Steinar40 Skrevet 21. desember 2011 Forfatter #1861 Skrevet 21. desember 2011 Dine grenser når det gjelder damebekledning er hyre snevre, det har vi sett flere eksempler på i dine mange tråder. Det er vel det samme for deg hva hun velger så lenge hun betaler av egen inntekt. Voksne damer kler seg stort sett i passende klær alt etter anledningen. Men du tillater ikke utringninger, ikke tettsittende klær, ikke kortere enn til godt under kneet. Jeg tillater ikke for avslørende klær i offentligheten, nei. Dama mi skal ikke se ut som ei hore. Ellers kan jeg sikkert tolerere det aller meste. Faktisk.
Steinar40 Skrevet 21. desember 2011 Forfatter #1862 Skrevet 21. desember 2011 (endret) Man har 100% kontroll over sine egne tanker, det r faktisk en av de få tingene i livet man kan kontrollere. Ikke enig. Tankene kan man faktisk ikke kontrollere selv. Derimot kan man kontrollere hva man gjør ut av dem. Og det er bare ens eget ansvar. Tenke noe og gjøre det, er altså ikke det samme. Det er ikke min innstilling det er noe galt med her. Eks, jeg er i et forhold hvor jeg syns mannen bruker for mye tid på fotball. Det plager meg, for jeg føler jeg ikke får nok oppmerksomhet. Han reagerer med at det ikke kommer til å endre seg. Da har jeg et valg, da kan jeg akseptere det (for det er faktisk utenfor min kontroll), eller jeg kan gå. Jeg kan selvsagt også plage megselv i fillebiter og bli værende i forholdet til tross for at det ikke blir bedring, og gnåle om det i evig tid. Men det er en dårlig løsning for begge partner. Men før du legger inn årene så kan du forsøke å insistere på at det må bli en endring. Med andre ord prøve å ta en viss kontroll over situasjonen. Endret 21. desember 2011 av Steinar40
2shy Skrevet 21. desember 2011 #1863 Skrevet 21. desember 2011 Ikke enig. Tankene kan man faktisk ikke kontrollere selv. Derimot kan man kontrollere hva man gjør ut av dem. Og det er bare ens eget ansvar. Tenke noe og gjøre det, er altså ikke det samme. Men før du legger inn årene så kan du forsøke å insistere på at det må bli en endring. Med andre ord prøve å ta en viss kontroll over situasjonen. Jo du kan det, men jeg skjønner jo at noen har tvangstanker.. Nei tanker og handling er to forskjellige ting Selvfølgelig prøver man å få til en endring først. Man viser intiativ og man kommer kanskje frem til å inngå et kompromiss. Man tar kontroll over sin egen situasjon, ikke partneren. Forstå forskjellen.
CeeCee Skrevet 22. desember 2011 #1864 Skrevet 22. desember 2011 Jeg tillater ikke for avslørende klær i offentligheten, nei. Dama mi skal ikke se ut som ei hore. Ellers kan jeg sikkert tolerere det aller meste. Faktisk. Har du vært utenfor døra i det siste? Hvor mange voksne damer har du sett som kler seg som horer? Er det vanlig bekledning der du bor? Isåfall lurer jeg fælt på hvor du bor. Pattaya, kanskje?? Jeg ser mange damer hver eneste dag, både ute i byen og på jobb, men har ennå til gode å se noen som kler seg som horer. Ikke noe som ligner horeklær engang. 3
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2011 #1865 Skrevet 22. desember 2011 Grunner til at noen mennesker kan være svake og gi etter for mas: - Personlighet. Kansje har de blitt plaget i sin barndom - oppdragelse. Kansje gjorde ikke foreldrene det de skulle for å bygge opp vedkommede til et sterkt menneske. - Mishandlig. Kansje er det en mann, eller en kvinne i livet deres som ødelegger deres selvtillit. - Mennesker. Kansje er de som maser på vedkommede veldig vanskelige å ha med å gjøre. - Energi. Kansje har vedkommede lav energi - Helse. Kansje har vedkommede dårlig helse - Følelser. Kansje er vedkommede så følelsesrik at han/hun ikke orker mas Når jeg vokste opp så var det min far som ga etter for masing. Han satte ingen grenser og vi fikk akkurat det vi maste om. Mamma var mye mer vanskelig der. Steinar, dette er noe jeg har kommet frem til helt selv. Kansje du også kunne klart noe sånt en gang!
Steinar40 Skrevet 22. desember 2011 Forfatter #1866 Skrevet 22. desember 2011 Har du vært utenfor døra i det siste? Hvor mange voksne damer har du sett som kler seg som horer? Er det vanlig bekledning der du bor? Isåfall lurer jeg fælt på hvor du bor. Pattaya, kanskje?? Jeg ser mange damer hver eneste dag, både ute i byen og på jobb, men har ennå til gode å se noen som kler seg som horer. Ikke noe som ligner horeklær engang. Isåfall blir det jo aldri noe problem heller da vettu
Steinar40 Skrevet 22. desember 2011 Forfatter #1867 Skrevet 22. desember 2011 (endret) Grunner til at noen mennesker kan være svake og gi etter for mas: - Personlighet. Kansje har de blitt plaget i sin barndom - oppdragelse. Kansje gjorde ikke foreldrene det de skulle for å bygge opp vedkommede til et sterkt menneske. - Mishandlig. Kansje er det en mann, eller en kvinne i livet deres som ødelegger deres selvtillit. - Mennesker. Kansje er de som maser på vedkommede veldig vanskelige å ha med å gjøre. - Energi. Kansje har vedkommede lav energi - Helse. Kansje har vedkommede dårlig helse - Følelser. Kansje er vedkommede så følelsesrik at han/hun ikke orker mas Når jeg vokste opp så var det min far som ga etter for masing. Han satte ingen grenser og vi fikk akkurat det vi maste om. Mamma var mye mer vanskelig der. Steinar, dette er noe jeg har kommet frem til helt selv. Kansje du også kunne klart noe sånt en gang! Ja, det høres ut til å være mye riktig i dette Generelt sett. Men det er litt vanskeligere når man skal forklare enkeltindivider. Imidlertid lurer jeg litt på hva du egentlig tenker på når du skriver; Kansje er vedkommede så følelsesrik at han/hun ikke orker mas Endret 22. desember 2011 av Steinar40
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2011 #1868 Skrevet 22. desember 2011 Ja, det høres ut til å være mye riktig i dette Generelt sett. Men det er litt vanskeligere når man skal forklare enkeltindivider. Imidlertid lurer jeg litt på hva du egentlig tenker på når du skriver; Kansje er vedkommede så følelsesrik at han/hun ikke orker mas Det vil si at personen har så mye følelser at det sårer når de personen er glad i maser. Fordi personen ønsker at de skal oppføre seg på en annen måte. Er du ikke menneskekjenner da Steinar??
Steinar40 Skrevet 22. desember 2011 Forfatter #1869 Skrevet 22. desember 2011 Det vil si at personen har så mye følelser at det sårer når de personen er glad i maser. Fordi personen ønsker at de skal oppføre seg på en annen måte. Er du ikke menneskekjenner da Steinar?? Noen ganger er det helt nødvendig å mase. Og det er ikke alltid så veldig lett å forstå kvinnemennesker, nei.
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2011 #1870 Skrevet 22. desember 2011 Men tidligere maste jeg noe fælt på ett visst kvinnemenneske om at hun skulle bestemme seg.
Steinar40 Skrevet 22. desember 2011 Forfatter #1871 Skrevet 22. desember 2011 Er det dette som ligger bak denne tråden da? At denne kvinnen ikke klarte å bestemme seg, og etterhvert så ble masingen for mye? Og når hun ikke ville mer etter masse masing så er hun "svak" ? Beklager men jeg tror Steinar at du får godta at det som var mellom dere ikke var rett for henne, og at masingen var noe som fikk henne til å innse dette. Det virker som du tenker en del på det, kansje fordi du egentlig drømmer om familie. Du er nok en lojal kar som vil være en bra mann og en flink far, men du må slutte å se tilbake og være bitter over det som har vært. Jeg tenker sånn at når noe avsluttes, et forhold, en livssituasjon, så er den avslutningen en sjangse til å starte noe nytt. Det er en slutt, ja, men først og fremst en begynnelse. Slutt med bitterheten og se fremover. Jeg ser alltid fremover. Som det står under her også. Men det betyr jo ikke at alt er noe mer krystallklart av den grunn.
Steinar40 Skrevet 22. desember 2011 Forfatter #1872 Skrevet 22. desember 2011 Skal man absolutt forstå alt da Steinar? Det tar mye energi, og dessverre tror jeg ikke jeg eller noen andre kan svare på hvorfor den personen du kjente gjorde sånn og sånn - Folk er så forskjellige. Noen ganger må vi bare innse at vi ikke forstår, og så heller spørre personen det gjelder på en rolig og grei måte, uten å prøve å legge skyld på noen. Det største problemet i så måte er nok at ikke engang hun kan svare på det selv. For meg er det veldig viktig å forstå. Det gjør jeg nok forsåvidt også; selv om det finnes et par alternative forklaringer. Som er mer eller mindre sannsynlige. Jeg jobber med menn, og forstår faen meg ikke dem heller..Men jeg lager ikke tråder ala "Menn, hvorfor er de så sinte og kvasse" Det er jo veldig generaliserende. Gubber er vanskelige og grinete. Og det blir bare verre med årene hehe Så det er veldig enkelt å forklare
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2011 #1873 Skrevet 22. desember 2011 Det største problemet i så måte er nok at ikke engang hun kan svare på det selv. For meg er det veldig viktig å forstå. Det gjør jeg nok forsåvidt også; selv om det finnes et par alternative forklaringer. Som er mer eller mindre sannsynlige. Gubber er vanskelige og grinete. Og det blir bare verre med årene hehe Så det er veldig enkelt å forklare Noen ganger er det bare sånn at man ikke ser for seg en fremtid med personen, og det er ikke like greit å ordlegge. Har en bror jeg som skal diskutere hvert problem i hjel, og han har en string med damer - minst 12 ekser - damene klarer ikke ham over lengre tid fordi han er så dramaqueen og kverulerer - og han minner meg litt om deg Ikke vondt ment. Min bror klarer ikke se dette at det er han selv om sår fremtiden sin ved å legge problemer bak seg - ALT må ikke være soleklart og forstått - noen ganger må man glemme og gå videre.
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2011 #1874 Skrevet 22. desember 2011 Noen ganger er det bare sånn at man ikke ser for seg en fremtid med personen, og det er ikke like greit å ordlegge. Har en bror jeg som skal diskutere hvert problem i hjel, og han har en string med damer - minst 12 ekser - damene klarer ikke ham over lengre tid fordi han er så dramaqueen og kverulerer - og han minner meg litt om deg Ikke vondt ment. Min bror klarer ikke se dette at det er han selv om sår fremtiden sin ved å legge problemer bak seg - ALT må ikke være soleklart og forstått - noen ganger må man glemme og gå videre. Mente "streng" eller tråd med damer bak seg, hehe
Steinar40 Skrevet 22. desember 2011 Forfatter #1875 Skrevet 22. desember 2011 Noen ganger er det bare sånn at man ikke ser for seg en fremtid med personen, og det er ikke like greit å ordlegge. Har en bror jeg som skal diskutere hvert problem i hjel, og han har en string med damer - minst 12 ekser - damene klarer ikke ham over lengre tid fordi han er så dramaqueen og kverulerer - og han minner meg litt om deg Ikke vondt ment. Min bror klarer ikke se dette at det er han selv om sår fremtiden sin ved å legge problemer bak seg - ALT må ikke være soleklart og forstått - noen ganger må man glemme og gå videre. Tja, jeg er nok ikke nødvendigvis så veldig lik broren din; selv om kvinnfolk har en tendens til å karakterisere meg som den mest irriterende person på planeten, og at ingen har fått dem så sinna før hehe Tiden leger alle sår som det så fint heter. Problemet er altså bare det at det tar tid.
Steinar40 Skrevet 22. desember 2011 Forfatter #1876 Skrevet 22. desember 2011 Dette er personbetinget, ikke kjønnsbetinget. Ja jeg har skjønt at du gjør det, og det er dette som gjør at du er singel. Jeg stikker bare hvis jeg ikke kan leve med hvordan ting er, jeg stiller ikke ultimatum slik du gjør. Og det har du hatt stor suksess med?
Gjest Purple Haze Skrevet 22. desember 2011 #1877 Skrevet 22. desember 2011 Tja, jeg er nok ikke nødvendigvis så veldig lik broren din; selv om kvinnfolk har en tendens til å karakterisere meg som den mest irriterende person på planeten, og at ingen har fått dem så sinna før hehe Tiden leger alle sår som det så fint heter. Problemet er altså bare det at det tar tid. Det mest tragiske er at du tar det som et kompliment. 6
Steinar40 Skrevet 22. desember 2011 Forfatter #1878 Skrevet 22. desember 2011 Det mest tragiske er at du tar det som et kompliment. Forsåvidt ikke. Men jeg syns på en måte at det er litt komisk hehe
Gjest Purple Haze Skrevet 22. desember 2011 #1879 Skrevet 22. desember 2011 Forsåvidt ikke. Men jeg syns på en måte at det er litt komisk hehe Hvis noen hadde ment det om meg, ville jeg blitt skikkelig lei meg og prøvd å endre atferd. Du synes det er komisk, og liker egentlig tanken på at damene føler slik overfor deg. Helt merkelig i mine øyne. 3
Steinar40 Skrevet 22. desember 2011 Forfatter #1880 Skrevet 22. desember 2011 Hvis noen hadde ment det om meg, ville jeg blitt skikkelig lei meg og prøvd å endre atferd. Du synes det er komisk, og liker egentlig tanken på at damene føler slik overfor deg. Helt merkelig i mine øyne. Jeg er nok mer av en individualist enn det du er, og dermed ikke like opptatt som deg av å "passe inn". Dette er forsåvidt også en type kjønnsforskjell. Kvinner er mer flokkdyr enn menn. Men jeg føler meg nok mindre avhengig av hva alle andre gjør enn gjennomsnitt. Uten å være farlig; bare for å ha sagt det også før noen får hysterisk anfall.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå