Steinar40 Skrevet 19. desember 2011 Forfatter #1641 Skrevet 19. desember 2011 Jeg trenger å ha venner. Og jeg velger mine venner på bakgrunn av felles interesser, ikke på bakgrunn av kjønn. Jeg velger derimot kjæreste på bakgrunn av felles interesser OG seksuell tiltrekkelse. Ser du forskjellen? Du har altså ingen interesser der det finnes kvinner?
Gjest KateW Skrevet 19. desember 2011 #1642 Skrevet 19. desember 2011 Uansett; hvis dere heller kan komme med flest mulig GODE argumenter til hvorfor dere ønsker og trenger å ha venner av det annet kjønn; så ville det altså være betydelig mer konstruktivt her. Jeg velger venner basert på interesser, egenskaper, bakgrunn, felles historie og ikke basert på kjønn. Dette har jeg sagt mange ganger i tråden, og det er et godt argument. 4
Bachata Skrevet 19. desember 2011 #1643 Skrevet 19. desember 2011 Jeg tenkte vi kunne prøve å være litt mer saklige her Det er jo liksom ikke spesielt konstruktivt i lengden at alle dere hyler "Joooooooooo!!!" når jeg sier NEI! Minner meg jo egentlig litt om barneoppdragelse da men hehe Uansett; hvis dere heller kan komme med flest mulig GODE argumenter til hvorfor dere ønsker og trenger å ha venner av det annet kjønn; så ville det altså være betydelig mer konstruktivt her. Det er jo du som sier 'Nei!!' uansett hva slags årsaker vi kommer med. Vi har kommet med alt fra konstruktive, snille, morsomme, seriøse, kreative til mer provoserte argumenter. Men uansett hva vi kommer med, så kommer det bare 'Nei-hei, du er dum' fra din kant. til slutt orker vi ikke mer vettu, siden det faktisk ikke ER barneoppdragelse vi driver med på kg.
Gjest BettyBoop28 Skrevet 19. desember 2011 #1644 Skrevet 19. desember 2011 Jeg velger venner basert på interesser, egenskaper, bakgrunn, felles historie og ikke basert på kjønn. Dette har jeg sagt mange ganger i tråden, og det er et godt argument. Ja steinar det er et jævlig godt argument, så slutt å kveruler.
Bachata Skrevet 19. desember 2011 #1645 Skrevet 19. desember 2011 Det spørs på hva du mener med virkelig. Jeg er ikke ute IRL, nei. hehe Var det ikke det jeg visste.
Steinar40 Skrevet 19. desember 2011 Forfatter #1646 Skrevet 19. desember 2011 Jeg velger venner basert på interesser, egenskaper, bakgrunn, felles historie og ikke basert på kjønn. Dette har jeg sagt mange ganger i tråden, og det er et godt argument. Så du har altså heller ingen interesser der det finnes kvinnemennesker?
pøbelsara Skrevet 19. desember 2011 #1647 Skrevet 19. desember 2011 (endret) Så du har altså heller ingen interesser der det finnes kvinnemennesker? Hallo? Har noen av dem som argumenterer for at de velger venner med like interesser sagt at det kun finnes hos de av motsatt kjønn? Det er ingen av de som har svart og svart og svart og svart som har sagt noe om at de kun har sammenfallende interesser med motsatt kjønn. Skal jeg gjette, så vil jeg tro at for eksempel Kate W har venner av begge kjønn. :bryter-den-selvpålagte-tausheten-i-ren-frustrasjon: Og den smiley'en er jo en liten tass med nattlue som går og bærer på puten sin. Også har jeg ett spøsmål til deg Steinar. Når du opplever at absolutt alle andre er uenige med deg, har du da noen gang tenkt at kanskje det ikke er du som har rett? Endret 19. desember 2011 av pøbelsara 1
Gjest KateW Skrevet 19. desember 2011 #1648 Skrevet 19. desember 2011 Så du har altså heller ingen interesser der det finnes kvinnemennesker? Jo. Det var ikke det jeg skrev. Jeg skrev at kjønn er uavhengig. 1
Steinar40 Skrevet 19. desember 2011 Forfatter #1649 Skrevet 19. desember 2011 Jo. Det var ikke det jeg skrev. Jeg skrev at kjønn er uavhengig. Kjønn er aldri uavhengig. Og derfor hadde det vært mye enklere for deg å heller valgt ei venninne.
pøbelsara Skrevet 19. desember 2011 #1650 Skrevet 19. desember 2011 (endret) Kjønn er aldri uavhengig. Og derfor hadde det vært mye enklere for deg å heller valgt ei venninne. Kjære Steinar. Du vet ikke bedre en Kate W hva hun mener og synes og hva som er enklest for henne. :hjelpsom: Endret 19. desember 2011 av pøbelsara
Steinar40 Skrevet 19. desember 2011 Forfatter #1651 Skrevet 19. desember 2011 Også har jeg ett spøsmål til deg Steinar. Når du opplever at absolutt alle andre er uenige med deg, har du da noen gang tenkt at kanskje det ikke er du som har rett? Det er ikke nødvendigvis snakk om å ha rett eller feil. Det dreier seg mye om subjektive preferanser. Hva som er fornuftig(st). Sånne saker. Og det som er fornuftig når man er singel; behøver altså ikke være fornuftig i et parforhold.
Gjest Wolfmoon Skrevet 19. desember 2011 #1652 Skrevet 19. desember 2011 Kjønn er aldri uavhengig. Og derfor hadde det vært mye enklere for deg å heller valgt ei venninne. For noen av oss er kjønn av mindre betydning helt til vi møter noen vi faktisk tenner på, ergo kan en venn være av både hunn- og hannkjønn. Du derimot må jo da innlede vennskap med noen du også tenner på, siden du hadde deg med din venninne. Så jeg ser jo at dette kan være vanskelig å forstå for din del! Jeg tenner ikke på hvert eneste hannkjønn på min vei, da trengs det følelser. Ergo kan hannkjønn helt fint bare være venner. og går det så langt som at jeg utvikler følelser for en venn, da er allerede forholdet jeg er i over, og jeg kan avslutte det pent og pyntelig før jeg har meg med noen andre. Men igjen, sikkert vanskelig å skjønne når man bruker kvinnen fra nord som eksempel. 2
Bachata Skrevet 19. desember 2011 #1653 Skrevet 19. desember 2011 Ok, jeg må bare spørre, hvor skal han derre hagenissen med dorullen? Jeg skjønner ikke den smileyen, jeg! Det ække no'n hagenisse, og det ække dorull!! Det er pute og "dyne" han drasser på, har på nattlue og er helt opp ned av trøtthet!! SÅH!!! *mumler* nettdiare duh!! og jeg liker rett og slett tryne på'n!! Så du har altså bare interesser der menn også deltar? NEMLIG!! Du kommer deg Steinis! De fleste utti denna verden har interesser der vi omgåes BÅDE kvinner og menn!! Endelig seig det inn, deilig sant? Ditto... Og det står natti på den han er TRØTT jo!! pfft... skukke tru det var såå vanskli å forstå azza! Jeg var visst ikke saklighet jeg heller nei Og at det drives med barneoppdragelse av meg her kan sikkert være like greit Ikke sant? Er det sånt internettspråk for diare? *stikker fingra i øra* LALALLALALLALLALALLALALLALA Kjønn er ikke det avgjørende, selv om det for noen er viktig. Og derfor hadde det vært mye enklere for meg å lære av kvinner, når jeg faktisk ønsker meg ei engang. Du kommer deg Steinar! For å få deg en skikkelig kvinne, en snill, veloppdratt og skikkelig ei, så må du kunne kommunisere. Det har du ikke vært så flink til hittil, men du kommer deg! Det er ikke nødvendigvis snakk om å ha rett eller feil. Det dreier seg jo mye om subjektive preferanser. Hva hver person ser som fornuftig og lurt for SEG. Sånne saker. Og det som er fornuftig når man er singel; behøver altså ikke være fornuftig i et parforhold. Men man kvitter seg likevel ikke med venner. Så de som av uviktige årsaker har nære venner av begge kjønn, fortsetter selvsagt det. du kommer deg Steinar!! 1
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2011 #1654 Skrevet 19. desember 2011 Jeg trenger å ha venner. Og jeg velger mine venner på bakgrunn av felles interesser, ikke på bakgrunn av kjønn. Jeg velger derimot kjæreste på bakgrunn av felles interesser OG seksuell tiltrekkelse. Ser du forskjellen? Jeg underskriver på denne, jeg velger venner ut fra interesser og det er likegyldig hvilket kjønn det er, for det er ingen seksuelle følelser iblandet. Kjæresten derimot må være en mann med felles interesser og en seksuell tiltrekking. At vi har et par mannlige kamerater betyr ikke at vi velger bort venninner. Men det er vel som å snakke til veggen.. fortsatt.
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2011 #1655 Skrevet 19. desember 2011 Så du har altså heller ingen interesser der det finnes kvinnemennesker? Jeg kan bare snakke for meg selv, jeg har interesser hvor det både befinner seg mannemennsker og kvinnemennesker, en miks av begge kjønn. Jeg er venner med både menn og kvinner der, noen får man bedre kjemi med andre og av de mange som har de samme interessene som meg så er det en håndfull som jeg har best kjemi med. I den håndfullen så er det to menn og tre kvinner, den ene mannen og den ene kvinnen er i min omgangskrets. Begge er gift. Jeg har en god tone med alle, selv om jeg ikke er bestevenner med alle. 1
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2011 #1656 Skrevet 19. desember 2011 Kjønn er aldri uavhengig. Og derfor hadde det vært mye enklere for deg å heller valgt ei venninne. Det vet du ingenting om, det er bare Kate som vet noe om det. I mitt tilfelle har det aldri vært et problem med venner av begge kjønn, heller ikke for de jeg har vært i forhold med.
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2011 #1657 Skrevet 19. desember 2011 Og det som er fornuftig når man er singel; behøver altså ikke være fornuftig i et parforhold. Det er sikkert ikke fornuftig for deg og de forhold du ønsker å ha, i mitt forhold derimot har det aldri vært noe problem.
Gjest KateW Skrevet 19. desember 2011 #1658 Skrevet 19. desember 2011 Kjønn har ingenting å si når det gjelder vennskap og interesser, nei. Når det gjelder kjærester, foretrekker jeg menn. (ignorerer nattasmiley) 1
CeeCee Skrevet 19. desember 2011 #1659 Skrevet 19. desember 2011 Åååhhhhh...... *faker forståelse* Puta under armen og drar dynen etter seg på vei til sengs...
CeeCee Skrevet 19. desember 2011 #1660 Skrevet 19. desember 2011 Jeg har venner av begge kjønn fordi det har INGEN betydning for meg om: - den som sikrer meg i klatreveggen har innovertiss eller utovertiss. Det viktige er at de ikke mister meg i bakken. - personen som kjører i gokarten bak meg er mann eller dame, bare jeg kommer først over målstreken, eller bare har det kjempegøy mens jeg kjører. - h*n som spiller gitar i bandet mitt er hannkjønn eller hunkjønn, sålenge jeg har akkompagnement når jeg skal synge, sålenge jeg har en gitarist som kan spille bra. HVA er problemet med det? 3
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå