2shy Skrevet 15. november 2011 #821 Skrevet 15. november 2011 Ja, fordi hun var svak. Oppførselen hennes var uakseptabel. Det er det ingen tvil om. Det er ikke noe rett eller feil. Det er bare det at du/dere ikke klarer å forstå meg. Jeg gir opp
Gjest Purple Haze Skrevet 15. november 2011 #822 Skrevet 15. november 2011 Jeg forteller ingen personlige detaljer om henne. Og hadde det bare vært mulig å kommunisere med henne på en normal måte så hadde ingenting vært bedre. Og da hadde jeg ikke vært her. Dessverre viste det seg å være umulig. Hun klarer bare ikke diskutere og løse problemer tydeligvis. Og derfor havnet jeg her. Jeg forstår henne godt. Du er jo umulig å diskutere med. 2
Steinar40 Skrevet 15. november 2011 Forfatter #823 Skrevet 15. november 2011 Jeg gir opp Hva gir du opp egentlig? Trodde du at jeg sånn plutselig skulle syns at kvinner med flest mulig mannlige kompisser er det beste siden brødskiver?
QueenPenelope Skrevet 15. november 2011 #824 Skrevet 15. november 2011 Jeg forteller ingen personlige detaljer om henne. Og hadde det bare vært mulig å kommunisere med henne på en normal måte så hadde ingenting vært bedre. Og da hadde jeg ikke vært her. Dessverre viste det seg å være umulig. Hun klarer bare ikke diskutere og løse problemer tydeligvis. Og derfor havnet jeg her. Det er få, eller ingen, her på KG som forteller så personlige detaljer at de eller partner kan identifiseres. Du har fortalt haugevis om hennes personlighet (og er ikke dét personlig, så vet ikke jeg!), om hennes ekteskap, og om hennes manglende evne til både det ene og det andre. Du har gjengitt tekstmeldinger og innhold i e-poster. Hun ville nok ikke ha noen problemer med å kjenne seg igjen om hun hadde funnet KG en dag og lest trådene dine. Og det er knapt en promille av det du har sagt som er positivt. Så kom ikke med vrøvl, fordi vi alle vet hvordan du har oppført deg her inne, og innleggene dine står fortsatt og kan bli lest. Faktum er, at du forventer mer av andre enn deg selv. Du er nok så opphøyet i ditt eget liv, at for deg er alt tillatt, mens du dømmer andre basert på et svært snevert og gammeldags moralsk grunnlag. At du ikke selv ser dette, er bekymringsverdig for din del, men ikke overraskende. 4
2shy Skrevet 15. november 2011 #825 Skrevet 15. november 2011 Hva gir du opp egentlig? Trodde du at jeg sånn plutselig skulle syns at kvinner med flest mulig mannlige kompisser er det beste siden brødskiver? Jeg gir opp å forklare deg hvordan kvinner og samfunnets normer fungerer. Du er åpenbart syk og det er ingen vits i å bruke energi på å gjenta seg selv 100 ganger, for det er som å snakke til den ugress. 1
Steinar40 Skrevet 15. november 2011 Forfatter #826 Skrevet 15. november 2011 Jeg forstår henne godt. Du er jo umulig å diskutere med. Jeg er umulig å diskutere med når den andre parten ikke er villig til (eller evner) å se min side av saken og være imøtekommende, ja.
QueenPenelope Skrevet 15. november 2011 #827 Skrevet 15. november 2011 Jeg er umulig å diskutere med når den andre parten ikke er villig til (eller evner) å se min side av saken og være imøtekommende, ja. Det kan være fordi du ikke er villig til (eller evner) å se andres side av saken og være imøtekommende 4
Steinar40 Skrevet 15. november 2011 Forfatter #828 Skrevet 15. november 2011 Det er få, eller ingen, her på KG som forteller så personlige detaljer at de eller partner kan identifiseres. Du har fortalt haugevis om hennes personlighet (og er ikke dét personlig, så vet ikke jeg!), om hennes ekteskap, og om hennes manglende evne til både det ene og det andre. Du har gjengitt tekstmeldinger og innhold i e-poster. Hun ville nok ikke ha noen problemer med å kjenne seg igjen om hun hadde funnet KG en dag og lest trådene dine. Og det er knapt en promille av det du har sagt som er positivt. Så kom ikke med vrøvl, fordi vi alle vet hvordan du har oppført deg her inne, og innleggene dine står fortsatt og kan bli lest. Faktum er, at du forventer mer av andre enn deg selv. Du er nok så opphøyet i ditt eget liv, at for deg er alt tillatt, mens du dømmer andre basert på et svært snevert og gammeldags moralsk grunnlag. At du ikke selv ser dette, er bekymringsverdig for din del, men ikke overraskende. Jeg har som sagt skrevet dette her fordi det har vært umulig å få til en konstruktiv dialog med henne. Og det kan hun bare skylde seg selv. Jeg prøvde mye mer enn jeg burde ha gjort.
QueenPenelope Skrevet 15. november 2011 #829 Skrevet 15. november 2011 Jeg har som sagt skrevet dette her fordi det har vært umulig å få til en konstruktiv dialog med henne. Og det kan hun bare skylde seg selv. Jeg prøvde mye mer enn jeg burde ha gjort. *panneklask* selvfølgelig. Men da er det jo greit. Det er ganske trygt å anta at alle som diskuterer et problem med noen andre enn partner, gjør det fordi det ikke er så lett (eller umulig) å diskutere saken med den det gjelder. Hun burde faktisk forstå at fordi hun ikke er interessert i et forhold med deg, må hun bare tåle å få sine negative sider brettet ut på et forum. 1
2shy Skrevet 15. november 2011 #830 Skrevet 15. november 2011 Jeg har som sagt skrevet dette her fordi det har vært umulig å få til en konstruktiv dialog med henne. Og det kan hun bare skylde seg selv. Jeg prøvde mye mer enn jeg burde ha gjort. Alle vi her inne finner det umulig å ha konstruktiv dialog med DEG. Så det har vel neppe slått deg at det er du som har problemet? 2
Steinar40 Skrevet 15. november 2011 Forfatter #831 Skrevet 15. november 2011 Jeg gir opp å forklare deg hvordan kvinner og samfunnets normer fungerer. Du er åpenbart syk og det er ingen vits i å bruke energi på å gjenta seg selv 100 ganger, for det er som å snakke til den ugress. Jeg ser åssen samfunnet fungerer. Det betyr absolutt ikke at jeg er enig i det. Og mitt personlige syn er altså at kvinner ikke skal ha såkalte mannlige kompiser, og at mannfolk ikke skal ha såkalte venninner. Ingen kan overbevise meg om noe annet samme hva som er vanlig i dagens samfunn.
2shy Skrevet 15. november 2011 #832 Skrevet 15. november 2011 Jeg ser åssen samfunnet fungerer. Det betyr absolutt ikke at jeg er enig i det. Og mitt personlige syn er altså at kvinner ikke skal ha såkalte mannlige kompiser, og at mannfolk ikke skal ha såkalte venninner. Ingen kan overbevise meg om noe annet samme hva som er vanlig i dagens samfunn. Det er jo ikke bare at kvinnen ikke får ha mannlige venner, men hun får ikke ha det yrket hun selv ønsker, eller være et selvstendig individ. Lykke til med kjærligheten. 1
Steinar40 Skrevet 15. november 2011 Forfatter #833 Skrevet 15. november 2011 (endret) *panneklask* selvfølgelig. Men da er det jo greit. Det er ganske trygt å anta at alle som diskuterer et problem med noen andre enn partner, gjør det fordi det ikke er så lett (eller umulig) å diskutere saken med den det gjelder. Hun burde faktisk forstå at fordi hun ikke er interessert i et forhold med deg, må hun bare tåle å få sine negative sider brettet ut på et forum. Ingen vet hvem hun er. Hun tar dermed ingen skade av det. Men jeg hadde altså ikke vært her hvis hun hadde vist vilje og evne til å prate og diskutere med meg. Endret 15. november 2011 av Steinar40
Steinar40 Skrevet 15. november 2011 Forfatter #834 Skrevet 15. november 2011 Alle vi her inne finner det umulig å ha konstruktiv dialog med DEG. Så det har vel neppe slått deg at det er du som har problemet? Selvfølgelig forstår jeg at det er umulig å overbevise meg om noe jeg ikke er enig i selv.
Steinar40 Skrevet 15. november 2011 Forfatter #835 Skrevet 15. november 2011 Det er jo ikke bare at kvinnen ikke får ha mannlige venner, men hun får ikke ha det yrket hun selv ønsker, eller være et selvstendig individ. Lykke til med kjærligheten. Jeg har aldri sagt noe om at hun ikke kan få ha det yrket hun vil ha. Og være et selvstendig individ. Innenfor rimelige grenser.
Bachata Skrevet 15. november 2011 #836 Skrevet 15. november 2011 Ytterpunkter er sjelden noe positivt. Og jeg er ikke noe ytterpunkt sånn sett. Og du må gjerne forklare meg hvorfor det ikke er bra nok å ha venninner? Du fremstiller deg selv som ytterpunkt. Hvem man lett blir venner med ligger kanskje litt i hvem man lettest kommuniserer med. Jeg har "hengt med gutta" siden jeg gikk på barneskolen. Har hatt gode og nære guttekompiser siden barnsben av. Hvorfor? Fordi det har vært flotte mennesker som jeg har kommunisert lett med og blitt glad i. Jeg har altså alltid hatt lett for å bli godt kjent med gutter/menn, og det har ikke noe med at jeg ligger med dem, for da er vi inne på at du ikke forstår forskjell på vennskap og andre ting. Gutter/menn er realle, rett frem, "enklere" og ofte mer avslappet en jenter/kvinner, derfor synes jeg ofte at gutter/menn OGSÅ gjør seg godt som venner. Kan du forklare meg hvorfor DU har guttevenner? 1
QueenPenelope Skrevet 15. november 2011 #837 Skrevet 15. november 2011 Ingen vet hvem hun er. Hun tar dermed ingen skade av det. Nei, og det er jo det jeg sier også, er det ikke? Men når JEG sa det samme, da svarte du: Jeg hadde ikke satt noen pris på at dama diskuterte sitt/vårt liv på noe forum heller. Forventer mer av andre enn seg selv. 3
Bachata Skrevet 15. november 2011 #838 Skrevet 15. november 2011 Nei, og det er jo det jeg sier også, er det ikke? Men når JEG sa det samme, da svarte du: Forventer mer av andre enn seg selv. Selvsagt er det forskjell på Steinar og oss jenter, det er jo helt forskjellige regler for en potensiell kjæreste og på Steinar selv, han er jo Mannen!! Det er han som setter reglene, og de som gjelder for andre, de er for andre. Han har sine egne han, det må kvinner godta. 1
Steinar40 Skrevet 15. november 2011 Forfatter #839 Skrevet 15. november 2011 Du fremstiller deg selv som ytterpunkt. Hvem man lett blir venner med ligger kanskje litt i hvem man lettest kommuniserer med. Jeg har "hengt med gutta" siden jeg gikk på barneskolen. Har hatt gode og nære guttekompiser siden barnsben av. Hvorfor? Fordi det har vært flotte mennesker som jeg har kommunisert lett med og blitt glad i. Jeg har altså alltid hatt lett for å bli godt kjent med gutter/menn, og det har ikke noe med at jeg ligger med dem, for da er vi inne på at du ikke forstår forskjell på vennskap og andre ting. Gutter/menn er realle, rett frem, "enklere" og ofte mer avslappet en jenter/kvinner, derfor synes jeg ofte at gutter/menn OGSÅ gjør seg godt som venner. Kan du forklare meg hvorfor DU har guttevenner? Jeg har holdt meg til guttevenner fordi det er mest praktisk og minst komplisert.
2shy Skrevet 15. november 2011 #840 Skrevet 15. november 2011 Jeg har aldri sagt noe om at hun ikke kan få ha det yrket hun vil ha. Og være et selvstendig individ. Innenfor rimelige grenser. Jo faktisk så har du det, flere ganger. Du må forstå hav et selvstendig individ betyr først og fremst.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå