Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Ute IRL så gidder jeg rett og slett ikke å diskutere med vanskelige folk hvis jeg kan unngå det. Livet er altfor kort!

Så da gir jeg heller faen.

Men livet er ikke for kort til å henge på KG i flere timer hver dag?

Og du forstår fortsatt ikke hva jeg sier til deg, men det er jo ikke noe nytt, og bare forsterker poenget mitt. Igjen.

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det fascinerende, Steinar, er at du fortsatt tror at du sitter på sannheten, når alle andre vet det er du som tar feil. Alle, menn som kvinner er uenige i synspunktene du forfekter. Og fortsatt sitter du på din høye hest og belærer folk som har vært i velfungerende forhold, folk som har opplevd sorg, folk som har mistet noen de er glad i og folk som aldri har villet ta i en gift person med ildtang en gang.

Du er som en fargeblind person som hardnakket påstår at grantrær er røde, og alle andre tar feil.

Vet du noe som helst om hvilke sorger jeg har opplevd?

Eller hvem jeg har mistet?

Nei, det gjør du ikke.

Skrevet

Det at du er den eneste her som sitter med inntrykket av at vi samler på ekser, gjør ikke at det går opp et bittelite lys for deg? Det er KUN deg som får det inntrykket....

Når du ikke har kvittet deg med en eks så samler du på ekser.

Så enkelt er det.

Skrevet (endret)

Alternativ virkelighetsoppfatning?

Fordi jeg mener at kvinnfolk ikke skal samle på ekser og kompisser?

Herregud, sier jeg bare :kari:

Nei - fordi:

Du mener man kan ha for mye empati.

Du mener kvinner som har hatt mer enn en partner er oppsop.

Du mener det er helt greit å ligge med vennene dine.

Du mener at det ok å rive opp en familie.

Du mener jobben din er viktigere enn små barns nærhet til faren sin...

... og jeg kunne fortsatt i det uendelige.

Selvsagt syns du det er vanskelig å takle at jeg er så ærlig - ærlighet er så lite brukt og enkelte er så hårsåre når de blir konfrontert med den :fnise:

Endret av Suzy
  • Liker 7
Skrevet

Jo, jeg har nemlig evne til empati. Det gir seg utslag i at jeg ikke krever at en partner flytter barna sine fra den andre foreldren for å være med meg. Det gir seg utslag i at jeg ikke forlanger at partner skal ha venner godkjent av meg. Det gir seg utslag i at jeg ikke sier til noen som har mistet broren sin at det nytter ikke å bruke menn til å glemme broren sin. Det gir seg utslag i at jeg ikke kaller kvinner som er enker felleshøl og oppsop. Det gir seg utslag i at jeg klarer å sette meg inn i andre menneskers situasjon og forstå deres forutsetninger. Det gir seg utslag i at jeg ikke påberoper meg å være bedre enn alle andre. Det gir seg utslag i at jeg kan føle kjærlighet. Det gir seg utslag i at jeg kan være sosial med venner av motsatt kjønn uten å pule dem. Det gir seg utslag i at jeg ikke har sex med gifte mennesker som har barn. For eksempel.

Du verden så mye du kan forstå altså! :klappe:

Men meg kan du visst ikke forstå i det hele tatt :smoke: hehe

Skrevet

Det er fordi du har en alternativ virkelighetsoppfatning.

:smoke:

Skrevet

Vet du noe som helst om hvilke sorger jeg har opplevd?

Eller hvem jeg har mistet?

Nei, det gjør du ikke.

Jeg skrev ikke det, jeg spør deg hva gir deg rett til å belære andre om deres liv. Hvem gjorde Steinar til Gud`?

Skrevet

Jeg skrev ikke det, jeg spør deg hva gir deg rett til å belære andre om deres liv. Hvem gjorde Steinar til Gud`?

Steinar did.

• Liker 1
Skrevet

Så enkelt er det.

Når man gjør det slutt med en eks så kvitter man seg med ham som partner. Når man tilfeldig treffer eksen på gata, så hilser man. Dette er IKKE å samle på ekser.

Skrevet

Men livet er ikke for kort til å henge på KG i flere timer hver dag?

Og du forstår fortsatt ikke hva jeg sier til deg, men det er jo ikke noe nytt, og bare forsterker poenget mitt. Igjen.

Jeg vet hva du mener. Men jeg sier altså at jeg ikke gidder å diskutere med vanskelige folk.

Hvorfor jeg gidder det her kan man jo forsåvidt lure på da men ;):ler:

Skrevet

Du verden så mye du kan forstå altså! :klappe:

Som sagt, du mangler evne til empati.

• Liker 2
Skrevet

Så enkelt er det.

Den eneste måten å kvitte seg med en eks på, er å drepe ham/henne. Det synes jeg er svært ufornuftig å gjøre.

• Liker 1
Skrevet

Nei - fordi:

Du mener man kan ha for mye empati.

Du mener kvinner som har hatt mer enn en partner er oppsop.

Du mener det er helt greit å ligge med vennene dine.

Du mener at det ok å rive opp en familie.

Du mener jobben din er viktigere enn små barns nærhet til faren sin...

... og jeg kunne fortsatt i det uendelige.

Selvsagt syns du det er vanskelig å takle at jeg er så ærlig - ærlighet er så lite brukt og enkelte er så hårsåre når de blir konfrontert med den :fnise:

Ja, du klarer ihvertfall å finne på mye rart som jeg liksom skal ha ment :ler:

Mye fri fantasi og spekulasjoner ifra din side dette. Og derfor skal du ikke uttale deg heller.

Skrevet

Jeg sier bare min mening. Veldig behagelig :smoke:

Skrevet

Mye fri fantasi og spekulasjoner ifra din side dette. Og derfor skal du ikke uttale deg heller.

Suzy har faktisk rett i alt hun skrev. Alt dette er ting du har skrevet.

• Liker 3
Skrevet

Hva av dette er oppspinn?

• Liker 1
Skrevet

Som sagt, du mangler evne til empati.

Nope.

Skrevet

Den eneste måten å kvitte seg med en eks på, er å drepe ham/henne. Det synes jeg er svært ufornuftig å gjøre.

Har noen sagt noe annet enn at det er svært ufornuftig?

Det fornuftige er å ikke ha noe mer med ham eller henne å gjøre.

Skrevet

Jeg sier bare min mening. Veldig behagelig :smoke:

Jeg spør deg hva gir deg rett til å belære andre om deres liv og latterliggjøre andres sorger, kalle enker for felleshøl og oppsop, forlange at dersom en kvinne som elsker deg så flytter hun fra familien sin, fordi du har en viktig jobb? Du mangler empati.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...