Gjest Eurodice Skrevet 19. desember 2011 #1681 Skrevet 19. desember 2011 (endret) Svaret er at som singel så kan kvinner ha normal omgang med mannfolk og velge dette helt selv. Innenfor rimelighetens grenser selvfølgelig. Men når man er opptatt så blir det altså annerledes. Jeg siterer mitt spørsmål: "I hvilke miljøer forestiller du deg at du skal bli kjent med en dame som har hatt ingen eller minimal kontakt med menn på noen som helst måte?" Du vil jo fortrinnsvis ha en jomfru og ikke et felleshøl og noe oppsop. Hvis en singel kvinne rundt 40 år har hatt, la oss si 7 sexforhold i løpet av sitt voksne liv, da er hun uaktuell for deg. Antall sexpartnere er vel noe av det første du spør etter for å finne ut om damen er noe å satse på. Endret 19. desember 2011 av Belladonna
Fønix Skrevet 19. desember 2011 #1682 Skrevet 19. desember 2011 Jeg tviler sterkt på om noen kvinner her i det hele tatt kunne tenke seg det. De av oss som har hatt flere enn 2 partnere er jo felleshøl og oppsop, har han gjentatt flere ganger. Selv vil han ha en jomfru i 30-40-årene. Det skal han slite for å få tak i, tenker jeg. Jeg unner ingen kvinne noe så vondt som å bli involvert med Steinar og hans like. Forutsatt andre karriereplaner enn å bli kona til Steinar, tror jeg ikke oppsop som deg har noe særlig å bekymre seg for. 1
Fønix Skrevet 19. desember 2011 #1683 Skrevet 19. desember 2011 Det er en vesentlig forskjell på det å være singel og det å være opptatt. Noe det altså skal være. En hval er ikke en fisk. Den ligner, men den føder faktisk levende unger. 3
Gjest Eurodice Skrevet 19. desember 2011 #1684 Skrevet 19. desember 2011 Forutsatt andre karriereplaner enn å bli kona til Steinar, tror jeg ikke oppsop som deg har noe særlig å bekymre seg for. Du sier noe, Fønix . Heller oppsop i frihet enn å gå i løpestreng hos Steinar. 3
Fønix Skrevet 20. desember 2011 #1685 Skrevet 20. desember 2011 Du sier noe, Fønix . Heller oppsop i frihet enn å gå i løpestreng hos Steinar. Dessuten er det en del av oss som har vært på utsiden av stuedøra som synes at oppsop er helt greit - ja, nærmest å foretrekke. 2
Fønix Skrevet 20. desember 2011 #1686 Skrevet 20. desember 2011 Svaret er at som singel så kan kvinner ha normal omgang med mannfolk og velge dette helt selv. Innenfor rimelighetens grenser selvfølgelig. Men når man er opptatt så blir det altså annerledes. Ettersom en rekke av jentene her lever i velfungerende parforhold (i motsetning til deg) og samtidig har normal omgang med andre menn, tror jeg vi kan oppsummere diskusjonen: Hvis man vil være dama til Steinar, kan man ikke ha mannlige venner. Ellers går det greit. Dere jenter må altså velge mellom vennene deres og å være dama til Steinar. Alternativt kan dere beholde vennene deres og bli kjæreste med en mann som ikke er Steinar. En vrien avveining, men dere får lytte til både hjertet og fornuften, og bruke den tiden dere trenger for å finne ut av hva som er riktig for hver og en av dere. Lykke til! 4
CeeCee Skrevet 20. desember 2011 #1687 Skrevet 20. desember 2011 For deg er det sikkert intet problem. Men det kan bli mer problematisk når det kommer et annet hannkjønn inn i bildet. Ikke nødvendigvis, men det KAN fort bli mer komplisert. For da må du nemlig vise omtanke og hensyn til en annen, og ikke bare til deg selv. Nei, det kan ikke fort bli problematisk. En mann som ikke tåler at jeg har venner av begge kjønn er ikke en mann for meg. 2
CeeCee Skrevet 20. desember 2011 #1688 Skrevet 20. desember 2011 At du ikke kan bli kjæresten til Steinar. Phhhuuuu!!
Suzy Skrevet 20. desember 2011 #1689 Skrevet 20. desember 2011 Ettersom en rekke av jentene her lever i velfungerende parforhold (i motsetning til deg) og samtidig har normal omgang med andre menn, tror jeg vi kan oppsummere diskusjonen: Hvis man vil være dama til Steinar, kan man ikke ha mannlige venner. Ellers går det greit. Dere jenter må altså velge mellom vennene deres og å være dama til Steinar. Alternativt kan dere beholde vennene deres og bli kjæreste med en mann som ikke er Steinar. En vrien avveining, men dere får lytte til både hjertet og fornuften, og bruke den tiden dere trenger for å finne ut av hva som er riktig for hver og en av dere. Lykke til! Dette var jo veldig greit oppsummert! Takk for debatten folkens - vi trenger igrunnen ikke gå videre 2
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2011 #1690 Skrevet 20. desember 2011 At det kan være vanskeligere fordi kjønn da ikke fungerer som attraksjon, det får så bare være. Dere får heller jobbe litt for det istedet, når venner er så viktige. Hva mener du her, skal vi jobbe for å få opp attraksjonen overfor våre mannlige venner? Eller tror du at fordi vi har mannlige venner så er vi ikke i stand til å føle attraksjon og seksuell spenning overfor menn generelt? Sånn er det ikke, jeg skiller klart mellom hva som er en venn og en venn er en person jeg ikke har kjærestefølelser for. Det fikk jeg derimot for kjæresten min, som jeg følte noe mer for enn bare vennskap. Jeg hadde lyst på sex med han, det har jeg aldri hatt lyst til med mine venner. Mine få mannlige venner har hele tiden vært i forhold, ikke med den samme, men de har sjekket opp andre damer mens jeg har vært singel og det har de gjort fordi de ikke har sett på meg som noe annet enn en venn. Så det har kun vært gjensidig vennskapelige følelser i begge leire. Ikke protester og si at dette kan jeg ikke vite fordi menn ikke er ærlige og blablabla.. jeg kjenner disse mennene og har gjort det i flere år, det gjør ikke du. Og det betyr heller ikke at jeg ikke har kvinnevenner for det er de jeg har flest av. (finnes det en teskjesmiley?)
Bachata Skrevet 20. desember 2011 #1691 Skrevet 20. desember 2011 Jeg ser at du har påtatt deg rollen som uansvarlig redaktør for mine innlegg! Og den LALALA... greia di syns jeg egentlig passer veldig bra på kvinnfolk! Jeg bare gjorde om trollspråk til menneskesvar, er så lett atte, du burde prøve det selv endag, ellers fungerer jeg gjerne som tolk så lenge jeg. LALALLALAL vet jeg om visse troll som sier også, det er nok endel som liker å nynne. At du ikke kan bli kjæresten til Steinar. Hvis man vil være dama til Steinar, kan man ikke ha mannlige venner. Ellers går det greit. Du er smart. (jeg HAR kjærste altså, så jeg prøver IKKE å bli venn med deg, for da må vi bare pule. 1
Gjest Wolfmoon Skrevet 20. desember 2011 #1692 Skrevet 20. desember 2011 Ettersom en rekke av jentene her lever i velfungerende parforhold (i motsetning til deg) og samtidig har normal omgang med andre menn, tror jeg vi kan oppsummere diskusjonen: Hvis man vil være dama til Steinar, kan man ikke ha mannlige venner. Ellers går det greit. Dere jenter må altså velge mellom vennene deres og å være dama til Steinar. Alternativt kan dere beholde vennene deres og bli kjæreste med en mann som ikke er Steinar. En vrien avveining, men dere får lytte til både hjertet og fornuften, og bruke den tiden dere trenger for å finne ut av hva som er riktig for hver og en av dere. Lykke til! Åh, vanskelig valg altså. shit, hva skal man gjøre da!? Leve livet lykkelig videre ja.. sånn det var 1
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2011 #1693 Skrevet 20. desember 2011 Ettersom en rekke av jentene her lever i velfungerende parforhold (i motsetning til deg) og samtidig har normal omgang med andre menn, tror jeg vi kan oppsummere diskusjonen: Hvis man vil være dama til Steinar, kan man ikke ha mannlige venner. Ellers går det greit. Dere jenter må altså velge mellom vennene deres og å være dama til Steinar. Alternativt kan dere beholde vennene deres og bli kjæreste med en mann som ikke er Steinar. En vrien avveining, men dere får lytte til både hjertet og fornuften, og bruke den tiden dere trenger for å finne ut av hva som er riktig for hver og en av dere. Lykke til! Valget var ikke så vanskelig, slapp å slite ut både hjertet og fornuften. Kjæreste har jeg og intet ønske om å være dama til Steinar så jeg velger å fortsette å leve lykkelig med det livet jeg har.
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2011 #1694 Skrevet 20. desember 2011 Så du har altså heller ingen interesser der det finnes kvinnemennesker? Denne må jeg bare ta tak i, jeg er studenten fra tidligere i tråden. Når jeg velger kollokviepartner, velger jeg ikke basert på kjønn,men basert på kunnskap den andre har, og om vi fungerer bra sammen som lesepartnere. Burde jeg basert lesepartner basert på kjønn?
Gjest KateW Skrevet 20. desember 2011 #1695 Skrevet 20. desember 2011 Kjønn er aldri uavhengig. Og derfor hadde det vært mye enklere for deg å heller valgt ei venninne. Absolutt ikke. Hvordan skulle det være enkelere for meg, mener du? Jeg omgås på generell basis lettere med menn enn med kvinner. Så hvordan skulle det være enklere for meg?
Gjest KateW Skrevet 20. desember 2011 #1696 Skrevet 20. desember 2011 Rimelig naivt å påstå at det har ingenting å si. Jaha? Hvordan er det naivt, mener du? Når jeg ser på sminke, gjør jeg det som oftest med en homofil kompis, kino har jeg en kinokompis til, jeg har også en burgerkompis, vi spiser sammen en gang i måneden og snakker om livet og kjærligheten, ellers har jeg venninner, kolleger og andre bekjente jeg omgås sosialt. Hvor er dette naivt? 1
Gjest KateW Skrevet 20. desember 2011 #1697 Skrevet 20. desember 2011 For deg er det sikkert intet problem. Men det kan bli mer problematisk når det kommer et annet hannkjønn inn i bildet. Ikke nødvendigvis, men det KAN fort bli mer komplisert. For da må du nemlig vise omtanke og hensyn til en annen, og ikke bare til deg selv. Hvor står det at CeeCee ikke viser omtanke for andre enn seg selv. Klatreeksempelet hennes er vel et motsatt bevis på det.
Gjest KateW Skrevet 20. desember 2011 #1698 Skrevet 20. desember 2011 Jeg har selv opplevd at i visse situasjoner så er risikoen ikke ubetydelig. Risiko for hva da?
Fønix Skrevet 20. desember 2011 #1699 Skrevet 20. desember 2011 Du er smart. (jeg HAR kjærste altså, så jeg prøver IKKE å bli venn med deg, for da må vi bare pule. Det må vi unngå. Vi vil jo ikke bli oppsop. 1
Bachata Skrevet 20. desember 2011 #1700 Skrevet 20. desember 2011 Det må vi unngå. Vi vil jo ikke bli oppsop. Jeg på min side er nok allerede dømt til de evige oppsopmarker, det slipper du, men du tenker ikke dah... Jeg syns likevel du virker veeeldig smart altså. (nå må du ikke tenke , bare fordi du er mann altså!!)
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå