Kamikatze Skrevet 13. november 2011 #741 Skrevet 13. november 2011 Oi, 42 sider om kvinner, tenkte jeg! - Men så viser det seg å trolig være 42 sider om Steinar40s...
Steinar40 Skrevet 13. november 2011 Forfatter #742 Skrevet 13. november 2011 Hvorfor syns du det er vulgært å like sex med kjæresten sin? OG kravstor og vanskelig? Det er vulgært å skrive om det på et offentlig forum. Du maser alltid om hvor perfekt for deg en fyr må være. Kravstort. Og som sagt; når du lager drama så er du vanskelig
2shy Skrevet 13. november 2011 #743 Skrevet 13. november 2011 Det er vulgært å skrive om det på et offentlig forum. Du maser alltid om hvor perfekt for deg en fyr må være. Kravstort. Og som sagt; når du lager drama så er du vanskelig "En kvinne får ikke lov til å ha andre menn enn meg i sitt liv, dette inkluderer venner. Hun får ikke lov til være selvstendig eller automatisk velge eget yrke". Jeg vet ikke hvem som er kravstor og ikke minst urimelig? 6
QueenPenelope Skrevet 13. november 2011 #744 Skrevet 13. november 2011 Det er vulgært å skrive om det på et offentlig forum. Du maser alltid om hvor perfekt for deg en fyr må være. Kravstort. Og som sagt; når du lager drama så er du vanskelig Det eneste som er mindre vulgært enn å skrive om sex på et forum, er å aldri snakke om det :gjeiper: Og hvorfor skulle vi ikke snakke om det? Det er den naturligste ting i verden, og alle gjør det. Eller, nesten alle da. Her er vi jo helt anonyme, og ingen blir utlevert.
Gjest Eurodice Skrevet 13. november 2011 #745 Skrevet 13. november 2011 (endret) Vel, teknisk sett har ikke jeg begått noe utroskap. Men sånn i ettertid så skulle jeg selvfølgelig ikke ha gjort det jeg har gjort. Uansett hindrer ikke det meg ifra å kalle en spade for en spade. At jeg har gjort noe galt selv betyr ikke at jeg ikke kan se når andre gjør noe galt. Du skal ligge veldig lavt i terrenget, Steinar, når det gjelder å belære andre i alle slags forhold. Jeg sier som Jesus i fortellingen om den utro kvinnen som ivrige fariseere stod klar for å steine: Den som er uten skyld, han kaste den første sten. Da mente han ikke konkret utroskap, men alle slags små og store synder, for å holde meg til bibelsk terminologi. Det står videre:...og de gikk beskjemmet bort. Edit, satt inn en manglende bokstav. Endret 13. november 2011 av Belladonna 3
lys Skrevet 13. november 2011 #746 Skrevet 13. november 2011 At folk flest ikke tåler å høre sannheten, og da mener at en person som sier sannheten må det være noe galt med. Så, hva er en sannhet? Noe blir ikke nødvendigvis en almenngyldig sannhet bare fordi et enkelt individ måtte oppleve det/mene det/synse det. Og når alle andre er uenig blir det lettvindt å unnskylde med at andre ikke "tåler" å høre det. Det finnes mennesker som hevder å ha sett ufoer, og uansett hvor mye disse måtte insistere på at det var en ufo de så blir det ikke automatisk en sannhet. På samme måte - uansett hvor mye du måtte insistere på at det er ufornuftig for en kvinne å kle seg i korte skjørt eller ha mannlige venner blir ikke dette noen sannhet. Når majoriteten av andre mennesker ikke mener at dette er ufornuftig - er det vel heller akkurat det som blir sannheten. Det som flest opplever/det som kan observeres oftest er jo - i den grad man klassifisere noe som en "sannhet" - nettopp sannheten! Det jeg mistenker deg for å ikke skjønne er at det jo er den personen som har meninger som skiller seg fra 99% av den øvrige befolkningen som har et problem. Jeg sier ikke at du har et problem. Men jeg mistenker at du vil få det problematisk om du en gang i fremtiden skulle involvere deg med en kvinne. Du snakker om å vise omtanke og respektere andres grenser. Og joda - dette hører absolutt med i et parforhold. Men når en part har urimelige grenser - og da tenker jeg at man har grenser som går langt forbi det som er den kulturelle normen i dag - så vil få akseptere å "adlyde" disse grensene. Jeg ville løpt fort (og jeg er også ganske rask bare for å ha det sagt!) om jeg ble stoppet i døra på vei ut med noen venninner fordi kjolen ble vurdert å være for ettersittende/kort og jeg ble nødt til å ta en diskusjonsrunde med mannen/bytte antrekk for å få "adgang" til å bevege meg ut døra. Dette ville rett og slett vært et overtråkk av mine grenser. Og dette føler jeg meg trygg på å si gjelder for svært mange voksne kvinner i dette landet. Blir dette mitt problem? Nei, jeg går videre og finner en mann som ikke har slike "grenser". Hva kan denne mannen gjøre? Joda, han kan prøve å finne seg en ny dame, men hun vil tvilsomt akseptere å innrette seg etter disse grensene og bevege seg fort videre. Hvem sitter egentlig med problemet? Jo, den som har så urimelige grenser at man ikke finner seg en partner som er villig til å innrette seg deretter. Altså et problem hvis man har et ønske om å leve i et parforhold, fordi dette vil man tvilsomt lykkes med. Nå virker det jo som du gir uttrykk for å ha forsonet deg noe med singeltilværelsen, og sånn sett er det jo ikke noe problem for deg. Men ikke kom å si at det du formidler er sannheten. Den er din sannhet for hva som er rett for deg, og vil nok skape deg problemer om du ønsker å få til et parforhold noen gang. For de fleste av oss andre finnes en annen sannhet. 3
Gjest KateW Skrevet 13. november 2011 #747 Skrevet 13. november 2011 Det er vulgært å skrive om det på et offentlig forum. Du maser alltid om hvor perfekt for deg en fyr må være. Kravstort. Og som sagt; når du lager drama så er du vanskelig Jeg skriver anonymt om viktigheten av sex i et forhold. Det er ikke å være vulgær, da vet du ikke betydningen av det ordet, Steinar. En mann skal være perfekt for meg, det er ikke kravstort. Jeg lager ikke drama, jeg forsøker å få deg til å se noen sammenhenger, fåfengt,men dog.
Gjest Purple Haze Skrevet 13. november 2011 #748 Skrevet 13. november 2011 Om du hadde vært halvparten så logisk, intelligent og fornuftig som du selv hevder, S40, så hadde du tatt til deg NOE av det som har blitt skrevet til deg gjennom flere år her på forumet. Det er fullstendig utrolig å lese hvordan du argumenterer og diskuterer. Svarer aldri på spørsmål eller svarer kun med svada, for så å slenge på en røykesmily. Jada, vitner om voldsom intelligens 2
Gjest Purple Haze Skrevet 13. november 2011 #749 Skrevet 13. november 2011 Og en ting til; hvorfor i alle dager sitter du og diskuterer på KG, når det er tydelig at du ikke tillegger kvinner noe som helst troverdighet? Du omtaler oss som høns, ufornuftige, kravstore, vulgære og mindre intelligente. Hvorfor ikke heller diskutere med noen du vurderer å være på like fot med deg? 3
AnonymBruker Skrevet 13. november 2011 #750 Skrevet 13. november 2011 Og en ting til; hvorfor i alle dager sitter du og diskuterer på KG, når det er tydelig at du ikke tillegger kvinner noe som helst troverdighet? Du omtaler oss som høns, ufornuftige, kravstore, vulgære og mindre intelligente. Hvorfor ikke heller diskutere med noen du vurderer å være på like fot med deg? Det som er enda mer absurd, er at dere jenter gidder å diskutere mer med ham. Dere bekrefter jo bare påstandene hans. 1
Steinar40 Skrevet 13. november 2011 Forfatter #751 Skrevet 13. november 2011 Jeg skriver anonymt om viktigheten av sex i et forhold. Det er ikke å være vulgær, da vet du ikke betydningen av det ordet, Steinar. En mann skal være perfekt for meg, det er ikke kravstort. Jeg lager ikke drama, jeg forsøker å få deg til å se noen sammenhenger, fåfengt,men dog. Kanskje du forsøker å få meg til å se feil sammenhenger?
Steinar40 Skrevet 13. november 2011 Forfatter #752 Skrevet 13. november 2011 Det som er enda mer absurd, er at dere jenter gidder å diskutere mer med ham. Dere bekrefter jo bare påstandene hans. hehe Ja, jeg må jo nesten bare si at jeg lurer på hvor de kvinnfolka med normalt gangsyn egentlig er hen. Ikke her tydeligvis
2shy Skrevet 14. november 2011 #753 Skrevet 14. november 2011 Kanskje du forsøker å få meg til å se feil sammenhenger? Nå er vi veldig mange som prøver å få de til å se sammenhenger du ikke er i stand til å se.
2shy Skrevet 14. november 2011 #754 Skrevet 14. november 2011 hehe Ja, jeg må jo nesten bare si at jeg lurer på hvor de kvinnfolka med normalt gangsyn egentlig er hen. Ikke her tydeligvis Nå var ikke spørsmålet hvorfor vi er på KG, men hvorfor vi gidder å bruke tid på et håpløst tilfelle (les Steinar40)
Gjest KateW Skrevet 14. november 2011 #755 Skrevet 14. november 2011 Kanskje du forsøker å få meg til å se feil sammenhenger? Jeg er kvinne, jeg er smart, raus og ser gode sammenhenger i relasjoner mellom mennesker. Jeg har ingen problemer med å se hva du gjør feil.
lys Skrevet 14. november 2011 #756 Skrevet 14. november 2011 Nå er vi veldig mange som prøver å få de til å se sammenhenger du ikke er i stand til å se. Nemlig. Kanskje man etterhvert må begynne å ta innover seg at det kanskje er sine egne sammenhenger de er noe feil med, når alle andre er uenige? Jeg har allerede stilt deg - Steinar40 - et spørsmål du nokså galant hatr hoppet over.
lys Skrevet 14. november 2011 #757 Skrevet 14. november 2011 hehe Ja, jeg må jo nesten bare si at jeg lurer på hvor de kvinnfolka med normalt gangsyn egentlig er hen. Ikke her tydeligvis Kanskje de ikke finnes? Dvs det du mener er unormalt gangsyn faktisk er normen blant moderne, norske kvinner? Tenkt på det? 1
Steinar40 Skrevet 14. november 2011 Forfatter #758 Skrevet 14. november 2011 Nå er vi veldig mange som prøver å få de til å se sammenhenger du ikke er i stand til å se. Som da er ifølge deg?
Steinar40 Skrevet 14. november 2011 Forfatter #759 Skrevet 14. november 2011 Jeg er kvinne, jeg er smart, raus og ser gode sammenhenger i relasjoner mellom mennesker. Jeg har ingen problemer med å se hva du gjør feil. Feil? Joda, jeg vet faktisk hva jeg gjør "feil" jeg også. Jeg er for ærlig og redelig. Ærlighet varer lengst fordi den blir så lite brukt
Steinar40 Skrevet 14. november 2011 Forfatter #760 Skrevet 14. november 2011 Nemlig. Kanskje man etterhvert må begynne å ta innover seg at det kanskje er sine egne sammenhenger de er noe feil med, når alle andre er uenige? Jeg har allerede stilt deg - Steinar40 - et spørsmål du nokså galant hatr hoppet over. Og spørsmålet var?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå