Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Sa jeg at det var den setningen? Du skriver som om du snakker for alle menn, og jeg spør deg om du KAN SLUTTE MED DET, og skrive "JEG (altså, du Steinar) MENER..."

Påstår du nå plutselig at du ikke skriver som om det er noe alle menn mener når du kommer med utsagn om kvinner???

Det kommer an på. Mange ganger generaliserer jeg bare.

Mens andre ganger så snakker jeg for meg selv og mitt syn.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

huh?

Ja, det sier jeg også :smoke: hehe

Skrevet

Det kommer an på. Mange ganger generaliserer jeg bare.

Mens andre ganger så snakker jeg for meg selv og mitt syn.

Ok. Let me refrase: Kan du SKRIVE at du generaliserer når du gjør dette da, og skrive "JEG MENER" når du snakker for deg selv og ditt syn? Er det så vanskelig å gjøre det lettere for alle parter? Ønsker du at vi skal misforstå eller?

Skrevet

Jeg vet meget godt hva empati er. Faktisk.

Og derfor kan jeg si deg at det ikke vil være veldig konstruktivt å fortsette å holde liv i savnet og sorgen.

Til opplysning: Hadde visst hva empati er og følt det på kroppen hadde du ikke kommet med den siste setningen der. Hadde du visst hvordan det er å miste en nær og kjær og følt det på kroppen hadde du iallefall ikke kommet med den siste setningen.

Da hadde du visst at savn og sorg over en man har vokst opp med, delt ALT med, ledd, grått, kranglet og diskutert med, hjulpet med leksene, beskyttet, heiet på, feiret høytider med, hatt sommerferier med osv. aldri går helt bort uansett hvem eller hva som måtte komme inn i livet ditt. Det har altså ingenting med "å holde liv i" sorg og savn å gjøre. Du hadde også visst at man ønsker å holde minnene ved like og huske den som har gått bort, og dele dem med andre mennesker som også kjente vedkommende.

Du bør vite at for meg så fremstår du som en meget kald, kynisk og følelsesløs person med dine uttalelser. Jeg velger å tro at ikke det er bare jeg som har den oppfattelsen her inne. Derfor synes jeg faktisk synd på deg, men litt som med barna i u-land: du vet ikke om noe annet og synes derfor ikke synd i deg selv. Jeg synes uansett synd på deg. Du går glipp av så mye her i livet, både på godt og vondt. Mest på godt, faktisk.

• Liker 3
Skrevet

Jeg vil ha et kvinnfolk med godt folkevett. Som klarer å oppføre seg.

Jeg er et kvinnfolk, har godt folkevett, og jeg oppfører meg bra. Er alltid trofast mot mine partnere. Men, jeg har mannlige kompiser, så da antar jeg at jeg automatisk verken har folkevett eller kan oppføre meg :bond:

Skrevet

Til opplysning: Hadde visst hva empati er og følt det på kroppen hadde du ikke kommet med den siste setningen der. Hadde du visst hvordan det er å miste en nær og kjær og følt det på kroppen hadde du iallefall ikke kommet med den siste setningen.

Da hadde du visst at savn og sorg over en man har vokst opp med, delt ALT med, ledd, grått, kranglet og diskutert med, hjulpet med leksene, beskyttet, heiet på, feiret høytider med, hatt sommerferier med osv. aldri går helt bort uansett hvem eller hva som måtte komme inn i livet ditt. Det har altså ingenting med "å holde liv i" sorg og savn å gjøre. Du hadde også visst at man ønsker å holde minnene ved like og huske den som har gått bort, og dele dem med andre mennesker som også kjente vedkommende.

Du bør vite at for meg så fremstår du som en meget kald, kynisk og følelsesløs person med dine uttalelser. Jeg velger å tro at ikke det er bare jeg som har den oppfattelsen her inne. Derfor synes jeg faktisk synd på deg, men litt som med barna i u-land: du vet ikke om noe annet og synes derfor ikke synd i deg selv. Jeg synes uansett synd på deg. Du går glipp av så mye her i livet, både på godt og vondt. Mest på godt, faktisk.

Jeg vet som sagt godt hva empati er.

Men det du kanskje ikke vet er at man kan ha for mye empati også. Og da blir det ikke så veldig positivt for en selv.

Jeg sier forøvrig ikke at man skal glemme noen, men det beste for en selv vil være å prøve å få det på litt avstand så fort som mulig, og ikke bare gå å tenke tilbake.

Og jeg snakker faktisk av egen erfaring.

Skrevet

Jeg er et kvinnfolk, har godt folkevett, og jeg oppfører meg bra. Er alltid trofast mot mine partnere. Men, jeg har mannlige kompiser, så da antar jeg at jeg automatisk verken har folkevett eller kan oppføre meg :bond:

Tja, du gjorde ihvertfall noen ufornuftige valg tidligere i livet. Etter mitt syn.

Skrevet

Tja, du gjorde ihvertfall noen ufornuftige valg tidligere i livet. Etter mitt syn.

Nå er jeg svært spent på hva slags ufornuftige valgt jeg har tatt i følge ditt syn.

Skrevet

Har ikke ikke akkurat inntrykket av at så veldig mange syns synd på meg her heller. Ihvertfall ikke i mer enn 3 sekunder av gangen :ler:

Selv om jeg finner deg temmelig irriterende synes jeg synd på deg. Faktisk synes jeg mest synd på deg.

• Liker 4
Skrevet

Nå er jeg svært spent på hva slags ufornuftige valgt jeg har tatt i følge ditt syn.

Ved å velge mannlige kompisser.

Skrevet

Beklager, men det kvinnfolket du vil ha finnes ikke, så du får bare forberede deg på å leve resten av livet alene.

Sier du det?

Er ikke det litt merkelig da; at det ikke finnes ett eneste kvinnfolk med godt folkevett som klarer å oppføre seg?

Gjest BettyBoop28
Skrevet

Jeg syns det er trist at menn og kvinner liksom ikke skal kunne være venner jeg..

Skrevet

Jeg syns det er trist at menn og kvinner liksom ikke skal kunne være venner jeg..

Forsåvidt. Men det går ikke alltid så bra. Viser det seg.

Skrevet

Sier du det?

Er ikke det litt merkelig da; at det ikke finnes ett eneste kvinnfolk med godt folkevett som klarer å oppføre seg?

Ikke i følge din definisjon av folkevett og oppførsel iallefall. Vi andre skal nok alltid klare oss vi, selv om det jo er et tap for kvinnestanden.. eller noe sånn :roll:

• Liker 1
Gjest BettyBoop28
Skrevet

Forsåvidt. Men det går ikke alltid så bra. Viser det seg.

er det så farlig da..

Skrevet

Jeg kunne vel kastet bort oksygen og krefter på å forklare deg nok en gang hvordan venner av det motsatte kjønn oppfører seg mot hverandre. Men jeg gidder ikke, det er bedre utnytting av tid å se en meitemark delt i to prøve å finne seg sjæl.

Lykke til i din lille ensomme verden.

• Liker 1
Skrevet

er det så farlig da..

Det kan være det, ja.

Skrevet

Sier du det?

Å ha venner av det motsatte kjønn er ikke det samme som å ikke oppføre seg. Jeg kjenner ingen som har sex med sine mannlige venner, og motsatt. Men å ha et forhold til en gift kvinne derimot, det er å ikke oppføre seg. Fei for den døra de du, Steinar.

• Liker 2
Skrevet

Å ha venner av det motsatte kjønn er ikke det samme som å ikke oppføre seg. Jeg kjenner ingen som har sex med sine mannlige venner, og motsatt. Men å ha et forhold til en gift kvinne derimot, det er å ikke oppføre seg. Fei for den døra de du, Steinar.

Jeg syns ihvertfall at det å ha kompisser for kvinnfolk er en uting.

Forbannede idiot barnehage-ukultur!!! :kjefte:

Skrevet

Jeg vet som sagt godt hva empati er.

Men det du kanskje ikke vet er at man kan ha for mye empati også. Og da blir det ikke så veldig positivt for en selv.

Jeg sier forøvrig ikke at man skal glemme noen, men det beste for en selv vil være å prøve å få det på litt avstand så fort som mulig, og ikke bare gå å tenke tilbake.

Og jeg snakker faktisk av egen erfaring.

Nei, du vet ikke hva empati er. Det forstår jeg utfra det du skriver til meg.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...