Steinar40 Skrevet 13. november 2011 Forfatter #621 Skrevet 13. november 2011 (endret) Kanskje 1 mannlig kompis blir med i tillegg. Uansett, jeg kommer ikke til å la være å reise på en helgetur, fest, hva som helst, bare fordi mannen min forteller meg at jeg ikke får lov. Er det åpenbare omstendigheter som gjør at jeg ikke bør dra (sykdom, o.l), så evner jeg å forstå det selv. Har jeg lyst til å dra på kino med en mannlig venn, så gjør jeg dette. Forteller noen meg at jeg ikke får lov, så er det forholdet over med en gang. "På seg selv kjenner man andre" var myntet på din uttalelse om at kvinner er psycho. Men det var jo en av mange ting du ikke forstår. Det er i grunnen bare en konstruktiv ting å si til dette: "Like barn leker best!" Absolutt ingen grunn til å tvile på dette faktum. Endret 13. november 2011 av Steinar40
Steinar40 Skrevet 13. november 2011 Forfatter #622 Skrevet 13. november 2011 Du er ikke særlig mye eldre enn meg. Du finnes ikke fornuftig, og du er ikke særlig intelligent. Faktisk, så er det ingen som svarer deg i trådene du starter som virker å være særlig enig med deg. Det er helt klart at det finnes en diagnose for deg, og jeg håper at noen klarer å få deg til å forstå det en vakker dag. Vi er ulike skjønner du. Verre er det egentlig ikke.
2shy Skrevet 13. november 2011 #623 Skrevet 13. november 2011 Vi er ulike skjønner du. Verre er det egentlig ikke. Det her dreier seg ikke om å være ulik Steinar, det dreier seg om at du lever i en boble og har svært urealistisk syn på forhold, og i tillegg ikke er i stand til å ta til deg informasjon.
Steinar40 Skrevet 13. november 2011 Forfatter #624 Skrevet 13. november 2011 Du klarer altså ikke svare på et enkelt spørsmål, Hva er det som gjør at du oppfatter meg som vulgær, kravstor, vanskelig og aggresiv? Kan du komme med et konkret eksempel? Man tar ting personlig når man siterer en bruker og omtaler denne i negative ordelag. Du gjør det aldri med andre brukere. Hvorfor? Da tror jeg ikke du har lest mange av mine andre kommentarer her. Jeg skriver akkurat det jeg mener til alle.
Steinar40 Skrevet 13. november 2011 Forfatter #625 Skrevet 13. november 2011 (endret) Det her dreier seg ikke om å være ulik Steinar, det dreier seg om at du lever i en boble og har svært urealistisk syn på forhold, og i tillegg ikke er i stand til å ta til deg informasjon. Tja, det er mye mulig at det er urealistisk i dag å finne ei dame som faktisk klarer å vise omtanke, hensyn og samarbeide. Og isåfall blir det ikke noe. Jeg klarer meg som singel. Og kommer bare til å velge den dama som jeg eventuelt føler er den rette for meg. Endret 13. november 2011 av Steinar40
QueenPenelope Skrevet 13. november 2011 #626 Skrevet 13. november 2011 Med denne informasjonen så kan du og jeg diskutere dette til det gror mose på oss begge UTEN å komme noen som helst vei. Vi har nemlig helt ulikt utgangspunkt. Du har valgt å se dette som "normalen" fordi det har vært nødvendig for deg å se på det sånn. Naken kvinne må lære å spinne og alt det der. Det betyr imidlertid ikke at du har noe mer rett enn meg. Det passer altså for deg i din livssituasjon - dvs. du har valgt å se (rasjonalisere) det sånn - men det betyr absolutt ikke at det vil passe for meg i min livssituasjon. Hæ? Hvorfor har det vært nødvendig for meg å ha dette synspunktet? Hvorfor har jeg måttet rasjonalisere? Har jeg vært en naken kvinne som måtte lære å spinne? Why?! Du får meg til å høres ut som et offer for et eller annet, jeg er bare ikke sikker på hva. Men for all del, fint at du forteller meg dette, for jeg ante det ikke. Og du forstår fortsatt ikke, og svarer ikke, på det som er poenget mitt. Jeg tror egentlig ikke at noen moderne kvinne (= kvinner under 70 i den vestlige verden) vil passe inn i din livssituasjon. Enten det, eller så er du elendig på å nyansere deg.
2shy Skrevet 13. november 2011 #627 Skrevet 13. november 2011 Tja, det er mye mulig at det er urealistisk i dag å finne ei dame som faktisk klarer å vise omtanke, hensyn og samarbeide. Og isåfall blir det ikke noe. Jeg klarer meg som singel. Nei, man kan faktisk vise omtanke og hensyn samtidig som man har sitt eget liv, uten å måtte være i løpestreng. Hvorfor tror du så mange på KG syns du viser trekk til aspergers? Tror du virkelig man sier sånt ubegrunnet? 1
Gjest KateW Skrevet 13. november 2011 #628 Skrevet 13. november 2011 Da tror jeg ikke du har lest mange av mine andre kommentarer her. Jeg skriver akkurat det jeg mener til alle. Hva er det som gjør at du oppfatter meg som vulgær, kravstor, vanskelig og aggresiv? Kan du komme med et konkret eksempel?
Steinar40 Skrevet 13. november 2011 Forfatter #629 Skrevet 13. november 2011 Hæ? Hvorfor har det vært nødvendig for meg å ha dette synspunktet? Hvorfor har jeg måttet rasjonalisere? Har jeg vært en naken kvinne som måtte lære å spinne? Why?! Du får meg til å høres ut som et offer for et eller annet, jeg er bare ikke sikker på hva. Men for all del, fint at du forteller meg dette, for jeg ante det ikke. Og du forstår fortsatt ikke, og svarer ikke, på det som er poenget mitt. Jeg tror egentlig ikke at noen moderne kvinne (= kvinner under 70 i den vestlige verden) vil passe inn i din livssituasjon. Enten det, eller så er du elendig på å nyansere deg. Tja, du har jo etter eget utsagn valgt en mann med barn ifra tidligere forhold. Da må man faktisk velge å svelge noen kameler også. Og dette vet jeg fordi jeg var villig til å gjøre det selv.
QueenPenelope Skrevet 13. november 2011 #630 Skrevet 13. november 2011 Tja, det er mye mulig at det er urealistisk i dag å finne ei dame som faktisk klarer å vise omtanke, hensyn og samarbeide. Og isåfall blir det ikke noe. Jeg klarer meg som singel. Jeg viser omtanke, hensyn og samarbeider med både mannen min og mine øvrige omgivelser. Og det tror jeg de aller, aller fleste av begge kjønn gjør også. Du legger nok noe helt annet i disse begrepene enn det vi gjør. Er det slik for deg at omtanke, hensyn og samarbeid betyr at damen skal spørre deg om dine meninger om alt før hun har sin egen mening? Samarbeid betyr at du bestemmer? Hensyn betyr hensyn til deg og dine meninger og følelser, helt uavhengig av hennes? Er du helt uenig i min påstand om at hvorvidt venner av det motsatte kjønn og ferieturer alene, er greit, bestemmes av hvordan parten oppfører seg, og forhistorien i forholdet? Er vennskapet kun platonisk, og ferieturen helt uten innslag av flørting og sex, er det da problematisk? Klarer du ikke å forstå at svært få mennesker liker å bli kontrollert i et og alt? Et forhold er først og fremst basert på gjensidig tillit, og du klarer ikke å kontrollere et menneske for å kompensere for manglende tillit og din egen usikkerhet. Det eneste du oppnår, er å jage partneren i den retningen du ønsker å unngå. Det er ikke et tegn på et sunt og godt forhold.
Steinar40 Skrevet 13. november 2011 Forfatter #631 Skrevet 13. november 2011 Nei, man kan faktisk vise omtanke og hensyn samtidig som man har sitt eget liv, uten å måtte være i løpestreng. Hvorfor tror du så mange på KG syns du viser trekk til aspergers? Tror du virkelig man sier sånt ubegrunnet? Ja, det hadde nok vært bedre om folk heller forsto at det ikke er alt og alle man kan forstå FORDI man er for ulike som personligheter og/eller har en for ulik livssituasjon.
2shy Skrevet 13. november 2011 #632 Skrevet 13. november 2011 Ja, det hadde nok vært bedre om folk heller forsto at det ikke er alt og alle man kan forstå FORDI man er for ulike som personligheter og/eller har en for ulik livssituasjon. Igjen forstår du ikke hva som blir sagt.
QueenPenelope Skrevet 13. november 2011 #633 Skrevet 13. november 2011 Tja, du har jo etter eget utsagn valgt en mann med barn ifra tidligere forhold. Da må man faktisk velge å svelge noen kameler også. Og dette vet jeg fordi jeg var villig til å gjøre det selv. Hvilke kameler har jeg svelget? Og hva har det med mine mannlige venner å gjøre? Mor til mitt stebarn nevnte jeg i en parentes, nettopp fordi det er det hun er - svært perifer i forhold til alle andre av det motsatte kjønn vi omgås. Så jeg lurer fortsatt på hvorfor jeg har måttet rasjonalisere meg frem til et synspunkt? Du får det til å høres ut som om jeg har vært (eller er) et offer for noe, og at jeg har måttet rasjonalisere meninger på grunn av situasjonen jeg er i. Noe jeg er svært uenig i.
Steinar40 Skrevet 13. november 2011 Forfatter #634 Skrevet 13. november 2011 Hva er det som gjør at du oppfatter meg som vulgær, kravstor, vanskelig og aggresiv? Kan du komme med et konkret eksempel? Utifra det du har skrevet så kan jeg få dette inntrykket. På den annen side er jeg fullstendig klar over at inntrykket man gir her ikke nødvendigvis trenger å være veldig likt virkeligheten.
Steinar40 Skrevet 13. november 2011 Forfatter #635 Skrevet 13. november 2011 Igjen forstår du ikke hva som blir sagt. Eller så forstår rett og slett ikke du hva jeg sier.
Gjest KateW Skrevet 13. november 2011 #636 Skrevet 13. november 2011 Hva konkret har jeg skrevet som får deg til å oppfatte meg slik?
Nabokona Skrevet 13. november 2011 #637 Skrevet 13. november 2011 Utifra det du har skrevet så kan jeg få dette inntrykket. På den annen side er jeg fullstendig klar over at inntrykket man gir her ikke nødvendigvis trenger å være veldig likt virkeligheten. Det får man da håpe... Jeg lever i god tro på at det du Steinar skriver her, bare er en versjon av den virkelige Steinar, og håper for din del at det ikke stikker så dypt, men at du bare bruker forumet til å teste ut reaksjonene dine...
2shy Skrevet 13. november 2011 #638 Skrevet 13. november 2011 Utifra det du har skrevet så kan jeg få dette inntrykket. På den annen side er jeg fullstendig klar over at inntrykket man gir her ikke nødvendigvis trenger å være veldig likt virkeligheten. KateW ber om konkrete eksempler. Gi henne det. Eller så forstår rett og slett ikke du hva jeg sier. Jo alle forstår klinkene klart hva du sier, problemet er at dine meninger ikke hører hjemme i dagens samfunn, og at du ikke at du er blottlagt for sosiale antenner. Ser du ikke selv at du har symptomer på Asperberg?
Steinar40 Skrevet 13. november 2011 Forfatter #639 Skrevet 13. november 2011 Jeg viser omtanke, hensyn og samarbeider med både mannen min og mine øvrige omgivelser. Og det tror jeg de aller, aller fleste av begge kjønn gjør også. Du legger nok noe helt annet i disse begrepene enn det vi gjør. Er det slik for deg at omtanke, hensyn og samarbeid betyr at damen skal spørre deg om dine meninger om alt før hun har sin egen mening? Nei, men hun skal spørre meg før hun bestemmer seg. Samarbeid betyr at du bestemmer? Hensyn betyr hensyn til deg og dine meninger og følelser, helt uavhengig av hennes? Samarbeide betyr at man blir enige om en løsning som er akseptabel for begge. Er du helt uenig i min påstand om at hvorvidt venner av det motsatte kjønn og ferieturer alene, er greit, bestemmes av hvordan parten oppfører seg, og forhistorien i forholdet? Er vennskapet kun platonisk, og ferieturen helt uten innslag av flørting og sex, er det da problematisk? Jeg hadde ikke tillatt dama å reise på noen tur/ferie med en mannlig kompis. Det går over min grense. Jeg har sett hva som kan skje.
Steinar40 Skrevet 13. november 2011 Forfatter #640 Skrevet 13. november 2011 Hva konkret har jeg skrevet som får deg til å oppfatte meg slik? Det er et helhetsinntrykk over lengre tid.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå