Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Joda, bare tanken er skremmende nok i seg selv!

Tanken? Kanskje du bør ta innover deg at det er realiteten. Enten må du forsone deg med at det blir en slik dame på deg (kanskje tvilsomt), du får lete utenlands eller du får tilbringe de tiårene du har igjen alene. Jeg mistenker din glede med å henge her på KG er å provosere, for du kommer ikke til å klare å omvende et eneste vettugt kvinnfolk her inne med din "sannhet" uansett hvor mye du måtte ønske.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Og jeg vil altså ha ei dame som har omtanke og vett nok til ikke å tråkke over mine grenser.

Så du ønsker deg ei underkua dame som ikke har noe liv utover deg, lett dropper gode venner som har betydd mye for henne før du kom inn i livet hennes ( i godt voksen alder...)

Når jeg tenker meg om, du er voksen Steinar, du vet det ikke sant?

Du vil da antagelig også møte hovedsakelig voksne kvinner.

Dersom du leter i norge, vil du ha stor sjans for å finne norske, voksne kvinner.

Du skal lete lenge for å finne en norsk, voksen kvinne som ikke har kamerater eller venner av motsatt kjønn, en voksen kvinne som lett kutter ut sine venner fordi du har noe i mot kjønnet deres sammen med din madam. Og i tillegg ei voksen kvinne som faktisk er interessert i en partner som skal stå for grensene og hun bare skal være lydig og følge dine regler.

Ser du at det du etterlyser i en kvinne, er det samme som mange menn i, i norge, forhatte land? Land der det er mannen som styrer, land der kvinnen pent har å følge mannens regler, ikke ha andre venner en han bestemmer, ikke ha noe snev av eget liv?

Hva synes du om de landene og mennene i de landene? Er det de du ser opp til og vil være som? Det mangler bare å tildekke denne potensielle kjærsten din, så er du den samme som dem.

• Liker 1
Skrevet

Steinar Steinar du er en underlig skrue,

Du har på hodet tatt en ugjennomtrengelig lue,

Du nølte ikke med å gi en gift dame litt sex,

Men når avvist av single KateW da er hun en heks,

Du vil av kvinner ha bukten og begge ender,

Du vil bestemme og herske, se hvordan det ender,

Finn deg ei dame som vil ha deg og ikke gryn,

Finn hu på butikken og ikke på by'n,

Få deg et ligg og en blow-jobb, ro ned din knoll,

For de fleste her er du bare et gigantisk troll.

• Liker 6
Skrevet

Så du ønsker deg ei underkua dame som ikke har noe liv utover deg, lett dropper gode venner som har betydd mye for henne før du kom inn i livet hennes ( i godt voksen alder...)

Dersom du leter i norge, vil du ha stor sjans for å finne norske, voksne kvinner.

Du skal lete lenge for å finne en norsk, voksen kvinne som ikke har kamerater eller venner av motsatt kjønn, en voksen kvinne som lett kutter ut sine venner fordi du har noe i mot kjønnet deres sammen med din madam. Og i tillegg ei voksen kvinne som faktisk er interessert i en partner som skal stå for grensene og hun bare skal være lydig og følge dine regler.

Ser du at det du etterlyser i en kvinne, er det samme som mange menn i, i norge, forhatte land? Land der det er mannen som styrer, land der kvinnen pent har å følge mannens regler, ikke ha andre venner en han bestemmer, ikke ha noe snev av eget liv?

Hva synes du om de landene og mennene i de landene? Er det de du ser opp til og vil være som? Det mangler bare å tildekke denne potensielle kjærsten din, så er du den samme som dem.

Det er nettopp det han ønsker.

Det går greit om hun har venner av det mannlige kjønn når de treffes, så lenge hun bryter all kontakt med dem tvert.

Steinar bør enten oppsøke hjelp, eller flytte til et land hvor kvinnen er svært undertrykt. Egentlig bør han gjøre begge deler.

• Liker 1
Skrevet

:skratte:

:klappe: :klappe: :klappe:

• Liker 1
Gjest Eurodice
Skrevet

Fantastisk! :klappe:

• Liker 1
Skrevet

Begynner å lure på om noen av dere har noe sosialt liv i det hele tatt når denne "debatten" fremdeles lever. Ærlig talt folkens, Grow up!

Skrevet

Og vi vil ha en mann som har omtanke og vett nok til ikke å tråkke over våre grenser.

Jeg synes ikke Kate overdriver betydningen av sex i et forhold. Velfungerende og god sex er kjempeviktig! Men det merker man nesten ikke, før den ikke fungerer så bra.

Sex er nettopp noe av det mest sentrale som skiller partner fra venner. Partner har man sex med, venner ikke. Derfor er sex viktig, og det er jo viktig at begge er fornøyd med sexen også.

Personlig likte jeg veldig godt avslutningen på farsdagen i går! :lur::Hehe:

( :lete: var jeg vulgær nå?)

Du forstår åpenbart ikke hva som er privat informasjon. For meg er det å tråkke over grensene. Jeg hadde aldri akseptert at dama mi fortalte om privatlivet til andre enn meg.

Forøvrig var jeg ikke klar over at det hadde vært farsdag engang. Av den enkle grunn at det ikke interesserer meg. Det er ikke relevant for meg og mitt liv.

At single folk og folk i parforhold passer veldig dårlig i sammen er absolutt IKKE å overdrive. Det blir to helt ulike livsstiler.

Skrevet

I mine forhold har jeg hatt en bra karriere og tjent godt, jeg har reist på ferier med veninner, jeg har lagt meg når jeg selv ønsket det, jeg har gått på kafe med guttevenner, alt uten å be om lov. Kjæresten minhar gjort det samme. Likevel, så har vi vist masse omtanke for hverandre, i tilleg til kjærlighet, respekt, og ikke minst - tillit.

Du skjønner det (eller du skjønner jo for faen ikke), at det er fullt mulig å vise omtanke selv om man ikke går hjemme i løpestreng og lar seg diktere slik du insinuerer.

Du er psyk.

Vi er ulike.

Skrevet

Tanken? Kanskje du bør ta innover deg at det er realiteten. Enten må du forsone deg med at det blir en slik dame på deg (kanskje tvilsomt), du får lete utenlands eller du får tilbringe de tiårene du har igjen alene. Jeg mistenker din glede med å henge her på KG er å provosere, for du kommer ikke til å klare å omvende et eneste vettugt kvinnfolk her inne med din "sannhet" uansett hvor mye du måtte ønske.

Jeg har ikke noe behov for å omvende noen. Jeg vil nå bare unngå åpenbare problemer.

Skrevet

Ytterpunkter er sjelden noe positivt. Og jeg er ikke noe ytterpunkt sånn sett.

Og du må gjerne forklare meg hvorfor det ikke er bra nok å ha venninner?

Skrevet

:ler:

Ja, ser at du liker å skrive på vers. Alle har sine talenter ;)

Bra det.

Skrevet

At single folk og folk i parforhold passer veldig dårlig i sammen er absolutt IKKE å overdrive. Det blir to helt ulike livsstiler.

80% av mine venner er par, funker fantastisk bra. Jeg er generellt like god venn med mine venner etter at de har blitt par. Vi ses naturlig nok litt sjeldnere, men vi omgåes fortsatt relativt ofte.

Svakheten går ut på at hun ikke klarte å bestemme seg selv innen rimelig tid.

Så du mener at du ikke var svak som hadde et forhold til en gift kvinne? eier du ikke ansvarsfølelse?

Vi er ulike.

Det handler ikke om å være ulik, det handler om å ha sosiale antenner.

• Liker 2
Skrevet

Du forstår åpenbart ikke hva som er privat informasjon. For meg er det å tråkke over grensene. Jeg hadde aldri akseptert at dama mi fortalte om privatlivet til andre enn meg.

Forøvrig var jeg ikke klar over at det hadde vært farsdag engang. Av den enkle grunn at det ikke interesserer meg. Det er ikke relevant for meg og mitt liv.

Så det at kjærester, samboere, gifte har sex, det er privat informasjon? Det er vel ikke noe hemmelig, det. Det ville jo vært mer oppsiktsvekkende (og en indikasjon på trøbbel) om de ikke hadde hatt sex! Så jeg synes ikke det er noe privat informasjon, det er åpenbare fakta.

Noe annet er det om jeg hadde sittet til mine venninner og lagt ut om hans innerste fantasier som han har fortalt meg i fortrolighet. Eller om jeg forteller i detalj om den gangen det ikke gikk så bra for han, eller noe annet sensitivt som ikke er åpenbart.

Jeg diskuterer ikke akkurat sexlivet mitt med min mor og far, men ettersom jeg har barn og er gift, tror jeg de vet at vi har sex, altså. Men hva vi gjør og hvordan - i detalj, synes jeg er privat informasjon.

Men her er vi jo helt anonyme, ingenting kan linkes til meg eller han utenfor KG, så det er ingen grunn til å føle seg utlevert på et anonymt forum. Jeg skiller på det også, jeg.

Single folk og folk i par kan da gå utmerket godt overens. Det er helt utenkelig for meg å oppgi en venninne jeg har hatt siden 3. klasse bare fordi jeg nå er gift og hun er singel. Venner plukker man etter kjemi, hvem man trives sammen med, som gir deg energi, som du stoler på. De plukkes ikke basert på sivilstatus.

• Liker 2
Skrevet

Og du må gjerne forklare meg hvorfor det ikke er bra nok å ha venninner?

Jeg tenker at det er slik at mange damer trenger mannlig input, akkurat som du tydeligvis trenger kvinnelig input, ettersom du henger her på KG og diskuterer med damer og spør om tolkningen deres på ting som skjer i ditt liv.

Det er bare at de fleste av oss gjør dette ansikt til ansikt, og ikke på et forum (eller et forum i tillegg til direkte menneskelig kontakt).

Så egentlig er det ingen stor forskjell. Det er sunt å omgi seg med forskjellige typer mennesker, og forskjellige kjønn. Hvis ikke kan man bli rimelig ensporet og se lite emosjonell og intellektuell utvikling. Noe jeg på sett og vis har fått bekreftet gjennom enkelte diskusjoner her inne *host*

• Liker 3
Skrevet

Jo, selvfølgelig var jeg svak. Men det var hun som måtte bestemme seg for om hun ville skille seg og flytte eller ikke. Og hun brukte uakseptabel lang tid på det. Pluss diverse andre saker og ting i sammenhengen.

Det handler om at du ikke klarer å forstå meg.

Men likevel så må du hele tiden påpeke at HUN var svak.

Ingen forstår deg, tar vi alle så feil altså?

• Liker 2
Skrevet

Så det at kjærester, samboere, gifte har sex, det er privat informasjon? Det er vel ikke noe hemmelig, det. Det ville jo vært mer oppsiktsvekkende (og en indikasjon på trøbbel) om de ikke hadde hatt sex! Så jeg synes ikke det er noe privat informasjon, det er åpenbare fakta.

Noe annet er det om jeg hadde sittet til mine venninner og lagt ut om hans innerste fantasier som han har fortalt meg i fortrolighet. Eller om jeg forteller i detalj om den gangen det ikke gikk så bra for han, eller noe annet sensitivt som ikke er åpenbart.

Jeg diskuterer ikke akkurat sexlivet mitt med min mor og far, men ettersom jeg har barn og er gift, tror jeg de vet at vi har sex, altså. Men hva vi gjør og hvordan - i detalj, synes jeg er privat informasjon.

Men her er vi jo helt anonyme, ingenting kan linkes til meg eller han utenfor KG, så det er ingen grunn til å føle seg utlevert på et anonymt forum. Jeg skiller på det også, jeg.

Single folk og folk i par kan da gå utmerket godt overens. Det er helt utenkelig for meg å oppgi en venninne jeg har hatt siden 3. klasse bare fordi jeg nå er gift og hun er singel. Venner plukker man etter kjemi, hvem man trives sammen med, som gir deg energi, som du stoler på. De plukkes ikke basert på sivilstatus.

Jeg hadde ikke satt noen pris på at dama diskuterte sitt/vårt liv på noe forum heller.

Problemer hadde jeg forventet at hun diskuterte med meg.

Og jeg påpeker altså at single og folk i parforhold har relativt ulik livsstil. Og jeg tenker da først og fremst på single som ikke har barn. Man er egentlig ikke så veldig singel når man har barn.

Skrevet (endret)

Men likevel så må du hele tiden påpeke at HUN var svak.

Ingen forstår deg, tar vi alle så feil altså?

Ja, fordi hun var svak. Oppførselen hennes var uakseptabel. Det er det ingen tvil om.

Det er ikke noe rett eller feil. Det er bare det at du/dere ikke klarer å forstå meg.

Endret av Steinar40
Skrevet (endret)

Jeg hadde ikke satt noen pris på at dama diskuterte sitt/vårt liv på noe forum heller.

Problemer hadde jeg forventet at hun diskuterte med meg.

Og jeg påpeker altså at single og folk i parforhold har relativt ulik livsstil. Og jeg tenker da først og fremst på single som ikke har barn. Man er egentlig ikke så veldig singel når man har barn.

Greit nok at du ikke setter pris på det - men du utleverer tolkningsdama i rimelige negative ordlag selv, på et forum. Bare nok et eksempel på at du har ett sett med regler og normer for deg selv, og et annet for alle andre.

Sagt på en annen måte: Du forventer mer av andre, enn av deg selv. Noe som er en lite tiltrekkende egenskap. :nei:

Min single venninne har heller ikke barn. Vi har nok en ulik livsstil, men det hindrer oss ikke i å ha mye til felles, og mye å snakke om.

Det er heller ikke slik at man kun snakker med andre når det er problemer på gang som må deles, tolkes og diskuteres.

Endret av QueenPenelope
  • Liker 2
Skrevet

Greit nok at du ikke setter pris på det - men du utleverer tolkningsdama i rimelige negative ordlag selv, på et forum. Bare nok et eksempel på at du har ett sett med regler og normer for deg selv, og et annet for alle andre.

Sagt på en annen måte: Du forventer mer av andre, enn av deg selv. Noe som er en lite tiltrekkende egenskap. :nei:

Jeg forteller ingen personlige detaljer om henne.

Og hadde det bare vært mulig å kommunisere med henne på en normal måte så hadde ingenting vært bedre. Og da hadde jeg ikke vært her.

Dessverre viste det seg å være umulig. Hun klarer bare ikke diskutere og løse problemer tydeligvis. Og derfor havnet jeg her.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...