Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Bytte beite betyr at du spiser gress et annet sted. Geografisk. Ikke at du slutter å spise gress ;)

Vet hva bytte beite betyr, likevel vil det da bety at jeg må slutte å gjøre det jeg har gjort i mange år nå, rett og slett fordi det ikke er så skrekkelig mange andre beiter å bytte til.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vet hva bytte beite betyr, likevel vil det da bety at jeg må slutte å gjøre det jeg har gjort i mange år nå, rett og slett fordi det ikke er så skrekkelig mange andre beiter å bytte til.

Ingenting varer evig uansett.

Skrevet

Ingenting varer evig uansett.

Nei, men det betyr ikke at det finnes mange kvinner i norge som er villige til å gi opp en mangeårig lidenskap pga en kontrollsyk mann som ikke eier verken tillit eller respekt for henne. ;)

selv ville jeg ansett det som en enorm risikofaktor at han engang ville jeg skulle det.

• Liker 2
Skrevet

For meg er det viktigste hva som er fornuftig for meg.

Det sier du ofte, men jeg har vanskelig for å tro at du mener det.

Du har så vidt jeg vet aldri hatt et ordentlig forhold til en kvinne, selv om du nærmer deg 50. Din eneste erfaring er en affære med en dame med heller tvilsomme motiver, som valgte å gå tilbake til eksen sin fremfor å velge en fremtid med deg.

Den lærdommen du trekker ut av det, er at du må kontrollere dama di så strengt at hun kommer til å være utro så snart du setter deg ned med avisa.

Så da er spørsmålet - hva er fornuftig for deg?

• Liker 4
Skrevet (endret)

Nei, men det betyr ikke at det finnes mange kvinner i norge som er villige til å gi opp en mangeårig lidenskap pga en kontrollsyk mann som ikke eier verken tillit eller respekt for henne. ;)

selv ville jeg ansett det som en enorm risikofaktor at han engang ville jeg skulle det.

Jada, det tviler jeg ikke på.

Så hva er du da egentlig villig til å "ofre" for parforholdet?

Ingenting?

Du er et av disse individene som innbiller deg at du skal kunne gjøre akkurat som du selv vil, akkurat når du selv måtte ville det; selv om du lever i et parforhold?

Endret av Steinar40
Skrevet

Det sier du ofte, men jeg har vanskelig for å tro at du mener det.

Du har så vidt jeg vet aldri hatt et ordentlig forhold til en kvinne, selv om du nærmer deg 50. Din eneste erfaring er en affære med en dame med heller tvilsomme motiver, som valgte å gå tilbake til eksen sin fremfor å velge en fremtid med deg.

Den lærdommen du trekker ut av det, er at du må kontrollere dama di så strengt at hun kommer til å være utro så snart du setter deg ned med avisa.

Ja, jeg ser dere påstå dette.

Men hvorfor skal ei kvinne være utro bare fordi hun må forholde seg til visse grenser?

Grenser som da blant annet krever at hun er tro.

Jeg ser nemlig ingen logikk i dette. Alle trenger grenser. Viser det seg.

Så da er spørsmålet - hva er fornuftig for deg?

Det kommer helt an på omstendighetene. Men akkurat nå så er det fornuftige for meg å være singel.

Skrevet

Jada, det tviler jeg ikke på.

Så hva er du da egentlig villig til å "ofre" for parforholdet?

Ingenting?

Du er et av disse individene som innbiller deg at du skal kunne gjøre akkurat som du selv vil, akkurat når du selv måtte ville det; selv om du lever i et parforhold?

Nå ER jeg i ett godt samboerforhold jeg da, er du? Har du vært di siste 10 årene?

Forhold dreier seg ikke om å ofre seg selv, det handler om å forbedre livene sine ved å være sammen med den man elsker, respekterer og har tillit til.

Om jeg gjør som jeg selv vil? Både ja og nei. Jeg spør ikke om lov til å dra ut å danse, lik han ikke spør meg om lov til å dra på juleavslutning og bli ute hele natta. Vi informerer og snakker sammen om det ja, men vi spør ikke om lov.

Ingen av oss reiser på ferier med andre uten å ha snakket sammen og funnet ut når, om det passer og om det er ok i forhold til den ferien vi ønsker å ta sammen.

Ingen av oss drar på hyttetur med ekser, hotellferier med ekser, ut å spise middag med ekser eller slikt. Men vi kan fint dra på helgetur med vennergjeng der det er mennesker av begge kjønn ja. (det er det han som har gjort, ikke jeg, og jeg synes det er akkurat like lite problematisk som han hadde syntes)

Så i ditt forskrudde syn, så er vi nok altfor fri i forholdet vårt. Til tross for at vi har akkurat samme regler og krav ang utroskap, hva som ER utroskap etc.

Forskjellen på oss og deg, er at vi respekterer hverandre og har tillit til hverandre, mens du begynner etthvert forhold med totalt manglende respekt for individene i forholdet, og ikke tror på tillit.

igjen, jeg ER i et velfungerende forhold, med to voksne mennesker som snakker sammen og respekterer hverandre, du er singel etter å ha prøvd deg i årevis på en gift kvinne. Hvem av oss har det best i relasjonsverdenen tror du?

• Liker 2
Skrevet

igjen, jeg ER i et velfungerende forhold, med to voksne mennesker som snakker sammen og respekterer hverandre, du er singel etter å ha prøvd deg i årevis på en gift kvinne. Hvem av oss har det best i relasjonsverdenen tror du?

Livet er et tilfeldighetenes spill der ingenting varer evig.

Tro aldri noe annet.

Skrevet

Livet er et tilfeldighetenes spill der ingenting varer evig.

Tro aldri noe annet.

:ler: så du mener man skal leve med sin kjære i den tro at det ikke kommer til å vare?

Igjen, ikke rart du er singel kjære Steinar.

De fleste av oss er klar over at mange splitter opp, og at det dessverre kan ramme en selv også, fordi det er snakk om to individer, som kan forandre seg mye gjennom livet.

men å være i ett forhold og samtidig ikke engang TRO at det vil vare.... vil du faktisk ha ett slikt forhold selv? Der dama ikke tror dere kommer til å være sammen resten av livet?

kjærsten min og jeg velger å håpe på at vi er ment for hverandre, derfor har vi det bra sammen.

• Liker 2
Skrevet

:ler: så du mener man skal leve med sin kjære i den tro at det ikke kommer til å vare?

Igjen, ikke rart du er singel kjære Steinar.

De fleste av oss er klar over at mange splitter opp, og at det dessverre kan ramme en selv også, fordi det er snakk om to individer, som kan forandre seg mye gjennom livet.

men å være i ett forhold og samtidig ikke engang TRO at det vil vare.... vil du faktisk ha ett slikt forhold selv? Der dama ikke tror dere kommer til å være sammen resten av livet?

Nei. Absolutt ikke!

Og det som har stoppet meg er da også hennes tydelige usikkerhet.

Skrevet

Nei. Absolutt ikke!

Og det som har stoppet meg er da også hennes tydelige usikkerhet.

Så hvorfor forteller du meg, som er i ett forhold, at livet er tilfeldigheter og at ingenting varer evig?

Er deg igjen bare deg som kan tro på at forhold varer evig, mens alle vi andre bare bør forstå at de velfungerende forholdene våre vil ryke på ett eller annet tidspunkt?

er du rett og slett ond?

• Liker 3
Skrevet

Det ser ikke bedre ut i visse tilfeller.

Har ikke så mye mer å si her enn at du tydeligvis sliter med leseferdighetene, ikke en eneste av brukerne her inne har sagt noe som helst om å samle på ekser. Utenom deg selv.

Det har jeg forsåvidt ikke sagt, men at frivillig eller ufrivillig omgang med en eller flere ekser kan være en sterkt bidragende årsak; det er utvilsomt. Og sier seg selv - selv om en del åpenbart ikke klarer å fatte såpass.

Dette er helt feil. Eks betyr nettopp det, noe som er ferdig og forbi. Om man da i gitte sammenhenger har sosial omgang, betyr dette tvert om at man er modne og rause og har vett til å oppføre seg som folk.

Du klarer altså ikke å bestemme over hvilke sosiale settinger du setter deg selv i?

Seriøst? Jeg kan komme på følgende sosiale scenarier hvor man kan treffe folk uplanlagt:

Middagsselskaper

Fester

Kino

Teater

Pub

Cafe

Bar

Restaurant

Ferie

Jobb-arrangementer

Konserter

På handletur

I butikken

Men du driver gjerne ikke med noe av det ovennevnte?

Jeg lurer da på hvorfor du ikke kan velge å unngå dem?

Se over.

Om det er en trussel eller ikke er umulig å si noe om. Men uansett er det INGEN god grunn til å ha kontakt.

Igjen, jeg snakker ikke om å ha eller pleie kontakt, men om normal, voksen oppførsel når man treffer noen man har delt en del av livet med.

Du (og andre) har åpenbart ikke fått med deg at det å bli en eks egentlig betyr at man ikke skal ha noe mer med hverandre å gjøre i dette livet.

OG du klarer ikke se det enkle faktum at noen ganger så MÅ man.

• Liker 1
Skrevet

Så hvorfor forteller du meg, som er i ett forhold, at livet er tilfeldigheter og at ingenting varer evig?

Er deg igjen bare deg som kan tro på at forhold varer evig, mens alle vi andre bare bør forstå at de velfungerende forholdene våre vil ryke på ett eller annet tidspunkt?

er du rett og slett ond?

Nei, jeg er ikke ond. Jeg er realist. Som betyr at jeg vet at ingenting varer evig i dette livet.

Det betyr i seg ikke at ditt/deres forhold kommer til ende på noen annen måte enn at døden skiller dere ad.

Det er som det sies; mennesket spår men Gud rår. Så kan du velge å tolke Gud akkurat som du selv vil ;)

Skrevet

OG du klarer ikke se det enkle faktum at noen ganger så MÅ man.

Joda, jeg klarer meget godt å se det ene unntaket som finnes. I motsetning til deg.

Og det ENE unntaket er altså så lenge man har felles mindreårige barn i sammen.

Skrevet

Joda, jeg klarer meget godt å se det ene unntaket som finnes. I motsetning til deg.

Og det ENE unntaket er altså så lenge man har felles mindreårige barn i sammen.

Du kan ikke klippe og lime sånn, det var LANGT fra det jeg skrev

Seriøst? Jeg kan komme på følgende sosiale scenarier hvor man kan treffe folk uplanlagt:

Middagsselskaper

Fester

Kino

Teater

Pub

Cafe

Bar

Restaurant

Ferie

Jobb-arrangementer

Konserter

På handletur

I butikken

Men du driver gjerne ikke med noe av det ovennevnte?

Jeg snakker om å møte en eks, tilfeldig, i en av disse settingene, som man faktisk ikke har kontroll over. Hva gjør du da, moden og fornuftig som du påstår å være? Løper og gjemmer deg bak pante-automaten, fordi du ikke på noe tidspunkt skal ha kontakt med en eks?

Skrevet

Vi takker for omtanken... men vi har skjønt for lenge siden at det er dumt å rote seg borti opptatte folk og prøve å kjøpe dem ut av ekteskapet sitt. Så vi var kanskje enda litt smartere enn deg, og trengte ikke å bruke titusenvis av kroner og flere år av livet på å lære dette? :sjenert:

Sikker på at dere ikke har vært enda litt dummere da? ;)

Og lært på den (harde) måten :smoke:

Skrevet

Som sagt; hovedpoenget med å beholde kontakten med en eks er pga felles mindreårige barn. Men jeg kan selvfølgelig se at det kan finnes unntak der andre behov finnes. Og jeg har ikke sagt hva andre skal gjøre.

Jeg sier bare hvordan jeg vil ha det.

Nei for all del. Du bare omtaler det i svært negative ordlag, som om alle som noensinne snakker med en eks uten å ha unger med fyren er halvgale og et risikoprosjekt.

Sikker på at dere ikke har vært enda litt dummere da? ;)

Og lært på den (harde) måten :smoke:

Ingen fare med det, gitt. Som jeg har sagt tidligere: Enkelte ting her i livet er åpenbare. Som for eksempel at det er dumt å rote seg borti opptatte folk, og at det er dumt å ta på en varm vedovn. Det er enkelte ting vi andre ikke trenger å prøve for å vite at det er dumt...

• Liker 1
Skrevet

Nei for all del. Du bare omtaler det i svært negative ordlag, som om alle som noensinne snakker med en eks uten å ha unger med fyren er halvgale og et risikoprosjekt.

Jeg ser på kvinnfolk som har eks-kjærester som venner etterpå som risikoprosjekter, ja.

Ingen fare med det, gitt. Som jeg har sagt tidligere: Enkelte ting her i livet er åpenbare. Som for eksempel at det er dumt å rote seg borti opptatte folk, og at det er dumt å ta på en varm vedovn. Det er enkelte ting vi andre ikke trenger å prøve for å vite at det er dumt...

Hvem satte seg på sin høye hest nå? :smoke: hehe

Skrevet

Jeg ser på kvinnfolk som har eks-kjærester som venner etterpå som risikoprosjekter, ja.

Det har vi fått med oss.

Hvem satte seg på sin høye hest nå? :smoke: hehe

Er ikke snakk om hverken høye eller lave hester. Kun elementær logikk.

• Liker 1
Skrevet

Det har vi fått med oss.

Ja, og det er ikke uten grunn. En slik oppførsel er rett og slett betenkelig.

Er ikke snakk om hverken høye eller lave hester. Kun elementær logikk.

Ja, helt til det kommer til deg selv. Da forsvinner mye av logikken.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...