Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, jeg er nok rett og slett en altfor ærlig fyr egentlig! :ler:

Ærlighet varer alltid lengst vettu.

Fordi den blir så lite brukt :smoke: hehe

Og der bekreftet du poenget mitt. Takk :)

Skrevet

Det jeg snakker om, er faktisk det å ikke ha noen som helst unødvendig kontakt. Og ingenting annet.

Det er vel ingen som synes det er fornuftig å ha unødvendig kontakt med noen.

• Liker 1
Skrevet

Ja? :klo:

Hvorfor mener du jeg trenger samme profesjonelle hjelp som du har behov for?

Skrevet

Det er vel ingen som synes det er fornuftig å ha unødvendig kontakt med noen.

Nei, ikke jeg ihvertfall!

Skrevet

Hvorfor mener du jeg trenger samme profesjonelle hjelp som du har behov for?

Jeg har ikke sagt noen av delene. Faktisk.

Skrevet

Jeg skrev:

Dette her forteller med store bokstaver at du ikke har et normalt forhold til verden Stein-gutt... :tristbla:

Man kan ikke ha for mye empati - at du faktisk tror det forteller at du bare har et teoretisk forhold til abstrakte begrep som følelser og mellommenneskelige relasjoner.

Jeg syns du skal vurdere å be fastlegen om litt råd og litt hjelp til å håndtere verden og den komplekse sosiale virkeligheten der ute. Det er hjelp å få.

Og du svarte:

Skal jeg være helt ærlig så tenker jeg at du burde vurdere dette seriøst for din egen del.

Jeg har ikke sagt noen av delene. Faktisk.

Så jo - det har du.

Nå vil jeg gjerne høre hvorfor du mener jeg bør det.

Skrevet

Så jo - det har du.

Nå vil jeg gjerne høre hvorfor du mener jeg bør det.

La oss holde oss til deg da som er det eneste du vet noe om.

Og ettersom du tydeligvis "diagnostiserer" helt ukjente folk på nettforum, så mener jeg at det umulig kan være noe sunn oppførsel.

Og da syns jeg du skal vurdere å be fastlegen om litt råd og litt hjelp til å håndtere verden og den komplekse sosiale virkeligheten der ute. Det er hjelp å få.

Skrevet

Og der bekreftet du poenget mitt. Takk :)

Som var?

Skrevet

Som var?

At du mangler den empatien og sosiale intelligensen som gjør det mulig å være ærlig uten at folk går i vranglås. Bare det at jeg må repetere det, sier jo sitt.

• Liker 1
Skrevet

Nei, ikke jeg ihvertfall!

Nei, ikke vi heller!

Gjest Eurodice
Skrevet

Og ettersom du tydeligvis "diagnostiserer" helt ukjente folk på nettforum, så mener jeg at det umulig kan være noe sunn oppførsel.

Og hva gjør du selv? Du trakasserer oss kvinner på det groveste, skjærer alle over én kam, kaller oss mye forferdelig. Kjenner du noen av oss?

• Liker 1
Skrevet

La oss holde oss til deg da som er det eneste du vet noe om.

Og da syns jeg du skal vurdere å be fastlegen om litt råd og litt hjelp til å håndtere verden og den komplekse sosiale virkeligheten der ute. Det er hjelp å få.

Jeg har ikke gitt deg en eneste diagnose her inne - men har trukket frem påstander du selv hat kommet med, som helt tydelig viser at du har en alternativ virkelighetsoppfatning.

Ettersom jeg er et normalt empatisk menneske så syns jeg rett og slett synd på deg, siden du har så store vansker med alminnelig sosialt samspill og mellommenneskelige relasjoner og har gitt deg et vennlig råd om at det er hjelp å få.

Det tyder på at jeg rett og slett er for ærlig :smoke:

• Liker 4
Skrevet

Det jeg har sagt, det er at å vise sunt folkevett for ei kvinne, det er å avskrive ekser, og ha venninner fremfor kompisser.

Og hvem her har sagt at vi ikke avskriver ekser? Og ingen av oss puler venner, det er det kun du som gjør-

• Liker 1
Skrevet

Det fascinerende, Steinar, er at du fortsatt tror at du sitter på sannheten, når alle andre vet det er du som tar feil. Alle, menn som kvinner er uenige i synspunktene du forfekter. Og fortsatt sitter du på din høye hest og belærer folk som har vært i velfungerende forhold, folk som har opplevd sorg, folk som har mistet noen de er glad i og folk som aldri har villet ta i en gift person med ildtang en gang.

Du er som en fargeblind person som hardnakket påstår at grantrær er røde, og alle andre tar feil.

• Liker 3
Skrevet

Det er inntrykket dere gir her.

Det at du er den eneste her som sitter med inntrykket av at vi samler på ekser, gjør ikke at det går opp et bittelite lys for deg? Det er KUN deg som får det inntrykket....

• Liker 1
Skrevet

Jaha, ja. Så du klarer altså ikke føle noe særlig mye for andre da?

Jo, jeg har nemlig evne til empati. Det gir seg utslag i at jeg ikke krever at en partner flytter barna sine fra den andre foreldren for å være med meg. Det gir seg utslag i at jeg ikke forlanger at partner skal ha venner godkjent av meg. Det gir seg utslag i at jeg ikke sier til noen som har mistet broren sin at det nytter ikke å bruke menn til å glemme broren sin. Det gir seg utslag i at jeg ikke kaller kvinner som er enker felleshøl og oppsop. Det gir seg utslag i at jeg klarer å sette meg inn i andre menneskers situasjon og forstå deres forutsetninger. Det gir seg utslag i at jeg ikke påberoper meg å være bedre enn alle andre. Det gir seg utslag i at jeg kan føle kjærlighet. Det gir seg utslag i at jeg kan være sosial med venner av motsatt kjønn uten å pule dem. Det gir seg utslag i at jeg ikke har sex med gifte mennesker som har barn. For eksempel.

• Liker 7
Skrevet

At du mangler den empatien og sosiale intelligensen som gjør det mulig å være ærlig uten at folk går i vranglås. Bare det at jeg må repetere det, sier jo sitt.

Ute IRL så gidder jeg rett og slett ikke å diskutere med vanskelige folk hvis jeg kan unngå det. Livet er altfor kort!

Så da gir jeg heller faen.

Skrevet

Og hva gjør du selv? Du trakasserer oss kvinner på det groveste, skjærer alle over én kam, kaller oss mye forferdelig. Kjenner du noen av oss?

Nei, og derfor generaliserer jeg også. Som regel.

Skrevet

Jeg har ikke gitt deg en eneste diagnose her inne - men har trukket frem påstander du selv hat kommet med, som helt tydelig viser at du har en alternativ virkelighetsoppfatning.

Ettersom jeg er et normalt empatisk menneske så syns jeg rett og slett synd på deg, siden du har så store vansker med alminnelig sosialt samspill og mellommenneskelige relasjoner og har gitt deg et vennlig råd om at det er hjelp å få.

Det tyder på at jeg rett og slett er for ærlig :smoke:

Alternativ virkelighetsoppfatning?

Fordi jeg mener at kvinnfolk ikke skal samle på ekser og kompisser?

Herregud, sier jeg bare :kari:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...