lys Skrevet 12. november 2011 #521 Skrevet 12. november 2011 Og det at jeg skriver akkurat hva jeg mener - her - betyr faktisk ikke at jeg da må ha aspbergers. Nå har hun gjort deg oppmerksom på at det ikke var dette trekket hos deg som dannet grunnlaget for aspergermistanken. Nettopp det at du overser det andre her inne formidler - eventuelt ignorerer det med overlegg - tyder på noe redusert evne til samspill med andre. Sammenholdt med manglende evne/villighet til å tenke utenfor boksen og sette seg inn i andres situasjoner. 1
2shy Skrevet 12. november 2011 #522 Skrevet 12. november 2011 Jeg venter på svar jeg, Steinar. Jeg er så slapp, føler meg ikke sulten, men kroppen trenger nok mat. Skal jeg våge meg til å ringe den mannlige vennen min, som jeg vet er hjemme nå? Eller tror du han vil komme til å ville ha sex med meg? Det går nok greit hvis du er singel, men når du får deg kjæreste så må du bryte all kontakt med denne mannen umiddelbart! 1
Gjest Eurodice Skrevet 12. november 2011 #523 Skrevet 12. november 2011 Det går nok greit hvis du er singel, men når du får deg kjæreste så må du bryte all kontakt med denne mannen umiddelbart! Å, nå ble jeg vel lettet. Takk skal du ha for din synsvinkel på dette . Da stoler jeg på at det går bra. Så avventer jeg Steinars mening, han er jo GURUEN .
Steinar40 Skrevet 12. november 2011 Forfatter #524 Skrevet 12. november 2011 Logikk er klar, følgeriktig tankegang med (regelbundet) sammenheng - noe jeg mener du mangler totalt. At argumenter henger sammen - og at det ikke finnes en som har den totale sannhet - for alt og alle - når det en sannhet som ikke henger på greip. Blant annet at man ikke gir alle kvinner skylden for en kvinnes idiotiske oppførsel. Logikk fungerer bare så lenge andre følelser ikke er med i bildet. Som er veldig vanskelig å få til når noe blir personlig. Forøvrig har jeg ikke gitt alle kvinner skylden for en kvinnes idiotiske oppførsel.
Steinar40 Skrevet 12. november 2011 Forfatter #525 Skrevet 12. november 2011 Hva er din definisjon på "nær relasjon" og til "utallige ekser og mannlige kompiser"? Er nær relasjon å møtes et par ganger i mnd på cafe, eller et par sms? Hvor mange er "utallige", 1,5, 20? Utallige er et antall eks/kompis(er) > 0. Hva mener du med frihet til å gjøre akkurat som de selv vil? Å bestemme sin egen hverdag i form av hvem hun treffer og når, hva slags fritidsaktiviteter og reiser når det passer henne? At hun lar oppvasken stå til fordel for kinokveld med venner? Hvor er det grensen din går, Steinar? Det du og mange med deg åpenbart ikke skjønner; det er at når man lever i et par så er man ikke singel lenger. Og dermed kan man heller ikke gjøre som man selv vil lenger.
Steinar40 Skrevet 12. november 2011 Forfatter #526 Skrevet 12. november 2011 Nå var jeg ikke sammen med samboern min når jeg var syk og svak, så det kunne han ikke. Derfor er han glad jeg har venner som har brydd seg nok til å være der, hjelpe meg og være støtte når jeg har hatt det tøft som singel. Og fordi han vet de har hatt en slik rolle i mitt liv, så setter han også pris på dem! Det er fordi han er glad i meg skjønner du, så setter han pris på de som har passet på meg og vært glad i meg når jeg har vært alene. Kjærlighet kalles det, men det kjenner du kanskje ikke til eller? Selvfølgelig er det bare positivt å ha gode venner som man virkelig kan stole på. Så lenge de er av samme kjønn.
Steinar40 Skrevet 12. november 2011 Forfatter #527 Skrevet 12. november 2011 Steinar sine 10 bud kunne kanskje vært noe sånt? 1. Du skal ikke ha andre menn i livet ditt enn meg 2. Du skal ikke ha venner av det motsatte kjønn 3. Du skal ikke spise lunch med det motsatte kjønn 4. Du skal ikke tjene mer penger enn meg 5. Du skal ikke ha frihet og egen vilje 6. Du skal la meg bestemme 7. Du skal kle deg konservativt når vi er ute 8. Du skal ikke la andre menn se på deg 9. Du skal til enhver tid sørge for at hjemmet er i ordentlig stand 10. Du skal forstå at du er det svakere kjønn Høres ut som et kupp av en mann, rart damene ikke flokker seg rundt deg, Steinar. Første bud er faktisk at dama forstår at hun ikke er singel lenger når hun er i sammen med meg.
