Gjest Eurodice Skrevet 25. desember 2011 #1921 Skrevet 25. desember 2011 Jeg kritiserer i hovedsak ingen individer her. Og jeg antar at julehilsen ikke gjelder meg, men uansett; fortsatt God Jul! Jo, du har gått løs på enkeltindivider. Du har også hamret løs på kvinnekjønnet generelt og kalt oss forferdelige ting. Du må vel forstå at vi vanlige, hardtarbeidende enslige kvinner med barn ikke er horer som du i realiteten betegner oss som?
Steinar40 Skrevet 25. desember 2011 Forfatter #1922 Skrevet 25. desember 2011 Jo, du har gått løs på enkeltindivider. Du har også hamret løs på kvinnekjønnet generelt og kalt oss forferdelige ting. Du må vel forstå at vi vanlige, hardtarbeidende enslige kvinner med barn ikke er horer som du i realiteten betegner oss som? Det er egentlig ganske interessant i seg å se hvor personlig enkelte klarer å ta generaliseringer om eget kjønn. Nå har jeg riktignok heller aldri påstått at vanlige, hardtarbeidende enslige kvinner med barn er horer. Så hvor du har fått dette ifra kan bare du vite Om noen hadde kommet her og skrevet at alle menn er voldtektsmenn så hadde jeg faktisk ikke tatt dette personlig. Ettersom jeg ikke er voldtektsmann så gjelder det nemlig ikke for meg personlig. Men jeg hadde selvfølgelig vært helt uenig i påstanden da det er åpenbart at ikke alle menn er voldtektsmenn. Akkurat som det er like åpenbart at ikke alle kvinner er horer. Enkelte trenger å lære seg til å ikke ta alt som skrives her personlig.
Gjest henriett3 Skrevet 25. desember 2011 #1923 Skrevet 25. desember 2011 Men jeg hadde selvfølgelig vært helt uenig i påstanden da det er åpenbart at ikke alle menn er voldtektsmenn. Akkurat som det er like åpenbart at ikke alle kvinner er horer. Det er også åpenbart at ikke alle kvinner er svake. Du burde slutte å diskutere når du motsier deg selv.
2shy Skrevet 25. desember 2011 #1924 Skrevet 25. desember 2011 Det er egentlig ganske interessant i seg å se hvor personlig enkelte klarer å ta generaliseringer om eget kjønn. Nå har jeg riktignok heller aldri påstått at vanlige, hardtarbeidende enslige kvinner med barn er horer. Så hvor du har fått dette ifra kan bare du vite Om noen hadde kommet her og skrevet at alle menn er voldtektsmenn så hadde jeg faktisk ikke tatt dette personlig. Ettersom jeg ikke er voldtektsmann så gjelder det nemlig ikke for meg personlig. Men jeg hadde selvfølgelig vært helt uenig i påstanden da det er åpenbart at ikke alle menn er voldtektsmenn. Akkurat som det er like åpenbart at ikke alle kvinner er horer. Enkelte trenger å lære seg til å ikke ta alt som skrives her personlig. Nå har du jo nettopp generalisert, dermed insinuert at det er slik flesteparten av kvinner er. Man trenger ikke være en hardtarbeidende kvinne, ha barn, ikke ha barn, ha utdanning, ikke ha utdanning, osv, for å være "hore". Jeg syns også det er fantastisk at du, som har erfaring med èn kvinne, sitter og generaliserer slik du gjør.
Steinar40 Skrevet 25. desember 2011 Forfatter #1925 Skrevet 25. desember 2011 (endret) Det er også åpenbart at ikke alle kvinner er svake. Du burde slutte å diskutere når du motsier deg selv. hehe Jeg har tydeliggjort dette ved et tidligere tilfelle også, men jeg kan godt gjenta det Tråden her heter altså "Kvinner og svake mennesker". Legg da spesielt merke til og i setningen. Dette betyr da altså at det ikke dreier seg om bare kvinner, men om begge kjønn - med andre ord både kvinner og menn - mennesker. Endret 25. desember 2011 av Steinar40
Steinar40 Skrevet 25. desember 2011 Forfatter #1926 Skrevet 25. desember 2011 (endret) Nå har du jo nettopp generalisert, dermed insinuert at det er slik flesteparten av kvinner er. Man trenger ikke være en hardtarbeidende kvinne, ha barn, ikke ha barn, ha utdanning, ikke ha utdanning, osv, for å være "hore". Jeg brukte bare samme setning som 'Belladonna' gjorde. Ingen annen baktanke med det faktisk Forøvrig bruker jeg aldri uttrykket "hore" om noen annen enn et individ som virkelig er prostituert. Horebukk blir imidlertid noe helt annet hehe Endret 25. desember 2011 av Steinar40
Gjest henriett3 Skrevet 25. desember 2011 #1927 Skrevet 25. desember 2011 Min erfaring er at kvinner har vanskelig for å klare å bestemme seg selv. Hva kommer dette av egentlig? Indre usikkerhet? Liten viljestyrke? For mye styrt av følelser og/eller dårlig samvittighet? Det er faktisk veldig plagsomt. Det er nemlig umulig å stole på mennesker som ikke kan stå for det de sier. Så rart da. For det du sier her er at kvinner (ALLE KVINNER) er svake. Les den første setningen du skrev 10 ganger til viss du ikke forstår.
Steinar40 Skrevet 25. desember 2011 Forfatter #1928 Skrevet 25. desember 2011 Så rart da. For det du sier her er at kvinner (ALLE KVINNER) er svake. Les den første setningen du skrev 10 ganger til viss du ikke forstår. Det er du som tolker det jeg skrev til å bety ALLE kvinner. Noe jeg altså IKKE skrev. Jeg er ikke så dum at jeg tror at alle kvinner er helt like. Det finnes sikkert massevis av menn som også har store problemer med å klare å bestemme seg (selv). Men du må forstå at jeg er en mann, og mitt perspektiv er da i denne sammenheng først og fremst kvinners oppførsel overfor meg. Forøvrig skriver jeg også at det er umulig å stole på mennesker som ikke kan stå for det de sier
Gjest Eurodice Skrevet 25. desember 2011 #1929 Skrevet 25. desember 2011 Men du må forstå at jeg er en mann, og mitt perspektiv er da i denne sammenheng først og fremst kvinners oppførsel overfor meg. Kvinners oppførsel, sier du. Hvis du mot formodning skulle ha hatt dårlige erfaringer med flere enn denne ene kvinnen, har det aldri slått deg at det kan ha noe med deg selv å gjøre?
Steinar40 Skrevet 25. desember 2011 Forfatter #1930 Skrevet 25. desember 2011 Kvinners oppførsel, sier du. Hvis du mot formodning skulle ha hatt dårlige erfaringer med flere enn denne ene kvinnen, har det aldri slått deg at det kan ha noe med deg selv å gjøre? Tja, hvis folk er ulike så er det ikke nødvendigvis noen fordel.
CeeCee Skrevet 26. desember 2011 #1931 Skrevet 26. desember 2011 Isåfall blir det jo aldri noe problem heller da vettu Hvorfor maser du så mye om det og er så opptatt av det da? Ser du mange damer kledd som horer kanskje? Hvorfor frykter du at damer ikke kan kle seg sømelig?
Steinar40 Skrevet 26. desember 2011 Forfatter #1932 Skrevet 26. desember 2011 (endret) Hvorfor maser du så mye om det og er så opptatt av det da? Ser du mange damer kledd som horer kanskje? Hvorfor frykter du at damer ikke kan kle seg sømelig? Kan ikke påstå at jeg er noe spesielt opptatt av det. Det er nok heller sånn at dere damemenneskene er livredde for at jeg skal blande meg oppi klesvalgene deres Og det kunne jeg jo selvfølgelig finne på å gjøre hehe Men det er ikke sikkert at det hadde vært negativt. Endret 26. desember 2011 av Steinar40
QueenPenelope Skrevet 26. desember 2011 #1933 Skrevet 26. desember 2011 Kan kan ikke påstå at jeg er noe spesielt opptatt av det. Det er nok heller sånn at dere damemenneskene er livredde for at jeg skal blande meg oppi klesvalgene deres Og det kunne jeg jo selvfølgelig finne på å gjøre hehe Men det er ikke sikkert at det hadde vært negativt. Det er nok ingen her som er livredde for at du skal blande deg inn i klesvalgene :gjeiper: Men du har selv sagt at du skal bestemme hvilke klær (kjoler og bikini) damen din kan ha på seg. Ikke rart vi reagerer på det. For her i Norge er det nemlig vanlig at man bestemmer slikt selv når man er voksen.
Steinar40 Skrevet 26. desember 2011 Forfatter #1934 Skrevet 26. desember 2011 Det er nok ingen her som er livredde for at du skal blande deg inn i klesvalgene :gjeiper: Men du har selv sagt at du skal bestemme hvilke klær (kjoler og bikini) damen din kan ha på seg. Ikke rart vi reagerer på det. For her i Norge er det nemlig vanlig at man bestemmer slikt selv når man er voksen. Når jeg skriver "jeg" så mener jeg selvfølgelig et mannfolk, og når jeg skriver "du"/"dere" så mener jeg et kvinnfolk. Bare så det er klart Det ville vært to tilfeller der jeg (personlig) kunne finne på å blande meg opp i damas klesvalg. Altså når jeg syns noe kledde henne spesielt godt, eller spesielt dårlig. Jeg vil selvfølgelig at dama mi skal se best mulig ut i MINE øyne.
QueenPenelope Skrevet 26. desember 2011 #1935 Skrevet 26. desember 2011 Du har brukt begrepet "bestemme". Det er noe helt annet enn å gi dama tilbakemeldinger ala "Wow, nå var du kjempefin", eller "Den blå kjolen kler deg bedre, egentlig...". Når du bestemmer, sier du noe ala: "Det er DETTE du skal ha på deg i dag!". Så, hvilken type er du? Den som gir tilbakemeldinger, eller den som bestemmer?
Steinar40 Skrevet 26. desember 2011 Forfatter #1936 Skrevet 26. desember 2011 Du har brukt begrepet "bestemme". Det er noe helt annet enn å gi dama tilbakemeldinger ala "Wow, nå var du kjempefin", eller "Den blå kjolen kler deg bedre, egentlig...". Når du bestemmer, sier du noe ala: "Det er DETTE du skal ha på deg i dag!". Så, hvilken type er du? Den som gir tilbakemeldinger, eller den som bestemmer? Tilbakemeldinger kunne jeg finne på å gi, ja. Men ettersom jeg er såpass ærlig, og hater å (måtte) juge, så vil det være veldig viktig for meg at jeg virkelig mener det jeg sier. Og dermed må også hun vite hva jeg liker og ikke liker. Og tilpasse seg innenfor dette. Hvis hun ikke ønsker seg negative tilbakemeldinger da
CeeCee Skrevet 26. desember 2011 #1937 Skrevet 26. desember 2011 Kan ikke påstå at jeg er noe spesielt opptatt av det. Det er nok heller sånn at dere damemenneskene er livredde for at jeg skal blande meg oppi klesvalgene deres Og det kunne jeg jo selvfølgelig finne på å gjøre hehe Men det er ikke sikkert at det hadde vært negativt. Så det betyr at du har ombestemt deg m.h.t. at du skal være med å bestemme hva dama di skal ha på deg? Du hadde jo ganske sterke meninger om dette i en tidligere diskusjon. Der sa du at damen fikk ikke bestemme hva hun skulle ha på seg og klærne skull være slik og slik, og hun fikk iallefll ikke gå med det og det.
Steinar40 Skrevet 26. desember 2011 Forfatter #1938 Skrevet 26. desember 2011 Så det betyr at du har ombestemt deg m.h.t. at du skal være med å bestemme hva dama di skal ha på deg? Du hadde jo ganske sterke meninger om dette i en tidligere diskusjon. Der sa du at damen fikk ikke bestemme hva hun skulle ha på seg og klærne skull være slik og slik, og hun fikk iallefll ikke gå med det og det. Nei, jeg har ikke ombestemt meg. Selvfølgelig ikke! hehe Det vi diskuterte den gangen var når når hennes klesvalg falt utenfor mine grenser for hva jeg anser som sømmelig og eventuelt kledelig.
QueenPenelope Skrevet 26. desember 2011 #1939 Skrevet 26. desember 2011 Nei, jeg har ikke ombestemt meg. Selvfølgelig ikke! hehe Det vi diskuterte den gangen var når når hennes klesvalg falt utenfor mine grenser for hva jeg anser som sømmelig og eventuelt kledelig. Hva skjer da? Nekter du henne å bruke klærne hvis de faller utenfor dine grenser for sømmelighet?
Gjest henriett3 Skrevet 26. desember 2011 #1940 Skrevet 26. desember 2011 Hva skjer da? Nekter du henne å bruke klærne hvis de faller utenfor dine grenser for sømmelighet? Stakkars kvinnfolk..
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå