssikring før han kommer ut. Hvor mye tåler vi? Vi har nok lært oss litt om uforutsigbarhet de siste dagene, og jeg tror også at smerteterskelen min har blitt hevet flere hakk!

Svigerinna mi sa noe sånt som "det er ikke ordentlig i gang før du mister humøret!". Sikkert sant det, de greiene som har vært hittil har mest gjort meg sliten, jeg har ikke blitt skikkelig sur og kjeftete. Vel, litt kanskje... :oops:

I dag skal jeg en tur på biblioteket og deretter handle litt. Ellers vet jeg ikke... vaske klær antakelig, for det har jeg ikke fått gjort på mange dager!

39 + 6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat kommet hjem fra handle- og bibliotektur. Var på Princess og kjøpte litt mer kluter, smekker og håndklær :-)

Og fikk tak i "High Fidelity" på lydbok på biblioteket, samt plukka med meg noen bøker fra "barnehylla": Mammaliv blant englebarn og bøllefrø (så morsom ut) og "Fødselsopplevelser" som inneholder kvinners egne fortellinger og synspunkter... kan bli interessant!

Og jeg lover å ikke slite meg ut, Hanni, men i dag har jeg ganske mye energi til en forandring! :-) Sov ålreit i natt, selv om helga var slitsom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...