Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

så du disser alle oss som faktisk velger å leve annerledes en deg, vi som oppfatter verden annerledes. Det er vel det som gjør at det ville vært totalt uinteressant å diskutere med deg i virkeligheten. ;)

Jepp, du er helt sikkert like hårsår som folk flest. Og da gidder ikke jeg å diskutere med deg, nei.

dersom partneren min ikke hadde lyst å reise bort med noen, så hadde han jo latt det være. Jeg kan bruke alle 5 ferieukene sammen med min kjære jeg, og likevel reise på helgeturer med venner. Så jeg forstår ikke helt problemet.

og la meg si det slik, jeg kunne aldri vært sammen med en mann med dine meninger om hva jeg som kvinne kan og ikke kan gjøre. Jeg kunne HELLER aldri hatt en mann som enten ikke hadde noen interesser utover forholdet, eller som kuttet ut alle sine tidligere interesser for å kun være i forholdet, 24/7. Det hadde kvelt meg.

Og igjen, jeg ER jo da i ett velfungerende forhold med en kjærlig, reiseglad mann, som gjerne bruker mye ferie sammen med meg, men som likevel setter pris på sine egne ting. Og neida, han er ikke singel i forholdet, han setter meg først, men siden jeg ikke krever av ham at han skal kutte ut sine venner og venninner, siden jeg synes det er HELT greit at han reiser bort en helg,så jeg kan ha tid til å savne ham også, siden vi ellers bor sammen hver dag og aldri får den muligheten... så trenger han ikke være "singel" for å fremdeles ta vare på sine egne interesser.

Og slik er det altså også andre veien.

det du ikke skjønner, er at det ikke trenger å være noe enten eller, men kan være både og!

Jeg trenger ikke å velge mellom enten min store lidenskap ELLER kjærsten, fordi han liker meg som jeg er, og det er med lidenskapen min. Jeg kan prioritere ham først, og likevel så gir han meg som en selvfølge rom til å ta vare på mine egne interesser.

Han trenger det rommet, fordi han ønsker å få ta med seg sine interesser inn i forholdet også, fordi vi begge tror på at det sunneste to mennesker i ett forhold kan gjøre, er å ta vare på seg selv SAMTIDIG som man tar vare på hverandre.

Livet blir ikke som før, men det mennesket man var som singel, er fremdeles det mennesket man er i et forhold, bare med en annen hovedinteresse.

Og tro det eller ei, det er faktisk fullt mulig å ha opptil flere interesser, og tid og energi til å både pleie egne interesser OG ta vare på kjærsten sin som det kjæreste man har.

Joda, jeg vet at jo lenger folk flest har vært i sammen desto mer tid trenger de ifra hverandre ;) hehe

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Judy Garland er et homseikon. Derav eksempelet med henne.

Bling trenger ikke være dyrt, og jeg kjøper min egen bling.

Og hvorfor bryr du deg om hva jeg liker, du har jo allerede presisert at jeg er billig, sexgal, kravstor og vanskelig, så du burde jo gitt en glatt faen i om jeg liker bling eller ikke.

Tenkte generelt jeg vettu. Kvinnfolk og bling. Skummelt! :smoke:

Husker en gang jeg ble spurt om jeg var gjerrig. Glemmer ikke sånt :ler:

Skrevet

Tenkte generelt jeg vettu. Kvinnfolk og bling. Skummelt! :smoke:

Husker en gang jeg ble spurt om jeg var gjerrig. Glemmer ikke sånt :ler:

Nuvel, jeg liker glitter og stas og musikaler, og det har jeg klart å erverve meg på egenhånd i årevis, selv da jeg vokste opp på syttitallet og jenter ikke skulle leke med jenteleker, klarte jeg å lage prinsessekjoler av gamle gardiner, og tiara av sølvfolie. Så dyr i drift har jeg aldri vært. Kreativ og en smule Gay, jupp.

Skrevet

Hmmmmmmmm ... bling ... dyr i drift.

Joda, jeg vet at jo lenger folk flest har vært i sammen desto mer tid trenger de ifra hverandre ;) hehe

Enda to eksempler på hvordan du leser mer inn i innlegg (tolker) enn det som er der. Fordi du faktisk tror det, eller fordi du liker å provosere? Du tar et hvert utsagn og setter det på spissen. Hvorfor har du dette behovet?

Det har ingenting med at "jo lengre folk har vært sammen, jo mer tid trenger de fra hverandre". Men å legge seg, stå opp, spise 3 av dagens 4 måltider, være sammen hver eneste kveld, med et og samme menneske i årevis (resten av livet), så trenger man også tid fra hverandre. Det er sunt for forholdet, slik at man ikke går hverandre på nervene til slutt og blir lei hverandre. Akkurat på samme måten som det er viktig at begge prioriterer forholdet sitt, og ikke går i hverdags-fella.

En annen sak er at det er farlig å bli 100% avhengig av et annet menneske og det å ikke ha et eget liv (= interesser, hobbyer, noe utenfor husets fire vegger) som ikke involverer partner. Det er nemlig svært sjeldent at et ektepar (eller samboerpar) dør samtidig, og hva skal da skje? Om man de siste 20-30-40 år ikke har hatt noe annet enn det som ble delt med partner?

En del eldre damer har det slik nå. Mannen har vært hele livet deres, og den de har stellet med hele deres voksne liv. Helt tydelige kjønnsskiller på hva mannen gjorde og hva damen gjorde. Mannen dør først, og kvinnen sitter delvis hjelpesløs igjen. Hvem skal hun nå stelle for? Hvordan betales regninger? Hva skal hun fylle døgnets 18 våkne timer med nå?

Det er sunt for både parforholdet og enkeltindividene i parforholdet, at begge har litt liv også utenfor forholdet sitt.

• Liker 3
Skrevet

Jeg mener det er en viss risiko for det. Så hvorfor skal jeg sjanse på at dama har økonomisk folkevett når mange ikke har det?

De fleste kvinnene du diskuterer med her har klart seg selv økonomisk mesteparten av sine kjønnsmodne liv, det er nedlatende og latterlig slik du stadig skal ha det til at vi er så dyre i drift.

Skrevet

Jeg mener det er en viss risiko for det. Så hvorfor skal jeg sjanse på at dama har økonomisk folkevett når mange ikke har det?

Sjanse på det? Det finner du vel ut ganske raskt på helt andre måter enn om dama liker smykker eller ikke. At en dame liker bling, er ikke synonymt med dårlig økonomisk sans eller golddigger-tendenser.

Det jeg syns er mer interessant i sammenhengen er hvorfor du/dere er så hårsåre og ikke tåler å høre noe?

Det er helt feil, tåler å høre det meste, jeg. Det som ER interessant er din motivasjon for å sette alt på spissen. Ved første øyekast får det deg til å virke dum og uten sosial kompetanse, som om du ikke forstår det du leser. Er det riktig, eller gjør du det kun for å provosere og holde liv i trådene dine? Noe må jo gjøre at du har dette behovet.

Joda, jeg kan være enig med deg i dette. Faktisk! :smoke: hehe

Jøss! :daane:

Men enda er det et slikt avhengighetsforhold du vil ha. Kommer du noen gang til å justere noen av synspunktene dine? Jeg har justert mange av mine i løpet av livet, fordi jeg har fått innspill og argumenter fra andre.

Gjest Eurodice
Skrevet

Det jeg syns er mer interessant i sammenhengen er hvorfor du/dere er så hårsåre og ikke tåler å høre noe?

Joda, jeg kan være enig med deg i dette. Faktisk! :smoke: hehe

QueenPenelope skriver seriøst og fornuftig. Hvorfor flirer du av henn?

Skrevet

De fleste kvinnene du diskuterer med her har klart seg selv økonomisk mesteparten av sine kjønnsmodne liv, det er nedlatende og latterlig slik du stadig skal ha det til at vi er så dyre i drift.

Hvordan skal jeg kunne vite noe om det?

Og hvem som er hvem?

Jeg vet imidlertid at det finnes mange ødeland i denne verden.

Skrevet

Det jeg henger meg opp i er hvordan tiden ifra hverandre brukes. Og i sammen med hvem.

Og der ligger problemet. Fordi det du henger deg opp i, er ting du har tolket deg frem til. Det er ting vi har sagt som du har dratt ut av sammenheng, satt på spisset og overtolket. Det er ikke ting noen her påstår, i hvert fall ikke så sort-hvitt som du skal ha det til å være.

Du stresser over et problem som er så marginalt at det er et ikke-problem.

Og her ligger kanskje noe av årsaken til at vi reagerer på ting du sier. Du legger ord i munnen (tastaturet) vårt som vi ikke kjenner oss igjen i.

• Liker 1
Gjest Eurodice
Skrevet

Si meg, har denne damen din mangfoldiggjort seg? Du har vel ikke så all verdens dameerfaring.

Ødeland som du kaller det er det flust av blant menn i hvert fall.

• Liker 2
Skrevet

Sjanse på det? Det finner du vel ut ganske raskt på helt andre måter enn om dama liker smykker eller ikke. At en dame liker bling, er ikke synonymt med dårlig økonomisk sans eller golddigger-tendenser.

Nei, men det er altså en risiko for det.

Det er helt feil, tåler å høre det meste, jeg. Det som ER interessant er din motivasjon for å sette alt på spissen. Ved første øyekast får det deg til å virke dum og uten sosial kompetanse, som om du ikke forstår det du leser. Er det riktig, eller gjør du det kun for å provosere og holde liv i trådene dine? Noe må jo gjøre at du har dette behovet.

Tja, som du sier så kan jeg sette saker og ting på spissen. Det er veldig behagelig å ikke legge fingrene imellom faktisk :smoke:

Jøss! :daane:

Men enda er det et slikt avhengighetsforhold du vil ha. Kommer du noen gang til å justere noen av synspunktene dine? Jeg har justert mange av mine i løpet av livet, fordi jeg har fått innspill og argumenter fra andre.

Jeg vil forsåvidt ha et avhengighetsforhold, ja. Men ikke på en sånn måte at hun (eller jeg) ikke klarer å stå på egne ben. Dette er f.eks viktig hvis (når) noe skulle skje med den andre.

Skrevet

Og der ligger problemet. Fordi det du henger deg opp i, er ting du har tolket deg frem til. Det er ting vi har sagt som du har dratt ut av sammenheng, satt på spisset og overtolket. Det er ikke ting noen her påstår, i hvert fall ikke så sort-hvitt som du skal ha det til å være.

Du stresser over et problem som er så marginalt at det er et ikke-problem.

Og her ligger kanskje noe av årsaken til at vi reagerer på ting du sier. Du legger ord i munnen (tastaturet) vårt som vi ikke kjenner oss igjen i.

Det er ikke et problem før det viser seg å være et problem. Og da kan det være litt sent.

Skrevet

Ødeland som du kaller det er det flust av blant menn i hvert fall.

Det ser jeg ingen grunn til å tvile på, nei.

Gjest Eurodice
Skrevet

Det ser jeg ingen grunn til å tvile på, nei.

Nå detter jeg av stolen! Du er enig med meg for en gangs skyld?

Skrevet

Kommer du noen gang til å justere noen av synspunktene dine? Jeg har justert mange av mine i løpet av livet, fordi jeg har fått innspill og argumenter fra andre.

Det blir kanskje litt forskjell på når du var en 14-iz og når jeg er en godt voksen mann?

Skrevet

Nå detter jeg av stolen! Du er enig med meg for en gangs skyld?

Hvorfor skulle jeg ikke være enig i at det finnes mange ødeland av menn?

Dette er selvfølgelig et faktum som alle kvinner må være oppmerksomme på.

Gjest Purple Haze
Skrevet

Det er ikke et problem før det viser seg å være et problem. Og da kan det være litt sent.

Nå er jo alt et problem for deg, så det er nok best du bare holder deg helt for deg selv resten av livet. Da slipper du risikere noe.

Skrevet

Nå er jo alt et problem for deg, så det er nok best du bare holder deg helt for deg selv resten av livet. Da slipper du risikere noe.

Alle valg i livet medfører risiko. Og da må man ihvertfall føle for det først.

Skrevet

Nei, men det er altså en risiko for det.

Jo, men skjønner du at du ikke kan påstå at en kvinne er dyr i drift, utifra noe så enkelt som at hun er glad i smykker?

Tja, som du sier så kan jeg sette saker og ting på spissen. Det er veldig behagelig å ikke legge fingrene imellom faktisk :smoke:

Så den eneste grunnen til dette, er at det er behagelig? Du har jammen småsære interesser...

Jeg vil forsåvidt ha et avhengighetsforhold, ja. Men ikke på en sånn måte at hun (eller jeg) ikke klarer å stå på egne ben. Dette er f.eks viktig hvis (når) noe skulle skje med den andre.

Hva legger du da i begrepet avhengighetsforhold?

Det blir kanskje litt forskjell på når du var en 14-iz og når jeg er en godt voksen mann?

Jeg sa vel ingenting om at jeg kun har justert synspunktene mine som fjortis? Tenker jeg tilbake, samt ser på mitt eget barn i samme alder, var kanskje fjortisalderen den tiden jeg var minst tilbøyelig til å justere meningene mine.

Evnen til å innse at jeg har tatt feil, være litt ydmyk i forhold til at også andre mennesker har gode poenger og verdifulle synspunkt, har heller kommet med alder og modenhet. Og ikke da jeg var en trassig, hormonfylt tenåring.

Alle valg i livet medfører risiko. Og da må man ihvertfall føle for det først.

Det er jo egentlig helt vanlig, det. Det meste her i livet er en risiko, og man må hele tiden føle for å ta den risikoen. Men noen valg er mer høyrisiko-valg enn andre.

Skrevet

Hvordan skal jeg kunne vite noe om det?

Og hvem som er hvem?

Treffer du en kvinne som har leilighet og jobb, så kan du regne med at hun klarer seg økonomisk. Verre er det ikke. Og som QP skrev, om man liker smykker, så er man ikke automatisk en gold-digger.

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...