Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Fordi jeg har en viss aksept for at kvinner er som høner som har behov for å tilhøre i en høneflokk.

Men da blir det altså totalt feil når det er andre haner der (også).

Her forstår jeg ikke hva du mener engang... hva har høneflokker med saken å gjøre?

Hvis det er snakk om nære og fortrolige venner, så ja.

Perifere bekjentskaper som i en jobbsituasjon etc. er noe annet.

Hvorfor det? Igjen spør jeg: Kommer ikke det helt an på hva slags kontakt det har vært før? Man kan ha nære og fortrolige venner uten å ligge med dem, vet du. Til og med uten å ha lyst til å ligge med dem! Jeg er ganske enkelt ikke med på at jeg, uten noen som helst forbehold, må endre hvordan jeg omgås venner på, bare fordi jeg får en kjæreste.

For det første kan ikke jeg vite noe som helst om hvilken type relasjoner de har hatt tidligere.

Hørt om å snakke sammen? Ha tillit til dama di?

Har du ikke fått med deg at en del her mener at det er helt greit å ha ekser som venner?

Jeg har ekser som venner, jeg. De er jo ekser av en grunn. Mannen min har ekser også (samt barn fra tidligere forhold, så moren er alltid i bakgrunnen), og hans er også ekser av en grunn. Hvorfor skulle det automatisk være et problem for oss? Vi har selvsagt våre grenser i forholdet, men hele poenget du ser ut til å gå glipp av, er at hvis en av oss automatisk hadde ment at dette var et problem, så hadde forholdet vært dødsdømt - fordi vi hadde manglet en grunnleggende tillit som er en forutsetning for et godt forhold.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mener DU alvorlig talt at ei dame som lever i et parforhold skal kunne få bestemme over sitt eget liv; hva hun jobber med, hvor hun ønsker å reise på ferie og med hvem, hvem hun ønsker å treffe, hva hun ønsker å spise til middag, hvordan hun ønsker å kle seg - UTEN å ha med mannen i forholdet på laget!??? :klo:

Isåfall er du faktisk ett verre tilfelle enn jeg trodde.

Nøyaktig hva legger du i ordet "ha mannen i forholdet med på laget"? Og mener du seriøst at mannen min skal ha et ord med i laget når det gjelder jobben min, og hvilke venner jeg har?

Han trenger ikke like alle vennene mine, men han kunne jo prøve å nekte meg noen av dem... :fnise:

• Liker 1
Skrevet

Selvsagt mener jeg dette, men du må slutte å se ting så svart/hvitt. Eks; bor jeg sammen med en mann konferes det gjerne hva vi skal spise hvis vi skal spise sammen. Det er ikke slik at den ene parten overkjører den andre. Men har han bestemt seg for å spise torsk den dagen, og jeg ikke orker tanken på torsk, vel, da lager jeg noe annet. Har jeg bestemt meg for at jeg ønsker å gå på cafe med en mannlig kompis en bestemt dag i uken, så gjør jeg dette. Har jeg lyst til å ta langhelg i London med ei venninne så gjør jeg dette. Har jeg lyst til å jobbe som ingeniør og tjene 3 ganger så mye som mannen min, så gjør jeg det. Har jeg lyst til å gå med høye støvletter så gjør jeg dette. Hvordan i all verden kan du mene at dette er ting man ikke kan gjøre selvstendig når man er i et forhold? Jeg spør da vitterlig ikke om lov til slike alminnelige ting, og jeg kan ikke nevne en eneste jeg kjenner som har en partner som krever det samme.

Når skal du innse at det er du som har et problem, og ikke alle andre?

Jeg har aldri oppevd at en partner har bedt meg om de tingene du krever, tvert i mot setter moderne menn pris på at kvinnen har sitt eget liv og er selvstendige. Merk at dette ikke betyr at man overkjører den andre parten, eller aldri viser hensyn i form av at man som par finner på ting sammen, og at man har godt med kvalitetstid. Men ingen ønsker å bli lagt bånd på og bli fortalt hva de skal gjøre og hvordan de skal oppføre seg til enhver tid.

I praksis dreier dette seg om 2 single som tilfeldigvis bor i sammen.

Passer ikke for meg i det hele tatt. Uinteressant. Da kan jeg like så godt bare være singel.

Skrevet

Her forstår jeg ikke hva du mener engang... hva har høneflokker med saken å gjøre?

Kvinner = høner :smoke:

Jeg har ekser som venner, jeg. De er jo ekser av en grunn. Mannen min har ekser også (samt barn fra tidligere forhold, så moren er alltid i bakgrunnen), og hans er også ekser av en grunn. Hvorfor skulle det automatisk være et problem for oss? Vi har selvsagt våre grenser i forholdet, men hele poenget du ser ut til å gå glipp av, er at hvis en av oss automatisk hadde ment at dette var et problem, så hadde forholdet vært dødsdømt - fordi vi hadde manglet en grunnleggende tillit som er en forutsetning for et godt forhold.

Med denne informasjonen så kan du og jeg diskutere dette til det gror mose på oss begge UTEN å komme noen som helst vei.

Vi har nemlig helt ulikt utgangspunkt. Du har valgt å se dette som "normalen" fordi det har vært nødvendig for deg å se på det sånn. Naken kvinne må lære å spinne og alt det der.

Det betyr imidlertid ikke at du har noe mer rett enn meg.

Det passer altså for deg i din livssituasjon - dvs. du har valgt å se (rasjonalisere) det sånn - men det betyr absolutt ikke at det vil passe for meg i min livssituasjon.

Skrevet

Så her skriver du atså at jeg er vanskelig og kravstor, og vil medføre en mann problemer. Med mindre jeg velger meg en ufornuftig mann. Syns du det er en hyggelig ting å si? Eller syns du det minner om noe usmakelig å si til noen du aldri har truffet? Sier du noe lignende til andre brukere?

Mhm, så nå sier du at jeg er kravstor, egoistisk og bortskjemt? I tillegg til vulgær og aggresiv?

Har du hørt om generalisering? :smoke:

Du tar virkelig det å ta noe personlig til nye høyder her :ler:

Et forhold uten tillit er ikke et forhold det er verdt å satse på. Men søker man å starte et forhold basert på utroskap og løgn, så vil man aldri oppnå verken tillit eller kjærlighet.

Endelig noe jeg kan være enig i.

Skrevet

Nøyaktig hva legger du i ordet "ha mannen i forholdet med på laget"? Og mener du seriøst at mannen min skal ha et ord med i laget når det gjelder jobben min, og hvilke venner jeg har?

Han trenger ikke like alle vennene mine, men han kunne jo prøve å nekte meg noen av dem... :fnise:

Tror du/dere at det er veldig smart f.eks å reise på en ferie som mannen ikke syns det er greit at du reiser på?

Forøvrig, så har jeg oppfattet det sånn at kvinner ikke liker det når mannen lar dama gjør akkurat som hun selv vil. For da bryr han seg jo ikke. Noe det sikkert kan være en del i også.

Men når en mann så sier ifra; så er ikke det bra heller.

Kvinnfolk er faktisk rimelig psyko.

Gjest Eurodice
Skrevet

Tror du/dere at det er veldig smart f.eks å reise på en ferie som mannen ikke syns det er greit at du reiser på?

Forøvrig, så har jeg oppfattet det sånn at kvinner ikke liker det når mannen lar dama gjør akkurat som hun selv vil. For da bryr han seg jo ikke. Noe det sikkert kan være en del i også.

Jeg tror ikke det er tvil hos mange hvem som er psyko her.

• Liker 3
Skrevet

Passer ikke for meg i det hele tatt. Uinteressant. Da kan jeg like så godt bare være singel.

Selvsagt gjør det ikke. Man har et kjæresteforhold og gjør kjæresteting, spiser middager sammen, osv. Men man gjør det ikke HVER DAG, fordi det er viktig å ha et separat liv hvor man dyrker sine egne interesser og har sine egne venner. Det er ikke sunt å være sammen hver dag.

Før du i det hele tatt vurderer å finne en partner bør du utredes av en profesjonell, dette er sagt i beste mening.

Gjest Eurodice
Skrevet

Du tror vel ikke at en normalt oppegående dame vil ha deg? Du vil ha en slave som du kan underkue og bestemme over, ikke en likeverdig partner.

Skrevet

Okey, jeg har lyst til å reise en helg med ei venninne til London. Vi skal dra på spa, shoppe, sightseeing, ha det gøy. Jeg betaler alt med mine egne penger. Hvorfor i all verden skal min partner ikke syns det er greit at jeg gjør dette?

Det er en stor forskjell på det å ha et åpent forhold hvor partene får lov til å være fysisk sammen med andre menn (les seksuellt), og det å ikke få lov til å gjøre hverdagslige ting og bli fortalt hvordan de tilbringer fritiden. INGEN liker å bli diktert på den måten, og skjer det, vil den parten som blir diktert rømme fra forholdet fortere enn svint.

På seg selv kjenner man andre.

Skrevet

Selvsagt gjør det ikke. Man har et kjæresteforhold og gjør kjæresteting, spiser middager sammen, osv. Men man gjør det ikke HVER DAG, fordi det er viktig å ha et separat liv hvor man dyrker sine egne interesser og har sine egne venner. Det er ikke sunt å være sammen hver dag.

Før du i det hele tatt vurderer å finne en partner bør du utredes av en profesjonell, dette er sagt i beste mening.

Saken er bare den at vi er veldig ulike, og/eller har veldig ulike livssituasjoner. Dette medfører at du ikke kan forstå meg.

Jeg har ikke noe problem med å se at du tenker utifra din egen situasjon; så på den måten kan jeg godt forstå deg.

Skrevet

Saken er bare den at vi er veldig ulike, og/eller har veldig ulike livssituasjoner. Dette medfører at du ikke kan forstå meg.

Jeg har ikke noe problem med å se at du tenker utifra din egen situasjon; så på den måten kan jeg godt forstå deg.

Steinar, det er jo absolutt ingen på KG som forstår deg. Sier ikke det deg noe?

Skrevet

Okey, jeg har lyst til å reise en helg med ei venninne til London. Vi skal dra på spa, shoppe, sightseeing, ha det gøy. Jeg betaler alt med mine egne penger. Hvorfor i all verden skal min partner ikke syns det er greit at jeg gjør dette?

Under normale omstendigheter er det sikkert ikke noe problem for de fleste. Så lenge det dreier seg om ei venninne altså.

Det er en stor forskjell på det å ha et åpent forhold hvor partene får lov til å være fysisk sammen med andre menn (les seksuellt), og det å ikke få lov til å gjøre hverdagslige ting og bli fortalt hvordan de tilbringer fritiden. INGEN liker å bli diktert på den måten, og skjer det, vil den parten som blir diktert rømme fra forholdet fortere enn svint.

På seg selv kjenner man andre.

Ja, du (og de fleste andre) gjør ihvertfall det ;)

Skrevet

Har du hørt om generalisering? :smoke:

Du tar virkelig det å ta noe personlig til nye høyder her :ler:

Selvfølgelig tar jeg det personlig, du siterer meg og skriver at du oppfatter meg vulgær, aggresiv, vanskelig, kravstor og vil medføre en fornuftig mann store problemer. Hva er det du baserer dette på?

Skrevet

Steinar, det er jo absolutt ingen på KG som forstår deg. Sier ikke det deg noe?

Det finnes sikkert noen som forstår meg også :smoke: hehe

Men ellers så sier det meg at jeg er mann mens dere er kvinner, at jeg er eldre enn de fleste her, har en annen livssituasjon, er mer fornuftig, og så holdt jeg jaggu på å si at jeg er mer intelligent også ;):ler:

Skrevet

Jeg skjønner hva Suzy mener med Aspergers.... I tillegg til total mangel på selvinnsikt, selvsagt.

• Liker 3
Skrevet

Under normale omstendigheter er det sikkert ikke noe problem for de fleste. Så lenge det dreier seg om ei venninne altså.

Ja, du (og de fleste andre) gjør ihvertfall det ;)

Kanskje 1 mannlig kompis blir med i tillegg. Uansett, jeg kommer ikke til å la være å reise på en helgetur, fest, hva som helst, bare fordi mannen min forteller meg at jeg ikke får lov. Er det åpenbare omstendigheter som gjør at jeg ikke bør dra (sykdom, o.l), så evner jeg å forstå det selv.

Har jeg lyst til å dra på kino med en mannlig venn, så gjør jeg dette. Forteller noen meg at jeg ikke får lov, så er det forholdet over med en gang.

"På seg selv kjenner man andre" var myntet på din uttalelse om at kvinner er psycho. Men det var jo en av mange ting du ikke forstår.

Skrevet

Selvfølgelig tar jeg det personlig, du siterer meg og skriver at du oppfatter meg vulgær, aggresiv, vanskelig, kravstor og vil medføre en fornuftig mann store problemer. Hva er det du baserer dette på?

Dette er dine ord.

Det jeg sier er bare basert på hva og hvordan du skriver her.

Men at du er veldig flink til å ta alt personlig er ihvertfall helt sikkert :ler:

Skrevet

Det finnes sikkert noen som forstår meg også :smoke: hehe

Men ellers så sier det meg at jeg er mann mens dere er kvinner, at jeg er eldre enn de fleste her, har en annen livssituasjon, er mer fornuftig, og så holdt jeg jaggu på å si at jeg er mer intelligent også ;):ler:

Du er ikke særlig mye eldre enn meg. Du finnes ikke fornuftig, og du er ikke særlig intelligent. Faktisk, så er det ingen som svarer deg i trådene du starter som virker å være særlig enig med deg.

Det er helt klart at det finnes en diagnose for deg, og jeg håper at noen klarer å få deg til å forstå det en vakker dag.

Skrevet

Dette er dine ord.

Det jeg sier er bare basert på hva og hvordan du skriver her.

Men at du er veldig flink til å ta alt personlig er ihvertfall helt sikkert :ler:

Du klarer altså ikke svare på et enkelt spørsmål, Hva er det som gjør at du oppfatter meg som vulgær, kravstor, vanskelig og aggresiv? Kan du komme med et konkret eksempel?

Man tar ting personlig når man siterer en bruker og omtaler denne i negative ordelag. Du gjør det aldri med andre brukere. Hvorfor?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...