Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Ja, det er i utgangspunktet helt opp til deg, men det ville ikke vært så veldig smart å insistere på det.

Er ikke i det hele tatt forundret over at du er singel når du kommer med slike idiotiske krav. De fleste kvinner vil ikke ha en far som kommer og henter henne hjem fra fest. De vil ha en likeverdig partner med nok selvfølelse og intellekt til å stole på dama si, ikke en som insisterer, som et trassig barn, på at hun skal komme hjem NÅ, med en eneste gang, ellers....! Hva hadde konsekvensen blitt om hun hadde nektet? Skulle du ringt politiet for å få dem til å hente henne hjem? Skulle du gjort det slutt? Skulle du sperret henne inne for godt? Skulle du nektet henne sex? Skulle du nektet henne andre "goder"/ lommepenger/ tatt fra henne mobil og PC?

Til opplysning: Voksne, selvstendige kvinner (De fleste kvinner i Norge i dag) liker ikke å bli behandlet som barn.

• Liker 4
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, det er i utgangspunktet helt opp til deg, men det ville ikke vært så veldig smart å insistere på det.

Jeg lurer på det samme som AB over spør om. Hva ville skjedd om jeg insisterte? Hvorfor ville ikke det vært så veldig smart?

Skal jeg da bli straffet som den uskikkelige piken jeg er, når jeg endelig kom hjem? :lur:

Skrevet

Jeg lurer på det samme som AB over spør om. Hva ville skjedd om jeg insisterte? Hvorfor ville ikke det vært så veldig smart?

Skal jeg da bli straffet som den uskikkelige piken jeg er, når jeg endelig kom hjem? :lur:

Egentlig skjønner jeg ikke hvorfor jeg gadd å spør. Brude vite jeg bare får svadasvar uansett. Han klarer aldri å svare konkret på det man spør om, og svarer bare delvis de gangene han faktisk gidder å svare noenlunde fornuftig...

• Liker 3
Gjest Purple Haze
Skrevet

Her er du nok bare svær i kjeften. Jeg tror at hvis du endelig fikk en dame i hus, kom du til å være verdens største tøffelhelt. Du kom til å gjøre alt som sto i din makt for at hun skulle være fornøyd og ikke forlate deg. Slik du framstår her, tror jeg du kom til å svelge all verdens kamelere i et forhold, bare for å unngå at det ble slutt. For når du inngår et forhold skal det vare livet ut, sant?

• Liker 6
Skrevet

Dette er et tydelig eksempel på en uttalelse som er langt over det normale for kontroll. DU kan IKKE bestemme hvor partneren din skal overnatte. Å insistere på det, er å vise kontroll som heller mot det sykelige.

• Liker 2
Skrevet

Er ikke i det hele tatt forundret over at du er singel når du kommer med slike idiotiske krav. De fleste kvinner vil ikke ha en far som kommer og henter henne hjem fra fest. De vil ha en likeverdig partner med nok selvfølelse og intellekt til å stole på dama si, ikke en som insisterer, som et trassig barn, på at hun skal komme hjem NÅ, med en eneste gang, ellers....! Hva hadde konsekvensen blitt om hun hadde nektet? Skulle du ringt politiet for å få dem til å hente henne hjem? Skulle du gjort det slutt? Skulle du sperret henne inne for godt? Skulle du nektet henne sex? Skulle du nektet henne andre "goder"/ lommepenger/ tatt fra henne mobil og PC?

Til opplysning: Voksne, selvstendige kvinner (De fleste kvinner i Norge i dag) liker ikke å bli behandlet som barn.

På den annen side så ønsker de fleste kvinner seg en mann som kan ta seg av henne. Og ikke minst bry seg.

Skrevet (endret)

Ja, da hadde jeg riset rompa di :smoke::ler:

Endret av Steinar40
Skrevet

På den annen side så ønsker de fleste kvinner seg en mann som kan ta seg av henne. Og ikke minst bry seg.

Eh, nei. De fleste kvinner ønsker seg en likeverdig partner. Vi ønsker alle noen som bryr seg. Men det å bry seg betyr ikke "bestemme".

Min mann bryr seg. Han viser det gjennom mange små ting i hverdagen som betyr så uendelig mye, og som sier meg masse om hvor mye han bryr seg.

Det finnes med andre ord en god, positiv måte å bry seg på, og det finnes en negativ måte.

Hans måte er god, din er negativ.

Venter forøvrig på svar om hva som skjer dersom jeg insisterer?

Skrevet

Her er du nok bare svær i kjeften. Jeg tror at hvis du endelig fikk en dame i hus, kom du til å være verdens største tøffelhelt. Du kom til å gjøre alt som sto i din makt for at hun skulle være fornøyd og ikke forlate deg. Slik du framstår her, tror jeg du kom til å svelge all verdens kamelere i et forhold, bare for å unngå at det ble slutt. For når du inngår et forhold skal det vare livet ut, sant?

Et forhold skal holde livet ut, ja. Hva er vitsen ellers?

Og derfor gidder jeg ikke å satse på noen som ikke klarer å bestemme seg selv for dette.

Og selvfølgelig ville jeg da satse alt på at det skulle vare jeg også.

Som ikke har noe som helst å gjøre med å være tøffelhelt.

Skrevet

Eh, nei. De fleste kvinner ønsker seg en likeverdig partner. Vi ønsker alle noen som bryr seg. Men det å bry seg betyr ikke "bestemme".

Min mann bryr seg. Han viser det gjennom mange små ting i hverdagen som betyr så uendelig mye, og som sier meg masse om hvor mye han bryr seg.

Det finnes med andre ord en god, positiv måte å bry seg på, og det finnes en negativ måte.

Hans måte er god, din er negativ.

Venter forøvrig på svar om hva som skjer dersom jeg insisterer?

Jeg skrev jo at da hadde jeg riset rompa di! :smoke:

Er ikke det bra nok? ;):ler:

Skrevet

Jeg skrev jo at da hadde jeg riset rompa di! :smoke:

Er ikke det bra nok? ;):ler:

Jeg har ingenting imot å bli riset av den rette personen, jeg.

Men noe sier meg at det ikke var småfrekk sex du hadde i tankene når du truet med at dama ikke er smart hvis hun insisterer...?

• Liker 1
Skrevet

Dette er et tydelig eksempel på en uttalelse som er langt over det normale for kontroll. DU kan IKKE bestemme hvor partneren din skal overnatte. Å insistere på det, er å vise kontroll som heller mot det sykelige.

Jeg bare konstaterer at det ikke ville vært smart fordi da ville det skapt uoverensstemmelser i forholdet.

Når man trumfer igjennom sin vilje uten at den andre er enig, så blir det ikke akkurat noe bedre forhold av det.

Skrevet

Jeg har ingenting imot å bli riset av den rette personen, jeg.

Men noe sier meg at det ikke var småfrekk sex du hadde i tankene når du truet med at dama ikke er smart hvis hun insisterer...?

Ikke egentlig, nei.

Skrevet

Jeg bare konstaterer at det ikke ville vært smart fordi da ville det skapt uoverensstemmelser i forholdet.

Når man trumfer igjennom sin vilje uten at den andre er enig, så blir det ikke akkurat noe bedre forhold av det.

Da er vi jo igjen tilbake til spørsmålet rundt hvem som skal få viljen sin, da. Er det alltid du?

I et langt samliv er det eneste som er sikkert, at det kommer til å oppstå uenighet. Det er bombesikkert. Ingen er enige om alt alltid.

Så hvordan skal en slik uenighet ordnes opp i? Hvem skal "få viljen sin?"

Forutsetningen er at hun selvsagt ikke har gjort noe som gir deg grunn til mistillit.

• Liker 1
Skrevet

Da er vi jo igjen tilbake til spørsmålet rundt hvem som skal få viljen sin, da. Er det alltid du?

I et langt samliv er det eneste som er sikkert, at det kommer til å oppstå uenighet. Det er bombesikkert. Ingen er enige om alt alltid.

Så hvordan skal en slik uenighet ordnes opp i? Hvem skal "få viljen sin?"

Forutsetningen er at hun selvsagt ikke har gjort noe som gir deg grunn til mistillit.

Det er ihvertfall viktig å komme fram til en enighet.

Den ene kan ikke trumfe igjennom sin vilje. Det blir ikke bra.

Skrevet

Det er ihvertfall viktig å komme fram til en enighet.

Den ene kan ikke trumfe igjennom sin vilje. Det blir ikke bra.

Jammen, hvordan?

For å holde det enkelt: jeg vil overnatte, du er strengt imot. Hvorfor skal din mening telle mer enn min, når jeg ikke har gjort noe som helst for å fortjene en mistillit?

Årsaken min er så enkel som at jeg koser meg, vil være med til slutten. Da er jeg trøtt og sliten og vil bare legge meg på hotellrommet fremfor å kjøre hjem. Dessuten er det planlagt felles frokost med gode kollegaer dagen etter, som jeg har lyst til å få med meg.

Fra mitt ståsted, er det flaut at jeg må dra hjem når alle andre skal ligge over, og det er dette som er planlagt fra festkommiteens side. De spør i så fall hvorfor, og hva skal jeg svare? "Beklager, mannen min er så livredd for utroskap at jeg får ikke lov å sove over..."?

Hva er din begrunnelse?

• Liker 2
Skrevet

Tull og tøys! "Ta seg av" Ja, når man er syk er det koselig med noen som kan ta seg av en. En normal, frisk oppegående kvinne trenger ikke en som må ta seg av henne.

Selvfølgelig skal han bry seg! I et forhold bryr man seg om hverandre og vil hverandre vel. Men det er forskjell på "Å bry seg" og "Å bry seg med", som i: Å bry seg med hva den andre gjør hele tiden og ha kontroll på den andre. Det er ikke sunt.

Hva med de andre spm. jeg stilte? Skulle du ikke svare på dem? Ble det for vanskelig?

Hvordan ville du grepet an situasjonen dersom hun hadde nektet å komme hjem? Og hva hadde skjedd i etterkant? Jeg lurer fortsatt på dette.

• Liker 2
Skrevet

Jeg fatter egentlig ikke hvor du/dere har fått det ifra at jeg liksom skulle mene at man ikke kan ha venner når man er i et forhold? :klo:

Det eneste jeg har sagt er at dama ikke kan ha mannlige venner - såkalte kompisser :smoke:

Joda, jeg er klar over det. Men det har ingen betydning for poenget mitt, som dreide seg om din argumentasjon/logikk. Du kan gjerne bytte ut "venner" med "mannlige venner". Eller med "paraply" for den saks skyld:

- Man kan ikke ha paraply når man er i et forhold. Paraply tilhører singeltilværelsen.

- Man kan ikke oppføre seg som singel når man er i et forhold. Ergo kan man ikke ha paraply.

Skjønner?

(neppe)

• Liker 2
Skrevet

Tull og tøys. Det de fleste kvinner ønsker seg er pikk. Fortrinnsvis pikken til en kompis. Men ellers den første og beste som byr seg.

• Liker 2
Skrevet

LOL @ Fønix!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...