Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg har selv opplevd at i visse situasjoner så er risikoen ikke ubetydelig. Og sånt lærer man av.

Derfor mener jeg at det er mye bedre at kvinner satser på å ha gode venninner.

At det kan være vanskeligere fordi kjønn da ikke fungerer som attraksjon, det får så bare være. Dere får heller jobbe litt for det istedet, når venner er så viktige.

Jeg mener at hun kan prioritere sine venninner. Og at det bør være godt nok. Også for henne.

Som vanlig glimter ordentlige svar i sitt fravær på de spørsmål du stilles, hadde vel ikke forventet noe annet her heller. Risikoen ikke ubetydelig? Igjen - hvilken risiko? Og hvilke "visse situasjoner"? Vi vet jo at du har førstehåndserfaring med dette, og jeg har aldri påstått at det er komplett risikofritt heller. Det foreligger alltid en risiko for at en part i et forhold er utro (jeg bare antar at det er en slik risiko du snakker om). Men som mange her prøver å fortelle deg er det faktisk ikke de mannlige vennene som utgjør den største risikoen. I hvertfall ikke de som har vært der hele tiden. Og man er faktisk helt ute av stand til å kontrollere alle områder i livet, man må rett og slett lære seg å leve med litt risiko.

Og spør igjen - tror du det er helt risikofritt å forsøke å kontrollere en dame på en slik måte du gir uttrykk for at du ønsker? Bare det at du skriver at å ha venninner bør være godt nok for henne bekrefter jo dette kontrollbehovet ditt. Jeg har sagt det før og sier det igjen, hadde jeg truffet en mann som viste å ha det kontrollbehovet som du synes å ha og som skulle fortelle meg hva som var "godt nok" for meg, hadde jeg forsvunnet rimelig fort. Og jeg tror jeg langt ifra er den eneste. Og hadde ikke det vært minst like kjipt; hvis du fant ei dame som du likte og hun avsluttet forholdet fordi hun ikke aksepterte å bli kontrollert heller enn at du lærte deg å leve med den risikoen for at hun kanskje en gang skulle finne på å være utro mot deg?

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Gjest Purple Haze
Skrevet (endret)

Ettersom en rekke av jentene her lever i velfungerende parforhold (i motsetning til deg) og samtidig har normal omgang med andre menn, tror jeg vi kan oppsummere diskusjonen:

Hvis man vil være dama til Steinar, kan man ikke ha mannlige venner. Ellers går det greit.

Dere jenter må altså velge mellom vennene deres og å være dama til Steinar. Alternativt kan dere beholde vennene deres og bli kjæreste med en mann som ikke er Steinar. En vrien avveining, men dere får lytte til både hjertet og fornuften, og bruke den tiden dere trenger for å finne ut av hva som er riktig for hver og en av dere. Lykke til! :)

Dette oppsummerer i grunnen hele diskusjonen veldig greit. Og som vanlig plusset jeg deg. Du er blitt selve gromgutten, altså ;)

Endret av Purple Haze
  • Liker 1
Skrevet

Hva mener du her, skal vi jobbe for å få opp attraksjonen overfor våre mannlige venner? Eller tror du at fordi vi har mannlige venner så er vi ikke i stand til å føle attraksjon og seksuell spenning overfor menn generelt? Sånn er det ikke, jeg skiller klart mellom hva som er en venn og en venn er en person jeg ikke har kjærestefølelser for. Det fikk jeg derimot for kjæresten min, som jeg følte noe mer for enn bare vennskap. Jeg hadde lyst på sex med han, det har jeg aldri hatt lyst til med mine venner. Mine få mannlige venner har hele tiden vært i forhold, ikke med den samme, men de har sjekket opp andre damer mens jeg har vært singel og det har de gjort fordi de ikke har sett på meg som noe annet enn en venn. Så det har kun vært gjensidig vennskapelige følelser i begge leire. Ikke protester og si at dette kan jeg ikke vite fordi menn ikke er ærlige og blablabla.. jeg kjenner disse mennene og har gjort det i flere år, det gjør ikke du. Og det betyr heller ikke at jeg ikke har kvinnevenner for det er de jeg har flest av.

(finnes det en teskjesmiley?)

I utgangspunktet finner menn først og fremst kvinner interessante pga kjønn.

At de kan miste interessen igjen er en annen sak.

Skrevet

Denne må jeg bare ta tak i, jeg er studenten fra tidligere i tråden. Når jeg velger kollokviepartner, velger jeg ikke basert på kjønn,men basert på kunnskap den andre har, og om vi fungerer bra sammen som lesepartnere. Burde jeg basert lesepartner basert på kjønn?

Du bør ihvertfall ikke snylte på andre folk for å få bedre karakterer selv. Det har jeg sett en del av faktisk.

Skrevet

Absolutt ikke. Hvordan skulle det være enkelere for meg, mener du? Jeg omgås på generell basis lettere med menn enn med kvinner. Så hvordan skulle det være enklere for meg?

Ja, du gjør det pga kjønn.

Skrevet

Jaha? Hvordan er det naivt, mener du? Når jeg ser på sminke, gjør jeg det som oftest med en homofil kompis, kino har jeg en kinokompis til, jeg har også en burgerkompis, vi spiser sammen en gang i måneden og snakker om livet og kjærligheten, ellers har jeg venninner, kolleger og andre bekjente jeg omgås sosialt. Hvor er dette naivt?

Klarer du ikke å gjøre noe alene og på egen hånd?

Skrevet

Hvor står det at CeeCee ikke viser omtanke for andre enn seg selv. Klatreeksempelet hennes er vel et motsatt bevis på det.

Ja, det er sikkert veldig omtenksomt overfor andre å klatre i en fjellvegg :ler:

Skrevet

Risiko for hva da?

Utroskap. Selvfølgelig.

Skrevet

Du bør ihvertfall ikke snylte på andre folk for å få bedre karakterer selv. Det har jeg sett en del av faktisk.

Spørsmålet var om jeg burde velge lesepartner basert på kjønn.

Skrevet

Som vanlig glimter ordentlige svar i sitt fravær på de spørsmål du stilles, hadde vel ikke forventet noe annet her heller. Risikoen ikke ubetydelig? Igjen - hvilken risiko? Og hvilke "visse situasjoner"? Vi vet jo at du har førstehåndserfaring med dette, og jeg har aldri påstått at det er komplett risikofritt heller. Det foreligger alltid en risiko for at en part i et forhold er utro (jeg bare antar at det er en slik risiko du snakker om). Men som mange her prøver å fortelle deg er det faktisk ikke de mannlige vennene som utgjør den største risikoen. I hvertfall ikke de som har vært der hele tiden. Og man er faktisk helt ute av stand til å kontrollere alle områder i livet, man må rett og slett lære seg å leve med litt risiko.

Ja, men det er ingen grunn til å sette seg selv i dumme situasjoner av den grunn. Og har dama så dårlig vett selv, så har altså ikke jeg så dårlig vett på hennes vegne.

Og spør igjen - tror du det er helt risikofritt å forsøke å kontrollere en dame på en slik måte du gir uttrykk for at du ønsker? Bare det at du skriver at å ha venninner bør være godt nok for henne bekrefter jo dette kontrollbehovet ditt. Jeg har sagt det før og sier det igjen, hadde jeg truffet en mann som viste å ha det kontrollbehovet som du synes å ha og som skulle fortelle meg hva som var "godt nok" for meg, hadde jeg forsvunnet rimelig fort. Og jeg tror jeg langt ifra er den eneste. Og hadde ikke det vært minst like kjipt; hvis du fant ei dame som du likte og hun avsluttet forholdet fordi hun ikke aksepterte å bli kontrollert heller enn at du lærte deg å leve med den risikoen for at hun kanskje en gang skulle finne på å være utro mot deg?

Og et kvinnfolk med dårlig vett hadde jeg sparket på hue og ræva ut! Hvis hun ikke viste noen evne til å forbedre seg selv.

Skrevet

Klarer du ikke å gjøre noe alene og på egen hånd?

Hva er naivt, mener du? Jeg gav nå eksempler på ting jeg av og til IKKE gjør på egenhånd.

Skrevet

Tja, jeg har selv hatt lesepartnere av det annet kjønn. Og samme kjønn.

Felles for dem alle var nok egentlig det at de ikke hadde for mye å bidra med.

Skrevet

Det svaret skjønte jeg ikke.

Du slipper konkurranse ifra ditt eget kjønn.

De fleste syns sikkert at det er behagelig, tenker jeg.

Skrevet

Hva er naivt, mener du? Jeg gav nå eksempler på ting jeg av og til IKKE gjør på egenhånd.

At kjønn ikke betyr noe.

Når du er i sammen med ditt eget kjønn så blir det altså konkurranse dere imellom.

Og det kan altså da virke som at du ikke klarer å gjøre noe på egen hånd.

Skrevet

Du slipper konkurranse ifra ditt eget kjønn.

De fleste syns sikkert at det er behagelig, tenker jeg.

Jaha? Og hva har det med diskusjonen her å gjøre?

Hva slags konkurranse da?

Skrevet

At kjønn ikke betyr noe.

Når du er i sammen med ditt eget kjønn så blir det altså konkurranse dere imellom.

Og det kan altså da virke som at du ikke klarer å gjøre noe på egen hånd.

Du ba meg komme med eksempler på sosiale settinger hvor kjønn er uavhengig. Det gjorde jeg. Du ba meg ikke komme med en liste over ting jeg gjør alene.

Jeg har ingen konkurranse med vennene mine, uansett kjønn.

Skrevet

Tja, jeg har selv hatt lesepartnere av det annet kjønn. Og samme kjønn.

Felles for dem alle var nok egentlig det at de ikke hadde for mye å bidra med.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...