Steinar40 Skrevet 17. desember 2011 Forfatter #1321 Skrevet 17. desember 2011 Hvorfor skulle to venner plutselig begynne å ligge sammen bare fordi en eller begge gikk inn i et forhold? Det høres veldig lite logisk ut... Hvis de har vært venner i årevis som single uten å ligge sammen? Dette er ikke noe en tredjepart kan vite noe om. Og derfor er det en uønsket risiko.
Gjest Odd Molly Skrevet 17. desember 2011 #1322 Skrevet 17. desember 2011 Når man er singel så kan man gjøre akkurat som man vil. Bare at det kan være smart å tenke litt igjennom hvilke konsekvenser det kan få senere i livet. Det sier seg selv at det ikke vil være smart for ei kvinne og ha en mannlig bestevenn. Det vil heller ikke være smart for en mann å ha ei bestevenninne. Det kan sikkert fungere utmerket så lenge begge er single, men når en eller begge ønsker å etablere seg i et parforhold så blir slike vennskap fort et problem. Noe jeg vil påstå er helt normalt. Og derfor lønner det seg altså å tenke igjennom hvilke relasjoner man bygger - selv som singel. Nei, jeg forstår ikke. Man blir glad i MENNESKER, uavhengig av kjønn. Å være glad i en partner er en form for følelse, å ha en venn som bryr seg, støtter og trøster er noe annet. Din holdning er svært svært skremmende. Jeg har levd med samme mann i 28 år. Jeg har mannlige venner som jeg beundrer og setter svært høyt som MENNESKER!! Ikke fordi han har "utovertiss" Ha en heidundranes førjulslørdag!!!!
QueenPenelope Skrevet 17. desember 2011 #1323 Skrevet 17. desember 2011 Dette er ikke noe en tredjepart kan vite noe om. Og derfor er det en uønsket risiko. Hva er det tredjeparten ikke kan vite noe om? En ganske naturlig del av å bli kjent med ny partner, er å få møte vennene, og høre litt om forhistorien. Når mannen da får møte kjærestens mannlige venn, får høre at de har vært venner i årevis og at det aldri har vært noe mellom dem - hvorfor skulle han da ha grunn til å tvile?
Steinar40 Skrevet 17. desember 2011 Forfatter #1324 Skrevet 17. desember 2011 Nei, jeg forstår ikke. Man blir glad i MENNESKER, uavhengig av kjønn. Å være glad i en partner er en form for følelse, å ha en venn som bryr seg, støtter og trøster er noe annet. Din holdning er svært svært skremmende. Jeg har levd med samme mann i 28 år. Jeg har mannlige venner som jeg beundrer og setter svært høyt som MENNESKER!! Ikke fordi han har "utovertiss" Ha en heidundranes førjulslørdag!!!! Hva er så skremmende med min innstilling egentlig? Dette er fortsatt den gjengse holdningen folk flest har - kvinner som menn. At du (og andre her) er unntak som bekrefter regelen; er altså en helt annen sak.
Gjest Wolfmoon Skrevet 17. desember 2011 #1325 Skrevet 17. desember 2011 Jeg tror du Steinar må leve i et veldig begrenset miljø, og jeg tror neppe du kan påkalle deg "folk flest" argumentet.
Steinar40 Skrevet 17. desember 2011 Forfatter #1326 Skrevet 17. desember 2011 Hva er det tredjeparten ikke kan vite noe om? En ganske naturlig del av å bli kjent med ny partner, er å få møte vennene, og høre litt om forhistorien. Når mannen da får møte kjærestens mannlige venn, får høre at de har vært venner i årevis og at det aldri har vært noe mellom dem - hvorfor skulle han da ha grunn til å tvile? Hvorfor skulle han tro på det? Folk flest juger (unnlater å si hele sannheten) til sin egen fordel. Og hvordan bortforklarer du disse individene som har ex-kjærester som såkalte venner/venninner?
Steinar40 Skrevet 17. desember 2011 Forfatter #1327 Skrevet 17. desember 2011 Jeg tror du Steinar må leve i et veldig begrenset miljø, og jeg tror neppe du kan påkalle deg "folk flest" argumentet. Leter du så tror jeg ikke at du vil ha noen problemer med å finne masse andre (tilogmed her på KG) som absolutt ikke liker partnerens forhold til det annet kjønn.
QueenPenelope Skrevet 17. desember 2011 #1328 Skrevet 17. desember 2011 Hvorfor skulle han tro på det? Folk flest juger (unnlater å si hele sannheten) til sin egen fordel. Og hvordan bortforklarer du disse individene som har ex-kjærester som såkalte venner/venninner? Vi to har nok grunnleggende forskjellig syn på livet. Du har tydeligvis et utgangspunkt som sier at alle lyver til det motsatte er bevist. Jeg er omvendt. Og jeg våger påstanden at livet er noe lysere når man lar tvilen komme mennesker til gode, inntil det motsatte er bevist. Bortforklarer eks-kjærester som venner? Jeg har ikke noe behov for å bortforklare det. Om det er greit eller ikke, kommer helt an på dynamikken. Ekser er som regel ekser for en grunn, og hvis de to ikke oppfører seg annerledes enn partner gjør med andre venner, så ser jeg ikke helt problemet. Du må bare innse at det ikke er kontroll som er det viktigste i et forhold, men tillit. 1
QueenPenelope Skrevet 17. desember 2011 #1329 Skrevet 17. desember 2011 Leter du så tror jeg ikke at du vil ha noen problemer med å finne masse andre (tilogmed her på KG) som absolutt ikke liker partnerens forhold til det annet kjønn. Det er kun de som har et problem som poster her, derfor er ikke dette representativt. Dessuten omhandler de trådene stort sett det motsatte av det vi diskuterer her. Nemlig at de det omhandler her, gjemmer venninnen sin, skjuler kontakt og møter og kanskje til og med lyver om det. Det ville nok alle her i tråden også reagere på. Det vi prøver å si her, er at når kontakten er åpen, og de to vennene ikke oppfører seg annerledes mot hverandre enn de gjør med andre venner, så er det ingen grunn til bekymring. Usikkerhet kan oppstå, og da må man snakke om det. Problemet vi har med deg, er at du mener at ALLE lyver, er utro og bedrar ved hver minste anledning. Vi har opplevd nok til å vite at det er direkte usant. 2
LilleBille Skrevet 17. desember 2011 #1330 Skrevet 17. desember 2011 Problemet vi har med deg, er at du mener at ALLE lyver, er utro og bedrar ved hver minste anledning. Vi har opplevd nok til å vite at det er direkte usant. På seg selv kjenner man andre. 2
Bachata Skrevet 17. desember 2011 #1331 Skrevet 17. desember 2011 Men hvorfor tror du på at en ny mann i ditt liv vil sette noen pris på at du har såkalte mannlige kompiser? For ham er nemlig dette bare ulemper. Neida, de fleste menn synes ikke mannlige kompiser (som man aldri har ligget med før, og dermed ikke ser noen grunn til å noensinne ligge med etter) ikke er noe problem, så lenge de ikke holdes skjult og møtes bak ryggen på og slikt. Hva slags ulempe skulle sambon min ha med mine to veldig gode mannlige venner? De utgjør ingen trussel mot ham, det vet han. Han har møtt dem og vi er bedt på middag til min ene beste venn og hans kjæreste, om han og jeg er sammen uten våre kjære, så vet de da begge hva som ihvertfall IKKE skjer, så det han ser i mine venner, er rett og slett fine mennesker som har og har hatt en viktig rolle i mitt liv FØR jeg møtte ham. Og heldigvis har min kjære vett nok til å innse at DET faktisk betyr noe for hvordan jeg kan være i forholdet med ham også. Og, han kjenner da mine venner, og vet hvem jeg reiser med om jeg drar på tur med noen av mine beste kompiser. Ingen av oss ser noen uting i slikt. Når man er singel så kan man gjøre akkurat som man vil. Bare at det kan være smart å tenke litt igjennom hvilke konsekvenser det kan få senere i livet. Det sier seg selv at det ikke vil være smart for ei kvinne og ha en mannlig bestevenn. Det vil heller ikke være smart for en mann å ha ei bestevenninne. Det kan sikkert fungere utmerket så lenge begge er single, men når en eller begge ønsker å etablere seg i et parforhold så blir slike vennskap fort et problem. Noe jeg vil påstå er helt normalt. Og derfor lønner det seg altså å tenke igjennom hvilke relasjoner man bygger - selv som singel. Det sier seg faktisk ikke selv at det ikke er smart for en kvinne å ha en mannlig bestevenn. For flere av oss så er det helt naturlig å ha det, noen fordi vi har møtt en person som av en eller flere grunner har betydd mye for oss, på tross av at han er mann. (og jeg snakker ikke seksuelt betydd noe), eller vi er av typen som alltid lett har hatt venner av det motsatte kjønn. for meg er det en selvfølge, vennegjengen min på slutten av barneskolen og stor del av ungdomsskolen og over i videregående, den gjengen som var stabil, alltid, var 5 gutter. I tillegg min aller beste venn, også mann. Jeg hang masse med jentevenner også, men de var mye mindre stabile, de svitsjet "bestevenn" annenhver måned og grupperte seg på en måte jeg aldri opplevde med gutta. Jeg lå ikke med noen av mine guttevenner i gjengen min, selv om vi reiste rundt og festet og hadde det gøy, slik vennegjenger gjør. De så på meg som en av gutta, og det gjorde vel egentlig jeg og. Har aldri møtt noen som har ansett det som ett problem heller, kanskje fordi en slik person ikke passer i mitt liv? Dette er ikke noe en tredjepart kan vite noe om. Og derfor er det en uønsket risiko. Joda, det kan en tredjepart vite, fordi vi snakker sammen, stoler på hverandre og blir kjent med hverandres venner. Men hovedsakelig: vi STOLER på hverandre!! Min kjære har møtt mine mannlige bestevenner, jeg har per idag ikke møtt hans venninner, det har ikke falt seg slik. Nå er de gift/samboere/nybakte mødre alle sammen da, eller lesbiske... han viser meg bilder og snakker om de, men det har ikke falt seg slik at vi har møttes enda. Jeg stoler likevel på ham. Jeg tror ikke at når han drar på party til vennegjengen, så ligger han med sin gifte, nybakt mor, venninne.... Kan jo hende jeg bommer totalt selvsagt, og at de har seg vilt og hemningsløst på boden mens poden ligger og sover i rommet ved siden av og mannen sitter i stua og drikker... men jøss, folk lyver jo om så mangt. Glad jeg velger å stole på min kjære jeg. Hva er så skremmende med min innstilling egentlig? Dette er fortsatt den gjengse holdningen folk flest har - kvinner som menn. At du (og andre her) er unntak som bekrefter regelen; er altså en helt annen sak. Det er ikke en gjengse holdning menn og kvinner har i norge, det at man ikke kan ha mannlige venner. Du sier lenger ned her at "leter du så finner du", men jeg tror du har missforstått noe viktig: dersom man må LETE etter dem, så er det ikke de som er gjengse!! De du møter flest av på gata er gjengse, ikke de du må snoke frem fra under steiner. Hvorfor skulle han tro på det? Folk flest juger (unnlater å si hele sannheten) til sin egen fordel. Og hvordan bortforklarer du disse individene som har ex-kjærester som såkalte venner/venninner? Han tror på det fordi tillit er alfa omega i ett forhold! Uten tillit, ingen forhold. Folk flest juger ikke til sin egen fordel når de blir kjent med sin partner, igjen prøver du å lure deg selv til å tro at din verden er den vi alle lever i. Og igjen vil jeg si, må du lete etter dine meningsfeller, så er dere ikke "gjengse". Leter du så tror jeg ikke at du vil ha noen problemer med å finne masse andre (tilogmed her på KG) som absolutt ikke liker partnerens forhold til det annet kjønn.
Steinar40 Skrevet 17. desember 2011 Forfatter #1332 Skrevet 17. desember 2011 Vi to har nok grunnleggende forskjellig syn på livet. Du har tydeligvis et utgangspunkt som sier at alle lyver til det motsatte er bevist. Jeg er omvendt. Og jeg våger påstanden at livet er noe lysere når man lar tvilen komme mennesker til gode, inntil det motsatte er bevist. Tvil og det å tro at folk kan juge, er i praksis akkurat det samme. Bortforklarer eks-kjærester som venner? Jeg har ikke noe behov for å bortforklare det. Om det er greit eller ikke, kommer helt an på dynamikken. Ekser er som regel ekser for en grunn, og hvis de to ikke oppfører seg annerledes enn partner gjør med andre venner, så ser jeg ikke helt problemet. Ekser er som regel ekser for en grunn, ja. Og da er det normalt å ikke ha noen videre kontakt uten at det er helt nødvendig pga samarbeide om felles mindreårige barn. Du må bare innse at det ikke er kontroll som er det viktigste i et forhold, men tillit. Du bør nok heller prøve å forstå at du ikke vil føle noen tillit hvis du ikke føler at du har kontroll.
Gjest KateW Skrevet 17. desember 2011 #1333 Skrevet 17. desember 2011 Men hvorfor tror du på at en ny mann i ditt liv vil sette noen pris på at du har såkalte mannlige kompiser? For ham er nemlig dette bare ulemper. Mannen i mitt liv setter pris på å vite at jeg kan omgås mennesker, at jeg er sosial og utadvendt, at jeg ikke er fordomsfull og velger venner basert på kjønn, han vil også sette pris på at jeg forstår endel av menns tankeganger og omgangsmåter som tidvis er annerledes en kvinners. For en mann som vil være min partner, er det bare fordeler med at har venner og et sosialt liv. 1
Steinar40 Skrevet 17. desember 2011 Forfatter #1334 Skrevet 17. desember 2011 Det er kun de som har et problem som poster her, derfor er ikke dette representativt. Dessuten omhandler de trådene stort sett det motsatte av det vi diskuterer her. Nemlig at de det omhandler her, gjemmer venninnen sin, skjuler kontakt og møter og kanskje til og med lyver om det. Det ville nok alle her i tråden også reagere på. Det vi prøver å si her, er at når kontakten er åpen, og de to vennene ikke oppfører seg annerledes mot hverandre enn de gjør med andre venner, så er det ingen grunn til bekymring. Usikkerhet kan oppstå, og da må man snakke om det. Problemet vi har med deg, er at du mener at ALLE lyver, er utro og bedrar ved hver minste anledning. Vi har opplevd nok til å vite at det er direkte usant. Jeg har sett hvordan det kan gå selv om det er helt åpen kontakt. Det har jeg lært av.
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2011 #1335 Skrevet 17. desember 2011 Ja, flatfyll er jo alltid fornuftig. Skal vi se, etter en flaske vin var både jeg og den kjekke kompisen min fjolleglade og passe fulle, da sa vi takk for i kveld og gikk hver til vårt. Jeg ringte kjæresten min da jeg kom hjem, og han ble så glad fordi jeg hadde kost meg og fått utladet litt etter måneder med pugging.
Steinar40 Skrevet 17. desember 2011 Forfatter #1336 Skrevet 17. desember 2011 Mannen i mitt liv setter pris på å vite at jeg kan omgås mennesker, at jeg er sosial og utadvendt, at jeg ikke er fordomsfull og velger venner basert på kjønn, han vil også sette pris på at jeg forstår endel av menns tankeganger og omgangsmåter som tidvis er annerledes en kvinners. For en mann som vil være min partner, er det bare fordeler med at har venner og et sosialt liv. Jaja, lykke til med å finne han. Tror du skal få slite med det. Men blir du desperat nok så kan det jo hende at du finner en som er villig til å svelge store nok kameler. Eller en som har så mange venninner selv at han ikke bryr seg.
Steinar40 Skrevet 17. desember 2011 Forfatter #1337 Skrevet 17. desember 2011 Skal vi se, etter en flaske vin var både jeg og den kjekke kompisen min fjolleglade og passe fulle, da sa vi takk for i kveld og gikk hver til vårt. Jeg ringte kjæresten min da jeg kom hjem, og han ble så glad fordi jeg hadde kost meg og fått utladet litt etter måneder med pugging. Alt det der går nok over med tiden skal du få se hehe
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2011 #1338 Skrevet 17. desember 2011 Alt det der går nok over med tiden skal du få se hehe Hva mener du med det, egentlig?
Steinar40 Skrevet 17. desember 2011 Forfatter #1339 Skrevet 17. desember 2011 (endret) Hva slags ulempe skulle sambon min ha med mine to veldig gode mannlige venner? De utgjør ingen trussel mot ham, det vet han. Han har møtt dem og vi er bedt på middag til min ene beste venn og hans kjæreste, om han og jeg er sammen uten våre kjære, så vet de da begge hva som ihvertfall IKKE skjer, så det han ser i mine venner, er rett og slett fine mennesker som har og har hatt en viktig rolle i mitt liv FØR jeg møtte ham. Og heldigvis har min kjære vett nok til å innse at DET faktisk betyr noe for hvordan jeg kan være i forholdet med ham også. Og, han kjenner da mine venner, og vet hvem jeg reiser med om jeg drar på tur med noen av mine beste kompiser. Ingen av oss ser noen uting i slikt. Jeg ser for meg 2 muligheter her. 1) Den andre parten har vært ufornuftig nok til velge venner av det annet kjønn selv, og dermed har egeninteresse i å tillate den andre å ha det samme. Eller er tvunget til å tillate det for å kunne ha det samme selv. 2) Den andre parten er villig til å svelge noen større eller mindre kameler for å tekkes sin utkårede i forelskelserusen. Selv om det egentlig ikke føles bra. Og etterhvert vil disse folkene selvfølgelig bli hjernevasket til å innbille seg at dette er akkurat som det skal være. Ikke noe moro å få høre noe annet da selvfølgelig Og jeg er altså overbevist om at majoriteten av folk IKKE liker at den andre parten har nære venner av det annet kjønn. Men som sagt; kameler er jo til for å svelges - for folk flest hehe Endret 17. desember 2011 av Steinar40
Steinar40 Skrevet 17. desember 2011 Forfatter #1340 Skrevet 17. desember 2011 Hva mener du med det, egentlig? At all denne kjæreste-omtanken kommer til å forsvinne som dugg for solen.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå