Steinar40 Skrevet 16. november 2011 Forfatter #861 Skrevet 16. november 2011 Hva med mannsdominerte yrker der hun stort sett MÅ forholde seg til menn på en vennskapelig måte hver eneste dag? Der det kan hende det er mannfolk som hun snakker vennskapelig med? Er det ok? En jobb må man jo ha i dag. Penger kommer godt med viser det seg. Masse reising etc. hadde jeg imidlertid ikke sett på som positivt av flere ulike årsaker.
Steinar40 Skrevet 16. november 2011 Forfatter #862 Skrevet 16. november 2011 Steinar, hvordan kan du mene at det en kvinne er svak fordi hun velger å bli værende i ekteskapet sitt? Når man sier JA til en annen så har man lovet seg bort til døden skiller ad, i gode og onde dager. Man har også lovet å være tro, så henne eneste svakhet har vært sitt forhold til deg. Det var aldri en svakhet at hun ble hos mannen sin, det var en styrke. Men du evner ikke se det fordi du er den forsmåtte part, og derfor trenger å fordele skyld. Ergo hun er svak i dine øyne, men i alle våre andres øyne er hun tvert i mot sterk. Du kjenner ikke til alle de faktiske forhold ved henne. Og når jeg sier at hun er svak så er det ikke for moro skyld. Hun er nemlig svak på flere områder. Noe som ikke teller til hennes fordel. Hun påsto altså at hun ville skille seg og flytte. For deretter å gjøre det om igjen langt over 1 år senere. Noe som var altfor sent. Eller for å si det på en annen måte, så skulle hun selv innsett at hun ikke engang skulle prøvd å separere seg med hennes personlighet. Masse tomt prat og ingen evne til gjennomføring; det kaller jeg for å være et svakt menneske. Faktisk. Mye mulig at det kan finnes formildende omstendigheter som jeg ikke kjenner til i detalj, men ettersom hun er helt håpløs på kommunikasjon, så er det altså ingenting jeg kan vite noe konkret om.
Steinar40 Skrevet 16. november 2011 Forfatter #863 Skrevet 16. november 2011 I 2006 traff jeg en mann jeg forelsket meg i ved første blikk. Det samme opplevde han. Han var gift. Han måtte velge. Bli hos kona og ungene, eller bryte med dem, etablere seg alene og deretter innlede et forhold til meg. Han valgte å bli hos kona. Det er noe av det vondeste jeg har opplevd, og det tok tre år med kjærlighetssorg å komme videre. Samtidig er han et av de sterkeste menneskene jeg har truffet, for han innledet ikke noe forhold til meg. Samme hvor seksuelt tent han var, samme hvor mye han skulle ønske det, så var han sterk,og klarte å skille følelser og fornuft. Det samme gjorde jeg. Så når du, Steinar, kommer med svada om at hun var svak, du var sterk, du ikke kunne vente, hun kunne blitt den rette osv, samtidig som du legger retningslinjer for moral og forteller andre brukere at de er kravstore, aggresive, sexfikserte og vanskelige, så er du så langt ute på bondelandet at du ikke aner hva du snakker om. Hun var/er svak, ja. Det er utvilsomt. Imidlertid har jeg ikke sagt ett ord om at jeg var sterk.
Gjest Purple Haze Skrevet 16. november 2011 #864 Skrevet 16. november 2011 Slik jeg ser det, ble du veiet og funnet for lett, Steinar. Hun var separert, kunne ha valgt å satse på deg, men valgte i stedet mannen sin. Skjønner at det svir. Men så lenge det er barn inne i bildet, synes jeg hun skal ha honnør for å prøve å få ekteskapet sitt på fote igjen. 1
Gjest KateW Skrevet 16. november 2011 #865 Skrevet 16. november 2011 Hun var/er svak, ja. Det er utvilsomt. Imidlertid har jeg ikke sagt ett ord om at jeg var sterk. Du er akkurat like svak. Hadde du vært sterk eller fornuftig hadde du ventet til hun hadde ryddet opp. I stedet var du svak OG sitter på din høye hest og fordømmer kvinner som er langt sterkere og har langt bedre moral enn det du noen gang kan drømme om å ha! 1
Steinar40 Skrevet 16. november 2011 Forfatter #866 Skrevet 16. november 2011 Du er akkurat like svak. Hadde du vært sterk eller fornuftig hadde du ventet til hun hadde ryddet opp. I stedet var du svak OG sitter på din høye hest og fordømmer kvinner som er langt sterkere og har langt bedre moral enn det du noen gang kan drømme om å ha! Har du hørt om å lære av sine feil? Jeg kommer aldri til å gjøre slike feil igjen. Naturlig nok.
Gjest KateW Skrevet 16. november 2011 #867 Skrevet 16. november 2011 Hadde du lært av dine feil hadde du innsett for lenge siden at dette ikke var liv laga, og ikke minst hadde du ikke fordømt andre som har langt høyere moral enn deg. Det er det vi reagerer på i denne tråden. At du kaller kvinner svake mennesker, når du ikke klarer å stå i mot gift fitte når den tilbys. 2
Steinar40 Skrevet 16. november 2011 Forfatter #868 Skrevet 16. november 2011 Dessuten var det helt skivebom av deg å presse en dame som allerede var under press, følelsesmessig forvirret og i ubalanse. Det kan aldri slå positivt ut- Hadde jeg ikke presset henne så hadde hun ALDRI klart å bestemme seg. Noe hun forsåvidt ikke gjorde heller; ettersom hun i praksis ble tvunget til å ta et valg. Jeg skjønner at du ikke har vært gift og har barn som tror at det å bryte opp en familie ikke kvalifiserer til å måtte ofre noe. Jo, det skjønner jeg. Og jeg sier da altså at hun kommer til å stikke så snart hun ikke må ofre noe (lenger).
Steinar40 Skrevet 16. november 2011 Forfatter #869 Skrevet 16. november 2011 Ja vi har jo sett hvor flink du er til konstruktiv dialog... Man må faktisk være 2 for å danse tango!
2shy Skrevet 16. november 2011 #870 Skrevet 16. november 2011 Man må faktisk være 2 for å danse tango! Kommunikasjon er mer enn å prate, man skal ha en grunnleggende forståelse for det som blir sagt også. og du viser gang på gang at du ikke forstår noe som blir fortalt til deg her på KG, det vises lett på svarene dine. 1
2shy Skrevet 16. november 2011 #871 Skrevet 16. november 2011 Det kan faktisk være greit i en overgangsperiode ettersom det var umulig å kommunisere med henne. Du sier jo selv at det skal to til for å tango, så nå får du for faen være mann for dine ord og slutte å legge skylden over på henne hele tiden. "hun ditt, hun datt, hun svak, hennes skyld". Skjerp deg for helvete!
Steinar40 Skrevet 16. november 2011 Forfatter #872 Skrevet 16. november 2011 Du sier jo selv at det skal to til for å tango, så nå får du for faen være mann for dine ord og slutte å legge skylden over på henne hele tiden. "hun ditt, hun datt, hun svak, hennes skyld". Skjerp deg for helvete! Ja, jeg er ikke uskyldig, men hun har større skyld og ansvar enn meg.
2shy Skrevet 16. november 2011 #873 Skrevet 16. november 2011 Ja, jeg er ikke uskyldig, men hun har større skyld og ansvar enn meg.
Steinar40 Skrevet 16. november 2011 Forfatter #874 Skrevet 16. november 2011 Kvinner er langt ifra noen engler, og jeg kaller en spade for en spade.
AnonymBruker Skrevet 16. november 2011 #875 Skrevet 16. november 2011 Kvinner er langt ifra noen engler, og jeg kaller en spade for en spade. Det er ikke menn heller.
Steinar40 Skrevet 17. november 2011 Forfatter #876 Skrevet 17. november 2011 (endret) Det er ikke menn heller. Nei, og det har ingen påstått heller. Men nå er jeg en mann selv, og da er det et kvinnemenneske som kan være aktuelt for meg. Dermed er det kvinners oppførsel som betyr noe for meg sånn sett. Og da ønsker jeg selvfølgelig å sikre at det ikke blir problemer for meg selv. Kvinner som er svake, ego, bortskjemte, kravstore og uten oppdragelse er da noe jeg absolutt ikke vil surre meg borti. Endret 17. november 2011 av Steinar40
2shy Skrevet 17. november 2011 #877 Skrevet 17. november 2011 Nei, og det har ingen påstått heller. Men nå er jeg en mann selv, og da er det et kvinnemenneske som kan være aktuelt for meg. Dermed er det kvinners oppførsel som betyr noe for meg sånn sett. Og da ønsker jeg selvfølgelig å sikre at det ikke blir problemer for meg selv. Kvinner som er svake, ego, bortskjemte, kravstore og uten oppdragelse er da noe jeg absolutt ikke vil surre meg borti. Folk generellt ønsker ikke å rote seg bort i slike mennesker. Men de fleste av oss lar være å gnåle om det side opp og side nå...Også bør du ha i baktankene at "på seg selv kjenner man andre" 3
QueenPenelope Skrevet 17. november 2011 #878 Skrevet 17. november 2011 Jeg er bare egoistisk når jeg ikke får det jeg har krav på. Du har aldri krav på et annet menneske. Ikke engang om du har betalt tilsvarende det de dyreste luksusprostituerte tar for ei natt... 2
LilleBille Skrevet 17. november 2011 #879 Skrevet 17. november 2011 Jeg er bare egoistisk når jeg ikke får det jeg har krav på. KRAV PÅ 1
Steinar40 Skrevet 18. november 2011 Forfatter #880 Skrevet 18. november 2011 Du har aldri krav på et annet menneske. Ikke engang om du har betalt tilsvarende det de dyreste luksusprostituerte tar for ei natt... Jeg har krav på å bli behandlet på en redelig og bra måte.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå