Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg tror alle folk er dumme. Til det motsatte er bevist :smoke: hehe

På seg selv kjenner man andre..

• Liker 4
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er lett å forstå at mange ikke liker at partneren får oppmerksomhet ifra det annet kjønn.

Hvis du ikke kan forstå dette så må jeg påstå at det er noe galt med deg.

Du evner ikke å innse at dine egne holdninger om parforhold og en kvinnes oppførsel avviker fra de fleste andres. Jeg tror ikke du er den rette til å bedømme om det måtte være noe galt (som i avvikende) med noen andre og synes bare du skal forebeholde deg retten til å tie her.

Alle er ikke som deg, det betyr ikke at det er noe galt med oss andre eller at vi bare er dumme, selv om du liker å tro det. *vurdere å slenge inn grønn røykende smiley her*

• Liker 1
Gjest Purple Haze
Skrevet

Det er lett å forstå at mange ikke liker at partneren får oppmerksomhet ifra det annet kjønn.

Hvis du ikke kan forstå dette så må jeg påstå at det er noe galt med deg.

Ja, det er nok meg det er noe galt med her :roll:

Hvordan skulle jeg kunne tolke at det var uønsket oppmerksomhet fra det annet kjønn du siktet til i det innlegget jeg siterte deg på? Du skriver jo så mye svada, dårlige ordtak og jibberisch, at det ikke alltid er like lett å skjønne hva du mener.

I mine kretser gir vi ikke hverandres partnere uønsket oppmerksomhet i sosiale lag. Vi klarer nemlig å oppføre oss normalt med personer av det annet kjønn.

• Liker 2
Skrevet

Og da blir konklusjonen: God jul! :nissevink:

• Liker 3
Skrevet

Og da blir konklusjonen: God jul! :nissevink:

God jul!! :nisseblunk:

Gjest Wolfmoon
Skrevet

God jul :tre:

*Lister seg ut av tråden igjen for å slette tråden fra mine innlegg*

Skrevet

Og de fallgruvene du tenker på er da?

Mener du seriøst at det kun er ved sex man kan svike sin partner?? Kan DU tenke deg noen som helst annen fallgruve?

Hvis ikke partner klarer å oppføre seg, så er det partneren som ER problemet.

?

Det finnes også mange måter å være sjalu på, og ikke minst mange måter å håndtere dem på. Og frem til partner har gjort noe som gir grunn til sjalusi, må den som er sjalu innse at det er den som har et problem, og ikke partner.

...

God jul...

Skrevet

Mener du seriøst at det kun er ved sex man kan svike sin partner?? Kan DU tenke deg noen som helst annen fallgruve?

Jeg kan tenke så mangt. Men jeg spurte deg først ;)

?

Ja, en partner som ikke klarer å oppføre seg ER problemet.

Hva er det du ikke forstår med det?

God jul...

Det er ikke jul ennå :smoke: hehe

Skrevet

Ja, det er nok meg det er noe galt med her :roll:

Hvordan skulle jeg kunne tolke at det var uønsket oppmerksomhet fra det annet kjønn du siktet til i det innlegget jeg siterte deg på? Du skriver jo så mye svada, dårlige ordtak og jibberisch, at det ikke alltid er like lett å skjønne hva du mener.

I mine kretser gir vi ikke hverandres partnere uønsket oppmerksomhet i sosiale lag. Vi klarer nemlig å oppføre oss normalt med personer av det annet kjønn.

Så flott! :)

Skrevet

Hva mener du er kompatibel med deg da? En som har et like stort kontrollbehov?

Saken er altså den at for mye og for lite skjemmer alt.

For mye kontroll er ikke bra. Men det er heller ikke for lite kontroll.

Har man ingen interesse i hva dama foretar seg så kommer det til å gå til helvete. For da bryr man seg ikke. Nemlig.

Skrevet

Jeg kan tenke så mangt. Men jeg spurte deg først ;)

Og så? Skal jeg legge ord i munnen din, som du kan vri på etterpå? Tror ikke det. Nøyer meg med å konstantere at alle de tingene du ønsker å kontrollere dama på, bunner ut i sex. Tydelig at du tror utroskap er det eneste monsteret i mørket under senga. Vi som lever i forhold, vet at det finnes en del andre monstre som kan dukke opp.

Ja, en partner som ikke klarer å oppføre seg ER problemet.

Hva er det du ikke forstår med det?

Jeg forstår det helt fint, jeg, men det var jo ikke et svar på det jeg sa? Jeg snakket jo ikke om partnere som ikke klarer å oppføre seg. Jeg snakket om ubegrunnet sjalusi...?

Det er ikke jul ennå :smoke: hehe

Det er ikke lenge igjen heller :roll:

Skrevet

Saken er altså den at for mye og for lite skjemmer alt.

For mye kontroll er ikke bra. Men det er heller ikke for lite kontroll.

Har man ingen interesse i hva dama foretar seg så kommer det til å gå til helvete. For da bryr man seg ikke. Nemlig.

Å føle at man skal ha kontroll i et forhold er aldri bra. Da har du misforstått noe fundementalt om hvordan forhold fungerer. Selvsagt skal man bry seg, men å bry seg og ha kontroll, vel - to totalt forskjellige ting.

• Liker 2
Skrevet

Og så? Skal jeg legge ord i munnen din, som du kan vri på etterpå? Tror ikke det. Nøyer meg med å konstantere at alle de tingene du ønsker å kontrollere dama på, bunner ut i sex. Tydelig at du tror utroskap er det eneste monsteret i mørket under senga. Vi som lever i forhold, vet at det finnes en del andre monstre som kan dukke opp.

Utroskap er bare ett av flere mulige problemer, ja. Fullstendig klar over dette.

Økonomisk utroskap er et annet åpenbart problemområde. Eller rett og slett det å være et ødeland. Kjenner til det også.

Så har vi de som ikke bryr seg og som ikke stiller opp i dårlige tider.

Alkoholisme, rusproblemer ... the list goes on.

Så jeg er fullstendig klar over at det finnes mange mulige problemer, ja.

Noe som gjør ingenting enklere. Dessverre.

Jeg forstår det helt fint, jeg, men det var jo ikke et svar på det jeg sa? Jeg snakket jo ikke om partnere som ikke klarer å oppføre seg. Jeg snakket om ubegrunnet sjalusi...?

Jeg er ikke ubegrunnet sjalu. Derimot er jeg føre-var.

Det er ikke lenge igjen heller :roll:

Okei da! God Jul til alle! :gave: hehe

Skrevet

Jeg er ikke ubegrunnet sjalu. Derimot er jeg føre-var.

Kjært barn har mange navn....

Jøss, så du vet at det finnes andre ting, ja. Med tanke på at din erfaring inkluderer langt mer penger enn sex, er jeg overrasket over at alt handler om utroskap. Menmen, vi er forskjellige (mildt sagt).

Skrevet

Å føle at man skal ha kontroll i et forhold er aldri bra. Da har du misforstått noe fundementalt om hvordan forhold fungerer. Selvsagt skal man bry seg, men å bry seg og ha kontroll, vel - to totalt forskjellige ting.

Det er bare 2 sider av samme sak.

Bryr man seg ikke så spiller det å ha kontroll ingen som helst rolle.

Når man derimot bryr seg så betyr det mye å ha en viss kontroll også.

Skrevet

Det er bare 2 sider av samme sak.

Bryr man seg ikke så spiller det å ha kontroll ingen som helst rolle.

Når man derimot bryr seg så betyr det mye å ha en viss kontroll også.

Sjalusi dreier seg kun om egen usikkerhet. At en eks var utro mot meg kan ikke gå utover ny partner, da må jeg jobbe med min usikkerhet og selvtillit.

Man har ALDRI kontroll over en annen part. Aldri.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...