Steinar40 Skrevet 11. november 2011 Forfatter #501 Skrevet 11. november 2011 Hadde du syntes det var greit ute i virkelige liv om noen som bare hadde opplevd deg uten å egentlig kjenne deg, hadde kommet rett bort til deg og sagt: Du er en billig og dum mann Steinar, ingen vil ha en som deg må du skjønne. Det er mulig menn liker billige og dumme kvinner, men kvinner liker ikke billige og dumme menn. Hadde du sett det som positivt at noen kom å fortalte deg det? For er det ikke akkurat det du sier til Kate W? Jeg tenker at noen nå må vise meg et innlegg der jeg har skrevet at KateW er billig og dum først. Men jeg ville aldri blitt godt kjent med deg Steinar, fordi jeg er kvinne, og jeg er en kvinne med GODE mannlige venner (som ikke er ekser nei, aldri vært seksuellt, vil aldri bli det, ikke før, ikke nå, ikke i fremtiden, gjensidig.) Jeg kan godt forstå at du ser på dine mannlige venner som fordelaktig for deg. Men kan du gi noen god grunn til hvorfor en ny mann i ditt liv skulle sette noen pris på dette? Ja, man kan bli jævla lei av enkeltindivider, og enkeltindivider KAN gjøre at man i en periode!!! ikke vil innvolvere seg i det annet kjønn. Men når perioden med kvinnevondhet varer i minimum 3 lange ÅR... så er vi ikke lenger på noen periode fordi du har blitt lei av enkeltindivid. Da er vi over på at du fremstiller en opphengthet i dette. litt sånn "stakkar meg, jeg har blitt dårlig behandlet av en kvinne jeg ville ha, da har jeg rett til å være sutre og bitter på alle kvinnfolk, fordi såh!" Jeg kan faktisk bli jævla lei enkeltindivider i mitt eget kjønn også!
Steinar40 Skrevet 11. november 2011 Forfatter #502 Skrevet 11. november 2011 Er det ikke artig med folk så er så naive at de låner bort penger til andre uten å skrive kontrakt og nedbetalingsplan????? Hvis man ikke kan avse pengene eller regne det som en gave, skal man ALDRI låne bort penger uten å skrive kontrakt. Samme hvor godt man (tror) man kjenner personen og stoler på vedkommende Ja, du har selvfølgelig helt rett i dette og alle bør ta seg det ad notam. Imidlertid gjorde jeg det i stor grad for å teste hennes personlighet.
Steinar40 Skrevet 11. november 2011 Forfatter #503 Skrevet 11. november 2011 Du forsto det kanskje ikke før for et par uker siden. Vi andre her på forumet forsto det for ET PAR ÅR siden.... Hva man forstår, og hva man gjør med det, er ikke alltid like rett fram.
Gjest Eurodice Skrevet 11. november 2011 #504 Skrevet 11. november 2011 Imidlertid gjorde jeg det i stor grad for å teste hennes personlighet. Neimen Steinar da, nå ble jeg desillusjonert. Jeg har hele tiden trodd at du var oppriktig glad i damen og gav henne penger forat hun skulle finne en passende leilighet til seg hvor hun kunne bo og tenke over ting i fred og ro og komme frem til det samme som deg, nemlig at hun trengte deg til å ta vare på seg på alle måter, slik at hun ikke behøvde å tenke en selvstendig tanke selv heretter. 2
Suzy Skrevet 11. november 2011 #505 Skrevet 11. november 2011 Det som interesser meg er å være ærlig og kunne si min oppriktige mening uten å måtte ta hensyn til andres tær. Veldig behagelig! Hvilke inntrykk andre får av meg i forhold til dette er egentlig ikke interessant. Selvsagt er det interessant. Det er akkurat like interessant for meg å fortelle min oppriktige mening, som det er for deg og det er svært relevant for meg (m. fl.) å si hva slags inntrykk du gir ettersom det - om det er reelt - forklarer hele din fremtoning, oppførsel og kommunikasjonsmønster. Faktisk forklarer det alt. Det er også interresant at du reagerer med å nekte å svare når jeg kommer inn på dette. Da får jeg inntrykk av at jeg er nær sannheten. Veldig behagelig.
2shy Skrevet 11. november 2011 #506 Skrevet 11. november 2011 (endret) Det som interesser meg er å være ærlig og kunne si min oppriktige mening uten å måtte ta hensyn til andres tær. Veldig behagelig! Hvilke inntrykk andre får av meg i forhold til dette er egentlig ikke interessant. Men når man ser på enkeltes reaksjoner her så blir man jo minnet på hvorfor dette er umulig å gjøre ute i det virkelig liv. Interessant i seg selv å observere dette her også. Det er ingen som sier at du ikke skal være ærlig. Jeg er også en ærlig person, men det er en fin linje mellom å være ærlig og det å ikke ha filter/antenner. Problemet ditt er at du har urealistiske forventninger til ditt forhold til kvinner, og at du er full av dobbeltmoral. Det er det som er essensen i det hele Steinar, ikke den pinglete ærligheten din. For du svarer jo aldri på spørsmål som blir stilt Endret 11. november 2011 av 2shy 2
Bachata Skrevet 11. november 2011 #507 Skrevet 11. november 2011 Jeg kan godt forstå at du ser på dine mannlige venner som fordelaktig for deg. Jeg håper virkelig du er en vits Steinar, rett og slett fordi ditt syn her inne på vennskap, din totale mangel av kunnskap rundt hva vennskap EGENTLIG handler om, ville vært ufattelig trist om var ekte. Bare meget utnyttende og ensomme mennesker velger venner etter hvem som er mest fordelaktige for dem. Jeg trenger heller ikke forklare hva en mann skal mene om mine venner, min samboer setter nemlig pris på at jeg har venner som bryr seg om meg og har tatt vare på meg når jeg har vært syk og svak og trengt støtten. Han er nemlig en mann med venner selv, det er lettere å forstå sånt da. 2
Steinar40 Skrevet 12. november 2011 Forfatter #508 Skrevet 12. november 2011 (endret) Neimen Steinar da, nå ble jeg desillusjonert. Jeg har hele tiden trodd at du var oppriktig glad i damen og gav henne penger forat hun skulle finne en passende leilighet til seg hvor hun kunne bo og tenke over ting i fred og ro og komme frem til det samme som deg, nemlig at hun trengte deg til å ta vare på seg på alle måter, slik at hun ikke behøvde å tenke en selvstendig tanke selv heretter. Målet mitt med å "låne" henne penger var selvfølgelig at det skulle skje noe konstruktivt. Når det ikke skjedde så viste hun meg i det minste hvordan hennes personlighet er. Før det var for sent. Endret 12. november 2011 av Steinar40
Steinar40 Skrevet 12. november 2011 Forfatter #509 Skrevet 12. november 2011 Selvsagt er det interessant. Det er akkurat like interessant for meg å fortelle min oppriktige mening, som det er for deg og det er svært relevant for meg (m. fl.) å si hva slags inntrykk du gir ettersom det - om det er reelt - forklarer hele din fremtoning, oppførsel og kommunikasjonsmønster. Faktisk forklarer det alt. Det er også interresant at du reagerer med å nekte å svare når jeg kommer inn på dette. Da får jeg inntrykk av at jeg er nær sannheten. Veldig behagelig. Tro hva du vil hehe
Steinar40 Skrevet 12. november 2011 Forfatter #510 Skrevet 12. november 2011 Det er ingen som sier at du ikke skal være ærlig. Jeg er også en ærlig person, men det er en fin linje mellom å være ærlig og det å ikke ha filter/antenner. Problemet ditt er at du har urealistiske forventninger til ditt forhold til kvinner, og at du er full av dobbeltmoral. Det er det som er essensen i det hele Steinar, ikke den pinglete ærligheten din. For du svarer jo aldri på spørsmål som blir stilt Og da mener du at de urealistiske forventningene jeg har til kvinner er at de ikke skal ha nære relasjoner til et utall ekser, mannlige kompiser, og at de generelt sett må få lov til å gjøre akkurat som de selv vil? Da betakker jeg meg faktisk.
Steinar40 Skrevet 12. november 2011 Forfatter #511 Skrevet 12. november 2011 Jeg håper virkelig du er en vits Steinar, rett og slett fordi ditt syn her inne på vennskap, din totale mangel av kunnskap rundt hva vennskap EGENTLIG handler om, ville vært ufattelig trist om var ekte. Bare meget utnyttende og ensomme mennesker velger venner etter hvem som er mest fordelaktige for dem. Jeg trenger heller ikke forklare hva en mann skal mene om mine venner, min samboer setter nemlig pris på at jeg har venner som bryr seg om meg og har tatt vare på meg når jeg har vært syk og svak og trengt støtten. Han er nemlig en mann med venner selv, det er lettere å forstå sånt da. Når du er syk og svak så er det din egen og din samboers oppgave å ta seg av deg. Og ikke andre folk.
Suzy Skrevet 12. november 2011 #512 Skrevet 12. november 2011 Tro hva du vil hehe Selvsagt gjør jeg det - det er jo hele poenget. Og jeg vil ha samme rett som deg til å "call 'em like I see 'em". For meg fremstår du som du har aspbergers syndrom, en sykdom i autimesspekteret, som gjør at man kan fungere tilsynelatende godt i samfunnet, men mangle sosial kompetanse. Mange med denne lidelsen sliter med å tolke ansiktsuttrykkog har vansker med å forstå andres følelser og relasjoner... ja i det hele tatt alt det vi stadig snakker om her inne. Jeg er helt overbevist om at du hadde fått det veldig mye bedre med deg selv om du fikk litt hjelp, men først må du selvsagt innse at du har vansker. 2
Steinar40 Skrevet 12. november 2011 Forfatter #513 Skrevet 12. november 2011 Selvsagt gjør jeg det - det er jo hele poenget. Og jeg vil ha samme rett som deg til å "call 'em like I see 'em". For meg fremstår du som du har aspbergers syndrom, en sykdom i autimesspekteret, som gjør at man kan fungere tilsynelatende godt i samfunnet, men mangle sosial kompetanse. Mange med denne lidelsen sliter med å tolke ansiktsuttrykkog har vansker med å forstå andres følelser og relasjoner... ja i det hele tatt alt det vi stadig snakker om her inne. Jeg er helt overbevist om at du hadde fått det veldig mye bedre med deg selv om du fikk litt hjelp, men først må du selvsagt innse at du har vansker. Du mener med andre ord at jeg må ha aspbergers syndrom av følgende årsaker? 1. Jeg skriver stort sett det jeg tenker og mener her på KG. 2. Jeg vil ikke at dama mi skal ha nære forhold til diverse ekser. 3. Eller at hun har omgang med såkalte mannlige "kompiser". Herregud, jeg håper virkelig at du ikke jobber innen psykiatrien! Og hvis du mot formodning skulle gjøre det så bør du tenke deg om litt.
Suzy Skrevet 12. november 2011 #514 Skrevet 12. november 2011 (endret) Du mener med andre ord at jeg må ha aspbergers syndrom av følgende årsaker? 1. Jeg skriver stort sett det jeg tenker og mener her på KG. 2. Jeg vil ikke at dama mi skal ha nære forhold til diverse ekser. 3. Eller at hun har omgang med såkalte mannlige "kompiser". Herregud, jeg håper virkelig at du ikke jobber innen psykiatrien! Og hvis du mot formodning skulle gjøre det så bør du tenke deg om litt. Se her ja - nå sa jeg akkurat hva jeg mente, rett fra levra, og da ble du fornærmet. Og nei - det er ikke derfor jeg mener du har aspbergers, men når du spør slik blir jeg jo enda mer overbevist om at du har det. Endret 12. november 2011 av Suzy 1
Steinar40 Skrevet 12. november 2011 Forfatter #515 Skrevet 12. november 2011 Se her ja - nå sa jeg akkurat hva jeg mente, rett fra levra, og da ble du fornærmet. Og nei - det er ikke derfor jeg mener du har aspbergers, men når du spør slik blir jeg jo enda mer overbevist om at du har det. Da fikk du feil inntrykk - igjen. Jeg ble faktisk ikke fornærmet. Jeg skrev bare akkurat det jeg mente om deg. Og det at jeg skriver akkurat hva jeg mener - her - betyr faktisk ikke at jeg da må ha aspbergers. Har du noen gode/bedre argumenter for din påstand angående min person?
LilleBille Skrevet 12. november 2011 #516 Skrevet 12. november 2011 Og hva mener så du er logisk i din verden? Logikk er klar, følgeriktig tankegang med (regelbundet) sammenheng - noe jeg mener du mangler totalt. At argumenter henger sammen - og at det ikke finnes en som har den totale sannhet - for alt og alle - når det en sannhet som ikke henger på greip. Blant annet at man ikke gir alle kvinner skylden for en kvinnes idiotiske oppførsel.
2shy Skrevet 12. november 2011 #517 Skrevet 12. november 2011 Og da mener du at de urealistiske forventningene jeg har til kvinner er at de ikke skal ha nære relasjoner til et utall ekser, mannlige kompiser, og at de generelt sett må få lov til å gjøre akkurat som de selv vil? Da betakker jeg meg faktisk. Hva er din definisjon på "nær relasjon" og til "utallige ekser og mannlige kompiser"? Er nær relasjon å møtes et par ganger i mnd på cafe, eller et par sms? Hvor mange er "utallige", 1,5, 20? Hva mener du med frihet til å gjøre akkurat som de selv vil? Å bestemme sin egen hverdag i form av hvem hun treffer og når, hva slags fritidsaktiviteter og reiser når det passer henne? At hun lar oppvasken stå til fordel for kinokveld med venner? Hvor er det grensen din går, Steinar? 1
Bachata Skrevet 12. november 2011 #518 Skrevet 12. november 2011 Når du er syk og svak så er det din egen og din samboers oppgave å ta seg av deg. Og ikke andre folk. Nå var jeg ikke sammen med samboern min når jeg var syk og svak, så det kunne han ikke. Derfor er han glad jeg har venner som har brydd seg nok til å være der, hjelpe meg og være støtte når jeg har hatt det tøft som singel. Og fordi han vet de har hatt en slik rolle i mitt liv, så setter han også pris på dem! Det er fordi han er glad i meg skjønner du, så setter han pris på de som har passet på meg og vært glad i meg når jeg har vært alene. Kjærlighet kalles det, men det kjenner du kanskje ikke til eller?
2shy Skrevet 12. november 2011 #519 Skrevet 12. november 2011 Steinar sine 10 bud kunne kanskje vært noe sånt? 1. Du skal ikke ha andre menn i livet ditt enn meg 2. Du skal ikke ha venner av det motsatte kjønn 3. Du skal ikke spise lunch med det motsatte kjønn 4. Du skal ikke tjene mer penger enn meg 5. Du skal ikke ha frihet og egen vilje 6. Du skal la meg bestemme 7. Du skal kle deg konservativt når vi er ute 8. Du skal ikke la andre menn se på deg 9. Du skal til enhver tid sørge for at hjemmet er i ordentlig stand 10. Du skal forstå at du er det svakere kjønn Høres ut som et kupp av en mann, rart damene ikke flokker seg rundt deg, Steinar. 4
2shy Skrevet 12. november 2011 #520 Skrevet 12. november 2011 Du mener med andre ord at jeg må ha aspbergers syndrom av følgende årsaker? 1. Jeg skriver stort sett det jeg tenker og mener her på KG. 2. Jeg vil ikke at dama mi skal ha nære forhold til diverse ekser. 3. Eller at hun har omgang med såkalte mannlige "kompiser". Herregud, jeg håper virkelig at du ikke jobber innen psykiatrien! Og hvis du mot formodning skulle gjøre det så bør du tenke deg om litt. Nei det er ikke pga årsakene du nevner, men fordi du åpenbart har store problemer med sosialt samspill Du mangler fullstendig forståelse for hva som blir sagt til deg, og jeg ville så absolutt anbefalt deg adferdsterapi. Men da må du først innse at du har et problem. 2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå