Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Det må være hyggelig og deilig og alltid tenke negativt.

Det er alltid 2 sider av en sak. Min side og den andres side.

Og hvilken side tror du da at jeg syns er viktigst?

Selv om du syns at din side av saken er viktigst.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er alltid 2 sider av en sak. Min side og den andres side.

Og hvilken side tror du da at jeg syns er viktigst?

Selv om du syns at din side av saken er viktigst.

Og jeg som trodde det viktigste var å ha et godt SAMliv. Ikke å ha rett...

Så feil kan man ta, gitt! :filer:

• Liker 1
Skrevet

Og jeg som trodde det viktigste var å ha et godt SAMliv. Ikke å ha rett...

Så feil kan man ta, gitt! :filer:

Det dreier seg ikke om å ha rett.

Det dreier seg om at det ikke bare er kvinnfolk som skal ha viljen sin.

Skrevet (endret)

Jeg snakker om at man er to personer som deler ett liv. Man deler ikke alt. Det kan man ikke. Man skal ha respekt og tillit.

Jeg skriver at man prioriterer forholdet, men man har også egne intersser man ikke deler. Det er noe helt annet.

Endret av KateW
Gjest Eurodice
Skrevet (endret)

Jeg snakker om at man er to personer som deler ett liv. Man deler ikke alt. Det kan man ikke. Man skal ha respekt og tillit.

Jeg skriver at man prioriterer forholdet, men man har også egne intersser man ikke deler.

Det er noe helt annet.

Jeg vil bare supplere deg, Kate. Steinar kommer sikkert til å terpe videre. Han må ha ting inn med mokkaskjeer. Det gjelder den uthevede setningen. Det forundrer meg ikke det minste om Steinar vil tolke denne vrangvillig og si du vil ha hemmeligheter. Slik jeg leser dette, mener du at man rett og slett ikke har samme interesse i alle ting. For eksempel kan ikke jeg fordra fotball. Derfor (om jeg hadde hatt en mann) ville jeg aldri ha blitt med på fotballkamper, eller kjedet meg ihjel foran tv'en bare for at han ikke skulle sitte alene. På samme måte ville ikke jeg hatt med meg en motvillig mann på noe jeg syntes var interessant og han ikke likte.

Endret av Belladonna
  • Liker 1
Skrevet

Takk, Bella. Nei det handler ikke om å ha hemmeligheter, men at jeg ikke hadde blitt med på jakt om ti ville hester hadde dratt meg med, for eksempel.

Og jeg hadde aldri bedt mannen min blitt med meg til hudpleier, eller på tur i antikvarer for å lete etter gamle første utgivelser av bøker.

Skrevet

Takk, Bella. Nei det handler ikke om å ha hemmeligheter, men at jeg ikke hadde blitt med på jakt om ti ville hester hadde dratt meg med, for eksempel.

Og jeg hadde aldri bedt mannen min blitt med meg til hudpleier, eller på tur i antikvarer for å lete etter gamle første utgivelser av bøker.

Er det ikke da litt pussig at du må ha med mannlige venner på dette?

Som du jo deler interesser med.

Gjest Eurodice
Skrevet (endret)

Nå er du vrang, Steinar! KateW gir eksempler på hva hun ikke vil ha med en mann til, det være seg partner eller en mannlig venn. Menn flest er vel ikke særlig interessert i slike typiske kvinneting, nå snakker jeg om skjønnhetspleie.

Endret av Belladonna
Skrevet

Kanskje en av homsekompisene mine? Ellers har jeg en kinokompis, vi har samme sære smak i filmer og går på kino sammen noen ganger i året, vi kjenner ingen andre med samme smak i film.

Jeg snakker om de interessene man ikke deler med partner. Og da har man de hver for seg, også har man resten av livet sammen.

Skrevet

Nå er du vrang, Steinar! KateW gir eksempler på hva hun ikke vil ha med en mann til, det være seg partner eller en mannlig venn. Menn flest er vel ikke særlig interessert i slike typiske kvinneting, nå snakker jeg om skjønnhetspleie.

Det er jo KateW (og andre) som mener at mannlige venner er så viktige.

Skrevet

Det er jo KateW (og andre) som mener at mannlige venner er så viktige.

Nei, jeg mener venner er viktige.

• Liker 1
Skrevet

Kanskje en av homsekompisene mine? Ellers har jeg en kinokompis, vi har samme sære smak i filmer og går på kino sammen noen ganger i året, vi kjenner ingen andre med samme smak i film.

Jeg snakker om de interessene man ikke deler med partner. Og da har man de hver for seg, også har man resten av livet sammen.

Homsekompiser? Herlighet! For et samfunn vi lever i.

At det ikke går an å ha normale venninner er bare helt ubegripelig.

Skrevet

Homsekompiser? Herlighet! For et samfunn vi lever i.

Jeg har venner som er bifile, lesbiske, homofile og kjønnsopererte, så ja, det hadde nok gjort det komplisert for deg å være i et forhold med meg tenker jeg. Siden jeg selv anser meg selv som en homofil mann i en kvinnekropp, så ville jeg jo teknisk sett kunne pult alle vennene mine, gitt. Livet er tøft, Stony, livet er tøft.

• Liker 3
Skrevet

Helt enig!

Jeg har hatt venninner i alle år. Går helt fint. Er ikke noe vanskelig i det hele tatt.

• Liker 4
Gjest Eurodice
Skrevet

Helt enig!

Jeg har hatt venninner i alle år. Går helt fint. Er ikke noe vanskelig i det hele tatt.

Du kan få sagt det, Fønix :ler:.

Skrevet

Jeg har venner som er bifile, lesbiske, homofile og kjønnsopererte, så ja, det hadde nok gjort det komplisert for deg å være i et forhold med meg tenker jeg. Siden jeg selv anser meg selv som en homofil mann i en kvinnekropp, så ville jeg jo teknisk sett kunne pult alle vennene mine, gitt. Livet er tøft, Stony, livet er tøft.

Vi lever i et samfunn som er rimelig psykt.

Skrevet

Vi lever i et samfunn som er rimelig psykt.

Utdyp er du snill.

Skrevet

Helt enig!

hehe

Ja, det er ikke alle som er like fornuftige.

Og om det er vanskelig eller ikke; det er altså helt individuelt og tilfeldig.

Som betyr at det som ikke har vært vanskelig hittil, helt plutselig kan vise seg å bli vanskelig. Ingen vet hva fremtiden bringer. Derimot vet jeg hva fortiden har vist.

Skrevet

Utdyp er du snill.

Hvis du ikke selv klarer å (inn)se at samfunnet er psykt så tenker jeg at det ikke er noen vits i at jeg kaster bort tiden på å utdype dette.

Nå har riktignok samfunnet alltid vært psykt - bare på ulike måter oppigjennom tidene. Historien er meget interessant sånn sett.

Skrevet (endret)

Hvis du ikke selv klarer å (inn)se at samfunnet er psykt så tenker jeg at det ikke er noen vits i at jeg kaster bort tiden på å utdype dette.

Nå har riktignok samfunnet alltid vært psykt - bare på ulike måter oppigjennom tidene. Historien er meget interessant sånn sett.

Vi gidder gang etter gang å utdype ting du ikke forstår av hva vi sier, så jeg synes faktisk det er på sin plass jeg, at du utdyper hva du mener KateW's utsagn viser at verden er psyk.

Hva ved hennes utsagn om venner er det som gjør verden psyk Steinar, stå for fordommene dine og vær mann nok til å innrømme dem.

(skriveleiver de lux)

Endret av Bachata
  • Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...