QueenPenelope Skrevet 8. desember 2011 #1021 Skrevet 8. desember 2011 Gjør du deg dum med vilje nå? Det er naturligvis fordi en av dem kan komme til å bli kjæreste med en annen mens de er midt i et knull. Åhja. Såklart. Jeg bare hater når det skjer, altså...
QueenPenelope Skrevet 8. desember 2011 #1022 Skrevet 8. desember 2011 Fordi det betyr at denne personen syns at det er helt greit å ha sex utenfor et parforhold. Personen er jo S I N G E L! Altså har han/hun ikke sex utenfor et parforhold. Det sier jo absolutt ingenting om personens evne til å være tro mot en kjæreste/samboer/ektefelle. Det eneste det sier, er at personen er normalt utstyrt med seksuelle lyster, noe som kjennetegner de fleste mennesker. Når denne personen er i et forhold, vil jo han/hun få sex der? Hva er nå dette slags forvridd logikk, da. Jeg finner det helt utrolig at en voksen mann ikke evner å se forskjell på å ha sex med noen man ikke er sammen med, og det å svike og bedra en partner. 1
Steinar40 Skrevet 8. desember 2011 Forfatter #1023 Skrevet 8. desember 2011 (endret) Personen er jo S I N G E L! Altså har han/hun ikke sex utenfor et parforhold. Det sier jo absolutt ingenting om personens evne til å være tro mot en kjæreste/samboer/ektefelle. Det eneste det sier, er at personen er normalt utstyrt med seksuelle lyster, noe som kjennetegner de fleste mennesker. Når denne personen er i et forhold, vil jo han/hun få sex der? Hva er nå dette slags forvridd logikk, da. Jeg finner det helt utrolig at en voksen mann ikke evner å se forskjell på å ha sex med noen man ikke er sammen med, og det å svike og bedra en partner. Det er noe fishy med folk som ikke vil leve i et parforhold men som må ha sex allikevel. Som sagt; mangel på impulskontroll og en umoden oppførsel. Endret 8. desember 2011 av Steinar40
QueenPenelope Skrevet 8. desember 2011 #1024 Skrevet 8. desember 2011 Hmmmmm, det hørtes da veldig lite positivt ut! Har ikke noe problem med å være tro jeg; bare det er gjensidig. Men det lønner seg selvfølgelig ikke å sette seg selv i dumme situasjoner. Noe jeg har vært inne på tidligere også. Ja, ikke sant? Ikke positivt i det hele tatt. Men det er jo dine egne ord, og ikke mine. Og jo, i følge deg selv, vil du ha store vanskeligheter med å være tro mot partneren din. Det beste ville være å ikke satse på deg i det hele tatt. Man skal jo ikke sette seg selv i dumme situasjoner, og du er en veldig dum situasjon. Men om man skulle være villig til å ta risikoen ved å satse på deg, så ville man måtte kontrollere deg og hele livet ditt hvert eneste sekund. Det ville være den eneste muligheten å unngå at du er utro på. 2
Steinar40 Skrevet 8. desember 2011 Forfatter #1025 Skrevet 8. desember 2011 Du var singel og syntes det var helt greit å ha sex med en person du ikke var i et parforhold med, og du syntes også det var helt ok at hun hadde sex med deg når hun var gift med en annen, så du må jo da som flere har sagt allerede, være din egen værste mareritt når det kommer til ekteskaps og forholdsmarkedet. Ja, jeg hadde neppe satt pris på å møte meg selv i døra. Du klarer ikke styre dine egen lyster, eier ikke moral, er en fellespikk som ligger med folk uansett om du og de er i ett forhold eller ikke, både med hverandre eller andre. Hvordan ser du deg selv bedre en en kvinne med en mannlig venn, når du er sånn en umoralsk, svakt menneske at du overhode ikke er attraktiv på forholdsmarkedet i følge deg selv? På den annen side så går det an å lære av sine feil også. Og jeg tjente som sagt ingenting på det. Tvert imot. Og det har jeg lært.
Steinar40 Skrevet 8. desember 2011 Forfatter #1026 Skrevet 8. desember 2011 Ja, ikke sant? Ikke positivt i det hele tatt. Men det er jo dine egne ord, og ikke mine. Og jo, i følge deg selv, vil du ha store vanskeligheter med å være tro mot partneren din. Det beste ville være å ikke satse på deg i det hele tatt. Man skal jo ikke sette seg selv i dumme situasjoner, og du er en veldig dum situasjon. Men om man skulle være villig til å ta risikoen ved å satse på deg, så ville man måtte kontrollere deg og hele livet ditt hvert eneste sekund. Det ville være den eneste muligheten å unngå at du er utro på. Ja, da hadde du jo ihvertfall hatt noe å gjøre
QueenPenelope Skrevet 8. desember 2011 #1027 Skrevet 8. desember 2011 Ja, jeg hadde neppe satt pris på å møte meg selv i døra. På den annen side så går det an å lære av sine feil også. Og jeg tjente som sagt ingenting på det. Tvert imot. Og det har jeg lært. Nei, folk lærer ikke av sine feil. Hadde du ment det, hadde du helt sikkert sagt noe om det i alle de postene hvor du har hamret løs på umoralske, horete kvinner i denne tråden. Så beklager Steinar, du vil aldri bli annerledes. En gang fellespikk, alltid fellespikk. En gang uten impulskontroll, alltid uten impulskontroll. Det finnes ikke håp, rett og slett. 3
QueenPenelope Skrevet 8. desember 2011 #1028 Skrevet 8. desember 2011 Ja, da hadde du jo ihvertfall hatt noe å gjøre Jeg har nok for stor risikoaversjon til å prøve meg på et forhold med en som deg. Hvorfor skulle jeg sette meg i en så dum situasjon og investere noe som helst, når du bare kommer til å gå bak ryggen min og svike meg. Jeg vil for all del ikke sette meg i så dumme situasjoner, altså. Da er singellivet bedre! 2
Bachata Skrevet 8. desember 2011 #1029 Skrevet 8. desember 2011 Ja, jeg hadde neppe satt pris på å møte meg selv i døra. På den annen side så går det an å lære av sine feil også. Og jeg tjente som sagt ingenting på det. Tvert imot. Og det har jeg lært. Ikke sant? Du vil ikke ha en person som oppfører seg slik du har gjort, sånne mennesker er for deg helt uaktuelle og ubrukelige som partnere. Men DU derimot, får flere sjanser, fordi "du har lært av det"? Så DU er så heldig å kunne lære, kunne endre seg.... andre derimot er håpløse når de gjør langt mindre alvorlige ting en hva du gjorde. Enda en faktor som ikke gjør deg veldig attraktiv på forholdsmarkedet, i min bok. En mann som selv gjør feil, og alltid sørger for å komme godt ut av det, men som ikke viser samme respekten for andre er IKKE en mann som viser gode gener i forhold til ett velfungerende og godt forhold. DEN siden av deg, gjør deg altså til en risiko for enhver kvinne på jakt etter ett GODT forhold. Hadde du dog lært noe om respekt, evnen og viljen til å ha tillit, empati og droppet kontrollbehovet ditt, så hadde du kanskje lettet litt på risikofaktoren. Men så lenge du anser sex som singel, med singel, som langt på vei det værste man kan gjøre, så lærer du ikke de riktige tingene. 3
Steinar40 Skrevet 8. desember 2011 Forfatter #1030 Skrevet 8. desember 2011 Nei, folk lærer ikke av sine feil. Hadde du ment det, hadde du helt sikkert sagt noe om det i alle de postene hvor du har hamret løs på umoralske, horete kvinner i denne tråden. Så beklager Steinar, du vil aldri bli annerledes. En gang fellespikk, alltid fellespikk. En gang uten impulskontroll, alltid uten impulskontroll. Det finnes ikke håp, rett og slett. Nei, det er nok ikke mange av oss. Altså av oss som faktisk lærer av feilene som er begått. Egne eller andres feil. Og da bør jeg jo selvfølgelig bruke denne kunnskapen til å unngå de samme feilene i fremtiden.
Steinar40 Skrevet 8. desember 2011 Forfatter #1031 Skrevet 8. desember 2011 Jeg har nok for stor risikoaversjon til å prøve meg på et forhold med en som deg. Hvorfor skulle jeg sette meg i en så dum situasjon og investere noe som helst, når du bare kommer til å gå bak ryggen min og svike meg. Jeg vil for all del ikke sette meg i så dumme situasjoner, altså. Da er singellivet bedre! Singellivet har sine fordeler, ja hehe Og det er ikke hvilken som helst dame som klarer å lure meg!
QueenPenelope Skrevet 8. desember 2011 #1032 Skrevet 8. desember 2011 Nei, det er nok ikke mange av oss. Altså av oss som faktisk lærer av feilene som er begått. Egne eller andres feil. Og da bør jeg jo selvfølgelig bruke denne kunnskapen til å unngå de samme feilene i fremtiden. Nei, ingen lærer av feilene sine. Det har du ikke nevnt før du plutselig møter deg i døra nå. Og nå er det for sent å begynne nyanseringen, etter hundrevis av poster hvor du forteller hvor skapet står. Du er helt uten evne til å bruke noen kunnskap for å unngå feil. Fordi du bare er slik: moralsk forvaklet, en fellespikk og uten impulskontroll. Det er ikke mulig å avlære slike personlige egenskaper.
Gjest Wolfmoon Skrevet 8. desember 2011 #1033 Skrevet 8. desember 2011 Jeg har nok for stor risikoaversjon til å prøve meg på et forhold med en som deg. Hvorfor skulle jeg sette meg i en så dum situasjon og investere noe som helst, når du bare kommer til å gå bak ryggen min og svike meg. Jeg vil for all del ikke sette meg i så dumme situasjoner, altså. Da er singellivet bedre! Eller eventuelt så bør du finne deg en fyr som faktisk klarer å stå for sine meninger og se når han er dobbeltmoralsk, og som faktisk klarer å verdsette parforholdet nok til at han er trofast
CeeCee Skrevet 9. desember 2011 #1034 Skrevet 9. desember 2011 Nei, folk lærer ikke av sine feil. Hadde du ment det, hadde du helt sikkert sagt noe om det i alle de postene hvor du har hamret løs på umoralske, horete kvinner i denne tråden. Så beklager Steinar, du vil aldri bli annerledes. En gang fellespikk, alltid fellespikk. En gang uten impulskontroll, alltid uten impulskontroll. Det finnes ikke håp, rett og slett. Enig! "Manwhore" kalles slike på engelsk. Ingen som vil være sammen med sånne utbrukte, oppulte mennesker uten impulskontroll... 2
Bachata Skrevet 9. desember 2011 #1035 Skrevet 9. desember 2011 Du (og andre) har åpenbart ikke fått med deg at det å bli en eks egentlig betyr at man ikke skal ha noe mer med hverandre å gjøre i dette livet. Og du har åpenbart ikke fått med deg at for flere av oss så betyr eks at man ikke passer sammen som partnere. du spør om man ikke kan styre sosiale settinger for å vite at man unngår ekser, vel, dersom man ikke har tenkt eller lyst å legge om hele sitt sosiale liv, så er det ikke sikkert alle kan sørge for å alltid holde seg borte fra ekser nei. Det kan være at man har felles venner, som igjen gjør at dersom man skal gjøre som du mener, så må man kutte ut ellers gode venner fordi de bringer en risiko at man kan måtte hilse på en eks en gang i blant. Kanskje. Eller som i mitt tilfelle, jeg danser, min eks er i dansemiljøet. Skal jeg da slutte å danse og kutte ut det jeg har gjort i de siste 13 årene av mitt liv, fordi jeg var så uheldig å være sammen med en som også er der? 1
Steinar40 Skrevet 9. desember 2011 Forfatter #1036 Skrevet 9. desember 2011 Og du har åpenbart ikke fått med deg at for flere av oss så betyr eks at man ikke passer sammen som partnere. du spør om man ikke kan styre sosiale settinger for å vite at man unngår ekser, vel, dersom man ikke har tenkt eller lyst å legge om hele sitt sosiale liv, så er det ikke sikkert alle kan sørge for å alltid holde seg borte fra ekser nei. Det kan være at man har felles venner, som igjen gjør at dersom man skal gjøre som du mener, så må man kutte ut ellers gode venner fordi de bringer en risiko at man kan måtte hilse på en eks en gang i blant. Kanskje. Sikkert. Men noe positivt er det ikke. Eller som i mitt tilfelle, jeg danser, min eks er i dansemiljøet. Skal jeg da slutte å danse og kutte ut det jeg har gjort i de siste 13 årene av mitt liv, fordi jeg var så uheldig å være sammen med en som også er der? Bytt beite.
Bachata Skrevet 9. desember 2011 #1037 Skrevet 9. desember 2011 Bytt beite. så du mener faktisk at en kvinne bare skal bytte en hobby, lidenskap hun har hatt i nesten halvparten av livet sitt, fordi hun kanskje kan finne på å møte en eks der? En eks som er en eks fordi de ikke passer sammen, og dermed ikke er interessert i hverandre? Oh lord, du kommer virkelig til å slite med å finne en likesinned min kjære Steinar.
Steinar40 Skrevet 9. desember 2011 Forfatter #1038 Skrevet 9. desember 2011 så du mener faktisk at en kvinne bare skal bytte en hobby, lidenskap hun har hatt i nesten halvparten av livet sitt, fordi hun kanskje kan finne på å møte en eks der? En eks som er en eks fordi de ikke passer sammen, og dermed ikke er interessert i hverandre? Oh lord, du kommer virkelig til å slite med å finne en likesinned min kjære Steinar. Bytte beite betyr at du spiser gress et annet sted. Geografisk. Ikke at du slutter å spise gress
Steinar40 Skrevet 9. desember 2011 Forfatter #1039 Skrevet 9. desember 2011 Du har ikke det nei? Kommer ikke som en bombe at du påstår det. *gjesp* Det er menneskelig å feile. Det har jeg en viss forståelse for. Men som sagt; når det er en uvane så blir det noe helt annet.
Gjest Eurodice Skrevet 9. desember 2011 #1040 Skrevet 9. desember 2011 Det er menneskelig å feile. Det har jeg en viss forståelse for. Men som sagt; når det er en uvane så blir det noe helt annet. Har du i det hele tatt noen uvaner, Steinar, eller mener du at du er perfekt? Jeg snakker om uvaner generelt.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå