Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg vet som sagt godt hva empati er.

Men det du kanskje ikke vet er at man kan ha for mye empati også. Og da blir det ikke så veldig positivt for en selv.

Her har du et kroneksempel på at du burde få hjelp, Steinar. Dersom du faktisk mener at man kan ha for mye empati, fordi det ikke er positivt for en SELV å ha empati, så treffer du både skivebom, og viser klare trekk i meget dårlig retning.

• Liker 4
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, det er det jeg også frykter, at de ikke orker å slite seg gjennom mer enn 1,5 sider.... Så er det egentlig verdt det, liksom?

Skrevet

Fant ut at jeg må ha bruker for å skrive der og det har jeg ikke, desverre! Håper noen andre har og legger ut en link. :)

Skrevet (endret)

Jeg vet som sagt godt hva empati er.

Men det du kanskje ikke vet er at man kan ha for mye empati også. Og da blir det ikke så veldig positivt for en selv.

Og jeg snakker faktisk av egen erfaring.

Dette her forteller med store bokstaver at du ikke har et normalt forhold til verden Stein-gutt... :tristbla:

Man kan ikke ha for mye empati - at du faktisk tror det forteller at du bare har et teoretisk forhold til abstrakte begrep som følelser og mellommenneskelige relasjoner.

Jeg syns du skal vurdere å be fastlegen om litt råd og litt hjelp til å håndtere verden og den komplekse sosiale virkeligheten der ute. Det er hjelp å få.

Endret av Suzy
  • Liker 6
Skrevet

Pluss til deg, Suzy! Akkurat som jeg ville sagt det selv.

Skrevet

Dette her forteller med store bokstaver at du ikke har et normalt forhold til verden Stein-gutt... :tristbla:

Man kan ikke ha for mye empati - at du faktisk tror det forteller at du bare har et teoretisk forhold til abstrakte begrep som følelser og mellommenneskelige relasjoner.

Jeg syns du skal vurdere å be fastlegen om litt råd og litt hjelp til å håndtere verden og den komplekse sosiale virkeligheten der ute. Det er hjelp å få.

Skal jeg være helt ærlig så tenker jeg at du burde vurdere dette seriøst for din egen del.

Forøvrig er det meget interessant å observere hvilken mennesketype denne tråden tiltrekker seg.

Skrevet

Skal jeg være helt ærlig så tenker jeg at du burde vurdere dette seriøst for din egen del.

Forøvrig er det meget interessant å observere hvilken mennesketype denne tråden tiltrekker seg.

OG hva slags mennesketype er det? Folk som ikke er redde for å sette spørsmålostegn ved din tilregnelighet?

• Liker 1
Gjest Purple Haze
Skrevet

Fortell gjerne hva slags mennesketyper du mener her?

Er det ikke et tankekors for deg at du står helt alene i meningene du forfekter her inne? Det er vel en slags tilstand det også, å mene at man er den eneste i verden som vet best og alltid har rett. Jeg jobbet sammen med en sånn mann en gang. Alle andre var idioter, mens han selv var det eneste vettuge mennesket i verden. Slitsom type.

Og jeg tenker det er et stort faresignal når man faktisk har en slik virkelighetsoppfatning. `Nuff said.

• Liker 2
Skrevet

Er det ikke et tankekors for deg at du står helt alene i meningene du forfekter her inne?

Nei. Jeg vet selv best hvordan jeg vil ha det.

Hvorfor skulle andres preferanser bety noe for meg hvis jeg ikke er enig?

Det er vel en slags tilstand det også, å mene at man er den eneste i verden som vet best og alltid har rett. Jeg jobbet sammen med en sånn mann en gang. Alle andre var idioter, mens han selv var det eneste vettuge mennesket i verden. Slitsom type.

Personlig tror jeg at dette er en veldig vanlig innstilling. Det er bare det at det vanligvis ikke sies høyt. Les forøvrig denne undersøkelse og se selv:

http://www.aftenposten.no/jobb/Dette-irriterer-de-ansatte-mest-6685732.html

Skrevet

Greit nok, men så er det noe som heter sosiale normer og regler i samfunnet. Hørt om det?

Skrevet

Personlig tror jeg at dette er en veldig vanlig innstilling. Det er bare det at det vanligvis ikke sies høyt. Les forøvrig denne undersøkelse og se selv:

http://www.aftenposten.no/jobb/Dette-irriterer-de-ansatte-mest-6685732.html

Jaha, og hva har den undersøkelsen med at kvinner er svake mennesker, og ikke får lov av deg til å ha mannlige kompiser?

Skrevet

Jaha, og hva har den undersøkelsen med at kvinner er svake mennesker, og ikke får lov av deg til å ha mannlige kompiser?

'Purple Haze' skrev om han fæle fyren på jobben. Derav referansen til undersøkelsen som viser hva ansatte egentlig tenker om sjefer og andre ansatte :smoke:

Skrevet

Greit nok, men så er det noe som heter sosiale normer og regler i samfunnet. Hørt om det?

Selvfølgelig. Men det betyr ikke at jeg er noe mer interessert i et kvinnfolk med flest mulig ekser og kompisser av den grunn.

Skrevet

'Purple Haze' skrev om han fæle fyren på jobben. Derav referansen til undersøkelsen som viser hva ansatte egentlig tenker om sjefer og andre ansatte :smoke:

Ser ingen sammenheng her.

Skrevet

Dette er feil. De fleste menn ønsker seg en kvinne som er på sitt eget nivå. De fleste menn over 35 har gått noen runder, og har litt bagasje, det samme har kvinner i samme alder. Et gjensidig forhold og kjærlighet oppnår man som oftest dersom det er noen felles referansepunkter, for da har man lettere for både sympati, forståelse og ikke minst empati,

• Liker 2
Skrevet

Selvfølgelig. Men det betyr ikke at jeg er noe mer interessert i et kvinnfolk med flest mulig ekser og kompisser av den grunn.

Jasså, så da vet du vel også at det er normalt at man omgås med venner/bekjente/kolleger av det motsatte kjønn. Du vil ikke finne en kvinne i det vestlige samfunn som ikke har en eks eller mannlig kompis, selv ikke hvis du leter på ungdomsskolen. Du burde kanskje vurdere å flytte til et land hvor kvinnen er undertrykt?

Skrevet

Ser ingen sammenheng her.

Da kan vi bare håpe på at 'Purple Haze' er litt mer intelligent enn 'AnonymBruker' :smoke:

Skrevet

Jasså, så da vet du vel også at det er normalt at man omgås med venner/bekjente/kolleger av det motsatte kjønn. Du vil ikke finne en kvinne i det vestlige samfunn som ikke har en eks eller mannlig kompis, selv ikke hvis du leter på ungdomsskolen. Du burde kanskje vurdere å flytte til et land hvor kvinnen er undertrykt?

Antar at jeg leter etter ett unntak; med andre ord ei dame som faktisk har sunt folkevett.

Skrevet

Dette er feil. De fleste menn ønsker seg en kvinne som er på sitt eget nivå. De fleste menn over 35 har gått noen runder, og har litt bagasje, det samme har kvinner i samme alder. Et gjensidig forhold og kjærlighet oppnår man som oftest dersom det er noen felles referansepunkter, for da har man lettere for både sympati, forståelse og ikke minst empati,

Joda, klart det. Like barn leker som regel best.

Så alle de som samler på ekser og kompisser av det annet kjønn, må absolutt finne hverandre for min del.

Good riddance! :smoke:

Skrevet

Joda, klart det. Like barn leker som regel best.

Så alle de som samler på ekser og kompisser av det annet kjønn, må absolutt finne hverandre for min del.

Good riddance! :smoke:

Ok? Så det var det du fikk ut av innlegget mitt. Du skrev at menn ville ha kvinner uten bagasje. Helst under fjorten år. Vis meg en normalt oppegående mann på over 35 som ønsker seg en kvinne uten livserfaring og som er tenåring?!

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...