Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Kjært barn har mange navn....

Jøss, så du vet at det finnes andre ting, ja. Med tanke på at din erfaring inkluderer langt mer penger enn sex, er jeg overrasket over at alt handler om utroskap. Menmen, vi er forskjellige (mildt sagt).

Begge deler er viktige.

Dvs. at begge deler er såkalte show-stoppers når de er utenfor min kontroll. Der kommer altså nødvendigheten av å ha kontroll inn i bildet igjen.

Jeg kunne forsåvidt godt ha valgt ei dame som er et ødeland, men da måtte hun altså ha funnet seg i at jeg kontrollerte hennes økonomi.

Som da altså hadde vært en helt nødvendig kontrollering.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sjalusi dreier seg kun om egen usikkerhet. At en eks var utro mot meg kan ikke gå utover ny partner, da må jeg jobbe med min usikkerhet og selvtillit.

Man har ALDRI kontroll over en annen part. Aldri.

Nei, du har rett i at man aldri har full kontroll over en annen part.

Men man må føle at man har tilstrekkelig kontroll. Ellers blir det ingen tillit heller.

Skrevet

Nei, du har rett i at man aldri har full kontroll over en annen part.

Men man må føle at man har tilstrekkelig kontroll. Ellers blir det ingen tillit heller.

Man har aldri kontroll i liten grad heller. Punktum.

Å tro at man skal kontrollere et annet menneske for å ha tillit vitner om at du ikke er psykisk frisk. Men det har vi vel konkludert med allesammen for hundre sider siden.

• Liker 3
Skrevet

Man har aldri kontroll i liten grad heller. Punktum.

Å tro at man skal kontrollere et annet menneske for å ha tillit vitner om at du ikke er psykisk frisk. Men det har vi vel konkludert med allesammen for hundre sider siden.

Skjønner du hva det betyr å FØLE noe?

Skrevet

Skjønner du hva det betyr å FØLE noe?

Selvfølgelig forstår jeg det. Men det er ikke relevant i forhold til å ha kontroll i et forhold.

Skrevet

Hva legger du egentlig i begrepet kontroll?

For å ha et seriøst øyeblikk her, så har jeg innimellom en følelse av at du ikke er sååå langt ute på seiltur som en kan få inntrykk av. Men at du bruker ord og uttrykk på en annen måte enn vi andre gjør, og at det derfor virker som om du er mer ekstrem enn du kanskje egentlig er. Selv om noe av det ikke kan misforstås, og går under begrepet ekstremt i min bok...

• Liker 1
Gjest Eurodice
Skrevet

Begge deler er viktige.

Dvs. at begge deler er såkalte show-stoppers når de er utenfor min kontroll. Der kommer altså nødvendigheten av å ha kontroll inn i bildet igjen.

Jeg kunne forsåvidt godt ha valgt ei dame som er et ødeland, men da måtte hun altså ha funnet seg i at jeg kontrollerte hennes økonomi.

Som da altså hadde vært en helt nødvendig kontrollering.

Mener du virkelig at du skal ha kontroll over hennes inntekt, penger hun tjener av eget arbeid? Så lenge hun ikke ligger deg til byrde, bruker hun vel sine egne penger på hva hun vil.

• Liker 1
Skrevet

Selvfølgelig forstår jeg det. Men det er ikke relevant i forhold til å ha kontroll i et forhold.

Selvfølgelig er det relevant.

Det viktige er altså å FØLE at man har kontroll. Og det behovet er jeg helt sikker på at du har også.

Skrevet

Selvfølgelig er det relevant.

Det viktige er altså å FØLE at man har kontroll. Og det behovet er jeg helt sikker på at du har også.

Poenget er at du misforstår totalt essensen i det å ha et godt forhold. Et godt forhold er ALDRI basert på følelsen av kontroll. Kontroll og forhold er to ord som ikke bør brukes i samme setning.

Skrevet

Hva legger du egentlig i begrepet kontroll?

For å ha et seriøst øyeblikk her, så har jeg innimellom en følelse av at du ikke er sååå langt ute på seiltur som en kan få inntrykk av. Men at du bruker ord og uttrykk på en annen måte enn vi andre gjør, og at det derfor virker som om du er mer ekstrem enn du kanskje egentlig er. Selv om noe av det ikke kan misforstås, og går under begrepet ekstremt i min bok...

Du må ikke glemme at jeg er mann og at dere er kvinner :smoke:

Bare der blir det fort en del forskjeller på ulike områder.

Kontroll betyr altså at man føler at saker og ting er under kontroll.

Som vil kunne oppnås igjennom god kommunikasjon og den andre partens ansvarsfulle oppførsel.

Skrevet

Mener du virkelig at du skal ha kontroll over hennes inntekt, penger hun tjener av eget arbeid? Så lenge hun ikke ligger deg til byrde, bruker hun vel sine egne penger på hva hun vil.

Hvis jeg lever i et forhold med et kvinnfolk så kan ikke jeg tillate at hun tar opp uansvarlige lån etc. som setter vår økonomi på spill. Det er selvfølgelig ikke i min interesse.

Skrevet

Poenget er at du misforstår totalt essensen i det å ha et godt forhold. Et godt forhold er ALDRI basert på følelsen av kontroll. Kontroll og forhold er to ord som ikke bør brukes i samme setning.

Jeg tror du er litt over-allergisk mot ordet kontroll.

Det å ha kontroll i en situasjon er helt nødvendig. Ellers blir det kaos.

Skrevet

Hvis jeg lever i et forhold med et kvinnfolk så kan ikke jeg tillate at hun tar opp uansvarlige lån etc. som setter vår økonomi på spill. Det er selvfølgelig ikke i min interesse.

Det er åpenbart ingen som ønsker å leve i et seriøst forhold hvor den andre part er økonomisk uansvarlig. Men nå tenkte vi vel mer på annen type kontroll, som hva hun gjør, hvem hun omgås med, hva hun tenker, hva hun spiser til lunsj, hva hun forteller vennene sine om deg, hva slags klær, når hun kommer hjem etter cafetur med venner, osv.

Gjest Eurodice
Skrevet

Jeg siktet ikke til lån som er så høyt at hun i lengden ikke kan betjene det. Begge parter skal da holde styr på sin egen økonomi, og begge skal bidra til felles husholdning. Det trodde jeg var vanlig blant folk flest.

• Liker 1
Skrevet

Jeg tror du er litt over-allergisk mot ordet kontroll.

Det å ha kontroll i en situasjon er helt nødvendig. Ellers blir det kaos.

Man kan ikke kontrollere andre sine handlinger, tanker, eller følelser. Man kan kun kontrollere seg selv, og det som er utenfor ens kontroll, bør man bare gi slipp på. Er det noe man oppdager i et forhold man ikke liker og det ikke er mulig til bedring, så går man. Enkelt og greit.

Skrevet

Det er åpenbart ingen som ønsker å leve i et seriøst forhold hvor den andre part er økonomisk uansvarlig. Men nå tenkte vi vel mer på annen type kontroll, som hva hun gjør, hvem hun omgås med, hva hun tenker, hva hun spiser til lunsj, hva hun forteller vennene sine om deg, hva slags klær, når hun kommer hjem etter cafetur med venner, osv.

Jeg forventer selvfølgelig at hun ikke utleverer meg. Og at hun kjøper klær som hun vet ligger innenfor mine grenser.

Jeg forventer også at hun ikke bare stikker av uten å informere meg.

Ellers kan hun spise hva hun vil til lunsj; selv om jeg foretrekker at hun stort sett spiser noe som er sunt :)

Hva folk tenker kan ingen kontrollere. Ikke engang en selv.

Skrevet

Man kan ikke kontrollere andre sine handlinger, tanker, eller følelser. Man kan kun kontrollere seg selv, og det som er utenfor ens kontroll, bør man bare gi slipp på. Er det noe man oppdager i et forhold man ikke liker og det ikke er mulig til bedring, så går man. Enkelt og greit.

Med en sånn innstilling så kommer du aldri til å få noe forhold til å vare.

Skrevet

Jeg siktet ikke til lån som er så høyt at hun i lengden ikke kan betjene det. Begge parter skal da holde styr på sin egen økonomi, og begge skal bidra til felles husholdning. Det trodde jeg var vanlig blant folk flest.

Lever man i sammen så må man ha en felles økonomi. Og da kan man ikke bare bruke egne penger på akkurat det man vil.

Gjest Eurodice
Skrevet

Jeg forventer selvfølgelig at hun ikke utleverer meg. Og at hun kjøper klær som hun vet ligger innenfor mine grenser.

Ellers kan hun spise hva hun vil til lunsj; selv om jeg foretrekker at hun stort sett spiser noe som er sunt :)

Dine grenser når det gjelder damebekledning er hyre snevre, det har vi sett flere eksempler på i dine mange tråder. Det er vel det samme for deg hva hun velger så lenge hun betaler av egen inntekt. Voksne damer kler seg stort sett i passende klær alt etter anledningen. Men du tillater ikke utringninger, ikke tettsittende klær, ikke kortere enn til godt under kneet.

Skrevet

Man har 100% kontroll over sine egne tanker, det r faktisk en av de få tingene i livet man kan kontrollere.

Med en sånn innstilling så kommer du aldri til å få noe forhold til å vare.

Det er ikke min innstilling det er noe galt med her. Eks, jeg er i et forhold hvor jeg syns mannen bruker for mye tid på fotball. Det plager meg, for jeg føler jeg ikke får nok oppmerksomhet. Han reagerer med at det ikke kommer til å endre seg. Da har jeg et valg, da kan jeg akseptere det (for det er faktisk utenfor min kontroll), eller jeg kan gå. Jeg kan selvsagt også plage megselv i fillebiter og bli værende i forholdet til tross for at det ikke blir bedring, og gnåle om det i evig tid. Men det er en dårlig løsning for begge partner.

Lever man i sammen så må man ha en felles økonomi. Og da kan man ikke bare bruke egne penger på akkurat det man vil.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...