Gjest KateW Skrevet 13. november 2011 #681 Skrevet 13. november 2011 Jeg ser ingen fornuft i det. Det har vi skjønt. Hvordan er jeg kravstor? En kravstor person ville vel forlangt eget hotellrom?
Steinar40 Skrevet 13. november 2011 Forfatter #682 Skrevet 13. november 2011 Hvis man velger bort et forhold pga mindreårige barn, så er ikke den personen rett i utgangspunktet. Hvis jeg forelsker meg i en mann med 5 barn og en gal eks, så blir jeg værende hvis jeg finner ut at han er en jeg vil satse på. Blir jeg ikke værende, så var han ikke noe for meg i utgangspunktet. Og hvorfor skal man flytte egentlig? For å bo og leve i sammen kanskje?
Steinar40 Skrevet 13. november 2011 Forfatter #683 Skrevet 13. november 2011 Det har vi skjønt. Hvordan er jeg kravstor? En kravstor person ville vel forlangt eget hotellrom? Nei, en fornuftig person ville krevd eget hotellrom.
Gjest Eurodice Skrevet 13. november 2011 #684 Skrevet 13. november 2011 Det kommer helt an på. Hovedpoenget er at man må tenke igjennom det på forhånd. Eureka!! Dette har ingen forstått før du poengterer det nå. 1
2shy Skrevet 13. november 2011 #685 Skrevet 13. november 2011 For å bo og leve i sammen kanskje? Ja, men man trenger da ikke flytte på andre siden av landet av den grunn. Enten flytter den ene parten inn til den andre, eller så finner man seg bolig i noenlunde samme område så barna blir værende i samme krets. Hva er problemet?
Gjest KateW Skrevet 13. november 2011 #686 Skrevet 13. november 2011 Nei, en fornuftig person ville krevd eget hotellrom. Men det var altså ikke en mulighet. SÅ da snakket jeg med kona hans, og hun syns det var helt greit. De hadde nemlig tillitt til hverandre. Hvordan er jeg kravstor?
Steinar40 Skrevet 13. november 2011 Forfatter #687 Skrevet 13. november 2011 Ja, men man trenger da ikke flytte på andre siden av landet av den grunn. Enten flytter den ene parten inn til den andre, eller så finner man seg bolig i noenlunde samme område så barna blir værende i samme krets. Hva er problemet? Neida, det er sikkert ikke noe problem før det viser seg at partene bor på hver sin kant av landet.
Steinar40 Skrevet 13. november 2011 Forfatter #688 Skrevet 13. november 2011 Men det var altså ikke en mulighet. SÅ da snakket jeg med kona hans, og hun syns det var helt greit. De hadde nemlig tillitt til hverandre. Hvordan er jeg kravstor? Det finnes selvfølgelig ulike situasjoner, og jeg ville altså tenkt at dette var direkte ufornuftig. Uansett.
Suzy Skrevet 13. november 2011 #689 Skrevet 13. november 2011 Som sagt, jeg håper VIRKELIG at du IKKE jobber innenfor psykiatrien. Isåfall burde du ha forstått at du ikke kan analysere noe som helst basert utifra hva noen skriver. Og da var vi tilbake på mitt tidligere poeng - hvorfor kan du si at KateW virker sexfiksert, dum, billig osv - utfra hva du leser om henne her inne - og ikke jeg si at det virker som du har en lidelse innenfor autismespekteret - basert på hva jeg leser her inne? Forøvrig har jeg ikke skrytt på meg noen psykiatrijobb - jeg har faktisk ikke engang hevdet å ha rett i at du har en diagnose. Jeg bare sier at det er det inntrykket du gir her på KG og da snakker jeg rett fra levra og sier akkurat det jeg mener - det er det visst enkelte som ikke tåler.... 2
AnonymBruker Skrevet 13. november 2011 #690 Skrevet 13. november 2011 Jeg sier at du uttrykker deg på en måte som gjør at mange av kjennetegnene ved aspbergers tilsynelatende stemmer veldig godt. Om du leste lenken jeg hadde lagt ved så står det at "Personer med Aspergers syndrom har ofte snevre, stereotype atferdsmønstre og interesser". Check! Det står også at "Syndromet kjennetegnes av forstyrret sosial samhandling og kommunikasjon, som preger og begrenser den enkeltes funksjonsnivå, og der interesser og atferd følger et repetitivt, snevert mønster. " Check! Set står også: "Manglende evne til å vise empati overfor andre er muligvis det mest dysfunksjonelle aspektet ved Aspergers syndrom.[2] Personer med Aspergers syndrom har problemer med grunnleggende elementer i sosial interaksjon. Den sosiale svekkelsen kan vise seg i en manglende evne til å utvikle vennskap og i liten interesse for å delta i aktiviteter sammen med andre. De mangelfulle sosiale evnene kan også vise seg i en manglende evne til å kunne "gi og ta" sosialt eller emosjonelt" Check, check and check! Alle disse tingene ser ut til å stemme - basert på din oppførsel og kommunikasjon her inne. Det er det jeg baserer mitt inntrykk av deg på. OK? Ble det klarere nå? Helt enig!!! Det er Steinar40 på en prikk. Har prøvd å sagt det mange ganger i flere tråder. Delte ut et pluss for et fremragende innlegg!!
Gjest KateW Skrevet 13. november 2011 #691 Skrevet 13. november 2011 Det finnes selvfølgelig ulike situasjoner, og jeg ville altså tenkt at dette var direkte ufornuftig. Uansett. Kan du komme med et konkret eksempel på hvordan jeg er kravstor?
2shy Skrevet 13. november 2011 #692 Skrevet 13. november 2011 Neida, det er sikkert ikke noe problem før det viser seg at partene bor på hver sin kant av landet. Hvis jeg treffer en mann med barn som bor på andre siden av landet, så er det selvsagt at det er jeg som flytter. Det er kun et problem hvis jeg velger å la det være et problem. Jeg foretrekker å finne løsniger fremfor problemer.
AnonymBruker Skrevet 13. november 2011 #693 Skrevet 13. november 2011 Utlevering er aldri akseptabelt til noen. Men det ville føles enda verre om det skjedde til et annet mannfolk. Sånn konkret; hva er du rett for at hun skal si? At du ikke duger i senga, at sexlivet er kjedelig? At hun er lei av at du skal bestemme hva hun skal ha på seg, hvem hun skal snakke med, hvor hun skal jobbe, og hvor hun skal få lov til å reise (alene)? At hun er lei av at dere må diskutere dette i timesvis når hun ikke ser noe galt i det og er verdens mest trofaste dame? Osv. Osv. Osv.... Jeg tror du er redd for at noen skal vekke henne opp og få henne til å innse hvilken tulling hun er sammen med. 3
Gjest Eurodice Skrevet 13. november 2011 #694 Skrevet 13. november 2011 Neida, det er sikkert ikke noe problem før det viser seg at partene bor på hver sin kant av landet. Dette var da klart helt fra begynnelsen. Men du tok det som en selvfølge at damen skulle rive opp seg selv og barnet sitt (den eldste var i mellomtiden fylt 18 år og var myndig) fra alt kjent, venner, skole, søsken, far, hennes egen bekjentskapskrets for å bo sammen med deg mangfoldige mil unna, til deg som hun ikke kjente annet enn fra stjålne møter. Er du fullstendig ute av stand til å fatte at det er lettere for én person å flytte enn for disse? 2
Gjest KateW Skrevet 13. november 2011 #695 Skrevet 13. november 2011 Det finnes selvfølgelig ulike situasjoner, og jeg ville altså tenkt at dette var direkte ufornuftig. Uansett. Det var den muligheten vi hadde, i den settingen. Og nei, vi pulte ikke. Skjønner du? Det går an. Samme hvor deilig dama er.
QueenPenelope Skrevet 13. november 2011 #696 Skrevet 13. november 2011 Det kommer helt an på. Hovedpoenget er at man må tenke igjennom det på forhånd. Nei, det kommer ikke an på, med mindre faren til ungene bor i nærheten av deg, og at flyttingen ville fått barn og foreldre nærmere hverandre. Bor de i utgangspunktet nært ved hverandre, så er det helt vilt å forvente (nei, faktisk - forlange!) at det er mor som skal ta med sine barn og flytte, fremfor at du flytter. Det er åpenbart for absolutt alle andre enn deg, hvem det er enklest for.
CeeCee Skrevet 13. november 2011 #697 Skrevet 13. november 2011 (endret) Så du mener at dama skal bestemme over meg samme hvor lite fornuftig det er? Glem det. Jeg er ingen sau. Jeg klarer å tenke selv og se hva som er fornuftig og hva som er ufornuftig. Det gjør meg riktignok til et unntak, og derfor er det andre unntak jeg ser etter. Ut fra DITT perspektiv ja, men du klarer jo aldri å sette deg inn i, og se ting utfra andres perspektiv, og hva DE synes er fornuftig/ ufornuftig! DU har jo hele sannheten, påstår du. La meg fortelle deg en ting: Du har faktisk et forvrengt bilde av virkeligheten. Det er det alle vi kvinner, og noen menn, her prøver å få deg til å innse ved å si at Nei, det er faktisk ikke slik kvinner er / tenker/ føler. Dette velger du å lukke øynene for, og bare durer i vei med "sannheten din" som om den skulle vært loven. Lykke til med å finne et vettug kvinnfolk! Endret 13. november 2011 av CeeCee 3
CeeCee Skrevet 13. november 2011 #698 Skrevet 13. november 2011 Mener DU alvorlig talt at ei dame som lever i et parforhold skal kunne få bestemme over sitt eget liv; hva hun jobber med, hvor hun ønsker å reise på ferie og med hvem, hvem hun ønsker å treffe, hva hun ønsker å spise til middag, hvordan hun ønsker å kle seg - UTEN å ha med mannen i forholdet på laget!??? Isåfall er du faktisk ett verre tilfelle enn jeg trodde. Uforbeholdent og høyt rungende JAAAAAA!!! Hvorfor skulle hun ikke det? Det eneste jeg kan se som mannen kan være med å bestemme er: Bosted, oppdragelse av barn, og jada, han kan få lov å bestemme hva som skal være til middag hvis det er han som skal lage den. Hvis familien skal på ferie sammen er det jo selvsagt at mannen også skal ha noe å si. (Dvs. at om hun skal reise alene, med venninner e.l. skal hun selvfølgelig bestemme det selv!)
Steinar40 Skrevet 13. november 2011 Forfatter #699 Skrevet 13. november 2011 Og da var vi tilbake på mitt tidligere poeng - hvorfor kan du si at KateW virker sexfiksert, dum, billig osv - utfra hva du leser om henne her inne - og ikke jeg si at det virker som du har en lidelse innenfor autismespekteret - basert på hva jeg leser her inne? Forøvrig har jeg ikke skrytt på meg noen psykiatrijobb - jeg har faktisk ikke engang hevdet å ha rett i at du har en diagnose. Jeg bare sier at det er det inntrykket du gir her på KG og da snakker jeg rett fra levra og sier akkurat det jeg mener - det er det visst enkelte som ikke tåler.... Greit. Da er vi enige om at jeg kan gi det inntrykket du får her. Og at KateW kan gi det inntrykket som jeg får her. Er vi da ferdig med å diskutere akkurat dette?
2shy Skrevet 13. november 2011 #700 Skrevet 13. november 2011 Greit. Da er vi enige om at jeg kan gi det inntrykket du får her. Og at KateW kan gi det inntrykket som jeg får her. Er vi da ferdig med å diskutere akkurat dette? Men bør det ikke si deg noe når dette inntrykket deles av så mange? 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå