Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg er alltid logisk.

Vi kan nok kalle deg mye - men jeg tror ikke du finner noen andre som mener at logisk er en av tingene.

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Men du klarer ikke å se at det er hets, og at det startet etter det jeg nevnte tidligere. Det er din manglende evne til å trekke logiske konklusjoner som gjør deg helt umulig å diksutere med. Rett og slett.

At du gir meg inntrykket her av å være vanskelig og kravstor betyr ikke at jeg hetser deg selv om jeg sier det. Da er jeg bare ærlig.

Det er sikkert mulig at kvinner syns vanskelige og kravstore menn er veldig fristende.

Men en mann syns altså ikke at ei vanskelig og kravstor kvinne er verdt alle problemene det medfører for ham i lengden.

Jeg får da legge til at det da dreier seg om en fornuftig mann selvfølgelig.

Endret av Steinar40
Skrevet

du har syntes synd på deg selv pga situasjonen du har satt deg i med denne kvinne i mye lenger en noen uker kjære Steinar.

Som Suzy sier; når vi er oppe i 3 års tid med å syntes synd på seg selv pga samme menneske, så er det en livsstil, ikke en periode.

Hvem sin skyld det er ikke poenget, du har syntes synd på deg selv i hele denne tiden, og velger å fortsette å fokusere på hvor forferdelig du har det pga dette kvinnemennesket.

Jaja, hun er ihvertfall på god vei over i historien nå.

Skrevet

Vi kan nok kalle deg mye - men jeg tror ikke du finner noen andre som mener at logisk er en av tingene.

Og hva mener så du er logisk i din verden?

Skrevet

At du gir meg inntrykket her av å være vanskelig og kravstor betyr ikke at jeg hetser deg selv om jeg sier det. Da er jeg bare ærlig.

Det er sikkert mulig at kvinner syns vanskelige og kravstore menn er veldig fristende.

Men en mann syns altså ikke at ei vanskelig og kravstor kvinne er verdt alle problemene det medfører for ham i lengden.

At ett menneske gir inntrykk av å være slik og sånn her inne, for så å bli fortalt i negative tonelag at "du er slik og sånn, det liker ingen!" er ikke noe alle liker. En gang for leeeenge siden husker jeg faktisk at du reagerte på det selv. Husker ikke i hvilken tråd, men jeg husker veldig godt at jeg måtte spesifisere etter dine "ikke tro du vet hvem jeg er eller kjenner meg utifra hva jeg skriver her!!" at "du gir meg inntrykk av å være".

Du mener du får inntrykk av at Kate W er vanskelig og kravstor (var det derfor du sendte pm til henne for å høre om dere kanskje passet sammen forresten?), det betyr altså ikke at du aner noe om hvordan KateW faktisk ER. Like lite som vi vet noe om du er like navlebeskuende og med like lite sosiale kunnskaper som du fremstiller deg som her.

Forskjellen mange gjør mot deg, er at de prøver å være konstruktive og si ting som f.eks "kanskje du ville fått det bedre/kommet lettere over denne kvinnen som var ekkel mot deg dersom du snakket litt og ble kjent med andre kvinner, andre typer kvinner?" Altså tips og tanker på hvordan du kan gå videre og åf det bedre. Du derimot forteller bare alle og enhver at slike kvinner som KateW, det er det ingen som vil ha, for hun er slik og sånn og det er det ingen som liker.

Ser du forskjellen?

Jaja, hun er ihvertfall på god vei over i historien nå.

Du er jo like bitter på alle kvinner pga henne, så før du faktisk har ett åpent sinn og er innstilt på å bli kjent med nye mennesker, også kvinner, med ett positivt sinn, så sitter hun fremdeles på skuldern din og plager deg.

DU bestemmer om hun får fortsette å gjøre deg bitter resten av livet, du bestemmer din oppførsel. Din tanke om kvinner, bestemmer hvilke kvinner som gidder å være i nærheten av deg og bli kjent med deg.

• Liker 2
Skrevet

At ett menneske gir inntrykk av å være slik og sånn her inne, for så å bli fortalt i negative tonelag at "du er slik og sånn, det liker ingen!" er ikke noe alle liker. En gang for leeeenge siden husker jeg faktisk at du reagerte på det selv. Husker ikke i hvilken tråd, men jeg husker veldig godt at jeg måtte spesifisere etter dine "ikke tro du vet hvem jeg er eller kjenner meg utifra hva jeg skriver her!!" at "du gir meg inntrykk av å være".

Det å få vite hvilket inntrykk man gir andre kan faktisk være meget viktig informasjon for den enkelte.

Det blir riktignok noe spesielt på et sted som dette der man ikke får alle de normale inntrykkene av andre.

På den annen side; ute i virkeligheten er det veldig sjelden at man forteller andre hvilke inntrykk de gir. Så der får man ingen slik informasjon (foruten en kald skulder). Typisk fordi at folk flest ikke tåler å høre sannheten om seg selv.

Du mener du får inntrykk av at Kate W er vanskelig og kravstor (var det derfor du sendte pm til henne for å høre om dere kanskje passet sammen forresten?), det betyr altså ikke at du aner noe om hvordan KateW faktisk ER. Like lite som vi vet noe om du er like navlebeskuende og med like lite sosiale kunnskaper som du fremstiller deg som her.

Det sier seg selv at du ikke ville fått det samme førsteinntrykket av meg ute i virkeligheten som du får her.

Hadde du imidlertid kjent meg godt så hadde du fått et annet inntrykk igjen.

Forskjellen mange gjør mot deg, er at de prøver å være konstruktive og si ting som f.eks "kanskje du ville fått det bedre/kommet lettere over denne kvinnen som var ekkel mot deg dersom du snakket litt og ble kjent med andre kvinner, andre typer kvinner?" Altså tips og tanker på hvordan du kan gå videre og åf det bedre. Du derimot forteller bare alle og enhver at slike kvinner som KateW, det er det ingen som vil ha, for hun er slik og sånn og det er det ingen som liker.

Ser du forskjellen?

Joda, det er alltid greit med folk som prøver å være hjelpsomme og konstruktive. Men det er da viktig på hvilken måte det blir fremlagt. Sies/skrives det på en måte som føles vulgært/aggressivt så gir det ikke noe positivt resultat.

Du er jo like bitter på alle kvinner pga henne, så før du faktisk har ett åpent sinn og er innstilt på å bli kjent med nye mennesker, også kvinner, med ett positivt sinn, så sitter hun fremdeles på skuldern din og plager deg.

DU bestemmer om hun får fortsette å gjøre deg bitter resten av livet, du bestemmer din oppførsel. Din tanke om kvinner, bestemmer hvilke kvinner som gidder å være i nærheten av deg og bli kjent med deg.

Saker og ting tar tid. Brent barn skyr ilden og alt det der.

Jeg har aldri hatt noe problem med se forskjell på ulike folk, men ett individ kan allikevel gjøre en jævla lei generelt sett.

Skrevet

Det å få vite hvilket inntrykk man gir andre kan faktisk være meget viktig informasjon for den enkelte.

Hvorfor er det da ikke nyttig for deg å få høre at du fremstår som om du har autisme?

Joda, det er alltid greit med folk som prøver å være hjelpsomme og konstruktive. Men det er da viktig på hvilken måte det blir fremlagt. Sies/skrives det på en måte som føles vulgært/aggressivt så gir det ikke noe positivt resultat.

Men når du hetser en bruker, så er det helt akseptabelt og det er ikke relevant at denne brukren (og andre brukere) oppfatter det som over streken?

Jeg har aldri hatt noe problem med se forskjell på ulike folk, men ett individ kan allikevel gjøre en jævla lei generelt sett.

Og enda generaliserer du mer enn noen anne jeg kjenner til. Har du kommunikasjonsvansker?

• Liker 4
Skrevet

Det blir riktignok noe spesielt på et sted som dette der man ikke får alle de normale inntrykkene av andre.

På den annen side; ute i virkeligheten er det veldig sjelden at man forteller andre hvilke inntrykk de gir. Så der får man ingen slik informasjon (foruten en kald skulder). Typisk fordi at folk flest ikke tåler å høre sannheten om seg selv.

Ja, det kan være lærerikt å vite hva slags inntrykk andre mennesker har av deg, men vi er vel generellt ganske opptatt av å bli likt, dermed er det vanskelig å være så ærlig bestandig.

Jeg har vært det i noen tilfeller, og det har faktisk endt veldig bra. :)

Det er også vanlige mennesker som sitter her inne, noen lager profiler som ikke er sannheten, men det er faktisk endel av oss som er slik her inne som vi er der ute i virkeligheten. Altså, den du ser her, er den du møter ute. Ikke alle, men noen.

Hadde du syntes det var greit ute i virkelige liv om noen som bare hadde opplevd deg uten å egentlig kjenne deg, hadde kommet rett bort til deg og sagt: Du er en billig og dum mann Steinar, ingen vil ha en som deg må du skjønne. Det er mulig menn liker billige og dumme kvinner, men kvinner liker ikke billige og dumme menn.

Hadde du sett det som positivt at noen kom å fortalte deg det? For er det ikke akkurat det du sier til Kate W?

Det sier seg selv at du ikke ville fått det samme førsteinntrykket av meg ute i virkeligheten som du får her.

Hadde du imidlertid kjent meg godt så hadde du fått et annet inntrykk igjen.

De aller fleste oppfattes forskjellig når man blir godt kjent kontra når man møter noen for første gang. Førsteinntrykk kan være en pekepinn, eller det kan være helt skivebom.

Men jeg ville aldri blitt godt kjent med deg Steinar, fordi jeg er kvinne, og jeg er en kvinne med GODE mannlige venner (som ikke er ekser nei, aldri vært seksuellt, vil aldri bli det, ikke før, ikke nå, ikke i fremtiden, gjensidig.)

Men at du oppfatter KateW som vulgær og aggresiv, gjorde du det også før du tok kontakt og sjekket om det kunne være interessant å bli bedre kjent? Eller var den oppfatningen noe du fikk av henne etter at hun hadde sagt at hun ikke trodde dere passet sammen?

Du fremstiller ikke deg selv som verken hjelpsom eller konstruktiv, hvorfor forvente gull fra andre, når du sjeldent gir annet en sølevann selv? (det er nemlig det inntrykket du gir MEG her inne)

Saker og ting tar tid. Brent barn skyr ilden og alt det der.

Ting TAR tid, men å bruke unnskyldningen "brent barn skyr ilden" .... det blir for meg bare unnskyldninger til å ikke ville gi slipp på den vondten man sitter med.

Det er noen av oss som har vært borti vondere brann en å bli lurt, møtt menn som har brent oss så grådig at det er merkelig vi kommer ut på andre siden uten å være lesbiske og aldri mer ville SE en mann... likevel møter mange av oss brente barn ett NYTT menneske med nye øyne. Hvorfor? Fordi JEG ikke liker å bli dømt for hva villt fremmede kvinner har gjort mot andre, derfor kan jeg heller ikke dømme individet for hva andre menn har gjort mot meg før ham.

Å plassere skyld på hele kvinneflokken, for noe en eller kanskje få har gjort mot deg, gjør at du fremstiller deg selv som stakkarslig og sosialt svak, for oppegående mennesker SKJØNNER jo at det ikke er sånn i virkeligheten, i min verden.

Ja, man kan bli jævla lei av enkeltindivider, og enkeltindivider KAN gjøre at man i en periode!!! ikke vil innvolvere seg i det annet kjønn. Men når perioden med kvinnevondhet varer i minimum 3 lange ÅR... så er vi ikke lenger på noen periode fordi du har blitt lei av enkeltindivid. Da er vi over på at du fremstiller en opphengthet i dette. litt sånn "stakkar meg, jeg har blitt dårlig behandlet av en kvinne jeg ville ha, da har jeg rett til å være sutre og bitter på alle kvinnfolk, fordi såh!"

• Liker 3
Skrevet

Basert på hva da? Fordi jeg avviste deg på PM, på en diplomatisk og høflig måte, og sa vi nok ikke passet sammen? Eller har du en god og logisk forklaring på dette, Steinar?

Skrevet (endret)
:bond: Endret av 2shy
Skrevet

Ikke hisse seg opp på en fredag ;) Dere vet dere ikke kommer noen vei med Herr Murstein...

• Liker 1
Skrevet

Ikke hisse seg opp på en fredag ;) Dere vet dere ikke kommer noen vei med Herr Murstein...

Hehe, jeg hisser meg ikke opp, bare....får utløp for litt frustrasjon :)

Skrevet

Hehe, jeg hisser meg ikke opp, bare....får utløp for litt frustrasjon :)

hehe... nåvel..jeg ville nok valgt andre få-ut-frustrasjonsmetoder... ;) er tross alt freddan ;)

Skrevet

Nå syntes jeg en del av dere snart burde bare utveksle msn nick- hva er vitsen med å føre en så personlig "diskusjon" på et forum?

Skrevet

Nå syntes jeg en del av dere snart burde bare utveksle msn nick- hva er vitsen med å føre en så personlig "diskusjon" på et forum?

Don't read it, if you don't like it ;)

• Liker 3
Skrevet

Don't read it, if you don't like it ;)

Veldig sant det, men det er kanskje en ide å tenke på litt hvordan man fremstiller seg selv om man ønsker å bli tatt seriøst ved en senere debatt.

Skrevet

Det toget har gått for lenge siden, for Steinar40. Dog er de fleste kvinnene som diskuterer her inne spennende og har masse kunnskap å komme med i andre tråder, det er kun når de diskuterer med Steinar at de tillater seg å synke til hans nivå...

Skrevet

Er det ikke artig med folk som tror de kan låne penger uten å betale dem tilbake igjen?

Er det ikke artig med folk så er så naive at de låner bort penger til andre uten å skrive kontrakt og nedbetalingsplan?????

Hvis man ikke kan avse pengene eller regne det som en gave, skal man ALDRI låne bort penger uten å skrive kontrakt. Samme hvor godt man (tror) man kjenner personen og stoler på vedkommende

Skrevet

Veldig sant det, men det er kanskje en ide å tenke på litt hvordan man fremstiller seg selv om man ønsker å bli tatt seriøst ved en senere debatt.

Ksn godt hende det - jeg ser egentlig ikke så mange debattanter her inne i denne tråden som skjemmer seg ut. Gjør du?

Skrevet

Hvorfor er det da ikke nyttig for deg å få høre at du fremstår som om du har autisme?

Det som interesser meg er å være ærlig og kunne si min oppriktige mening uten å måtte ta hensyn til andres tær. Veldig behagelig!

Hvilke inntrykk andre får av meg i forhold til dette er egentlig ikke interessant.

Men når man ser på enkeltes reaksjoner her så blir man jo minnet på hvorfor dette er umulig å gjøre ute i det virkelig liv. Interessant i seg selv å observere dette her også.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...