Steinar40 Skrevet 13. november 2011 Forfatter #581 Skrevet 13. november 2011 Kommer ikke det helt an på hva slags kontakt man har hatt før, mens man fortsatt var singel? Er det du som skal bestemme hva dama di kan snakke med sine venner om? Skal hun bestemme hva du kan snakke med dine venner om? Hva er forskjellen på å bli utlevert til en mannlig venn og en kvinnelig venn? Utlevering er aldri akseptabelt til noen. Men det ville føles enda verre om det skjedde til et annet mannfolk.
2shy Skrevet 13. november 2011 #582 Skrevet 13. november 2011 Jeg forstår meget godt åssen samfunnet fungerer. Faktisk. Det betyr imidlertid ikke at samfunnet fungerer bra. Som er et problem, ja. Det er en forskjell på å se hvordan samfunnet fungerer, og det å ha evne til å integrere seg i samfunnet, både ved fysiske lover, men også uskrevne lover og regler. Du evner ikke dette, for du takler ikke at kvinnen er et individ med egne tanker, meninger, og handlinger. Du har dessverre ikke den styrken, derfor er du heller ikke et ekte mannfolk. 4
QueenPenelope Skrevet 13. november 2011 #583 Skrevet 13. november 2011 Utlevering er aldri akseptabelt til noen. Men det ville føles enda verre om det skjedde til et annet mannfolk. Jammen - hvorfor? Og hva med de andre spørsmålene mine? Mener du virkelig at jeg måtte endre hvordan jeg hadde kontakt med mannlige venner når jeg fikk meg kjæreste - helt uavhengig av hvordan kontakten var før? Vi snakker tross alt om venner her, ikke delvis kjærester eller pulekompiser. Bare venner. Og da ser jeg ikke helt at det er noen forskjell på mannlige og kvinnelige venner. Hvorfor skulle dama di plutselig se noe seksuelt i sin mannlige venn etter at hun har blitt sammen med deg, når hun ikke har gjort det før? Skulle det ha skjedd noe mellom henne og den mannlige vennen, så hadde det nok skjedd for lenge siden. Litt trist om du tror selv at du er så fæl at du alene er årsaken til at hun hopper i armene på en mann hun ikke har sett noe i før... 1
LilleBille Skrevet 13. november 2011 #584 Skrevet 13. november 2011 Logikk fungerer bare så lenge andre følelser ikke er med i bildet. Som er veldig vanskelig å få til når noe blir personlig. Forøvrig har jeg ikke gitt alle kvinner skylden for en kvinnes idiotiske oppførsel. Du påstår selv du er logisk i alle sammenhenger - men vi burde jo visst at det ikke stemte likevel. Om du ikke gir alle kvinner skylden - så tillegger du oss egenskaper og meninger vi ikke har - for det har damen fra nord. Hvis vi sier vi ikke er golddiggere - men klarer oss selv - så sier du vi lyver. Når vi sier vi ikke går til sengs med mannlige venner - så tror du ikke på oss osv.. jeg kunne lage listen lang som et vondt år ... Hadde det ikke vært logisk å innse at ikke alle kvinner er som den ene du kjenner? 1
Steinar40 Skrevet 13. november 2011 Forfatter #585 Skrevet 13. november 2011 Det er en forskjell på å se hvordan samfunnet fungerer, og det å ha evne til å integrere seg i samfunnet, både ved fysiske lover, men også uskrevne lover og regler. Du evner ikke dette, for du takler ikke at kvinnen er et individ med egne tanker, meninger, og handlinger. Du har dessverre ikke den styrken, derfor er du heller ikke et ekte mannfolk. Så du mener at dama skal bestemme over meg samme hvor lite fornuftig det er? Glem det. Jeg er ingen sau. Jeg klarer å tenke selv og se hva som er fornuftig og hva som er ufornuftig. Det gjør meg riktignok til et unntak, og derfor er det andre unntak jeg ser etter.
Bachata Skrevet 13. november 2011 #586 Skrevet 13. november 2011 Selvfølgelig er det bare positivt å ha gode venner som man virkelig kan stole på. Så lenge de er av samme kjønn. For de fleste oppegående mennesker, så er ikke kjønnet det avgjørende, men delen med at det er positivt å ha gode venner som man virkelig kan stole på. Første bud er faktisk at dama forstår at hun ikke er singel lenger når hun er i sammen med meg. Jeg vet jeg er i ett forhold, jeg ønsker ikke å være singel, han vet han er i ett forhold, og ønsker ikke å være singel. Vi velger hverandre, før vi velger andre. Jeg har gode venner av begge kjønn, noen av de som var mine sterkeste støttespillere i en veldig har tid med sykdom og andre problemer, var min mannlige bestevenner. Derfor setter også min kjære pris på dem. Sambo har gode venner av begge kjønn, noen av de som også idag hjelper ham med viktige ting og støtter opp der det trengs, er kvinnelige gode venner. Derfor setter også jeg pris på dem. Uten tillit vil aldri et forhold fungere, med tillit er det ikke kjønnet på venner som har noe å si lenger. Kanskje det er tillit som gjør at du er singel og skylder asberger-symptomene dine på alder og singelhet? Jeg kjenner single som er eldre en deg, som ikke har symptomer som samsvarer med asbergers. Jeg har ihvertfall ingen problemer med å forstå at sosialt samspill betyr at hun viser meg respekt og omtanke Og du viser tillit, respekt og omtanke tilbake, og dermed er ikke venner av noen kjønn noe problem. Vips, så ville du ikke lenger vært singel og snever. Og hvordan kan jeg vite det når jeg ikke er med? T I L L I T ! ! Vet det er ett vanskelig ord, men det er ett veldig viktig ord. Avgjørende når det kommer til de som ikke ønsker å være single faktisk. Du skrev det du mente om det du trodde jeg skrev - ikke om meg - og du skjønte helt tydelig ikke det jeg skrev ettersom du tror at mitt inntrykk av din personlighet har noe med uenighet i enkelttema å gjøre. Og jeg baserer ikke mitt syn på det. Det har jeg heller aldri hevdet. Jeg sir at du uttrykker deg på en måte som gjør at mange av kjennetegnene ved aspbergers tilsynelatende stemmer veldig godt. Om du leste lenken jeg hadde lagt ved så står det at "Personer med Aspergers syndrom har ofte snevre, stereotype atferdsmønstre og interesser". Check! Det står også at "Syndromet kjennetegnes av forstyrret sosial samhandling og kommunikasjon, som preger og begrenser den enkeltes funksjonsnivå, og der interesser og atferd følger et repetitivt, snevert mønster. " Check! Set står også: "Manglende evne til å vise empati overfor andre er muligvis det mest dysfunksjonelle aspektet ved Aspergers syndrom.[2] Personer med Aspergers syndrom har problemer med grunnleggende elementer i sosial interaksjon. Den sosiale svekkelsen kan vise seg i en manglende evne til å utvikle vennskap og i liten interesse for å delta i aktiviteter sammen med andre. De mangelfulle sosiale evnene kan også vise seg i en manglende evne til å kunne "gi og ta" sosialt eller emosjonelt" Check, check and check! Alle disse tingene ser ut til å stemme - basert på din oppførsel og kommunikasjon her inne. Det er det jeg baserer mitt inntrykk av deg på. OK? Ble det klarere nå? Skjønner folk med aspergers at de har det selv? Eller er det vanlig med uvitenhet og/eller benektelse? 1
2shy Skrevet 13. november 2011 #587 Skrevet 13. november 2011 Så du mener at dama skal bestemme over meg samme hvor lite fornuftig det er? Glem det. Jeg er ingen sau. Jeg klarer å tenke selv og se hva som er fornuftig og hva som er ufornuftig. Det gjør meg riktignok til et unntak, og derfor er det andre unntak jeg ser etter. Når har det blitt sagt at dama skal bestemme over deg? Det er snakk om at hun skal få bestemme over sitt eget liv; hva hun jobber med, hvor hun ønsker å reise på ferie og med hvem, hvem hun ønsker å treffe, hva hun ønsker å spise til middag, hvordan hun ønsker å kle seg. Du skjønner det Steinar, at hvis du har problemer med no av dette, så er det ikke kvinnen som har et problem, men du. Og det er den part som har et problem, som må fikse problemet. Capiche? Du er nok ingen sau, men du er ikke særlig smart. 3
QueenPenelope Skrevet 13. november 2011 #588 Skrevet 13. november 2011 Så du mener at dama skal bestemme over meg samme hvor lite fornuftig det er? Glem det. Vi har vel inntrykket av at det er nøyaktig det du vil gjøre mot dama - bestemme over henne samme hvor lite fornuftig det er. Og samme hvor lite begrunnet det er. Jeg savner at du tar noen forbehold når du skriver. Verden er ikke enten svart eller hvit. Hadde du sagt "hun får ikke lov å ha kontakt med en mannlig venn dersom de flørter eller har umoralsk oppførsel", så er det sikkert noe mange kan si seg enig i. Men du skjærer alle kvinner (og menn for så vidt) over en kam. Det er generaliseringen jeg har store problemer med. 2
Steinar40 Skrevet 13. november 2011 Forfatter #589 Skrevet 13. november 2011 Jammen - hvorfor? Fordi jeg har en viss aksept for at kvinner er som høner som har behov for å tilhøre i en høneflokk. Men da blir det altså totalt feil når det er andre haner der (også). Og hva med de andre spørsmålene mine? Mener du virkelig at jeg måtte endre hvordan jeg hadde kontakt med mannlige venner når jeg fikk meg kjæreste - helt uavhengig av hvordan kontakten var før? Hvis det er snakk om nære og fortrolige venner, så ja. Perifere bekjentskaper som i en jobbsituasjon etc. er noe annet. Vi snakker tross alt om venner her, ikke delvis kjærester eller pulekompiser. Bare venner. Og da ser jeg ikke helt at det er noen forskjell på mannlige og kvinnelige venner. Hvorfor skulle dama di plutselig se noe seksuelt i sin mannlige venn etter at hun har blitt sammen med deg, når hun ikke har gjort det før? Skulle det ha skjedd noe mellom henne og den mannlige vennen, så hadde det nok skjedd for lenge siden. Litt trist om du tror selv at du er så fæl at du alene er årsaken til at hun hopper i armene på en mann hun ikke har sett noe i før... For det første kan ikke jeg vite noe som helst om hvilken type relasjoner de har hatt tidligere. Har du ikke fått med deg at en del her mener at det er helt greit å ha ekser som venner?
Steinar40 Skrevet 13. november 2011 Forfatter #590 Skrevet 13. november 2011 Hadde det ikke vært logisk å innse at ikke alle kvinner er som den ene du kjenner? Jeg tror absolutt ikke at alle kvinner er som henne. Forøvrig har hun også gode egenskaper som alle andre. Problemene ligger imidlertid i samfunnet. Det er nå altfor mye umoral og dårlige vaner i folk flest.
Steinar40 Skrevet 13. november 2011 Forfatter #591 Skrevet 13. november 2011 (endret) T I L L I T ! ! Vet det er ett vanskelig ord, men det er ett veldig viktig ord. Avgjørende når det kommer til de som ikke ønsker å være single faktisk. Tillit må fortjenes først. Bare en idiot har tillit til noen man ikke kjenner, og som ikke har gjort seg fortjent til det. Og for å få tillit så må man da altså vise omtanke og evne/vilje til å tilpasse seg den andre. Endret 13. november 2011 av Steinar40
Steinar40 Skrevet 13. november 2011 Forfatter #592 Skrevet 13. november 2011 Når har det blitt sagt at dama skal bestemme over deg? Det er snakk om at hun skal få bestemme over sitt eget liv; hva hun jobber med, hvor hun ønsker å reise på ferie og med hvem, hvem hun ønsker å treffe, hva hun ønsker å spise til middag, hvordan hun ønsker å kle seg. Du skjønner det Steinar, at hvis du har problemer med no av dette, så er det ikke kvinnen som har et problem, men du. Og det er den part som har et problem, som må fikse problemet. Capiche? Du er nok ingen sau, men du er ikke særlig smart. Mener DU alvorlig talt at ei dame som lever i et parforhold skal kunne få bestemme over sitt eget liv; hva hun jobber med, hvor hun ønsker å reise på ferie og med hvem, hvem hun ønsker å treffe, hva hun ønsker å spise til middag, hvordan hun ønsker å kle seg - UTEN å ha med mannen i forholdet på laget!??? Isåfall er du faktisk ett verre tilfelle enn jeg trodde.
Steinar40 Skrevet 13. november 2011 Forfatter #593 Skrevet 13. november 2011 Vi har vel inntrykket av at det er nøyaktig det du vil gjøre mot dama - bestemme over henne samme hvor lite fornuftig det er. Og samme hvor lite begrunnet det er. Jeg er stort sett alltid fornuftig. I motsetning til mange andre.
Gjest KateW Skrevet 13. november 2011 #594 Skrevet 13. november 2011 At du gir meg inntrykket her av å være vanskelig og kravstor betyr ikke at jeg hetser deg selv om jeg sier det. Da er jeg bare ærlig. Men en mann syns altså ikke at ei vanskelig og kravstor kvinne er verdt alle problemene det medfører for ham i lengden. Jeg får da legge til at det da dreier seg om en fornuftig mann selvfølgelig. Så her skriver du atså at jeg er vanskelig og kravstor, og vil medføre en mann problemer. Med mindre jeg velger meg en ufornuftig mann. Syns du det er en hyggelig ting å si? Eller syns du det minner om noe usmakelig å si til noen du aldri har truffet? Sier du noe lignende til andre brukere? 1
Gjest KateW Skrevet 13. november 2011 #595 Skrevet 13. november 2011 For det første kan ikke jeg huske at du avviste meg selv om du tydeligvis husker å ha gjort det. For det andre så aner jeg rett og slett ikke. Det eneste som er sikkert i dag; det er at vi lever i et uhyggelig komplekst samfunn, med en masse kravstore, egoistiske og bortskjemte folk. Mhm, så nå sier du at jeg er kravstor, egoistisk og bortskjemt? I tillegg til vulgær og aggresiv?
Gjest KateW Skrevet 13. november 2011 #596 Skrevet 13. november 2011 Når du er syk og svak så er det din egen og din samboers oppgave å ta seg av deg. Og ikke andre folk. Har du hørt om leger og sykepleiere? er ikke de andre folk?
Gjest KateW Skrevet 13. november 2011 #597 Skrevet 13. november 2011 Første bud er faktisk at dama forstår at hun ikke er singel lenger når hun er i sammen med meg. Det er vel litt vanskelig når hun er gift med en annen mann?
Gjest KateW Skrevet 13. november 2011 #598 Skrevet 13. november 2011 Det handler også om å vise hensyn og omtanke. Altså ifra den andre partens side. Ikke sant? Et forhold uten tillit er ikke et forhold det er verdt å satse på. Men søker man å starte et forhold basert på utroskap og løgn, så vil man aldri oppnå verken tillit eller kjærlighet.
Gjest Eurodice Skrevet 13. november 2011 #599 Skrevet 13. november 2011 Jeg ville heller satset på slekta ettersom blod vanligvis er tykkere enn vann. Er ikke det mulig så ville jeg strekt meg langt for å klare meg selv. Men folk er forskjellige. Uansett, du får ha god bedring ihvertfall En oppdatering. Jeg tok sjansen på ringe min mannlige venn igår, og han var hjelpsomheten selv. Han handlet inn diverse matvarer og frukt, og ikke nok med det. Han laget i stand et deilig måltid til meg og holdt meg med selskap et par timer. Det var koselig. Og vet du hva, Steinar? Han antydet ikke med en stavelse at den underliggende årsak til at han gjorde dette for meg, var at han ville ha sex. Du skriver at du heller ville ha satset på slekten hvis du var syk. Den nærmeste av barna mine bor tre mil unna. Hun hadde heldøgnturnus denne helgen. Neste bor 7 mil unna, videre 12 mil. Så har jeg en sønn i Fauske, kunne ikke akkurat forvente at han skulle hive seg på et fly for å komme til meg. Så som du skjønner, kunne jeg ikke spørre noen av dem. Jeg er jo ikke dødssyk, men såpass dårlig at det svimler for meg når jeg må stå opp. Ikke snakk om at jeg greide å reise til butikken.
2shy Skrevet 13. november 2011 #600 Skrevet 13. november 2011 Mener DU alvorlig talt at ei dame som lever i et parforhold skal kunne få bestemme over sitt eget liv; hva hun jobber med, hvor hun ønsker å reise på ferie og med hvem, hvem hun ønsker å treffe, hva hun ønsker å spise til middag, hvordan hun ønsker å kle seg - UTEN å ha med mannen i forholdet på laget!??? Isåfall er du faktisk ett verre tilfelle enn jeg trodde. Selvsagt mener jeg dette, men du må slutte å se ting så svart/hvitt. Eks; bor jeg sammen med en mann konferes det gjerne hva vi skal spise hvis vi skal spise sammen. Det er ikke slik at den ene parten overkjører den andre. Men har han bestemt seg for å spise torsk den dagen, og jeg ikke orker tanken på torsk, vel, da lager jeg noe annet. Har jeg bestemt meg for at jeg ønsker å gå på cafe med en mannlig kompis en bestemt dag i uken, så gjør jeg dette. Har jeg lyst til å ta langhelg i London med ei venninne så gjør jeg dette. Har jeg lyst til å jobbe som ingeniør og tjene 3 ganger så mye som mannen min, så gjør jeg det. Har jeg lyst til å gå med høye støvletter så gjør jeg dette. Hvordan i all verden kan du mene at dette er ting man ikke kan gjøre selvstendig når man er i et forhold? Jeg spør da vitterlig ikke om lov til slike alminnelige ting, og jeg kan ikke nevne en eneste jeg kjenner som har en partner som krever det samme. Når skal du innse at det er du som har et problem, og ikke alle andre? Jeg har aldri oppevd at en partner har bedt meg om de tingene du krever, tvert i mot setter moderne menn pris på at kvinnen har sitt eget liv og er selvstendige. Merk at dette ikke betyr at man overkjører den andre parten, eller aldri viser hensyn i form av at man som par finner på ting sammen, og at man har godt med kvalitetstid. Men ingen ønsker å bli lagt bånd på og bli fortalt hva de skal gjøre og hvordan de skal oppføre seg til enhver tid. 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå