Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Det blir litt forskjell på det å bare jobbe med folk og det å ha omgang med nære venner av det annet kjønn.

Og det finnes altså noe som heter å vise omtanke og hensyn også.

Det er da for faen en vesentlig forskjell på å sitte tett i tett i en sofa og ha et platonisk vennskap hvor man treffes nå og da for dialog!!!

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde insistert.

Ja, og med en slik innstilling og oppførsel så forstår vi jo hvorfor så mange forhold ryker.

Fint å kunne gjemme seg bak at det hele er "hypotetisk", er det ikke?

Du har selv sagt at dette er to ting du ikke ville likt (utfordrende kledd ute blant folk, og omgang med det motsatte kjønn når det ikke er i en setting med to par). Dermed er ikke situasjonene hypotetiske, men konkrete og relatert til ting du ikke liker.

Jeg får inntrykk av at HUN skal ta hensyn til deg, dine følelser og dine meninger. Jeg leser lite eller ingenting om hvordan, og i hvilken grad DU skal ta hensyn til din partner...

Joda, situasjoner jeg ikke liker generelt sett, men mye avhenger allikevel av henne, hennes innstilling og oppførsel, og hvilke personer hun har kontakt med. Og det blir hypotetisk her.

Og det nytter ikke å insistere slik du tenker å gjøre. Da blir det bare et helvete. Har du en samboer som ikke bryr seg?

Skrevet

Herregud, du er virkelig ikke på den samme planeten som resten av oss, du skjønner jo ingenting som kommuniseres til deg.

Og det jeg ikke skjønner er da ifølge deg ...?

Skrevet

Det er da for faen en vesentlig forskjell på å sitte tett i tett i en sofa og ha et platonisk vennskap hvor man treffes nå og da for dialog!!!

Og hvordan kan jeg vite det når jeg ikke er med?

Skrevet

Og det jeg ikke skjønner er da ifølge deg ...?

Vi har jo forklart dette for deg mange ganger i den tråden! Bla deg tilbake og sug til deg!

Og hvordan kan jeg vite det når jeg ikke er med?

Det handler om tillit. Man kan ikke kontrollere andre mennesker med mindre du låser vedkommende inne. Og sånt finnes det lover mot..

• Liker 1
Skrevet

Det handler om tillit. Man kan ikke kontrollere andre mennesker med mindre du låser vedkommende inne. Og sånt finnes det lover mot..

Det handler også om å vise hensyn og omtanke.

Altså ifra den andre partens side.

Ikke sant?

Skrevet

Ja, og med en slik innstilling og oppførsel så forstår vi jo hvorfor så mange forhold ryker.

Joda, situasjoner jeg ikke liker generelt sett, men mye avhenger allikevel av henne, hennes innstilling og oppførsel, og hvilke personer hun har kontakt med. Og det blir hypotetisk her.

Og det nytter ikke å insistere slik du tenker å gjøre. Da blir det bare et helvete. Har du en samboer som ikke bryr seg?

:fnise:

Ta det helt med ro, Steinar. Jeg har ikke samboer, men en ektemann. Vi har holdt i lag i snart 17 år, har to barn og et fosterbarn. Og mannen min bryr seg så absolutt - hva får deg til å spørre om det?

Ja, jeg er nok en som kunne insistert i slike situasjoner, og hvorfor skulle jeg ikke det? Hvorfor skulle det bli et helvete? Hadde han nektet meg, hadde det gått med en kveld med diskusjon rundt tillit. Og uten tillit har man ingenting.

Helt klart at situasjonene jeg dro frem krever at en tar noen forutsetninger for å kunne svare, mye avhenger av omstendigheter rundt forholdet generelt.

• Liker 2
Skrevet

Ikke sant?

Ja, og jeg er stadig på jakt etter ditt bidrag innen hensyn og omtanke (og også respekt)? På hvilke områder kunne du vise henne samme hensyn som du forventer å få fra henne?

Skrevet

:fnise:

Ta det helt med ro, Steinar. Jeg har ikke samboer, men en ektemann. Vi har holdt i lag i snart 17 år, har to barn og et fosterbarn. Og mannen min bryr seg så absolutt - hva får deg til å spørre om det?

Ja, jeg er nok en som kunne insistert i slike situasjoner, og hvorfor skulle jeg ikke det? Hvorfor skulle det bli et helvete? Hadde han nektet meg, hadde det gått med en kveld med diskusjon rundt tillit. Og uten tillit har man ingenting.

Helt klart at situasjonene jeg dro frem krever at en tar noen forutsetninger for å kunne svare, mye avhenger av omstendigheter rundt forholdet generelt.

Vi har en noe ulik oppfatning av hva det vil si å insistere.

Du tenker altså det å insistere betyr å diskutere problemet en kveld. Som sannsynligvis forteller hvorfor du har vært i samme forhold i snart 17 år :)

Jeg derimot; tenker at det å insistere betyr at hun gjennomfører det mot min vilje - uten å diskutere det.

Slike folk finnes også. Folk som tror de bare kan gjøre akkurat som de selv vil. Og da blir det virkelig alvorlige problemer.

Skrevet

Ja, og jeg er stadig på jakt etter ditt bidrag innen hensyn og omtanke (og også respekt)? På hvilke områder kunne du vise henne samme hensyn som du forventer å få fra henne?

