AnonymBruker Skrevet 18. desember 2011 #1621 Skrevet 18. desember 2011 Har noen sagt noe annet enn at det er svært ufornuftig? Det fornuftige er å ikke ha noe mer med ham eller henne å gjøre. Den eneste måten å være sikker på at man ikke skal ha noe mer med vedkommende å gjøre, er når han/hun er død. Logisk sett, såklart. Ser at det ikke er så lett for deg å forstå det. 1
Gjest KateW Skrevet 18. desember 2011 #1622 Skrevet 18. desember 2011 Har noen sagt noe annet enn at det er svært ufornuftig? Det fornuftige er å ikke ha noe mer med ham eller henne å gjøre. Så når du treffer en eks på gaten, så skal du springe og gjemme deg bak en lyktestolpe for å unngå unødvendig kontakt?
Steinar40 Skrevet 18. desember 2011 Forfatter #1623 Skrevet 18. desember 2011 Hva av dette er oppspinn? At jeg skulle ha sagt at det er "helt greit" og "ok" osv. Saken var den at det var hun som sa at hun ville flytte. Det var hun som ikke ville diskutere noe som helst. Jeg kunne ikke vurdere hva som var helt greit eller ok. Det måtte hun vite. Noe hun åpenbart ikke gjorde.
Gjest Eurodice Skrevet 18. desember 2011 #1624 Skrevet 18. desember 2011 Så når du treffer en eks på gaten, så skal du springe og gjemme deg bak en lyktestolpe for å unngå unødvendig kontakt? Men Kate, du skjønner vel det at Steinar aldri risikerer å treffe på en eks, for han har aldri hatt en kjæreste/partner . 1
Steinar40 Skrevet 18. desember 2011 Forfatter #1625 Skrevet 18. desember 2011 Så når du treffer en eks på gaten, så skal du springe og gjemme deg bak en lyktestolpe for å unngå unødvendig kontakt? Nei, men jeg gidder ihvertfall ikke å prate. Hvorfor skulle jeg det?
Suzy Skrevet 18. desember 2011 #1626 Skrevet 18. desember 2011 At jeg skulle ha sagt at det er "helt greit" og "ok" osv. Saken var den at det var hun som sa at hun ville flytte. Det var hun som ikke ville diskutere noe som helst. Jeg kunne ikke vurdere hva som var helt greit eller ok. Det måtte hun vite. Noe hun åpenbart ikke gjorde. Nå er du bare morsom. Du har jo pult en av vennene dine og syns det er helt ok - fordi det er du som har gjort det. Det har du jo skrevet. Normale mennesker både vet og skjønner hva som er riktig og ok å gjøre - og det innebærer veldig sjelden å bryte opp familier, ligge med gifte damer, ville fjerne små barn fra foreldrene sine, eller kalle voksne kvinner med to partnere oppsop. 4
Gjest KateW Skrevet 18. desember 2011 #1627 Skrevet 18. desember 2011 Nei, men jeg gidder ihvertfall ikke å prate. Hvorfor skulle jeg det? Muligens fordi du mangler empati? Normale mennesker med sunn fornuft og godt vett hilser på et menneske de har delt livet sitt med. 1
Gjest KateW Skrevet 18. desember 2011 #1628 Skrevet 18. desember 2011 Steinar, vet du hva empati er? 3
Steinar40 Skrevet 18. desember 2011 Forfatter #1629 Skrevet 18. desember 2011 Jeg spør deg hva gir deg rett til å belære andre om deres liv og latterliggjøre andres sorger, kalle enker for felleshøl og oppsop, forlange at dersom en kvinne som elsker deg så flytter hun fra familien sin, fordi du har en viktig jobb? Du mangler empati. Hvis det hadde stemt som du sier det så skulle jeg vært enig med deg. Men dette stemmer altså ikke med hva jeg har sagt.
Gjest Wolfmoon Skrevet 18. desember 2011 #1630 Skrevet 18. desember 2011 Da er du altså bare jævlig dårlig til å legge fram din side av saken da kanskje, siden absolutt alle misforstår deg hele tida For hvis du virkelig er en sympatisk kar med empati, så viser du svært lite av det i det du skriver, og bør kanskje revurdere måten du legger fram ting på! 2
QueenPenelope Skrevet 18. desember 2011 #1631 Skrevet 18. desember 2011 Da er du altså bare jævlig dårlig til å legge fram din side av saken da kanskje, siden absolutt alle misforstår deg hele tida For hvis du virkelig er en sympatisk kar med empati, så viser du svært lite av det i det du skriver, og bør kanskje revurdere måten du legger fram ting på! What she said!
Steinar40 Skrevet 18. desember 2011 Forfatter #1632 Skrevet 18. desember 2011 Nå er du bare morsom. Du har jo pult en av vennene dine og syns det er helt ok - fordi det er du som har gjort det. Det har du jo skrevet. Normale mennesker både vet og skjønner hva som er riktig og ok å gjøre - og det innebærer veldig sjelden å bryte opp familier, ligge med gifte damer, ville fjerne små barn fra foreldrene sine, eller kalle voksne kvinner med to partnere oppsop. Helt ok har jeg aldri sagt at det har vært. Absolutt ikke. Men det ble nå engang sånn. Målet var at det ikke skulle ende på den måten. Men når man ikke kan bestemme alt selv så er det altså et problem.
Steinar40 Skrevet 18. desember 2011 Forfatter #1633 Skrevet 18. desember 2011 Da er du altså bare jævlig dårlig til å legge fram din side av saken da kanskje, siden absolutt alle misforstår deg hele tida For hvis du virkelig er en sympatisk kar med empati, så viser du svært lite av det i det du skriver, og bør kanskje revurdere måten du legger fram ting på! Problemet var som sagt at hun ikke var villig til å diskutere hele situasjonen. Noe jeg syns var ekstremt korttenkt - for å si det pent. Det var det vi hadde trengt; å få prata skikkelig i sammen. Men hun ville altså ikke. Hvorfor er vanskelig for meg å si.
QueenPenelope Skrevet 18. desember 2011 #1634 Skrevet 18. desember 2011 (endret) Du snakker nedlatende til de som måtte finne på å utveksle et par høflighetsfraser med en eks, mens du selv betaler julen til din eks. Jeg foretrekket at mannen min snakker høflig med sine ekser når han møter dem, fremfor at han betaler dem titusenvis av kroner for å hjelpe dem gjennom julen... Endret 28. desember 2011 av MissStiles 2
Steinar40 Skrevet 18. desember 2011 Forfatter #1635 Skrevet 18. desember 2011 Joda, men det er nok dit du må... bare å starte rakettbyggingen. Ja, det kan jo hende at det finnes noen normale kvinnfolk der da ihvertfall
Gjest Wolfmoon Skrevet 18. desember 2011 #1636 Skrevet 18. desember 2011 Problemet var som sagt at hun ikke var villig til å diskutere hele situasjonen. Noe jeg syns var ekstremt korttenkt - for å si det pent. Det var det vi hadde trengt; å få prata skikkelig i sammen. Men hun ville altså ikke. Hvorfor er vanskelig for meg å si. Altså, nå snakket jeg om oss her inne, og ikke denne såkalte dama di! Så jeg kan vel kanskje legge til at du bør lese innleggene litt bedre, slik at du kanskje også forstår hva vi skriver 1
Gjest Wolfmoon Skrevet 18. desember 2011 #1637 Skrevet 18. desember 2011 Jeg prøvde å beskrive at det ikke var helt bra for empatien. Og igjen, det jeg skrev i utgangspunktet hadde da absolutt ingenting med din empati å gjøre, men din formuleringsevne siden du føler deg så misforstått. At du er evig opphengt i hun dama er ikke så overraskende, og som jeg selv har sagt, jeg valgte i en situasjon å gå videre uten å få noen klar avslutning eller "diskusjon" med fyren om du vil. Det er faktisk ditt valg, men da nytter det ikke å sitte på kg og klage om det dag ut og dag inn. Der slutter faktisk min empati, med de som snakker i det vide og det brede, men som aldri klarer å gjøre noe i sitt eget liv. (Eller ikke helt slutt på empatien da, men frustrasjonen blir liksom en større størrelse)
Bachata Skrevet 19. desember 2011 #1638 Skrevet 19. desember 2011 Skal vi se Steinar, du innbiller deg at de fleste andre menn ikke tenker i det hele tatt, ergo, siden du innbiller deg at du er ett så fantastisk individ at du GJØR det, så må du jo da altså tro deg helt annerledes en de fleste andre menn, rett i følge deg ikke sant? Jeg innbiller meg nemlig at de fleste andre menn ikke tenker i det hele tatt Dersom du mener at de fleste andre menn ikke er som deg, og at de ikke tenker, hvordan henger det sammen med det neste du sier? At du er overbevist om at alle menn helst ville hatt ei skikkelige dame? Det du vel her mener er at DU helst vil ha ei skikkelige dame, ei som aldri har hatt noen før deg, til tross for at ho vel må være i nærheten av deg i alder (og du nærmer deg 50, er det så?) Så du ønsker deg er perfekt dame på 40-50 år, som aldri har hatt noen partner hittil i livet, og som heller ikke har mannlige venner og bekjente. og du lyver faktisk litt til oss, for du prøver innimellom å si at dette er noe alle menn ønsker seg, til tross for at du egentlig VET at du i din verden er bedre en ikke bare alle kvinner, men også bedre en de fleste andre menn ihvertfall. Det jeg sier er at alle menn helst ville hatt ei skikkelig dame når man først går inn i et seriøst parforhold. Med tanke på at du mener de fleste andre menn ikke tenker, og at de fleste kvinner er oppsop og uskikkelige, så lurer jeg da på hva du bygger din uttalelse på, altså det at du er overbevist om at majoriteten av folk IKKE liker at partneren har nære venner av det motsatte kjønn. (forøvrig, du har da aldri før spesifisert at det kun er NÆRE venner av motsatt kjønn du er imot, begynner du å svikte litt i knærna eller?) Du eier ikke respekt for flesteparten av "andre mannfolk", så jeg regner med at du da snakker om menn du ikke kjenner og ikke har noe nært forhold til. Og du kjenner ingen kvinner personlig, så hvordan klarer du å ha en formening om hva de ønsker seg? Og jeg er altså overbevist om at majoriteten av folk IKKE liker at den andre parten har nære venner av det annet kjønn. Men som sagt; kameler er jo til for å svelges - for folk flest hehe Av og til lurer jeg på om du leser egne innlegg, og ser hvor jævlig råttent og kvalmende du uttrykker deg. Du er slem, ufordragelig og bitter, Steinar. Virkelig. Jeg tror rett og slett at i Steinar-verden, som nok er en stor trollskog, så er skit, oppgulp og råtne kommentarer det samme som sukker. Og vanlig folkeskikk er det samme som vi oppfatter som ufint. Bakvendtland rett og slett. Enten det, eller han er bare rett og slett ond.... men det har han jo benektet før når jeg har spurt ham om det. Jeg sier det akkurat som det er. Og det er du/dere ikke vant til. Vi er vant til å være ærlige, men vi er også vant til å ta hensyn til andre, vise respekt og ikke trolle så fælt. Sier du det? Er ikke det litt merkelig da; at det ikke finnes ett eneste kvinnfolk med godt folkevett som klarer å oppføre seg? Finnes masse her utenfor trollesteinarskogen, men ingen av oss er særlig glade i troll, så vi holder oss heller her ute i den verdenen vi og alle rundt oss oppfatter som den beste. Er man født i trollskogen, skjønner jeg at det er den som føles riktig, problemet da er at om ett troll kommer ut i menneskeverdenen og prøver å finne seg ei kjærring, så finner han bare menneskekvinner, og menneskekvinner vil aldri være en trollkjærring, uansett hvor mye man rakker ned på dem og prøver å få dem til å føle seg underlegne. Menneskekvinnene har nemlig kommet litt lenger i utviklingen, de er selvstendige, smarte og vakre skapninger, det vet jeg du ser, men du skjønner det at de færreste av dem lar seg kue av skitslening. Her i vår verden er det respekt og god oppførsel som bringer vennskap og bekjentskap, og i vår verden, er respekt og god oppførsel ikke å slenge dritt og være en ond ass. Eller kanskje du er en selverklært "snill gutt" som forsøker å være en badboy, fordi du tror at det trekker så mye mer damer? ... Jeg så noen nevnte de syntes synd på Steinar, ikke kast bort tiden på det, han er ikke virkelig! 5
Steinar40 Skrevet 19. desember 2011 Forfatter #1639 Skrevet 19. desember 2011 Jeg tenkte vi kunne prøve å være litt mer saklige her Det er jo liksom ikke spesielt konstruktivt i lengden at alle dere hyler "Joooooooooo!!!" når jeg sier NEI! Minner meg jo egentlig litt om barneoppdragelse da men hehe Uansett; hvis dere heller kan komme med flest mulig GODE argumenter til hvorfor dere ønsker og trenger å ha venner av det annet kjønn; så ville det altså være betydelig mer konstruktivt her.
Gjest Wolfmoon Skrevet 19. desember 2011 #1640 Skrevet 19. desember 2011 Jeg tenkte vi kunne prøve å være litt mer saklige her Det er jo liksom ikke spesielt konstruktivt i lengden at alle dere hyler "Joooooooooo!!!" når jeg sier NEI! Minner meg jo egentlig litt om barneoppdragelse da men hehe Uansett; hvis dere heller kan komme med flest mulig GODE argumenter til hvorfor dere ønsker og trenger å ha venner av det annet kjønn; så ville det altså være betydelig mer konstruktivt her. Jeg trenger å ha venner. Og jeg velger mine venner på bakgrunn av felles interesser, ikke på bakgrunn av kjønn. Jeg velger derimot kjæreste på bakgrunn av felles interesser OG seksuell tiltrekkelse. Ser du forskjellen? 2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå