Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Ja, men han er såpass smart at han sier det på en sånn måte at det føles helt greit :smoke:

Aha, er det derfor han er litt for ærlig i blant? ;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Spør igjen jeg - siden du "glemte" å svare på dette :ler:

På akkurat det samme som du gjør når du skriver at jeg trenger profesjonell hjelp. Så da vet du det vel selv? :smoke:

Gjest Purple Haze
Skrevet

Aha, er det derfor han er litt for ærlig i blant? ;)

Den skjønte jeg ikke?

Skrevet

På akkurat det samme som du gjør når du skriver at jeg trenger profesjonell hjelp. Så da vet du det vel selv? :smoke:

Jeg tror ikke at man kan være for empatisk, så nei - det er nok ikke den samme grunnen.

Jeg skjønner du blir stressa og sint når jeg nærmer meg litt vanskelige områder, og derfor usaklig, men du kan i det minste forsøke å svare skikkelig.

• Liker 3
Gjest Eurodice
Skrevet

Du er megaloman og mener deg høyt hevet over alle mennesker. Dessuten har du en råtten personligher. Jeg har ikke sett maken til nedsabling og nedrakking på kvinner slik som du bedriver. Du levner ikke kvinner noen ære. Derimot er det greit for deg å å stå i med gifte damer. Du toer dine hender. Det var hun som var utro, ergo har du ingen skyld. Dessuten hadde du ærbare hensikter. Jada!

• Liker 3
Skrevet

Den skjønte jeg ikke?

Først sier du at han er litt for ærlig. Og så sier du at han er ærlig på en positiv måte.

Kanskje du burde bestemme deg først? :smoke:

Skrevet

Jeg tror ikke at man kan være for empatisk, så nei - det er nok ikke den samme grunnen.

Kan aldri tenke meg at du har opplevd det, nei.

Men det kan altså bli sånn at man føler så mye med andre at det blir et problem for en selv.

Gjest Wolfmoon
Skrevet

Men det kan altså bli sånn at man føler så mye med andre at det blir et problem for en selv.

Problem for enn selv faktisk :klo: Så selv empati blir for deg en negativ egenskap fordi det går utover deg selv!? Mens jeg mener at empati er viktig, av og til også i overdoser, fordi det får meg til å bli et bedre menneske.

Allikevel klarer vel de fleste av oss, selvom vi har empati, og innse at vi ikke kan gjøre absolutt alt bedre her i verden. Men det er altså ikke en motsetning til å ha empati i utgangspunktet.

Skrevet

Du er megaloman og mener deg høyt hevet over alle mennesker. Dessuten har du en råtten personligher. Jeg har ikke sett maken til nedsabling og nedrakking på kvinner slik som du bedriver. Du levner ikke kvinner noen ære. Derimot er det greit for deg å å stå i med gifte damer. Du toer dine hender. Det var hun som var utro, ergo har du ingen skyld. Dessuten hadde du ærbare hensikter. Jada!

Jaja, du ser det ihvertfall akkurat slik du ønsker å se det :ler:

Skrevet

Nei det kan ikke det.

Sympati og empati er ikke det samme Steinar.

Og hva er da grunnen til at jeg bør søke profesjonell hjelp?

Skrevet

Det er slik alle oppfatter deg her inne,hvorfor evner du ikke å se det?

Gjest Eurodice
Skrevet

Faktisk tror jeg jeg har de aller fleste med meg i mitt syn på deg.

• Liker 4
Skrevet

Empati er evnen til å forstå andre menneskers følelser, og innlevelse i disse. At du tror at man kan føle for mye, og selv få problemer av å føle for andre er faktisk skremmende!

Skrevet

Det er slik alle oppfatter deg her inne,hvorfor evner du ikke å se det?

I don't care :smoke:

Kan jo ha noe med det å gjøre skulle jeg kanskje kunne innbille meg hehe

Skrevet

Empati er evnen til å forstå andre menneskers følelser, og innlevelse i disse. At du tror at man kan føle for mye, og selv få problemer av å føle for andre er faktisk skremmende!

Jaha, ja. Så du klarer altså ikke føle noe særlig mye for andre da?

Gjest Purple Haze
Skrevet

Først sier du at han er litt for ærlig. Og så sier du at han er ærlig på en positiv måte.

Det er positivt at han er ærlig, men en trenger jo ikke si alt en tenker heller. Jeg er ikke ubestemt, hvordan fikk du til det?

Skrevet

Det er faktisk et poeng.

Det er nok de mindre intelligente som får (flest) unger, ja.

:skratte: *hikste* :skratte:

Den der tror jeg tåler å stå helt uten kommentarer.

Ah, nok en ting du må sette på "må lære meg" - lista di, Steinar.

Det er nemlig mulig å være ærlig og samtidig vinkle det slik at ikke motparten går helt i vranglås.

Men, da er empati og sosial intelligens en nødvendighet, for å klare noe slikt. Det er nok derfor du må utøve din ærlighet på KG, og ikke kan gjøre det ute i den virkelige verden :)

• Liker 1
Skrevet

Det er positivt at han er ærlig, men en trenger jo ikke si alt en tenker heller. Jeg er ikke ubestemt, hvordan fikk du til det?

Det pekte jeg på.

Og der ser du selv. Du liker ikke at han er for ærlig.

Skrevet

Og hva er grunnen til at jeg bør søke profesjonell hjelp?

Ja?

Skrevet

Ah, nok en ting du må sette på "må lære meg" - lista di, Steinar.

Det er nemlig mulig å være ærlig og samtidig vinkle det slik at ikke motparten går helt i vranglås.

Men, da er empati og sosial intelligens en nødvendighet, for å klare noe slikt. Det er nok derfor du må utøve din ærlighet på KG, og ikke kan gjøre det ute i den virkelige verden :)

Ja, jeg er nok rett og slett en altfor ærlig fyr egentlig! :ler:

Ærlighet varer alltid lengst vettu.

Fordi den blir så lite brukt :smoke: hehe

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...