Ved å diskutere problemene for å finne den beste felles løsningen.

Skrevet

Ikke sant?

Ja, men å kutte ut sine venner fordi partneren er sykelig er ikke å vise hensyn og omtanke, det er å være totalt blottet for selvrespekt.

Det er DU som må respektere at hun har venner av begge kjønn, og innrette deg deretter. Det er du som har et problem, ikke henne.

Ikke sant?

Skrevet (endret)

Vi har en noe ulik oppfatning av hva det vil si å insistere.

Du tenker altså det å insistere betyr å diskutere problemet en kveld. Som sannsynligvis forteller hvorfor du har vært i samme forhold i snart 17 år :)

Jeg derimot; tenker at det å insistere betyr at hun gjennomfører det mot min vilje - uten å diskutere det.

Slike folk finnes også. Folk som tror de bare kan gjøre akkurat som de selv vil. Og da blir det virkelig alvorlige problemer.

Når jeg insisterer, så betyr det at jeg sier "jeg skal dra". Altså - jeg informerer, jeg spør ikke om lov. Hvorfor jeg skulle diskutere det en hel kveld, er over min fatteevne.

Det jeg mente, var at om han nekter meg - ja da legger han opp til en hel kveld med tildels tøff diskusjon rundt tillit. Fordi slike situasjoner koker ned til om hvorvidt han har tillit til meg eller ikke.

Endret av QueenPenelope
  • Liker 1
Skrevet

Ved å diskutere problemene for å finne den beste felles løsningen.

Problemet er jo at du ikke evner å se saker fra andre sider enn din egen.

Skrevet

Når jeg insisterer, så betyr det at jeg sier "jeg skal dra". Altså - jeg informerer, jeg spør ikke om lov. Hvorfor jeg skulle diskutere det en hel kveld, er over min fatteevne.

Det jeg mente, var at om han nekter meg - ja da legger han opp til en hel kveld med tildels tøff diskusjon rundt tillit. Fordi slike situasjoner koker ned til om hvorvidt han har tillit til meg eller ikke.

Ja, men da forstår man ihvertfall hvorfor de fleste menn lar dama gjøre som ho vil :ler:

Jeg er imidlertid ikke som de fleste menn :smoke:

Skrevet

Ja, men å kutte ut sine venner fordi partneren er sykelig er ikke å vise hensyn og omtanke, det er å være totalt blottet for selvrespekt.

Det er DU som må respektere at hun har venner av begge kjønn, og innrette deg deretter. Det er du som har et problem, ikke henne.

Ikke sant?

Tja, jeg vil vel da si at begge har et problem.

Som det må finnes en akseptabel løsning på.

Skrevet

Ja, men da forstår man ihvertfall hvorfor de fleste menn lar dama gjøre som ho vil :ler:

Jeg er imidlertid ikke som de fleste menn :smoke:

Hæ? :klo:

Det er jo likt den andre veien også, selvsagt. Og at jeg bare informerer... det er jo forutsatt at ikke planene kolliderer med noe annet. Altså at det er snakk om tid jeg kan bruke på meg selv og det jeg har lyst til. Han gjør jo det samme.

Hvordan mener du dette burde fungere? Burde jeg spørre pent om jeg får lov, og ta nei for et nei, samt la han mene noe om hvilke klær jeg bruker (utover at jeg kan be om - og få - tilbakemeldinger på om klærne er fine og ser bra ut)?

Skrevet

Problemet er jo at du ikke evner å se saker fra andre sider enn din egen.

Jo, det gjør jeg faktisk. Men det betyr ikke at min side av saken fordufter som ved magi.

Skrevet

Tja, jeg vil vel da si at begge har et problem.

Som det må finnes en akseptabel løsning på.

Jammen, hvorfor er det et problem?

Jeg ser at det kan være et problem med venner av det motsatte kjønn. Men jeg ser ikke at det automatisk er et problem. Det virker som om du mener det automatisk er et problem, eller har jeg feil?

Skrevet

Hæ? :klo:

Det er jo likt den andre veien også, selvsagt. Og at jeg bare informerer... det er jo forutsatt at ikke planene kolliderer med noe annet. Altså at det er snakk om tid jeg kan bruke på meg selv og det jeg har lyst til. Han gjør jo det samme.

Hvordan mener du dette burde fungere? Burde jeg spørre pent om jeg får lov, og ta nei for et nei, samt la han mene noe om hvilke klær jeg bruker (utover at jeg kan be om - og få - tilbakemeldinger på om klærne er fine og ser bra ut)?

Jeg tror ikke så veldig mange menn er særlig interesserte i å diskutere problemer i forholdet med dama en hel kveld ;)

Det jeg mener er at du bør vite hvor grensene går og innrette deg deretter. Og det antar jeg at du gjør etter nesten 17 års ekteskap. Regner med at det går på autopilot ;) hehe

Det samme gjelder selvfølgelig også for han.

Skrevet

Jammen, hvorfor er det et problem?

Jeg ser at det kan være et problem med venner av det motsatte kjønn. Men jeg ser ikke at det automatisk er et problem. Det virker som om du mener det automatisk er et problem, eller har jeg feil?

Jeg anser det som et problem inntil det motsatte er bevist.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...