Steinar40 Skrevet 12. november 2011 Forfatter #528 Skrevet 12. november 2011 Nei det er ikke pga årsakene du nevner, men fordi du åpenbart har store problemer med sosialt samspill Du mangler fullstendig forståelse for hva som blir sagt til deg, og jeg ville så absolutt anbefalt deg adferdsterapi. Men da må du først innse at du har et problem. Jeg forstår alt som blir sagt til meg. Men det betyr ikke at jeg må være enig i det. Faktisk.
QueenPenelope Skrevet 12. november 2011 #529 Skrevet 12. november 2011 Det du og mange med deg åpenbart ikke skjønner; det er at når man lever i et par så er man ikke singel lenger. Og dermed kan man heller ikke gjøre som man selv vil lenger. Det tror jeg faktisk vi alle skjønner, det er noe av det mest åpenbare som eksisterer; det at man ikke lengre er singel når man er et par. Og det er jo heller ingen her som sier at de, i et forhold, gjør nøyaktig som de vil hele tiden? Konkret spørsmål: Hva gjør du når du og dama er uenige i en sak? Her er et par scenarier du kan vurdere: - Dama skal ut og møte en gammel studiekamerat (mannlig) for en kaffekopp på en cafe en lørdag formiddag. Du like det ikke. - Dama skal ut med sine kvinnelige venninner, og vil ha på seg en lekker, kort, rød kjole. Du liker det ikke. Hva skjer dersom hun insisterer på dette, da?
2shy Skrevet 12. november 2011 #530 Skrevet 12. november 2011 Første bud er faktisk at dama forstår at hun ikke er singel lenger når hun er i sammen med meg. De fleste damer forstår at de ikke er single lenger når de er i forhold Jeg forstår alt som blir sagt til meg. Men det betyr ikke at jeg må være enig i det. Faktisk. Det er ikke snakk om å være uenig, det er snakk om at du er helt blottlagt sosialt samspill. forstår du hva det betyr egentlig? 1
2shy Skrevet 12. november 2011 #531 Skrevet 12. november 2011 Utallige er et antall eks/kompis(er) > 0. Det du og mange med deg åpenbart ikke skjønner; det er at når man lever i et par så er man ikke singel lenger. Og dermed kan man heller ikke gjøre som man selv vil lenger. Okey, med andre ord man får ikke lov til å kjenne NOEN av det motsatte kjønn. Så hvordan går dette når hun du er sammen med jobber overtid med en mannlig kollega? Hun må slutte jobben og bli hjemmeværende og beskyttes mot omverden? ALLE forstår at man ikke er singel lenger når man er et par. Men å være i et forhold betyr IKKE å ha på seg halsbånd og bli kontrollert av partneren. Det er noe som heter frihet under ansvar, forstår du hva det betyr, Steinar?
Steinar40 Skrevet 12. november 2011 Forfatter #532 Skrevet 12. november 2011 Det tror jeg faktisk vi alle skjønner, det er noe av det mest åpenbare som eksisterer; det at man ikke lengre er singel når man er et par. Og det er jo heller ingen her som sier at de, i et forhold, gjør nøyaktig som de vil hele tiden? Konkret spørsmål: Hva gjør du når du og dama er uenige i en sak? Her er et par scenarier du kan vurdere: - Dama skal ut og møte en gammel studiekamerat (mannlig) for en kaffekopp på en cafe en lørdag formiddag. Du like det ikke. - Dama skal ut med sine kvinnelige venninner, og vil ha på seg en lekker, kort, rød kjole. Du liker det ikke. Hva skjer dersom hun insisterer på dette, da? La oss heller snu hele problemstillingen på hodet - ettersom det er mer relevant. La oss tenke oss situasjonene at: - Du skal ut og møte en gammel studiekamerat (mannlig) for en kaffekopp på en cafe en lørdag formiddag. Din samboer liker det ikke (tenker vi oss). - Du skal ut med dine kvinnelige venninner, og vil ha på deg en lekker, kort, rød kjole. Noe din samboer ikke liker (tenker vi oss). Ville du insistert?
QueenPenelope Skrevet 12. november 2011 #533 Skrevet 12. november 2011 La oss heller snu hele problemstillingen på hodet - ettersom det er mer relevant. La oss tenke oss situasjonene at: - Du skal ut og møte en gammel studiekamerat (mannlig) for en kaffekopp på en cafe en lørdag formiddag. Din samboer liker det ikke (tenker vi oss). - Du skal ut med dine kvinnelige venninner, og vil ha på deg en lekker, kort, rød kjole. Noe din samboer ikke liker (tenker vi oss). Ville du insistert? Nei du, den der går ikke. Svar på det du blir spurt om, uten å vri det rundt. Så skal jeg svare etterpå. Jeg er genuint interessert i hvordan du ville løst denne situasjonen.
Steinar40 Skrevet 12. november 2011 Forfatter #534 Skrevet 12. november 2011 De fleste damer forstår at de ikke er single lenger når de er i forhold Det er ikke snakk om å være uenig, det er snakk om at du er helt blottlagt sosialt samspill. forstår du hva det betyr egentlig? Jeg har ihvertfall ingen problemer med å forstå at sosialt samspill betyr at hun viser meg respekt og omtanke
Steinar40 Skrevet 12. november 2011 Forfatter #535 Skrevet 12. november 2011 Okey, med andre ord man får ikke lov til å kjenne NOEN av det motsatte kjønn. Så hvordan går dette når hun du er sammen med jobber overtid med en mannlig kollega? Hun må slutte jobben og bli hjemmeværende og beskyttes mot omverden? ALLE forstår at man ikke er singel lenger når man er et par. Men å være i et forhold betyr IKKE å ha på seg halsbånd og bli kontrollert av partneren. Det er noe som heter frihet under ansvar, forstår du hva det betyr, Steinar? Det blir litt forskjell på det å bare jobbe med folk og det å ha omgang med nære venner av det annet kjønn. Og det finnes altså noe som heter å vise omtanke og hensyn også.
QueenPenelope Skrevet 12. november 2011 #536 Skrevet 12. november 2011 Jeg har ihvertfall ingen problemer med å forstå at sosialt samspill betyr at hun viser meg respekt og omtanke ... og at du viser henne det samme, ikke sant? Venter fortsatt på hvordan du ville håndtert uenigheten jeg nevnte i et tidligere innlegg. Om du kanskje ikke vil oppleve den typen uenighet så ofte, så er det uansett en sannhet at man er uenige i et parforhold. Uenigheter er en del av et langt samliv. Og jeg lurer virkelig på hvordan du håndterer uenigheter. Hvem skal få rett?
Steinar40 Skrevet 12. november 2011 Forfatter #537 Skrevet 12. november 2011 Nei du, den der går ikke. Svar på det du blir spurt om, uten å vri det rundt. Så skal jeg svare etterpå. Jeg er genuint interessert i hvordan du ville løst denne situasjonen. Svaret mitt må bli veldig hypotetisk fordi det kunne ha vært diverse ulike årsaker til hvorfor jeg ikke likte at hun skulle på cafe og ut med en kort, rød kjole. Du kan imidlertid svare helt konkret på mitt spørsmål Men for å svare hypotetisk så hadde jeg selvfølgelig forklart henne hvorfor jeg ikke likte det. Og på den måten appellert til hennes fornuft og omtanke for meg. Hvis denne appellen da ikke fungerte, så ville min reaksjon være helt avhengig av hvor sterkt jeg var imot det. Og hvorfor. Det kunne altså endt med alt ifra at jeg godtok det, ble sur, ble sinna, eller at jeg ble så forbanna at jeg insisterte på at hun ikke fikk lov.
Steinar40 Skrevet 12. november 2011 Forfatter #538 Skrevet 12. november 2011 ... og at du viser henne det samme, ikke sant? Selvfølgelig. Gjensidighet er ekstremt viktig. Venter fortsatt på hvordan du ville håndtert uenigheten jeg nevnte i et tidligere innlegg. Om du kanskje ikke vil oppleve den typen uenighet så ofte, så er det uansett en sannhet at man er uenige i et parforhold. Uenigheter er en del av et langt samliv. Og jeg lurer virkelig på hvordan du håndterer uenigheter. Hvem skal få rett? Nå er det din tur til å svare
QueenPenelope Skrevet 12. november 2011 #539 Skrevet 12. november 2011 Jeg hadde insistert. Fint å kunne gjemme seg bak at det hele er "hypotetisk", er det ikke? Du har selv sagt at dette er to ting du ikke ville likt (utfordrende kledd ute blant folk, og omgang med det motsatte kjønn når det ikke er i en setting med to par). Dermed er ikke situasjonene hypotetiske, men konkrete og relatert til ting du ikke liker. Jeg får inntrykk av at HUN skal ta hensyn til deg, dine følelser og dine meninger. Jeg leser lite eller ingenting om hvordan, og i hvilken grad DU skal ta hensyn til din partner...
2shy Skrevet 12. november 2011 #540 Skrevet 12. november 2011 Jeg har ihvertfall ingen problemer med å forstå at sosialt samspill betyr at hun viser meg respekt og omtanke Herregud, du er virkelig ikke på den samme planeten som resten av oss, du skjønner jo ingenting som kommuniseres til deg.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå