Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Ønsker ikke å vite noe mer enn at hun ikke er et felleshøl og oppsop.

Gode verdier og moral. Fornuftig og til å stole på.

Jeg har gode verider, høy moral og er fornuftig og til å stole på. Dog er jeg etter dine oppfatninger et felleshøl og oppsop. Jeg har hatt flere enn to seksualpartnere.

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvorfor skulle jeg ville ha noen å herse med å bryte ned? :klo:

Det har jeg mindre enn ingen interesse av.

Det er slik du framstår her.

• Liker 1
Skrevet

Denne glemte du å svare på.

For alt du vet har vi vært sammen siden 1994. Man baserer ikke tillit til partner på at det er rosenrødt, men på gjensidig respekt og kjærlighet.

Gjest Eurodice
Skrevet

Hvorfor skulle jeg ville ha noen å herse med å bryte ned? :klo:

Det har jeg mindre enn ingen interesse av.

Hvorfor vil du ha en dame, da? Er du for gnien til å betale en hushjelp? Det hadde i hvert fall vært mer realt enn å snikinnføre husarbeidet over på en dame. Du er ikke i stand til å vise kjærlighet og hengivenhet, du vil kontrollere, det har gått igjen i alle trådene dine.

• Liker 1
Skrevet

Jeg er faktisk ikke interessert i menn.

Jaha, men du betviler mennesker kun i egenskap av kjønn. Du tror kvinner er litt dumme, så du må sørge for at de ikke er det.

Skrevet

Jeg vil at hun skal være kompatibel med meg.

Dermed trengs ingen kontroll.

Hva mener du er kompatibel med deg da? En som har et like stort kontrollbehov?

• Liker 3
Skrevet

Jaha, men du betviler mennesker kun i egenskap av kjønn. Du tror kvinner er litt dumme, så du må sørge for at de ikke er det.

Jeg tror alle folk er dumme. Til det motsatte er bevist :smoke: hehe

Skrevet

Hva mener du er kompatibel med deg da? En som har et like stort kontrollbehov?

Et visst behov for å ha kontroll ser jeg på som helt normalt.

Også i ei kvinne. Litt sjalusi er ikke feil. Bry seg litt.

Skrevet

Denne glemte du å svare på.

For alt du vet har vi vært sammen siden 1994. Man baserer ikke tillit til partner på at det er rosenrødt, men på gjensidig respekt og kjærlighet.

Svare på? :klo:

Skrevet

Et visst behov for å ha kontroll ser jeg på som helt normalt.

Også i ei kvinne. Litt sjalusi er ikke feil. Bry seg litt.

Det er mange måter å ha kontroll på. Den viktigste erkjennelsen i et forhold er erkjennelsen av at ingenting lar seg kontrollere 100%. Forhold innebærer en viss risiko for å bli såret (finnes flere fallgruver enn bare utroskap også, selv om det er kun det du fokuserer på. Litt vel opptatt av sex, kanskje?), fordi det ikke bare handler om deg, men også et annet menneske, med sine egne tanker, meninger og følelser. Er den risikoen uakseptabel, bør man forbli singel.

Det finnes også mange måter å være sjalu på, og ikke minst mange måter å håndtere dem på. Og frem til partner har gjort noe som gir grunn til sjalusi, må den som er sjalu innse at det er den som har et problem, og ikke partner.

• Liker 3
Gjest Purple Haze
Skrevet

Joda, så lenge det ikke blir for one-on-one med partner :smoke:

Jeg vet faktisk akkurat hvordan prinsippene fungerer, Purple.

Så lenge har jeg altså levd.

Den første der skjønte jeg ikke. One on one med partner? Det er vel helst det du vil, og ikke noe annet. Man skal jo ikke være sosial med andre enn partner, i følge deg.

Antall år man har levd samsvarer ikke nødvendigvis med hvor rik man er på livserfaring.

Om du vet hvordan noe fungerer i prinsippet, betyr ikke at du aner noe som helst om hvordan det fungerer i praksis.

• Liker 3
Skrevet

Steinar skrev: Og når forholdet ikke er like rosenrødt?

Er det greit å ha kjekke kompisser da?

Jeg svarte: For alt du vet har vi vært sammen siden 1994. Man baserer ikke tillit til partner på at det er rosenrødt, men på gjensidig respekt og kjærlighet.

Denne kommenterte du ikke. Svaret mitt var altså at jeg og partner har vært sammen siden 1994, og det er like rosenrødt (Som du kaller det, nedlatende som du er). Men vi baserer ikke vår tillit på det rosenrøde. Vi har elsket hverandre lenge, og kjekke kompiser eller pene venninner har aldri vært et problem.

Dette kommenterte du altså ikke.

• Liker 1
Skrevet

Jeg har gode verider, høy moral og er fornuftig og til å stole på. Dog er jeg etter dine oppfatninger et felleshøl og oppsop. Jeg har hatt flere enn to seksualpartnere.

• Liker 1
Skrevet

Jeg tror alle folk er dumme. Til det motsatte er bevist :smoke: hehe

Det at du mistror folk, og ikke har tillit til dine medmennesker, til det motsatte er bevis, er en svært lite sunn tilmærming til mennesker, og skaper dårlige relasjoner,

• Liker 2
Gjest Wolfmoon
Skrevet

Og ikke minst, hvordan pokker skulle de få bevist det når man ikke får lov til å være i samfunnet som andre normale mennesker!? :klo:

• Liker 2
Skrevet

Det er mange måter å ha kontroll på. Den viktigste erkjennelsen i et forhold er erkjennelsen av at ingenting lar seg kontrollere 100%. Forhold innebærer en viss risiko for å bli såret (finnes flere fallgruver enn bare utroskap også, selv om det er kun det du fokuserer på. Litt vel opptatt av sex, kanskje?), fordi det ikke bare handler om deg, men også et annet menneske, med sine egne tanker, meninger og følelser. Er den risikoen uakseptabel, bør man forbli singel.

Og de fallgruvene du tenker på er da?

Det finnes også mange måter å være sjalu på, og ikke minst mange måter å håndtere dem på. Og frem til partner har gjort noe som gir grunn til sjalusi, må den som er sjalu innse at det er den som har et problem, og ikke partner.

Hvis ikke partner klarer å oppføre seg, så er det partneren som ER problemet.

Skrevet

Den første der skjønte jeg ikke. One on one med partner? Det er vel helst det du vil, og ikke noe annet. Man skal jo ikke være sosial med andre enn partner, i følge deg.

Antall år man har levd samsvarer ikke nødvendigvis med hvor rik man er på livserfaring.

Om du vet hvordan noe fungerer i prinsippet, betyr ikke at du aner noe som helst om hvordan det fungerer i praksis.

Det er lett å forstå at mange ikke liker at partneren får oppmerksomhet ifra det annet kjønn.

Hvis du ikke kan forstå dette så må jeg påstå at det er noe galt med deg.

Skrevet

Steinar skrev: Og når forholdet ikke er like rosenrødt?

Er det greit å ha kjekke kompisser da?

Jeg svarte: For alt du vet har vi vært sammen siden 1994. Man baserer ikke tillit til partner på at det er rosenrødt, men på gjensidig respekt og kjærlighet.

Denne kommenterte du ikke. Svaret mitt var altså at jeg og partner har vært sammen siden 1994, og det er like rosenrødt (Som du kaller det, nedlatende som du er). Men vi baserer ikke vår tillit på det rosenrøde. Vi har elsket hverandre lenge, og kjekke kompiser eller pene venninner har aldri vært et problem.

Dette kommenterte du altså ikke.

Det er vel ikke mye annet jeg kan si enn lykke til videre :smoke:

Skrevet

Det at du mistror folk, og ikke har tillit til dine medmennesker, til det motsatte er bevis, er en svært lite sunn tilmærming til mennesker, og skaper dårlige relasjoner,

Det er andres oppgave å vise meg hva de er verdt.

Skrevet

Og ikke minst, hvordan pokker skulle de få bevist det når man ikke får lov til å være i samfunnet som andre normale mennesker!? :klo:

Og hvem har sagt at man ikke får lov til å være i samfunnet som andre normale mennesker?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...